2001
|
|
Horregatik, oso positiboa da ikastetxe batek atzerriko
|
hizkuntzari
Administrazioak ezarritako orduak baino gehiago eskaintzea eta eskolaz kanpo hizkuntza hori indartzeko ikastaroak edo ikasitakoa hobetzeko atzerriko egonaldiak antolatzea (udan edo ikasturte osorako).
|
2004
|
|
Horren adibide larririk ez da falta izan: euskara ikasi egin da, baina ez omen da erabiltzen; status ofiziala aldatu da legez, baina egitez eta zinez asko da irabazteke daukaguna; corpus aren garapen modernoa urrun dago oraindik dugunetik; politikan,
|
hizkuntz
administrazio esparruetan hiztungoak ez du tratu bat bera jasotzen herrialde ezberdinetan, etab.?. 176
|
2015
|
|
Frantziako gobernuari galdegiten diogu herri hizkuntzen irakaskuntza segurtatuko duen lege bat lehenbailehen presta, bozkaraz eta aplikaraz dezan heldu den eskola sartzean berean. Hezkunde nazionalari galdegiten diogu gorago aipatu bost alorretan ari diren herri
|
hizkuntzetako
administrazio arduradunak eta eragileak (unibertsitate ordezkariak, sare bakoitzeko irakasle, buraso ordezkariak eta sindikatu ordezkariak) lehenbailehen bil ditzan gibelatuak diren sailen aitzinarazteko, normaltasunera heltzeko helburuarekin.
|
2016
|
|
Gainera,
|
hizkuntza
administrazioko 5 egoera hauetako bakoitzaren barrenean ere, argi eduki eta ulertu behar dugu bakoitzean ditugun egoera soziolinguistiko oso desberdinen arteko aldeak, lurralde euskaldunago, ia guztiz erdaldun edota erdizkakoen artean. Soilik horrela ulertu ahal izango ditugu bakoitzean daramagun garapen prozesuen abiadura eta ezaugarriak.
|
2017
|
|
...ituzioak aitortutako katalanaren izaera ofiziala, langile publikoen bi hizkuntza ofizialen ezagutza nahikoa bermatzen ez zuelako, eta horrek menpekotasun egoera batean uzten zuela hizkuntza katalana. auzitegiaren ustez, alabaina, katalanaren ezagutza derrigorrez ez eskatzeak ez zuen halabeharrez hizkuntza katalana uzten menpekotasun egoera batean, lege berriak herritarrei bermatzen zielako berezko
|
hizkuntza
administrazioarekin erabiltzea, hizkuntza horren derrigorrezko ezagutza ezarrita zuten hainbat posturen bidez. gaineratu zuen lege berriak jasotzen zuela katalana meritu gisa baloratuko zela, berezko hizkuntzaren ezagutza derrigorrezkoa ez zen postuetan. horregatik, balear uharteen funtzio publikoaren 2012ko lege berria ez zela konstituzioaren aurkakoa ebatzi zuen. (7 eta 8 oinarri Juridikoak) epai honetan auzitegiak nolabait ebatzi zuen hizkuntza eskubideak administrazioan bermatzeko konstituzioaren ikuspegitik bi eredu horiek onargarriak zirela (euskal eredua eta eredu katalana, nolabait esateko), eta esparru politikoari dagokiola horien artean aukeratzea.
|
2021
|
|
Alfabetatze ikastaroekin batera eskola" nazionalak" sortzen ari ziren, non tokiko hizkuntzetan irakasten zituzten gai guztiak. Horrez gain, errusiera ez beste
|
hizkuntzak
administrazioan erabiltzeko ahaleginak egin zituzten, eta hainbat eskualdeetan nahiko arrakastatsuak izan ziren (Alpatov, 2000). Aipatutako neurriak korenizatsia (errusierazko korennoi hitzak" bertako" edo" jatorrizko" personari egiten dio erreferentzia) izeneko politikaren barruan gauzatu zuten.
|
2022
|
|
Hala ere, «corpusak eta estatusak» lotuta behar dutela esan du Urrutiak, eta alde horretatik izandako lorpenak ere aipatzen direla gaineratu: «Gure
|
hizkuntza
administrazio publikoan, hezkuntzan edo itzulpengintzan baliatzeko tresna fina izan da eta da.
|
|
“Liburu honek corpusari buruzko gogoeta sakona dakar, hots, Euskaltzaindiak hiztegigintzan, gramatikan, onomastikan, ahoskeraren alorrean... eginiko aurrerapenak azaltzen eta finkatzen ditu. Baina corpusa eta estatusa batera eraman behar direnez, liburuan argi ikusten da, ildo beretik, gure
|
hizkuntza
administrazio publikoan, hezkuntzan edo itzulpengintzan baliatzeko tresna fina izan dela eta badela. Horixe da, izatez, Euskaltzaindiaren zeregin nagusia:
|
2023
|
|
Euskara dute lan
|
hizkuntza
Administrazio Publikoak eta Zerbitzuek, gainerakoetan gaztelania hutsean edo ingelesez egiten da lan. Horren erakusle da barne bileretako euskararen erabilera urria.
|