Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Nafarroatik Nafarroara begira idatzi du Jesus Maria Oses irakasleak ere. Honentzako ere berenezko hizkuntza ama hizkuntza da. Beraz, gehien gehienentzat, gaztelania.
‎euskararen eskubideak, edukitzekotan, esparru euskalduneko euskaldunek dauzkate, ez beste eremuetakoek eta ezta ere. Berenezko hizkuntza ama hizkuntza gisa ulertuz ere ondorio murriztaile berberetara iristen dira beste batzuk. Bada Nafarroan gertatzen ari dena laborategitzat hartzen duenik.
2003
‎batzuk jarrera irekiak erakutsi dituzten bitartean (Savary, Jack Lang, Jospin...), beste muturrekoek jakobinismorik itxienari atxiki diote (Chevenement, Trautmann, sindikatu batzuk...). Arestian, Korsikarako estatutu berria eztabaidatzerakoan, jarrera kontrajarri horiek agerian geratu dira; ez dira samurrak izan jakobinoek, esaterako, korsikar hizkuntza ama eskoletan eta lehen hezkuntzan sartzeko proposamenaren aurrean bota dituzten mehatxuak: " Frantziaren desintegrazioa"," eskolako apartheida" eta antzeko bitxiak entzun ahal dira haien ahotik.
2008
‎Izan ere, ikasitako hizkuntza zuzenean bertako batekin praktikan jartzeko aukera baitute. Irakasleek erakusten duten hizkuntza ama hizkuntza dute, hau da, irakasle ingeles guztiak ingelesa nagusi den toki batean hazitakoak dira. Nagore Barandiaran eta Aintzane Barriuso gaztelaniako irakasleen arabera, atzerritar askok Donostiako oporraldia, udalekuetan gaztelaniaz ikasteko aprobetxatzen dute.
2011
‎Etruskoen jatorriari buruz, Grazia eta Munilla auto reek (op.cit. 501 or.) etrus koak beste inondik etorriak izana arbuiatu egiten dute eta bertoko garapenaz sortzen joan zirela defendatzen dute; arkeologoek gaur dauzkaten datuen arabera, hori omen da probableena.Kontuan hartu protozeltiera, zeltiar hizkuntzen ama izan zitekeena edo, 800 urteaz geroztik (Kristo aurretik, noski) sortu zela ematen duela.
2017
‎Honetarako ematen dituzten arrazoiak hainbat dira, haien artean, natiboek erabiltzen ez dituzten forma berrien erabilera, tokian tokiko galizieraren ezaugarrien falta eta erregistro informalaren falta. bermatzen du, Ama hizkuntzaren ideologiaren ondorio, ideologia bat non delako hiztunak, delako hizkuntza ama hizkuntzatzat duena idealizatu eta mitifikatu egiten duen, hauek hiztun ‘hobeak’, ‘legitimoagoak’ direlakoan (Ortega eta beste. 2013).
‎Eta horrek latina lehertu egin zuen. Horrela sortuko ziren gaur egun ezagutzen ditugun erromantzeak, substratuaren eraginez ezberdinak euren artean eta ezberdinak hizkuntza amarengandik.
2021
‎Georgian, Armeniarekin alderatuta, jende gutxiagok du estatuko hizkuntza ama hizkuntza gisa: 2014an biztanleen% 87,64k esan zuen lehen hizkuntza georgiera zuela14 Errusiera ama hizkuntzatzat dutenak% 1,24 besterik ez dira, azken estimazioen arabera, herritarren% 61ek ez du ondo menderatzen15 Gainera, eguneroko bizitzan erabiltzen duteEskualde hauek kenduta, Georgiako gainerako eremuetan gero eta garrantzia gutxiago dauka errusierak, egoera politiko zailaren ondorioz. nak% 16 besterik ez dira.
‎Zergatik da etxea aitarena eta hizkuntza amarena?
2022
‎Ez dira oso probableak, baina batzuetan zauriak izaten dira amaren bularrean. “Ez da gertatzen”; izan ere, normalean, haurraren mihia beheko ebakietan egoten da elikatzen denean, eta edozein zauri handiagoa izango da bere hizkuntzarentzat amarentzat baino. Jaioberri baten hortzak atera behar dira?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia