Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Indartsuenaren legetik ulermenera, elkarrizketara, elkarri entzutera iristea, jendeak hitz eginez ulertzen duela elkar sinistera heltzea.
2009
‎Bai gizonezkoentzat eta baita emakumeentzat ere. Bestela bateratze neurriez hitz egitean ulertzen dugu emakumeentzat bakarrik direla neurri horiek. Erabat ados nago adimen emozionalaz esan duzunarekin.
2010
‎Hire amarekin hitz egin beharra dun, esaizkion gauzak argi, esaion jakin egin nahi dunala, eskubidea dunala jakiteko. Garbi hitz eginda ulertuko din.
‎Zuriak indarkeriaren hizkuntza erabiltzen badu, indarkeriaz hitz egin behar diogu. Ez inori hitz egin ulertzen ez duen hizkuntza batean".
2011
‎Alde batetik, ez dagoelako euskaraz hitz egingo duen hizlaririk, eta, bestetik, hitz egitera gonbidatutako artista euskaldunek gaztelaniaz hitz egingo dutelako.Askotan euskaldunok ditugun mugak geure buruetan daude eta ez zaigu bururatu ere egiten arteari buruzko goi mailako hitzaldia (hau da, dibulgaziorako ez dena) euskaraz izan daitekeenik. Antolatzailea EHUko lau irakaslez osatutako ikerketa taldea izanda, lau irakasle horietatik hiru euskaraz lan egiteko kontratatuta egonda eta besteak, nahiz eta euskaraz ez hitz egin ulertzen duela jakinda, harrigarria da horrelako txikikeriatan ez erreparatzea.Unibertsitateko irakasle baten zereginen artean, eskolak emateaz gainera, ikerketa dago. Hala ere, gutako askok euskara eskoletara mugatzen dela pentsatzen dugu (oinarrizko zikloetan gainera) edo beste erremediorik ez daukagu.
2013
‎Edukiz hustuak ere badira gaur egungo gizartetik begiratuta. Azken finean, sentipenez hitz egitea ulertzen errazak diren gauzak dira, baina gero esplikatzen zailak. Kontzeptu hauekin ere gauza bera gertatzen da.
‎Beste aukera bat da «zirkuluan edo zirkuluerdian jartzea ikusi ahal izateko», kontraluzko egoerarik sortu gabe. Komunikazioan, aholkatu pertsona aurrez aurre begiratzea, esaldi errazak baina osoak erabiltzea eta bokalizatzea Izan ere, baliteke pertsona gorrak edo entzumen urritasuna duenak ezpainak irakurtzen jakitea eta hitz egitean ulertzea. Ez da inoiz puztu edo garrasi egin behar. Horrela erlazionatzen ohitu ez diren pertsonei keinuak edo mimika erabiltzea gomendatzen zaie ulertarazteko, baina urduri jarri gabe edo lasaitasuna galdu gabe, besteak ulertzen ez dituelako.
2015
‎Xabik keinu egin dit. Hitzik egin gabe ulertu dut esan nahi didana: nire kapitulua inprimatu eta irakurtzen jardun da eta ez dio betarik eman eginkizun guztiak zazpiak baino lehen bukatzeko.
‎Zuk zerbitza nazazu Ni, eta ez zaitez horretan sartu. Hau izan zen Zuk niri hitz eginda ulertu nuen lehen hitza, eta horrela txunditurik utzi ninduen.
2017
‎Bere hizkuntzan hitz eginda ulertuko diolakoan:
2018
‎Ohar hau idatzi nuen nire koadernoan: " kitxueraz hitz eginez ulertu diogu".
2021
‎Haren iritziz, A ereduan euskararen «ahozko eta idatzizko ulermenean zentratu» litzateke, «belarriprest ak» sortzeko: «Horrekin lortuko genuke euskaldunek aukera izatea euskaraz hitz egiten jarraitzeko, nahiz eta A eredukoek erdaraz hitz egin ulertuko lieketelako».
2022
‎Emakume hotza zen, eta Igonek bezala distantzia mantentzen zuen harremanetan. Askotan, hitzik egin gabe ulertzen zuten elkar, eta horrek, amak ere gauzak berak bezala ikusten zituela pentsatzera eraman zuen behin baino gehiagotan. Ez zion ezer esan sekula, aitorpen hark zabaldu nahi ez zuen ate bat zabalduko zuen beldurrez.
‎Eta herren geratu zenean eta eskolako patioan korrika eginarazten ziotenean haren bizkarretik barre egiteko, beti izaten zen inguruan irakasleren bat bereak eta bi esateko hari burla egiten zioten haurrei. Baina ni, bai bainekien jendeak hitz eginez ulertzen duela elkar, baina ez jende eta ez ezer ez direnak hobe dela behiak bezala tratatu, makilarekin ipurdian emanez behar den bidetik joan daitezen, haien aurrean jartzen nintzen irakasleak begira ez zeudenean eta esaten nien ni eskularruekiko katu bat nin  tzela, ez nuela hiltzen baina bai mehatxatzen, eta mutikoek barre egiten zuten, eta nik orduan asto beltzarenak esaten nizkien ... Behin bati esan nion beraren ama, inondik ere, errutokiko oilo bat izango zela eta eman ahal izan zuen guztia bera bezalako arraultza bat izan zela, zartagian frejitzeko prest, eta mutikoak, amarik ez zuena nonbait, ibai oso baten negarrak egin zituen, zer diot ibaia!, zazpi itsasoen negarrak egin zituen, eta eskolako zuzendariak, sugegorria baino gaiztoagoa bera, esan zidan ezen pentsatzen diren gauzak ez dutela beti zertan ahotik irten, eta nik, nola ez nuen sentitzen kulparik mutikoarengatik, nahigabea baizik Catalinarengatik eta haren begi negartsuengatik, esan nion, txuleriaz, deabruak beste lanik ez duenean isatsarekin euliak akabatzen dituela, gure aitak Dolorestarrengatik askotan esaten zuen esaera bat, eta begira nolakoa den bizitza, jauna, azkenean bera gertatu deabruaren euli.
‎Amak dio itsasoa zeharkatzen badugu ez gaituztela hitz egiten ulertuko.
2023
‎2014): kognitiboak, linguistikoak (ahozko hizkuntzaren baliabideak) eta pragmatikoak (curriculumeko alderdiak, alderdi sozialak eta afektiboak); hitz egitea eta hitz egindakoa ulertzea eskatzen du eta baliabide ez hitzezkoak (ez berbalak), paraberbalak eta hitzezkoak (berbalak) erabiltzea eskatzen du. Ahozko mota desberdinak daudela ere kontuan izan behar da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia