2005
|
|
hizkuntza, lehenengoarentzat, hots naturalen garapen baten emaitza da; bigarrenarentzat, berriz, komunikazio tresna baten inguruko adostasunaren ondorioa. Dena den, ezberdintasunak ezberdintasun, biak bat datoz puntu garrantzitsu batean, alegia, hizkuntza giza-izakiarekiko bigarren mailako edo ez funtsezko zerbait bezala kontsideratzerakoan edo, bestela esanda, gizakia
|
hizkuntzarik gabe
edota hizkuntzaren aurretik jada gizaki osatua dela aditzera ematerakoan. Hau da, hain zuzen, J. G. Herderrek onartzen ez duena eta aipatutako bere idatzian zorrotz kritikatzen duena.
|
2007
|
|
Aipatutako Campsek, hori dela eta, honelakoak idazten ditu: " Heziketa linguistikoak heziketa orohartzailea dakar berarekin, alegia, gizakiaren portaeraren eta izaeraren maila esanguratsuenak biltzen dituena", eta" heziketa morala hizkuntzaren bitartez hasten eta burutzen da" 197 Aztergai horren dimentsio etikoa kontuan hartzeak, finean, ondorio batera eramaten gaitu, zeinaren arabera hizkuntzaren pedagogia, sakon sakonean,
|
hizkuntzaren
edota hizkuntzen bidezko hezkuntza den.
|
|
Hemen dago errotua, azken finean, hizkuntzarekiko pedagogiaren interesa eta, horrekin batera, baita
|
hizkuntzaren
edota hizkuntzen ikas irakaskuntzarekiko berorren ardura nagusia. Aztergai hori honako hiru puntutan jorratuko dugu:
|
2010
|
|
Finean, horrek, Lyonsi jarraituz, hizkuntz" jabekuntza" eta" ikas irakaskuntza" ulertzeko modu berri bat dakar: jada" ez da nahikoa arau preskriptibo multzo bat ikastea"; aldiz, nahitaezkoa da ere" testuinguru sozial bakoitzari dagokion joko linguistiko ezberdinetan esku hartzea" 106 Horrexegatik, bada, egungo pedagogia linguistikoak —aurrerago ikusiko dugun bezala107— metodo eta estrategia komunikatiboak hobesten ditu, eta, ondorioz, dagokion
|
hizkuntzaren
edota hizkuntzen irakaskuntza jarduera holistiko eta parte hartzaileetan oinarritzen du. Zera dio, bestela ere, Etxeberria Sagastumek:
|
2011
|
|
Informazio eta Komunikazioaren Teknologiek (IKT) hizkuntzan duten eragina aztertu nahi izan zen. Pozgarria da udal batetik (edo beste edozein eragiletatik, egia esan) euskara hizkuntza ertainen artean kokatu izana, normalean gutxiengo
|
hizkuntzatzat
edota hizkuntza gutxitutzat jotzen baita euskara. Errealitatea ukatzea txarra da, txikiak bagara txikiak gara eta kito, baina ez bagara... ez gara.
|
|
Munduko 5.000 edo 6.000 hizkuntzen artean txikia al da? Jardunaldien leloa —" Hizkuntza ez hegemonikoak IKT zelaian" — eufemismo leuna izango litzateke euskara gutxiengo
|
hizkuntza
edota hizkuntza txikitzat joko bagenu, baina euskara hizkuntza ertaintzat hartuta esanahia erabat ezberdina da.
|
2018
|
|
Multilinguismoa gizarteen gaineko kalifikatzailea da eta, oro har, lurralde berean zenbait
|
hizkuntza
edota hizkuntza komunitate agertzean datza. Horren adibide garbia da Europa bera.
|
|
Esan liteke hizkuntza bat, edota gure kasuan, hizkuntz tratamendu bat ikasterakoan, haurrak honen inguruko arauez gain,
|
hizkuntza
edota hizkuntz tratamendu horren inguruko uste, balore edota pertzepzio batzuk ere hautematen eta nolabait esateko" ikasten" dituela.
|
|
Beraz, esan liteke hizkuntza bat, edota gure kasuan, hizkuntz tratamendu bat ikasterakoan, haurrak honen inguruko arauez gain,
|
hizkuntza
edota hizkuntz tratamendu horren inguruko uste, balore edota pertzepzio batzuk ere hautematen eta nolabait esateko" ikasten" dituela.
|
2023
|
|
Gaurko mahai inguruaz gain, Midas Eremu Urriko eta Eskualdeko Hizkuntzetan Argitaratzen diren Egunkarien Europako Elkarteak urteko batzar orokorra egingo du Donostian. Eremu urriko
|
hizkuntzetan
edota hizkuntza gutxituetan lan egiten duten Europako 27 egunkari dira elkarteko kide, BERRIA tartean. Ostiralean, 09:00etan hasita, hainbat hitzaldi egingo dituzte Donostiako Amara Plaza hotelean.
|