2010
|
|
Hiru puntutan banatuko dugu atal honen mamia: 3.1
|
Hizkuntzaren
antropologia eta etnolinguistika; 3.2 Hizkuntzaren soziologia eta soziolinguistika; eta 3.3 Hizkuntza pedagogiaren alde sozio-kulturala.
|
|
3.1
|
Hizkuntzaren
antropologia eta etnolinguistika
|
|
Hizkuntza eta kultura dira, bada,
|
hizkuntza
antropologiaren eta etno linguistikaren ikerketen aztergaia, euren helburua zehazki hizkuntza kulturan (edo kulturarekiko erlazioan) eta kultura hizkuntzan (edo hizkuntzarekiko erlazioan) aztertzea delarik.
|
|
Finean,
|
hizkuntza
antropologiaren eta etno linguistikaren ikerketek —honela emango diogu amaiera puntu honi— agerian uzten dute aniztasun linguistiko kulturala berezkoa dela eta, horrexegatik, baita ere berori dela giza aniztasunaren beraren kontsiderazio ororen abiapuntua. Humboldten hitz hauek, horrela, gaur egungoak dirudite:
|
|
3
|
HIZKUNTZAREN
ANTROPOLOGIA ETA SOZIOLOGIA
|
|
1. "
|
Hizkuntzaren
antropologia eta etnolinguistika": antropologiatik diharduen etnografia linguistikoa eta hizkuntzalaritzatik ari den linguistika etnografikoa, ezberdintasunak ezberdintasun, bat datoz hizkuntzak eta kulturak elkarreraginean aztertzerakoan.
|
|
interpretaziorako erreferentzia bezala hartzen duen" ama hizkuntza"(" Muttersprache") eta guk hemen euskaratuta eskainiko dugun" hizkuntza komunitatea"(" Sprachgemeinschaft"). Esan beharrik ere ez dago, begi bistakoa baita, Weisgerberren testu honek lotura zuzena duela gure idazlanaren hirugarren atalarekin, hain zuzen,"
|
Hizkuntzaren
antropologia eta soziologia hizkuntza pedagogian" izenburua duen atalarekin.
|
|
3
|
Hizkuntzaren
antropologia eta soziologia hizkuntza pedagogian 39
|
|
3.1
|
Hizkuntzaren
antropologia eta etnolinguistika 40
|
|
Horrela ezean, hizkuntzaren pedagogia espekulazio hutsean erortzeko edo geratzeko arriskuan egongo litzateke. Bigarrenik,
|
hizkuntzaren
antropologia eta soziologia aipatuko ditugu: egia da diziplina horiek beste zientzietatik abiatzen direla eta beste helburu batzuk dituztela, bai, baina hizkuntza bera gizatiarra den heinean hizkuntzaren pedagogiak nahitaez aztertu behar du gizarte zientzia horiek ere hizkuntzaz esaten dutena.
|
|
Idazlan honetan azaldu beharrekoa, finean, jada iradoki ditugun hiru atal nagusitan banatuko dugu: lehenik, linguistikari eta hizkuntzaren pragmatikari erreparatuko diegu; ondoren,
|
hizkuntzaren
antropologiak eta soziologiak esaten dutena aztertuko dugu; eta, azkenik, hizkuntzaren psikologia eta psikopedagogia hartuko ditugu hizpide.
|
2015
|
|
Abiapuntuko ikerketa Donostiako 13 urteko sei gazterekin egindako lana da, hizkuntza mudantza fenomenoan sakontzeko helburuarekin. Oinarritutako teknika
|
hizkuntzaren
antropologian eta etnografian finkatu da, nerabezaroan gertatzen diren praktiken aldaketetatik abiatuta. Esate baterako, testuinguru horretan" praktika komunitatea" kontzeptua lantzetik emaitza interesgarriagoak lortzen dituela adierazten du egileak" hizkuntza komunitatea" erabiltzetik bainoago.
|
2018
|
|
SARRERA:
|
HIZKUNTZA
ANTROPOLOGIA ETA ANTROPOLOGIA FEMINISTAREN ARTEKO ELKARLANA ❙
|
|
Testu hau sinatzen dugunok,
|
hizkuntza
antropologian eta antropologia feministan murgiltzen garen neurrian, autokritika egin beharrean gaudelakoan gara. Izan ere, beste testuinguru batzuetan gizarte antropologia eta hizkuntzaren arteko elkarlanaren onurak erraz ikusi dituzten bitartean, gurean ez da horrelakorik gertatu, eta egun oraindik hizkuntza antropologia eta antropologia feministaren arteko zubia egiteke dago.
|
|
Testu hau sinatzen dugunok, hizkuntza antropologian eta antropologia feministan murgiltzen garen neurrian, autokritika egin beharrean gaudelakoan gara. Izan ere, beste testuinguru batzuetan gizarte antropologia eta hizkuntzaren arteko elkarlanaren onurak erraz ikusi dituzten bitartean, gurean ez da horrelakorik gertatu, eta egun oraindik
|
hizkuntza
antropologia eta antropologia feministaren arteko zubia egiteke dago. Erronka horri heltzeko beharraz jabetzeko, Elise Kramer rek bi ikerketa lerro horiek eman dezaketeenaren inguruan aipatzen duena ekarri nahi izan dugu honera:
|
|
Gauzak horrela, egungoari so egiten baieztatu dezakegun gauza bakarra hauxe da: gurean
|
hizkuntza
antropologia eta antropologia feministaren arteko loturak egiteke daudela; eta orokorrean hizkuntza eta zehazki euskararen gaineko datuei genero begirada aplikatzeke eta garatzeke. Hau kontuan harturik, artikulu honetan euskararen gaineko ikerketek generoaren inguruan eman dutena eta kanpotik jasotako hainbat erreferentzi lagungarriak uztartzen saiatu gara.
|
|
Egun oraindik
|
hizkuntza
antropologia eta antropologia feministaren arteko zubia egiteke dago.
|
2022
|
|
Hein honetan, azken urteetan egin diren ikerketetan oinarrituta, artikuluan zehar gaiaren gaineko garapen teoriko bat egiten da lehenik, amaieran eredu bat proposatzeko asmotan. Antropologia, neurozientziak,
|
hizkuntza
antropologia eta hizkuntzaren biziberritze prozesuan oinarrituko gara honetarako. Funtsean, biziberritzeari dagokiola hausnarketa bide berri bat zabaltzea da helburuetako bat.
|