2007
|
|
Eredu horiek gida orientagarri gisa erabil daitezke. 2 Europako hizkuntzen pasaportea Pasaportea hizkuntza batean edo gehiagotan hizkuntza ezagutzak laburtzeko modu erraza da,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparru Bateratuko sei maila europarren bidez, edozein herrialdetan hizkuntza gaitasuna erraz ezagutu ahal izateko. Hizkuntzen Europako Portfolioan parte hartzen du, eta hizkuntza gaitasun desberdinetako trebetasunak (hitz egin, irakurri, idatzi, entzun) islatzen ditu, bai eta diplomei, ikastaroei edo beste hizkuntza eta kultura batzuekin zerikusia duten beste alderdi batzuei buruzko informazioa ere.
|
2008
|
|
A, B eta ereduetako ikasleek akademikoki eta gaztelaniaren ezagutzan izango zituzten emaitzei buruzko hasierako zalantzak azaltzen ditu, eta nola ahuldu ziren horiek EIFE ikerketen (1989) eta Espainia mailan eginiko ebaluazioen datuak ezagututa (1995). Geroztik PISA ebaluazioan (2000) eta
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Marko Bateratua azterketan (2004) ikasleek lorturiko emaitzak ere azaltzen dira.
|
|
Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak. Ikasleari atzerriko hizkuntza bat jakitea eskatuko zaio Bestalde, eskakizunei dagokienez, egungo ILZren inguruko berrikuntza esanguratsuenetako bat da
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparru Bateratuko B1 mailaren baliokidea den atzerriko hizkuntza bat, tarteko maila bati dagokiona, menderatzen duela egiaztatzea. Masterrerako ezarritako iraupena urtebetekoa izango da, 60 ECTS, nahiz eta kasu batzuetan ikasleak prestakuntza gehigarriko kreditu kopuru bat gainditu duen (gehienez 60 ECTS), egiaztatu duen prestakuntzaren eta aukeratu duen espezialitatearen arabera.
|
|
Hasierako prestakuntzaren arloan, helburu hori lortzeko neurriak ezarri dira. Goi mailako Hezkuntzaren Europako Esparrura (GHEE) egokitutako maisu maistren titulazio berria inauguratu zen gure herrialdean ikasturtetik, etorkizuneko tituludunei eskatzen zaie ikasketak amaitzen dituztenean
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparru Bateratuko A2 maila atzerriko hizkuntza batean, hots, oinarrizko erabiltzaile maila batean, lortzea. Hala ere, neurri hori ez da nahikoa.
|
|
First, Advanced edo Proficiency dira Espainian gehien ezagutzen diren ziurtagirietako batzuk, ingelesezko hizkuntza gaitasun maila jakin bat egiaztatzen dutenak. Urtero, bi milioi pertsonak baino gehiagok titulu horietako bat lortu nahi dute, nazioartean aintzatetsita baitaude, bai enpresa arloan, bai esparru akademikoan, eta
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparruan ezarritako mailetara egokitzen baitira.
|
|
British Council en laguntzarekin, urtero 130 herrialdetan baino gehiagotan antolatzen ditu" Cambridge ESOL exams" izenekoak, sei ziurtagiri, oinarrizkoenetik aurreratuenera, zazpi urtetik gorako helduentzat eta haurrentzat.
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparruan Europako Kontseiluak definitutakoen antzeko sei zailtasun mailatan egituratzen dira. Azterketa horien garrantzia nazioarteko onarpen zabalaren ondorio da.
|
|
Unibertsitateek, negozio eskolek eta enpresek, bai herrialde angloparlatzaileetakoek (Estatu Batuak, Britainia Handia edo Australia), bai ez direnek, Cambridgeko tituluak onartzen dituzte, ingelesaren ezagutza eta trebetasuna bermatzen dituen berme gisa, eta, beraz, ateak irekitzen dizkie ikasketa edo enpleguei. Bestalde, Cambridgeko Unibertsitateko azterketak sei zailtasun mailatan egituratzen dira, Europako Kontseiluak
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparru Bateratuan (A1 oinarrizkotik C2 aurreratuenera) zehaztutakoen antzekoak. Beraz, erreferentzia gisa erabil daitezke ingelesaren ezagutza zehazteko Europako edozein erakundetan.
|
|
Maila bakoitzerako azterketa honen prezioa 54 eurokoa da. Azterketa horrek esan nahi du
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparruko A2 maila lortu duela. Key English Test (KET):
|
2009
|
|
Unibertsitate Kontseiluak, masterraren hasiera errazte aldera, zenbait neurri onartu zituen, hala nola, eskoletara bertaratzea kreditu guztien %65 gutxienez finkatzea, %80 izan beharrean. Onartzen da, halaber, atzerriko hizkuntza bat menderatzea,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparru Bateratuko B1 mailaren parekoa, ikasturte amaieran egiaztatzea, eta ez hasieran. Halaber, ikastegiak antolatu, hautatu eta praktikaldirako tutoreak onartzeko, ulertzen da ikasturte berria “aurreikusitako bi datetako edozeinetan has daitekeela, urrian edo urtarrilean”.
|
|
Plaza kopurua mugatua denez, espediente akademikoa ere garrantzitsua da sarrera zehazteko. Bestalde, ikasleek atzerriko hizkuntza bat menderatu behar dute,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparru Bateratuko B1 mailaren baliokidea. Joan den ekainean Unibertsitate Kontseiluak erabaki zuen bezala, ikasketa hasieran ez da beharrezkoa ezagutza horiek egiaztatzea, bukaeran baizik, unibertsitate bakoitzak ezartzen dituen baldintzetan.
|
|
arteko distantzia linguistikoa dela medio, ahalegin handia eskatzen du euskararen ikaskuntzak. Esaterako,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoko B2 ikasmaila eskuratzeko aurreikuspenen arabera, hainbat hizkuntza ikasteko behar diren ikastorduak [29] honako hauek dira, gutxi gorabehera: 1.400 ordu euskara ikasteko, eta 1.000 ordu frantsesa, ingelesa edo alemana ikasteko.
|
|
ISEI IVEI erakundeak, 2005 urtean, ezagutzera eman zuen Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan derrigorrezko irakaskuntzaren amaieran ikasleen euskara gaitasuna
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoko B2 mailaren arabera neurtzeko egindako azterlana [64]. Proba osoa [65] gainditu zuten ikasleak honakoak izan ziren:
|
|
Ildo berari jarraiki, gutxieneko hizkuntza helburuak finkatzerakoan,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoko mailak zurruntasunez hartu ordez, agian luke hizkuntza trebetasun aktibo eta pasiboen artean hainbat egiaztapen maila finkatzea, esate baterako, adibide moduan diogu?, trebetasun batzuetarako B2, eta beste batzuetarako B1 jarriz, aldi berean. Euskararen egoera soziolinguistikoak anbizioa eta malgutasuna une oro uztartzea eskatzen baitu, hizkuntza ofizialak" erabiltzeko adina" ezagutzera iristeko bidean.
|
|
[61] Euskaraz irakasteko gaitasun maila
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoko C mailako gaitasun titulu bidez egiaztatzen da (hezkuntzako 2 Hizkuntza Eskakizuna, EGA edo beste ezein baliokide). Komunikazio arrunta euskaraz edukitzeko gaitasuna, berriz, Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoko B mailako gaitasun titulu bidez egiaztatzen da.
|
|
[61] Euskaraz irakasteko gaitasun maila Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoko C mailako gaitasun titulu bidez egiaztatzen da (hezkuntzako 2 Hizkuntza Eskakizuna, EGA edo beste ezein baliokide). Komunikazio arrunta euskaraz edukitzeko gaitasuna, berriz,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoko B mailako gaitasun titulu bidez egiaztatzen da.
|
|
Alde batetik, HABEren curriculumean
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoko A maila finkatu eta ikas prozesuetan garatzea komeni da, erdal elebakar izateari uzteko ez baitago hizkuntza trebetasun guztietan B mailaraino iritsi zain egon beharrik. Horrekin batera finkatu behar da euskararen oinarrizko ezagutza edo gaitasunen programa bat, ikuspegi komunikatibotik erabat moldatua eta trebetasun pasiboak lantzeko berariaz pentsatua.
|
2010
|
|
—
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoaren C1 mailako ziurtagiria: Hizkuntza Eskola Ofiziala:
|
|
Ziurtagiri horrekin ikaslea Baionako UAEIS n sar daiteke.
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Marko Bateratutako eskalako B1 mailakoa da.
|
|
Ebaluaketa eta egiaztapen sistema oso bat obratzeko, eskola sistemako formakuntzan, helduen euskalduntzean eta etengabeko prestaketan, Euskal Ikasketetako Sailak Euskararen Erakunde Publikoarekin batera definizio eta antolaketa lan bat abiatu du.
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Marko Bateratuan kokatuko da. Partaidetza hori 2009ko martxoaren 3an ofizializatu da UPPAk, Bordele 3k eta Euskararen Erakunde Publikoak izenpetutako hitzarmenaren bidez.
|
2011
|
|
Osasun, ingeniaritza, irakaskuntza, ostalaritza eta turismo sektoreetarako Alemanian lan egiteko Espainiako langile kualifikatuak biltzea aurreikusten du proiektuak. Interesdunek alemanaren erdiko maila izan dute(
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Esparru Bateratuko B1/ B2). Atariak hainbat aukera eskaintzen dizkie eskaintzan interesa duten erabiltzaileei, besteak beste, oporretarako “iraupen txikiko” lanak egin nahi dituztenei eta unibertsitateko ikasleei.
|
2014
|
|
Haur Hezkuntzako zein Lehen Hezkuntzako titulazio berrietan aintzat hartunahi izan da irakaslegaien trebakuntza linguistiko komunikatiboa, arestian eskainidugun lanbide profila gogoan, haien komunikazio gaitasuna hobetzeko asmoz.Finean,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoak gomendatu bezala (2005), hizkuntzaren kalitatea parametro komunikatiboetara ekarri nahi izan da, «hizkuntzaikastea komunikatzen ikastea» dela aldarrikatuz.
|
2015
|
|
PSE EEren aburuz, aztertu beharra dago EGA mailako azterketa, gaur egun
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoa kontuan hartuta C1 maila dena. 2014 urtean, aurkeztu zirenen %26k gainditu zuen azterketa.
|
|
Bestalde, Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak adierazi duenez, A1 eta A2 mailak
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markora egokitu dira. Hau da, bi mailetan ziurtagiriak eskuratu ahal izango dira eta azterketak euskaltegietan egingo dira.
|
2017
|
|
Eusko Jaurlaritzak dekretu bat onartu berri du, euskararen jakintza bermatzen duten titulu eta egiaztagiri guztiak
|
Hizkuntzetarako
Europako Erreferentzia Marko Bateratukoekin baliokidetzeko. Ondorioz, B1, B2, C1 eta C2 mailekin parekatuko dira guztiak.
|
|
Dekretu honen helburua HABEk (Helduen Alfabetatze eta Berreuskalduntzerako Erakundea) ematen dituen tituluak eta Euskaltzaindiaren B titulua sartzea izan da nagusiki, euskararen ezagutza egiaztagiri eta titulu ia guztiak baliokidetuta baitzeuden aurretik ere. Horiekin batera, Herri Ardulararitzaren Euskal Erakundearen (HAEE) eta Osakidetzaren 4 hizkuntza eskakizunak ere baliokidetu dira.Orain, titulu eta egiaztagiri guztiak
|
Hizkuntzetarako
Europako Erreferentzia Marko Bateratuarekin baliokidetu dira, zeinek eman dituen gorabehera: HABE, Euskaltzaindia, HAEE Herri Ardulararitzaren Euskal Erakundea, Osakidetza edo Hezkuntza Saila.Dekretu berriaren arabera, B1 mailarekin, titulu hauek parekatuko dira:
|
|
|
Hizkuntzetarako
Europako Erreferentzia
|
2018
|
|
Europako 31 erakunde publikok zein pribatuk bere egin duten
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Marko Bateratuak (EEMB) bigarren hizkuntzak (H2) irakasteko, ikasteko eta ebaluatzeko taxutze marko orokorra eskaintzen du. EEMBk, ordea, ez du lehenengo hizkuntzaz (H1) hitz egiten; markoak ez du lehenengo hizkuntzetako irakasteikasteprozesuak eta ebaluazioa aztertzen.
|
2023
|
|
Europar Batasuna aipatu dugu eta, ezinbestean,
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Markoaz jardun behar dugu, apur bat bada ere:
|
|
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Marko Bateratuak hizkuntzak ikasteko eta irakasteko irizpideak eta orientabideak finkatu ditu, eta horrek bultzada eman diezaioke euskarari, baldin eta era egokian aplikatzen bada.
|
|
(2022).
|
Hizkuntzen
Europako Erreferentzia Marko Bateratua: ikaskuntza, irakaskuntza, ebaluazioa.
|
|
Sailkapen hori osatzeko, ezagutza deklaratua, ziurtagiri ofizialak eta hezkuntzako erregistroak hartu dituzte kontuan. Hala, euskaldun gisa sailkatu dituzte, besteak beste,
|
Hizkuntzen
Europako erreferentzia esparruko B2, C1 edo C2 mailako titulua dutenak, ereduko ikasleak eta galdetegietan euskaraz «ongi» egiten dutela deklaratu dutenak. Alta, euskaldun hartzailetzat hartu dituzte, adibidez, A1, A2 eta B1 mailako titulua dutenak, A ereduko ikasleak edo ezagutza maila txikia deklaratu dutenak.
|
|
|
Hizkuntzen
Europako erreferentzia marko bateratua. Ikaskuntza, irakaskuntza, ebaluazioa.
|
|
|
Hizkuntzen
Europako erreferentzia marko bateratua. Ikaskuntza, irakaskuntza, ebaluazioa.
|