2002
|
|
Euskalduntzearen ikas eta gizarte prozesuak Gure hipotesia hauxe da:
|
hizkuntzaren
alderdi sozialean arretarik ez eskaintzean datzala, euskaldundu nahi zuten euskaltzale zintzo askok huts egitea. Bestela esanda, euskalduntzeak, ikas prozesuaez ezik, giza rte prozesuae re hartzen du bere baitan.
|
2014
|
|
85) hizkuntza sexista ikergai zue la, kortesia, emakumeengaineko hizkuntza, eta emakumeen hizkuntzaren arteko harremanez jardun zuen. Etaberak zioen hizkuntza irakasteko garaian, fonologiaz, sintaxiaz eta semantikaz gain,
|
hizkuntzaren
alderdi soziala irakatsi behar zela. Lakoffen esanetan, emakumeenhizkuntzak gehiegizko zuzentasun gramatikala eta konnotazio defentsibo ugari erakusten ditu.
|
2020
|
|
kodetzeak eta elaborazioak hizkuntzaren alderdi linguistikoa lantzen dute, horretan oinarritzen dira. Hautatzeak eta inplementazioak, aldiz,
|
hizkuntzaren
alderdi sozialarekin dute zerikusia. Izan ere, estandarrerako aldaera (k) hautatzean, hainbat eragilek hartzen dute parte:
|
|
kodetzeak eta elaborazioak hizkuntzaren alderdi linguistikoa lantzen dute, horretan oinarritzen dira. Hautatzeak eta inplementazioak, aldiz,
|
hizkuntzaren
alderdi sozialarekin dute zerikusia. Izan ere, estandarrerako aldaera (k) hautatzean, hainbat eragilek hartzen dute parte:
|
2021
|
|
64). Baita
|
hizkuntzaren
alderdi sozialaz osoki jabetu eta proiektu soziokultural bat praktikan jartzen aitzindari ere (Larrinaga, 2007b: 132).
|
2022
|
|
Lan honetatik ateratako ondorioei dagokienez, lehenik, EAEko curriculumaren eta testuliburuen artean dagoen desoreka dugu. 4.4 atalean azaldu moduan, Heziberri 2020 Planak
|
hizkuntzaren
alderdi sozialaren lanketarako ezarritako helburua ezagutza hutsetik haratago doa, ikasleen hizkuntza jarreretan eragitea euskararen erabilera sustatzea ere lortu behar dela ezartzen baitu, eta horiek lortzeko eduki zerrenda oso garatua dela esan daiteke. Hori jakinik, testuliburuek biltzen dituzten edukiak aztertzerakoan, oro har, ez dago alerik curriculumak ezarritako eduki guztiak lantzen dituenik; hizkuntza ekologiaren gaia, adibidez, ez da kasik agertzen.
|
|
• EAEko curriculumak argi uzten du
|
Hizkuntzaren
alderdi sozialaren lanketaren helburua ezagutzaz harago doala, euskararen erabilera sustatzea eta hizkuntza aniztasunarekiko jarrerak positiboak garatzea bezalako ideiak helburutzat jotzen baititu, eta ezarritako edukiak bat datoz helburu horiekin. Baina jakina da ikasleek ikasketak amaitzean ez dutela euren arrazoibidea garatuta, eta datuetan ikus daitekeen moduan, euskararen erabilera ere ez dela bermatzen.
|
|
Azpiatal honetan Heziberri 2020 Planak EAEn Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren ‒curriculumean
|
Hizkuntzaren
alderdi soziala deituriko atalean biltzen dira arlook‒ lanketaz dioena azalduko da.
|
|
Heziberri 2020 Planak EAEn Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko curriculumean"
|
Hizkuntzaren
alderdi soziala" deituriko atalean aipatzen diren edukiak hartu ditugu erreferentzia bezala.
|
|
Bildutako materialen eta baliabideen edukiak zehazteko taula bat sortu dugu word programarekin. Taula honetan Heziberri 2020 Planak EAEn Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko curriculumean"
|
Hizkuntzaren
alderdi soziala" deituriko atalean aipatzen diren edukiak hartu ditugu erreferentzia bezala. Ikerketa lanean aztertu ditugun hiru curriculumetatik EAEkoa hartu dugu erreferentzia bezala, izan ere, Hizkuntzaren alderdi sozialari dagokionez osatuen zegoen curriculuma iruditu zaigu.
|
|
Taula honetan Heziberri 2020 Planak EAEn Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko curriculumean" Hizkuntzaren alderdi soziala" deituriko atalean aipatzen diren edukiak hartu ditugu erreferentzia bezala. Ikerketa lanean aztertu ditugun hiru curriculumetatik EAEkoa hartu dugu erreferentzia bezala, izan ere,
|
Hizkuntzaren
alderdi sozialari dagokionez osatuen zegoen curriculuma iruditu zaigu. Hala ere, eduki horiek Obradoiro Santillana argitaletxeko Lingua galega e literatura.
|
2023
|
|
Klossek ezberdindu egin zituen hizkuntza plangintzaren baitan" corpusaren plangintza" eta" estatusaren plangintza" (1969). Azken honek
|
hizkuntzaren
alderdi sozialari egiten dio erreferentzia; adibidez, hor izango genituzke: hizkuntzaren alde egindako kanpainak, hizkuntza transmisioa bermatzeko egindako ekimenak, helduak alfabetatzeko ekintzak eta abar (Zarraga, 2010: 239).
|
|
64). Baita
|
hizkuntzaren
alderdi sozialaz osoki jabetu eta proiektu soziokultural bat praktikan jartzen aitzindari ere (Larrinaga, 2007: 132).
|