Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎Baina egia da, 20 urtetan egin dugun lanaren ondorioz, batzuek nekea somatzen dute. Arzalluzen hitzak interpretatzeko aukera hori ez zen bidezkoena.
2008
‎Autore batzuek (besteak beste, SALAS HERNÁNDEZek) 86 artikulua hitzez hitz interpretatu eta hauxe baieztatu dute: zergak ordaintzeko betebeharra zein tributuen arloko printzipio nagusiak I. titulu horren barruan daudenez, tributuak ezin daitezke lege dekretuen bidez eratu, ez aldarazi ere.
‎Beste batzuetan, batzordeko zenbait kide bazkide mota zehatz batekoak izan behar direla onartzen da baina, nahiz eta harrigarria izan? batzordekide horien aukeraketa ez da uzten bazkide talde horren esku, baizik eta Batzar Nagusiaren gehiengoaren esku, estatutuak hitzez hitz interpretatuz baina inongo logikarik gabe112.
2011
‎Formulazio sinkretiko horri aplikazio bat baino gehiago eman dakioke: ezagunenetako bat, eta luzera begira definizioz iraunkorrena, diglosia. horregatik dio koldok, nahiago duela diglosiaren purgatorioa ghetto aren infernua baino. oker nabil agian, berriro diot, bere hitzak interpretatzeko orduan. horrela ateratzen zaizkit niri, ordea, kontuak. esplikazio hoberik duenak, azal beza mesedez. Atentzio handiz hartuko dugu hainbatek, eta zor zaion begirunez aztertuko.
‎Pertsonak gogamenaren teoria dauka besteei edo bere buruari egoera mentalak egozteko gaitasuna duenean. Besteen keinu eta hitzak interpretatu eta haien asmoak, usteak edo kognizioak ezagutzen ditu. Bi urterekin jakiten du haurrak beste pertsonek sentimendu ezberdinak dituztela.
2012
‎Hezitzaileak igorritako komunikazio seinaleak arakatzea. Seinale horiek keinuen, jarreren edo hitzen bidez interpretatzea. Elkarbizitzako arau sinpleak errespetatzea:
‎Lehiaketa Desleialaren Legeak eragozten du publizitate gehiegikeria hauek jarduera desleialtzat kalifikatzea, baldin eta publiko hartzaileak izaera horrekin hautematen baditu: 4.3 artikulua, «gehiegizko baieztapenak egitearen ohiko eta zuzena den publizitate jarduerari edo hitzez hitz interpretatuko ez direnenei» erreferentzia egiterakoan.
‎Aholku sinple batzuk lagungarriak izan daitezke txakurra neurriz kanpo lapurtzeko. Zergatik zaunka jakin txakurra da lehen gakoa, txakurrak bakarrik sentitzen denean zaunka gehiago egingo duela ulertzea, musika, jolasa eta kirola zakurraren zaunkak murrizteko erabiltzea eta “ez” hitza interpretatzen irakastea dira jarraitu beharreko beste jarraibide batzuk.
2013
‎esanahia argitzera bideratua. Batzuetan ikasleek erabilitako hitzak interpretatu ostean errepikatzeak giro emozional aktiboa sortzen du, besteetan, ahots tonuaren arabera, egindako ekarpena baztertzeko balio du.
2014
‎Lagun hauek erreakzionatu egiten dute soinuen bibrazioaren aurrean, eta ikasten dute bai jabeek bai gizaki aberatsek zaunken aurrean erantzuten dutela. Gezurra 2 Txakur gorrak ezin dira hezi Txakur gor bat ez da gai izango gure hitzak interpretatzeko, ezta gure ahotsaren bidez jarraibideak ulertzeko ere. Hala ere, entzuten ez duten harburuek ikasten dute.
2015
‎esaldi, lapidarioen? lehiaketa izango zen, ez hilarrietako esaldiak, baten batek hitzez hitz interpretatu zuen bezala, esaldi biribilak baizik, zirt zartekoak. Lehiaketa ez zen ofiziala, noski:
‎–Ikastol eta eleiz askotan atea didate itxi?: metaforarik gabe, hitzez hitz interpretatu nuen nik, militante iheslariaren ezkutatu behar eta inon ezkutatu ezina, inork aterperik eskaintzen ez diola.
2016
‎Heriotzaren inguruko haurren galderak eta fantasiak Hurrengo urratsean, hirutik sei urtera bitartean, haurren hiru ezaugarri hartu behar dira kontuan: egozentrikoak izan ohi dira, subjektibotasuna eta pentsamendu magikoa nagusitzen dira, eta inguruan entzuten dutena edo gertatzen dena hitzez hitz interpretatzen dute. Horrek, batetik, heriotza «aldi baterako egoera itzulgarria» dela pentsatzera eramaten ditu.
‎Orduan, zer esan? FMLko adituen arabera, txikiek egitateak hitzez hitz interpretatzen dituztenez, garrantzitsuena da «hizkuntza argia, zehatza eta erreala erabiltzea», heriotzaren nozioari edo hiltzeko egitekoari buruzko galderei erantzuteko unean. Kontuz ibili behar da umearekin, baina zintzotasunez eta ahalik eta zehatzen.
2019
‎Janen hitzak interpretatzen ahalegindu da: biak daude berdin orain, emaztea eta Jan.
2020
‎Metafora biziak, ordea, berrikuntza fenomenoa gordetzen du, nahiz eta narrazioarekin bat etorri," agerian": berehala hautematen dugu" arima berria jartzea", poemak dioen bezala, ezin dela hitzez hitz interpretatu, poeman berrikuntza semantikoa dagoelako. Ia gizateria bezain antzinakoa den narrazioak diskurtso horren ikurren, sinboloen eta testuen bidez eraikitzen du bere buruaren kontzientzia, eta gizakiaren arazo handiekin, filosofiarekin zerikusia duten arazoekin, erlazionatu besterik ezin du egin.
2021
‎Adierazpide multimodal bat irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat da. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen, baina jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen ere. Eta orduan, hirugarren adar bat sartzen da:
‎Adierazpide multimodal bat da irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta hitza interpretatzen eta jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen eta, orduan, hirugarren adar bat sartzen da, osagarritasunarena, ez baita gauza bera irudi bat interpretatzea, testu bat interpretatzea edo biek harremanetan osatzen dutena, ezta?
‎zuzendaria goian eta beste guztiak azpian. Zuzendariaren gainetik egilea omen dago, baina erlijioaren paradigman bezala, izaki ukiezina izaten da, hilda dago honezkero edo linbo batean bizi da eta zuzendariak bakarrik dauka harekin kontaktatzeko edo haren hitzak interpretatzeko gaitasuna. XXI. mendeko dramaturgietan, aldiz, askoz horizontalagoak dira kontuak, eta elkarren interakzioan sortzen dira emaitza eszenikoak, ez era asanbleario hutsean, bakoitzak hobekien menperatzen duen arlotik baizik testua aktoreen zuzendaritza, arlo eszenikoak… elkarren eraginak onartuz eta haiekin elkar aberastuz.
2022
‎bizitzaren zikloa jasota dago, jaiotzaz, nerabezaroaz… hitz egiten da, baina Haur Hezkuntzako curriculuma azkenekoz aztertu nuenean, heriotza hitza behin baino ez zen aipatzen. Halere, Bildarratzen hitzetatik interpretatzen dut Hezkuntza sailburuak ez duela ikusten heriotzari bereziki heltzeko beharrik. Ordea, heriotza bizitzaren parte den heinean bizitza bere osotasunean ulertzeko heriotza ere ulertu behar da, eta gaia lantzea ikastetxe eta irakasleen borondatearen menpe utziz ez da bermatzen heriotzaren inguruan aritzeko ikasleek duten eskubide unibertsala.
‎Entretenituta eduki gaitu, pozarren noski, aste honetan Nafarroako Aranguren bailaran Aranzadi elkarteko indusketazaleek aurkitu duten brontzezko eskuak. Delako eskuan, hizkuntza baskonikoaren grafian idatzita, gaurko euskaran sorioneku irakurriko litzatekeen hitza interpretatua dute adituek. Ez dira iritsi, oraingoz, idazkunean agertzen diren beste hitzen esanahia ulertzera.
‎Zertan datza, bestela, hitzen erotika? Ulermenaren hutsuneetan, hitzek sorrarazten dituzten galderetan, hortxe zabaltzen da elkar ulertzeko eta hitzak interpretatzeko gogoa. Humboldtek, jada, adierazi zuen giza hizkuntza ororen gardentasun eza:
2023
‎Gogoko zituen Moro ren Utopia eta Erasmo-ren Testamentu Berria (Smith, 1911), baina Erasmok ez bezala, Luterok aldarrikatzen zuen gizakiak borondate askerik ez zuela; jatorrizko bekatua egin zuenetik, ongia egiteko askatasunik ez zuela gizakiak, bataioak ez baitzuen jatorrizko bekatua ezabatzen; esaten zuen gizakia zuen sinesmenak bakarrik justifikatzen eta salbatzen zuela. Fedearen iturburu bakartzat Eskritura hartuta, sinestunen esku uzten zuen Hitza interpretatzeko eskubidea (García Villoslada, 1973).
‎Horretan datza hitzen erotika: ulermenaren hutsuneetan, hitzek sorrarazten dituzten galderetan... hortxe zabaltzen da elkar ulertzeko eta hitzak interpretatzeko gogoa. Humboldtek jada adierazi zuen giza hizkuntza ororen gardentasun eza:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia