2009
|
|
laburrak, zorrotzak, airean trazaturiko galdera ikur eskultoriko batzuen antzekoak. Eta, jakina, galdera guzti guztiak
|
hitzaren bidez
formulatuak zeuden. Eskultorea izanagatik ere, hizkuntza baliatu behar galderok formulatzeko.
|
2010
|
|
– Ez duk sinplea, ez. Musika bera definitzea ezinezkoa duk; bazaudek
|
hitzez
formulatu ezin diren gauzak, eta ezin da esan formulatu ezin daitezkeenez ez direnik existitzen.
|
2012
|
|
esatariak hitzez hitz dioen hori testuinguru horretan ez da batere koherentea; inkongruentea eta desegokia da, eta esatariaz duen ezagutzak ez dio norentzakoari uzten, besterik gabe, esandakoa dagoen dagoenean interpretatzen. Izan ere,
|
hitzez
formulatu duenaren eta hark esatea espero zezakeenaren artean kontraste eta haustura handia dago.
|
|
Lan honetan zehar, behin eta berriz azpimarratu dugu ironia esatariaren jarrera inplizitua inplikatzeko estrategia dela. Hori hala bada, esandakorik ez dago (ez behintzat hitzez
|
hitz
formulatutakorik). Ondorioz, esatariak ez du erantzukizun errealik, bere benetako jarrera edo komunikatu nahi izan duena inplizituan edo ezkutuan dagoen hori denez gero.
|
|
Ironiak eskaintzen dio, ordea, ihesbide edo gordeleku bat: ironia kasuetan atxikimenduari ihes egitea errazagoa da, ez baitago
|
hitzez
formulatutakorik eta inplikatura oro ezabatzen errazagoa baita. Esate baterako:
|
|
–Benetako? esanahia
|
hitzez
formulatu gabe geratzen da, eta horrek esatariarentzat esfortzu txikiagoa egin ahal izatea dakar, eta aldi berean esan gabe doanak indar (iradokitzaile) handiagoa du hitzez hitz formulatutakoak baino. Estarian edo inplizituan dagoenaren esanahia zein den jakitea norentzakoari dagokio, baina honek ere, oro har, ez du hitzez formulatzen, bestela joko ironiko hori hautsi egingo litzakete.
|
|
–Benetako? esanahia hitzez formulatu gabe geratzen da, eta horrek esatariarentzat esfortzu txikiagoa egin ahal izatea dakar, eta aldi berean esan gabe doanak indar (iradokitzaile) handiagoa du hitzez
|
hitz
formulatutakoak baino. Estarian edo inplizituan dagoenaren esanahia zein den jakitea norentzakoari dagokio, baina honek ere, oro har, ez du hitzez formulatzen, bestela joko ironiko hori hautsi egingo litzakete.
|
|
esanahia hitzez formulatu gabe geratzen da, eta horrek esatariarentzat esfortzu txikiagoa egin ahal izatea dakar, eta aldi berean esan gabe doanak indar (iradokitzaile) handiagoa du hitzez hitz formulatutakoak baino. Estarian edo inplizituan dagoenaren esanahia zein den jakitea norentzakoari dagokio, baina honek ere, oro har, ez du
|
hitzez
formulatzen, bestela joko ironiko hori hautsi egingo litzakete. Norentzakoaren lana da, beraz, estarian dagoen mezu horri ahalik eta esanguratsuena edo pertinenteena den esanahia ematea.
|
|
Elkarrizketan ere, oro har, esatari bakoitzak egoera jakinetarako hitzez hitz, esplizituki formula ezin dezakeen informazio mota desberdina du. Ezin dezake formulatu ez bere baitan galarazteko modukoak direlako, baizik eta hitzez
|
hitz
formulatze hutsa jarrera erasotzailea eta gaitzesgarritzat jotzen delako. Esatariarentzat, une horretan horrelakorikesatea, besteren aurrerako, harrokeriaren, umiliatzearen erakusle litzateke, horrela jokatuz, solaskideak apaldu, gutxietsi, mindu eta zauritzen duen eta besteren gainetik dagoen esatari bezala agertuko litzateke.
|
2020
|
|
Poeta sevillarrarengan aurkitu zituen irakaspenak, baina baita beste batzuengan ere, haien hitzak bere egin baitzituen, bere unibertso poetikoaren parte bilakatu zituen, batzuetan kantatuz, besteetan euskaratuz. Hala egin zuen, esaterako, Rainer Maria Rilke, Xabier Lizardi, Georges Brassens, Juan Mari Lekuona, Bernart Etxepare eta Jacques Brelen poemekin, haien
|
hitzetan
formulatuta aurkitu baitzituen barruan zeramatzanak. Horrez gain, Letek berak ere sortu zituen besteok identifikatuta sentitzeko moduko esaera, poema eta kantuak.
|