2000
|
|
Baina egia da, 20 urtetan egin dugun lanaren ondorioz, batzuek nekea somatzen dute. Arzalluzen
|
hitzak
interpretatzeko aukera hori ez zen bidezkoena.
|
2008
|
|
Autore batzuek (besteak beste, SALAS HERNÁNDEZek) 86 artikulua hitzez
|
hitz
interpretatu eta hauxe baieztatu dute: zergak ordaintzeko betebeharra zein tributuen arloko printzipio nagusiak I. titulu horren barruan daudenez, tributuak ezin daitezke lege dekretuen bidez eratu, ez aldarazi ere.
|
|
Beste batzuetan, batzordeko zenbait kide bazkide mota zehatz batekoak izan behar direla onartzen da baina, nahiz eta harrigarria izan? batzordekide horien aukeraketa ez da uzten bazkide talde horren esku, baizik eta Batzar Nagusiaren gehiengoaren esku, estatutuak hitzez
|
hitz
interpretatuz baina inongo logikarik gabe112.
|
2011
|
|
Formulazio sinkretiko horri aplikazio bat baino gehiago eman dakioke: ezagunenetako bat, eta luzera begira definizioz iraunkorrena, diglosia. horregatik dio koldok, nahiago duela diglosiaren purgatorioa ghetto aren infernua baino. oker nabil agian, berriro diot, bere
|
hitzak
interpretatzeko orduan. horrela ateratzen zaizkit niri, ordea, kontuak. esplikazio hoberik duenak, azal beza mesedez. Atentzio handiz hartuko dugu hainbatek, eta zor zaion begirunez aztertuko.
|
|
Pertsonak gogamenaren teoria dauka besteei edo bere buruari egoera mentalak egozteko gaitasuna duenean. Besteen keinu eta
|
hitzak
interpretatu eta haien asmoak, usteak edo kognizioak ezagutzen ditu. Bi urterekin jakiten du haurrak beste pertsonek sentimendu ezberdinak dituztela.
|
2012
|
|
Hezitzaileak igorritako komunikazio seinaleak arakatzea. Seinale horiek keinuen, jarreren edo
|
hitzen bidez
interpretatzea. Elkarbizitzako arau sinpleak errespetatzea:
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legeak eragozten du publizitate gehiegikeria hauek jarduera desleialtzat kalifikatzea, baldin eta publiko hartzaileak izaera horrekin hautematen baditu: 4.3 artikulua, «gehiegizko baieztapenak egitearen ohiko eta zuzena den publizitate jarduerari edo hitzez
|
hitz
interpretatuko ez direnenei» erreferentzia egiterakoan.
|
|
Aholku sinple batzuk lagungarriak izan daitezke txakurra neurriz kanpo lapurtzeko. Zergatik zaunka jakin txakurra da lehen gakoa, txakurrak bakarrik sentitzen denean zaunka gehiago egingo duela ulertzea, musika, jolasa eta kirola zakurraren zaunkak murrizteko erabiltzea eta “ez”
|
hitza
interpretatzen irakastea dira jarraitu beharreko beste jarraibide batzuk.
|
2013
|
|
esanahia argitzera bideratua. Batzuetan ikasleek erabilitako
|
hitzak
interpretatu ostean errepikatzeak giro emozional aktiboa sortzen du, besteetan, ahots tonuaren arabera, egindako ekarpena baztertzeko balio du.
|
2014
|
|
Lagun hauek erreakzionatu egiten dute soinuen bibrazioaren aurrean, eta ikasten dute bai jabeek bai gizaki aberatsek zaunken aurrean erantzuten dutela. Gezurra 2 Txakur gorrak ezin dira hezi Txakur gor bat ez da gai izango gure
|
hitzak
interpretatzeko, ezta gure ahotsaren bidez jarraibideak ulertzeko ere. Hala ere, entzuten ez duten harburuek ikasten dute.
|
2015
|
|
esaldi, lapidarioen? lehiaketa izango zen, ez hilarrietako esaldiak, baten batek hitzez
|
hitz
interpretatu zuen bezala, esaldi biribilak baizik, zirt zartekoak. Lehiaketa ez zen ofiziala, noski:
|
|
–Ikastol eta eleiz askotan atea didate itxi?: metaforarik gabe, hitzez
|
hitz
interpretatu nuen nik, militante iheslariaren ezkutatu behar eta inon ezkutatu ezina, inork aterperik eskaintzen ez diola.
|
2016
|
|
Heriotzaren inguruko haurren galderak eta fantasiak Hurrengo urratsean, hirutik sei urtera bitartean, haurren hiru ezaugarri hartu behar dira kontuan: egozentrikoak izan ohi dira, subjektibotasuna eta pentsamendu magikoa nagusitzen dira, eta inguruan entzuten dutena edo gertatzen dena hitzez
|
hitz
interpretatzen dute. Horrek, batetik, heriotza «aldi baterako egoera itzulgarria» dela pentsatzera eramaten ditu.
|
|
Orduan, zer esan? FMLko adituen arabera, txikiek egitateak hitzez
|
hitz
interpretatzen dituztenez, garrantzitsuena da «hizkuntza argia, zehatza eta erreala erabiltzea», heriotzaren nozioari edo hiltzeko egitekoari buruzko galderei erantzuteko unean. Kontuz ibili behar da umearekin, baina zintzotasunez eta ahalik eta zehatzen.
|
2019
|
|
Janen
|
hitzak
interpretatzen ahalegindu da: biak daude berdin orain, emaztea eta Jan.
|
2020
|
|
Metafora biziak, ordea, berrikuntza fenomenoa gordetzen du, nahiz eta narrazioarekin bat etorri," agerian": berehala hautematen dugu" arima berria jartzea", poemak dioen bezala, ezin dela hitzez
|
hitz
interpretatu, poeman berrikuntza semantikoa dagoelako. Ia gizateria bezain antzinakoa den narrazioak diskurtso horren ikurren, sinboloen eta testuen bidez eraikitzen du bere buruaren kontzientzia, eta gizakiaren arazo handiekin, filosofiarekin zerikusia duten arazoekin, erlazionatu besterik ezin du egin.
|
2021
|
|
Adierazpide multimodal bat irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat da. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta
|
hitza
interpretatzen, baina jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen ere. Eta orduan, hirugarren adar bat sartzen da:
|
|
Adierazpide multimodal bat da irudia, hitza eta hotsa duen adierazpide bat. Horretarako jakin behar duzu irudia interpretatzen, jakin behar duzu testu idatzia eta
|
hitza
interpretatzen eta jakin behar duzu osagarritasuna interpretatzen eta, orduan, hirugarren adar bat sartzen da, osagarritasunarena, ez baita gauza bera irudi bat interpretatzea, testu bat interpretatzea edo biek harremanetan osatzen dutena, ezta?
|
|
zuzendaria goian eta beste guztiak azpian. Zuzendariaren gainetik egilea omen dago, baina erlijioaren paradigman bezala, izaki ukiezina izaten da, hilda dago honezkero edo linbo batean bizi da eta zuzendariak bakarrik dauka harekin kontaktatzeko edo haren
|
hitzak
interpretatzeko gaitasuna. XXI. mendeko dramaturgietan, aldiz, askoz horizontalagoak dira kontuak, eta elkarren interakzioan sortzen dira emaitza eszenikoak, ez era asanbleario hutsean, bakoitzak hobekien menperatzen duen arlotik baizik testua aktoreen zuzendaritza, arlo eszenikoak… elkarren eraginak onartuz eta haiekin elkar aberastuz.
|
2022
|
|
bizitzaren zikloa jasota dago, jaiotzaz, nerabezaroaz… hitz egiten da, baina Haur Hezkuntzako curriculuma azkenekoz aztertu nuenean, heriotza hitza behin baino ez zen aipatzen. Halere, Bildarratzen
|
hitzetatik
interpretatzen dut Hezkuntza sailburuak ez duela ikusten heriotzari bereziki heltzeko beharrik. Ordea, heriotza bizitzaren parte den heinean bizitza bere osotasunean ulertzeko heriotza ere ulertu behar da, eta gaia lantzea ikastetxe eta irakasleen borondatearen menpe utziz ez da bermatzen heriotzaren inguruan aritzeko ikasleek duten eskubide unibertsala.
|
|
Entretenituta eduki gaitu, pozarren noski, aste honetan Nafarroako Aranguren bailaran Aranzadi elkarteko indusketazaleek aurkitu duten brontzezko eskuak. Delako eskuan, hizkuntza baskonikoaren grafian idatzita, gaurko euskaran sorioneku irakurriko litzatekeen
|
hitza
interpretatua dute adituek. Ez dira iritsi, oraingoz, idazkunean agertzen diren beste hitzen esanahia ulertzera.
|
|
Zertan datza, bestela, hitzen erotika? Ulermenaren hutsuneetan, hitzek sorrarazten dituzten galderetan, hortxe zabaltzen da elkar ulertzeko eta
|
hitzak
interpretatzeko gogoa. Humboldtek, jada, adierazi zuen giza hizkuntza ororen gardentasun eza:
|
2023
|
|
Gogoko zituen Moro ren Utopia eta Erasmo-ren Testamentu Berria (Smith, 1911), baina Erasmok ez bezala, Luterok aldarrikatzen zuen gizakiak borondate askerik ez zuela; jatorrizko bekatua egin zuenetik, ongia egiteko askatasunik ez zuela gizakiak, bataioak ez baitzuen jatorrizko bekatua ezabatzen; esaten zuen gizakia zuen sinesmenak bakarrik justifikatzen eta salbatzen zuela. Fedearen iturburu bakartzat Eskritura hartuta, sinestunen esku uzten zuen
|
Hitza
interpretatzeko eskubidea (García Villoslada, 1973).
|
|
Horretan datza hitzen erotika: ulermenaren hutsuneetan, hitzek sorrarazten dituzten galderetan... hortxe zabaltzen da elkar ulertzeko eta
|
hitzak
interpretatzeko gogoa. Humboldtek jada adierazi zuen giza hizkuntza ororen gardentasun eza:
|