Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2009
‎Esan bezala, mendeko aldagai nagusia hizkuntzaren abstrakzio maila izanzen.
‎Bi epaile trebatukidatzitakoaren% 10 kodifikatu zuten, adostasun indize onargarria lortuz (CohenenKappa 0,77 eta 0,79ren artean egon zen). Kodifikapen honetatik mendeko aldagainagusia eratu zen, erabilitako hizkuntzaren abstrakzio maila, hain zuzen.Horretarako, Maass eta kolaboratzaileek (1989) proposatutako formula erabili zen:
‎Estereotipoek hizkuntzaren erabileran zuten eraginaaurreikusten zuten hipotesiak egiaztatzen ote ziren frogatzeko egindako bariantzaanalisiaren emaitzak dira, hain zuzen, non faktoreak manipulatutako aldagaiaskeak izan ziren, alegia, aktoreen generoa, portaera edo jardueraren izaera eta testuingurua. Mendeko aldagaia zen hizkuntzaren abstrakzio mailak 1etik 4rako baliohar dezake, balio altuagoei abstrakzio maila handiagoa dagokielarik.
Hizkuntzaren abstrakzio mailaren eta sexismoaren arteko harremana aztertzeko egindako korrelazioen emaitzen berri ere ematen da.
‎1 taula. Hizkuntzaren abstrakzio mailaren batezbestekoakmanipulatutako egoeren arabera.
‎Bigarren ikerketan ere, aktorearen generoaren eta rol portaeraren estereotipikotasunaren arteko interakzioak eragin esanguratsua izan zuen aktoreak deskribatzeko erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailan (F (1,177)= 11,21; p < 0,01; eta2= 0,06) (ikus 2 taula). Rol estereotipikoarekin bat egiten zuen emakumea (X= 2,11) estereotipoaren aurka egiten zuena (X= 1,78) baino abstraktuagodeskribatu zen; gizon tipikoaren (X= 1,88) eta ez tipikoaren artean (X= 1,97), aldiz, ez zen ezberdintasun esanguratsurik egon.
‎2 taula. Egoerak deskribatzeko erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailaren batezbestekoak aktorearen generoaren eta portaeraren estereotipikotasunaren arabera.
‎Izan ere, norberaren taldearen portaera negatiboa konkretuagodeskribatu zen lanean (X= 1,76) etxean baino (X= 2,07). Beste taldearen portaerapositiboak eta negatiboak hizkuntzaren abstrakzio maila berdintsuan deskribatuziren, laneko zein etxeko testuinguruan.
‎Sexismoari helduz (ikus 5 taula), emakumezko protagonista deskribatzekoerabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailak korrelazio positiboa izan zuen etsaitasunezko sexismoarekin laneko portaera negatiboetan. Etxeko testuinguruko portaeranegatiboetan, berriz, ez zen korrelaziorik egon.
‎Etxeko testuinguruko portaeranegatiboetan, berriz, ez zen korrelaziorik egon. Halere, etsaitasunezko sexismoaketxeko testuinguruan emakumezko protagonistak burututako portaera positiboadeskribatzeko erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailarekin ere joerazko korrelazio positiboa izan zuen. Honela, emakumeekiko etsaitasunezko jarreretan zenbateta altuago puntuatu, orduan eta abstraktuago deskribatu zen emakumezkoarenportaera negatiboa lanean; norabide berdina ikusten zen etxeko portaera positiboaren kasuan.
Hizkuntzaren abstrakzio maila
‎Azkenik, hirugarren ikerketan, norberaren taldeko eta beste taldeko protagonistek burutzen zituzten portaera positiboak eta negatiboak deskribatzeko hizkuntzaren abstrakzio maila ezberdina erabili zen etxeko eta laneko testuinguruetan.Hain zuzen, laneko testuinguruan norberaren taldeko portaera positiboa abstraktuago deskribatu zen portaera negatiboa baino. Beste taldearen kasuan ez zen horrelako erabilerarik eman.
‎Hizkuntzaren erabilerak, estereotipoak iraunarazteko eta talde arteko harremanak erregulatzeko elementuabada, jarrera sexistekin harremana izango zuela espero zen. Halere, erabilitako hizkuntzaren abstrakzio mailak ez du anbibalentzia handiko sexismoarekiko harremanenpiriko argirik azaldu. Izandako emaitzen arabera, sexismoak azalarazteko eraezberdinak ditu hizkuntzaren erabileran.
‎Deskribapen zehatzek (X k laguntzen dio) gertaera isolatua dela adierazten dute, ez dagoela derrigorrez aktorearen ezaugarri edoegoera psikologiko iraunkorrei lotuta. Beraz, hizlariak erabiltzen duen hizkuntzaren abstrakzio mailaren arabera, entzuleak ekintzaren irudikapena egiten du etaetorkizunerako igurikimenak egiten ditu.
‎Hizkuntza erabiltzea errealitatea aldatzeko tresna da, hizlariaren helburuakedo asmoak lortzekotan (Semin, 2001). Eredu honen arabera, gertaera behagarribera hizkuntzaren abstrakzio maila ezberdinez deskriba daiteke eta hitz konkretuedo abstraktuetan egindako irudikapen horrek inferentziak bultzatzen ditu. Beraz, gertaera bera era ezberdinetan irudikatzen da hizkuntzan, hizlariaren motibaziomotaren arabera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia