2006
|
|
«Era la profesión religiosa de un Vigila, un Vela, uno de los principales magnates de Castilla, hijo al parecer, de MunioVigilani, el que había sido conde de Álava hacia el año 920 Muerto el padre o reemplazado en el condado por Álvaro Herrameliz, Vela Muñoz había encontrado generosa hospitalidad al lado de los condes de Lara, y con ellos estaba, como hemos visto, cuando el primero de enero de 931, señalaron los límites del Alfoz. Ahora, impresionado acaso por los últimos sucesos y desilusionado porque los consideraba poco favorables para su familia, se decide, más o menos espontáneamente a banadonarlo todo[?]» eta profesioko gutunaren
|
hitzek
jarraitzen dute, haren formula ohikoa erabiliz, desilusio, horren aipua justifikatzeko.
|
|
Alabaina, sorkuntza oro ez da nahitaez egile eskubidearen babespean geratuko. Horretarako, beharrezkoa da obra izaera edukitzea, Espainiako Legearen 10 artikuluari hitzez
|
hitz
jarraituz gero.
|
|
Hala ere, aurrekoa ez da nahikoa. JILTBren 10 artikuluari hitzez
|
hitz
jarraituz, esan dezakegu egile eskubideak eskaintzen duen babesaz gozatzeko bi baldintza bete behar dituela publizitate obra edo sorkuntza batek: lehenik, ukigai edo ukiezin izatearen kontuaren inguruan, gaur egunekoa dela edo etorkizunekoa dela ere, baliabide edo euskarriren batean hedatu behar da; eta, bigarren, sorkuntzak originala izan behar du.
|
2007
|
|
Substantzialki Bacon-i jarraiki kritika honetan, Descartes ek55, Meditazio Metafisikoetan erakusten duen moduan, argizariaren eta leihotik begiratu eta kalean pasatzen ikusten diren kapela eta berokien parabola famatuetan, erraz engainatzen gara, zer den ikusi duguna ikusi, gure ustean,
|
hitzei
jarraitzen baikatzaizkie, ez adimenari («argizaria» ikusi uste dut, «gizonak» ikusi uste ditut leiho azpian pasatzen), eta hitzek engainatu egiten gaituzte. Mundua hitzekin eta ez ideia garbiekin pentsatzetik sortzen da:
|
2009
|
|
Arregiren beraren arabera, hasieran ez zen erraza izan bi irratien arteko lankidetza, tokian tokiko komunitateei zuzenduriko irratiak baitziren biak. Arregiren
|
hitzekin
jarraituta, gainera, irratiak beregaintasunik ez izateak oztopo ugari ekarri zizkien:
|
2012
|
|
Doktrinaren arabera eta arauaren idazketei hitzez
|
hitz
jarraituz, tratu iraingarria gertatu dela esateko, hiru aurresuposamendu hauek jaso behar dira: 1) emakumearen gorputza erabiltzea publizitate amu gisa; 2) objektu soiltzat erabiltzea emakumearen gorputza; eta, azkenik, 3) erabilitako irudiaren eta iragarritako produktuaren artean inolako loturarik ez egotea.
|
|
Valentziako Entzutegi Probintzialak, bere epaian, honako hau adierazi zuen: «Publizitatearen Lege Orokorraren 2 artikuluaren
|
hitzei
jarraituz, aipatutako iragarkia publizitate ekintzat hartu behar da, enpresa iragarleak banatutako ondasun higigarrien kontratazioa, nahiz eta forma zeharkakoan izan, sustatzeko helburuarekin egindako komunikazioa baita».
|
|
Alabaina, sorkuntza oro ez da nahitaez egile eskubidearen babespean geratuko. Horretarako, beharrezkoa da obra izaera edukitzea, Espainiako Legearen 10 artikuluari hitzez
|
hitz
jarraituz gero.
|
|
Hala ere, aurrekoa ez da nahikoa. JILTBren 10 artikuluari hitzez
|
hitz
jarraituz, esan dezakegu egile eskubideak eskaintzen duen babesaz gozatzeko bi baldintza bete behar dituela publizitate obra edo sorkuntza batek: lehenik, ukigai edo ukiezin izatearen kontuaren inguruan, gaur egunekoa dela edo etorkizunekoa dela ere, baliabide edo euskarriren batean hedatu behar da; eta, bigarren, sorkuntzak originala izan behar du.
|
|
dira adingabeak egoera arriskutsuetan aurkeztu, justifikatutako arrazoiren bat egon ezik. ...sun edo trebeziei buruz produktu horiek erabiltzeko besteak edo bere burua kaltetu gabe; c) publizitate subliminala; d) produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudia urratzen duena; e) iruzurrezko publizitatea, publizitate desleiala eta publizitate erasotzailea, lehiaketa desleialaren ekintzen izaera izango dutenak Lehiaketa Desleialaren Legeak ezarritako
|
hitzei
jarraituz.
|
2014
|
|
Garaiko tratatuek emakume txarraonarengandik ezberdintzeko baliabideak ematen saiatzen ziren (Perry, 1993: 15). Jendarte katolikoetan gutxienez, Eva/ Maria eredu bipolarrak aitortzen zuen gizakiakJainkoaren
|
hitzari
jarraitzeko zein harengandik aldentzeko hautamenaz baliazitezkeela. Emakumeen defendatzaile izan zen Maria de Zayas y Sotomayorrekmisoginoekin edukitako eztabaidan azpimarratu zuen legez, egia izan arren bizio etaakatsarenmenpekoemakumerik bazegoela, santuak, bertutetsuak, ikastunak, zintzoak, harroak, irmoak eta jarraituak zirenak ere bazeuden11 Mende batzuk geroago, XIX.mende bete betean, Severo Catalina bezalako katoliko kontserbadoreek emakumeeiburuz orokortzerik ez zegoela nabarmentzen jarraitzen zuten, bere kasuan, ikuspuntutradizionalaren onurak defendatzeko:
|
2015
|
|
Marxen
|
hitzei
jarraituz, «ez zegoen iraultzarik, izan liberala edo sozialista, Europan garaitu zezakeenik lehenengo Errusian iraultza bat egon ezean edo erregimen tsarista bukatu bitartean. Gaur egun berdina esan daiteke Saudi Arabiaz haren zonan» (Lawson, 2012).
|