Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2007
‎Beraz, hitz horietako zenbat erabili behar dira iragazki gisa bilaketa euskarazko orrietan soilik egiteko? Igor Leturiaren esanean zenbat eta hitz gehiago erabili, orduan eta zehatzagoa izango da bilaketa, eta, beraz, euskarazkoak ez diren emaitza gutxiago agertuko dira. Dena den, euskarazko zenbait emaitza ere ez ditu erakutsiko, hitz horietakoren bat edo batzuk ez direlako agertzen horietan.
2009
‎Semeei beren emozioakgordetzen erakutsi zaie; alabei, berriz, emozioak esperimentatzen. Gurasoekemoziozko hitz gehiago erabiltzen dituzte beren alaba txikiei hitz egitean, semetxikiei hitz egitean baino (Fivush, 1993). Amek beren beldurrezko emozioaksemeei eta alabei nola komunikatzen dizkieten aztertzen badugu, honako hauikusten dugu:
‎Horregatik, hitz potolo berri bat, kontzeptu berri bat, sortzen zen gau bakoitzean, hitz gehiago erabiltzen zituzten niri hitz berriaren esanahia azaltzeko, oiloak hegalpean txitak bezala, azpian hitz gehiago gordetzen zituzten hitz ama haiek uler nitzan. Oiloa ikus nezan, txitak erakusten zizkidaten, kriseiluaren argitan, pattarraren beroan.
2010
‎Eta noski, jostailu horiek ez dute berdin estimulatzen hizkuntza (Caldera, Huston, eta O. Brian, 1989). Horretaz gain, gurasoek joera dute berritsuagoak izateko alabekin semeekin baino; zehazki, alabekin ari badira, hitz gehiago erabiltzen dituzte hizkuntza estimulatzen dutenak, gehiago imitatzen dituzte haurraren bokalizazioak eta, oro har, ahoz harreman handiagoa dute neskatoekin (Leaper, Anderson eta Sanders, 1998); semeekin ari badira, aldiz, estimulu gehiago ematen dizkiete mugitzeko, bai oinez ibiltzeko, bai katuka aritzeko (MacDonald eta Parke, 1986).
2018
‎Kristevak azaltzen du semiotikoak Sinbolikoa suntsitzen edo higatzen duela; esanahiaren «aurrekoa» ei da, umea ahoskatzen hasten denean legez, edo esanahiaren «ostekoa», psikotikoaren kasuan bezala, ez baititu hitzak gehiago erabiltzen esanahi jakin bat adierazteko. Sinbolikoa eta semiotikoa hizkuntzaren bi modalitate badira, eta normalean Sinbolikoak semiotikoa erreprimituta edukitzen badu, Kristevarentzat hizkuntza da sistema bat non Sinbolikoa den hegemonikoa beti, salbu eta semiotikoak esanahia adierazteko prozesua asaldatzen duenean elisioaz, errepikapenaz, soinu hutsaz edo zentzuak biderkatuz, mugagabeko esanahiak dituzten irudi eta metaforen bitartez.
2020
‎Barre egin zuten biek ateraldiarekin, eta pixkanaka mingaina askatu zitzaion Ikerri, bestela ezin zitekeen moduan, esan behar zuena esateko behar baino askoz ere hitz gehiago erabiltzeraino. Bera zehatzagoa zen, itzulingururik eta adjektiborik gabe hitz egiten zuen:
2022
‎Beharrik, Jokintxok ezin zuen denbora luzerik eman ahoa zabaldu gabe. Behar baino hiru aldiz hitz gehiago erabiliz, albistearen ideiaren jakinean jarri zuen Berasa. Gizajoak ipini zuen aurpegiaren arabera, kontua arraroa iruditu zitzaion, baina, gu biok ados ikusita edo, baiezkoa egin zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia