2008
|
|
Dena den, pertsonaia horien guztien ahotsak marko narratibo konkretu batean txertaturik daude: Jagoba Antxustegik bere
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kideei proposatuko die Hobetu Leike porturantz bidaia egitea," hitz ontzi" edo U wort batean. Baina, Hobetu Leike porturantz egin nahi den bidaiak ez du helmuga onik izango, hondoratuko baita" hitz ontzia", hondoratuko baita hitzaren aldeko apustua ere.
|
|
Diskurtso filosofikoak alderik alde zeharkatzen du nobela honen zirrikitu bakoitza. Dena dela, diskurtso filosofikoa nobela honetan konkretuki
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kide den Edorta Orozgoitik gorpuzten du, haren ahotsean eta idatzietan biltzen dira filosofiaren inguruko aipu zuzen gehienak. " 3.4 Non Edorta Orozgoitiren Philosophen weg hackerizatzen dugun" (65 or.) azpiatalari begiratu baino ez dago, Edorta Orozgoitiren erreferentzia filosofiko gehienak, denboraren ingurukoak eta hizkuntzaren erreferentzia gaitasunaren ingurukoak direla ohartzeko.
|
|
Horretarako, literaturaren eta filosofiaren arteko harremanaz gogoeta egiten du, galdera orokor horiez hitz egiterako orduan literaturak eskain dezakeenaz galde eginez.
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kideen arteko solasaldi gehienetan gogoetatzen da literaturaren gainean. Hona hemen Hitzaz Mendi elkarteko kideak, nork bere idazle identitatea duena:
|
|
Hitzaz Mendi elkarteko kideen arteko solasaldi gehienetan gogoetatzen da literaturaren gainean. Hona hemen
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kideak, nork bere idazle identitatea duena: Joseba Antxustegi poeta, Mikel Zabalegi idazkaria, Ander Elizalde arkaismo zalea, Edorta Orozgoiti filosofoa, Xabier Landaluze marraizkilaria, eta Kepa Arrastiri politikoa.
|
|
a) Literatura eta errealitatearen arteko harremana:
|
Hitzaz
Mendi elkarteko lagunen artean, etengabea da literaturak errealitatea irudika lezakeen galdera, edota literaturak errealitatea irudikatu lukeen galdera. Esate baterako:
|
|
" Ez diagu idatzi behar mundua mimetizatzeko, itsasoa hondar gaztelu batera errendiarazten saiatzea bezainbateko erokeria izango zukek hori" (81 or.); edo" hau liburu bat besterik ez baita, nahiz eta eskertuko nukeen inork argituko balit non dagoen juxtuki hitzaren eta biz hitzaren arteko muga" (243 or.). b) Literatura partikular eta literatura unibertsalaren arteko harremana: idazleak literatura egiterakoan nondik hitz egin behar duen ere galdetzen diote elkarri
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kideek, partikularrari buruz hitz egin lukeen literaturak, edota unibertsalari buruz hitz egin lukeen, eta izatekotan, zein ote bien arteko harremana. Adibidez," Eginbehar bakarra, alegia, geure esperientzia murritza per se, unibertsala izan dadin moduan burutzea eta adieraztea" (81 or.). c) Literatura eta denboraren arteko harremana:
|
|
Horietariko bat generoarena da. Nobelaren ahots gehienak gizonezkoen (edo" ar taldeen") ahotsak dira, izan ere,
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kideak gizonezkoak dira (emakumeak elkartetik bota egin zituztenetik), eta Getarian Ketari n urtero biltzen diren ikaskide ohiak ere gizonezkoak dira. Baina, nobelaren diskurtsoa bi balizko irakurleri, bi balizko mezu hartzaileri mintzo zaie:
|
|
Ez bakarrik balizko irakurleen generoari eginiko keinu horietan(" ez dakit nola esan ere, gure balizko entzule Amaia sutu gabe", 139 or.), baita gogoeta zuzenagoetan ere.
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kideak emakumeak botatzeko harturiko erabakia aipatzen da, emakumeek mahaigaineraturiko osotasunarekiko emendakina zela eta. Generoen arteko ezberdintasunez ere gogoeta egiten da, eta komunikazio zailtasunez:
|
|
" Habeas corpus" (106 or.) azpiatalean tortura testigantzak biltzen dira, egunkarietatik edo TATen dokumentazio iturrietatik harturikoak. Torturatuen testigantzen lurperatze eta isilaraztea irudikatzeko, diskurtsoan zehar
|
Hitzaz
Mendi elkarteko kideek Xabier Landaluzeren koaderno horiek zentsuratu egiten dituzte," AUTOCENSURED" (123 or.). Zentsura lehenik letrak txikitzean datza, eta ondoren, ezabatze erabatekoan.
|
|
Mamiari ez ekitekotan" (13 or.). Alegia, diskurtso bihurrituetan kateaturik ibiltzea aitzakia izan daitekeela, aurrera ez egiteko.
|
Hitzaz
Mendi elkartearen sarreran Frantz Fanonen aipu eder hori dute, liburuaren asmo horren iragarle ere badena:
|