Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎1.2.NAZIONALISMOA, KULTURA, HIZKUNTZA ETA ESKOLA
‎1.2 Nazionalismoa, kultura, hizkuntza eta eskola 17
2008
‎Euskaldun berri asko eta asko, aldiz, kontrako egoeran bizi da. Erdara dute lehen hizkuntza eta eskolan edo euskaltegian ikasi dute euskara. Gainera, familia giroa erdalduna dute, hortaz, neba arreben artean ez bada, nekez aurkituko dute norekin hitz egin.
‎Ezer baino lehen, argitu dezagun, haurren eta gazteen artean kontsumo euskaldunean dagoen alde izugarri horren arrazoia ez dela gaurko haurrak gaurko gazteak baino euskaldunago datozelako. Izan ere, Zarauzko haurren eta gazteen artean egon badaude aldeak batzuen eta besteen hizkuntza gaitasunean, ama hizkuntzan, etxean erabiltzen duten hizkuntzan eta eskolako hizkuntza ereduan. Eta egia da, oro har, haurrak euskaldunago datozela.
2009
‎hizkuntza ikaskuntzaren prozesua; hizkuntzak ikasteko motibazioa; eta hizkuntzak ikastearen inguruan adierazitako sentimenduak. Diskurtso analisia etxeko hizkuntza eta eskolako ereduen argitan egin da. Hona hemen azterketarako kontuan hartu diren alderdiak:
‎Ikasleek idatzitako kontakizunak aztertzeko, bi dimentsio hartu dira kontuan: norberaren etxean hitz egiten diren hizkuntzak eta eskolako hizkuntza eredua. Edukiak aztertzeko orduan, gai hauek hartu ziren irizpide nagusitzat:
‎Arazoaren konponketa azkartzeko hainbat zailtasun daude, besteak beste heziketa profesionaleko zikloen ugaritasunak berak ere zaildu egiten du konponbidea. Baina euskara soilik gaztetxoen hizkuntza eta eskolakoa izango ez bada, baizik eta heldu aroko hizkuntza eta lan mundukoa ere izango bada, uste dugu herri aginteek heziketa profesionalean dagoen arazo honen konponketarako neurri eraginkorrak hartu behar dituztela, hainbat ziklo euskaraz egiteko aukera azkartzeko xedea hartuta.
‎Denboraren poderioz gero eta arrotzago bihurtuko da euskara euskaldun gehienentzat. Ama hizkuntzaz eta eskolaz euskaldunak izan arren airean nagusituko diren hizkuntzak erdaldunak izango dira. Euskaldunontzat euskal arnasa gero eta bakanagoa izango da.
2010
‎Bada, horren haritik, eta aurrera eginez, Titonek bereziki aipatzen ditu Bernsteinen ikerketa sozio-linguistikoak, non" hizkuntza eta eskola" elkarreraginean kontsideratzen diren. Oinarrian konbentzimendu sakon bat dago:
2011
‎Ikasle horiek eskolaz kanpo ere euskaraz dihardute, aisialdiko jarduerak euskaraz egiten direlako herri horretan. Hortaz, oso litekeena da ikasle horientzat etxeko hizkuntzaren eta eskolakoaren artean etena dagoen neurri berean, eskolako hizkuntzaren eta kaleko hizkuntzaren artean jarraipena egotea. Euskaraz eskolatu, eta kalean ere, ikaskideekin eta aisialdian, euskaraz.
‎batetik, samierazko irakaskuntza dago, norvegiera bigarren hizkuntza modura ikasgai delarik. Samiera da ikasleen etxeko hizkuntza eta eskolako komunikaziorako hizkuntza nagusia. Káre izeneko irakasle baten lekukotzaz baliatzen da Hirvonen eredu honetako eskola baten ezaugarriak emateko (30 or.):
2014
‎Bestalde, gizarteeta testuinguru ereduak erakutsi duenez, gizarte sareak eragin handia du identitatearen eta jarreren konfigurazioan, eta hizkuntza erabileran hautemandako konfiantzak bitartekari lanak egiten ditu. Azkenik, beste zenbait ikerlanek azpimarratu dutenez, etxeko hizkuntzak eta eskolak berebiziko garrantzia dute nerabeen jarreren eraketan. Aldagai horiexek probatuko ditugu, Kataluniako eta La Franjako zenbait herritako nerabeek erakutsitako katalanarekiko jarrera linguistikoak azaltzen saiatzeko.
‎Gizarteeta testuinguruereduak erakutsi duenez, gizartesareak eragin handia du identitatearen eta jarreren konfigurazioan, eta hizkuntzaerabileran hautemandako konfiantzak bitartekari lanak egiten ditu. Beste zenbait ikerlanek azpimarratu dutenez, etxeko hizkuntzak eta eskolak berebiziko garrantzia dute nerabeen jarreren eraketan.
‎— Euskara umeendako hizkuntza eta eskolako hizkuntza gisa kokatu eta honen aurrean aldaketa bat behar dutelarik; gaztetxoek uko egiten diote euskararen eguneroko erabilerari.
‎• 3.ARDATZA: Euskara umeendako hizkuntza eta eskolako hizkuntza, ote?
2018
‎2.2 Hezkuntza, hizkuntza eta eskola arauak
2023
‎Nahiz eta hasiera batean ikasle profil jakin bat izan ikerketa horien jomuga (hau da, migratzaileak, edota gutxiengo etnikokoak), hizkuntzaren dimentsioa aintzat hartuta jarduteak edozein ikasleri dakarzkio onurak. Finean, ikaslearen lehenengo hizkuntza eta eskolako hizkuntza berberak diren kasuetan ere, ulermen sakonagorako bidea urratuko dio artikulu honetan jorratu dugun ikuspegiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia