2006
|
|
Natur Zientzietako (230) eta Gorputz Hezkuntzako (140) ordu kopuruari eusten diote. DBHko ikasleek laugarren mailan atzerriko bigarren
|
hizkuntza
aukeratu ahal izango dute, 70 ordu. Gutxieneko irakaskuntzen oinarrizko edukiak, ikasle guztientzat berdinak direnak, eskolako ordutegien %55 dute hizkuntza propioa duten erkidegoek eta %65 hizkuntza hori ez dutenek.
|
2007
|
|
Bertan, Xabier Alkorta Kutxako Zuzendari Nagusia, Maria Jesus Aranburu G.F.A.ko Kultura Diputatua eta Astigarra, Hernani, Lasarte Oria, Urnieta, Usurbil eta Andoaingo alkateak eta udaletako euskara teknikariak bildu ziren hitzarmena sinatzera.Udaletxeetako ordezkariek azaldu zutenez," langileen artean eta herritarren artean euskararen erabilera gehitzeko asmoz ahaleginetan ari gara Euskara Biziberritzeko Plan Nagusiaren (EBPN) esparruaren barruan" eta Gipuzkoa Donostia Kutxak dituen bulegoak topagune ezin hobeak direla euskara erabiltzeko adierazi dute.Gipuzkoako Donostia Kutxak, euskararen alde egiten ari den lana azpimarratu nahi izan zuen: " bezeroei kalitatezko zerbitzua eskaintzea dugu helburu, kalitatearen osagai funtsezkoa delarik bezeroak harreman
|
hizkuntza
aukeratu ahal izatea; helburu hori erdieste bidean, lagungarri dela Gipuzkoako bi hizkuntza ofizialen arteko desoreka gainditzea, hizkuntza ahulenaren, euskararen, erabilera bultzatuz", honen harira," Ikuspegi honekin ari dela Gipuzkoako Donostia Kutxa euskararen presentzia ugaltzen, indartzen eta sendotzen, dagozkion esparru guztietan". Hartutako konpromezuakBuruntzaldeako Udalek ... elkarren arteko harremanak, ahozkoak eta idatzizkoak, euskaraz izango dira ahal den guztietan; Kutxak bere bezeroekin dituen harremanetan euskararen presentzia ugaltzen ahaleginduko da eta horretarako neurri zehatzak hartuko ditu:
|
2009
|
|
Murgiltzea herrialde askotan erabiltzen da; ez da beste hizkuntzak ordezkatzeko era, beste hizkuntzak ikastekoa baizik. Ikasleak
|
hizkuntza
aukeratu ahal izatea da garrantzitsuena. Horretarako ikasi egin behar du.
|
2010
|
|
IV.1 Gurasoek seme alaben eskola
|
hizkuntza
aukeratu ahal izatea 55
|
|
Batez ere EEN legearen bigarren kapitulua, hezkuntzari buruzkoa, hartu behar da kontuan aplikazio operatibo hori aztertzeko110 Zer egin da hezkuntza alorrean, EEN legea aplikatu eta garatzeko? Zer egin da, batez ere, gurasoek beren seme alaben eskola
|
hizkuntza
aukeratu ahal izateko, ikasleek hizkuntza ofizial bien ezagutza praktikoa eskuratu ahal izateko eta eskola giroa euskaldunduz euskararen erabilera indartzeko. Funtsezko hiru puntu horiei helduko zaie, beraz, atal honetan.
|
|
IV.1 Gurasoek seme alaben eskola
|
hizkuntza
aukeratu ahal izatea
|
|
Labur bilduz: hiru eratako neurri operatiboak hartu dira nagusiki, hogeita bost urteotan, gurasoek seme alaben eskola
|
hizkuntza
aukeratu ahal izateko. A, B eta ereduak diseinatu eta aktibatu dira batetik, irakasleen hizkuntza osaera egokitu da bestetik, eta euskarazko ikasmaterialgintza bultzatu da azkenik.
|