Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2008
‎Gutunean ez da zehazten Azkuek zertaz hitz egin nahi zion hezkuntza ministroari, baina litekeena da euskara eskoletan sartzeaz aritu gura zuela pentsatzea. Ez dut bilera hori gauzatu zenik inon aurkitu.
‎Bestalde, gazteek ez dute hitz egin nahi gurasoek, zaharrek egiten duten bezala. Gazteek euren hizkera nahi dute, taldearekin identifikatzen dutena, eskapu egiten diote zaharren berbeta moduari5.
2016
‎Bestalde, antzerki mota horren funtzioak bazuen profesionala izan zitekeen proiektu batekiko antza. Ororen gainetik, behatzaileei hitza luzatu nahi zien, erran nahi baita herriari, komunitateari lotutako antzerkia zela, publiko horri hitz egin nahi ziola autoreak, heziketarako proiektua zuela eta nortasunaren aldeko aldarrikapena bazuela, horren harrera bilatzen zuela. Ahozkotasunari atxikimendu handia zion publikoak, ahozko kulturari, jokalarien antzerki oroimena ahozko kultura horretan oinarritzen zen, askok bertsolaritzari lotzen bazioten ere ahozkotasuna, antzerkia ere hor zegoen, gaztaroan ikusitako antzerkiak gorde zituzten gogoan.
‎Eremu zabalak hunkitzen zituen eta lehentasuna komunikazioan zegoen. Publikoari hitz egin nahi zion. Publikoari diogu antzerkia baitzen bere idazteko aukera.
‎Publikoari diogu antzerkia baitzen bere idazteko aukera. Bere garaiko jendeari hitz egin nahi zion, bere pentsamoldea entzunarazi nahi zuen. Euskal mundua landu zuen eta horri buruzko obrak eskaini zituen.
‎Hartzaren bitartez, Larzabalek torturaren aipamena egin du, urrats berria da hau aitzineko antzerkiekiko, antzerkia Erdi Aroan kokatuz, urruntasuna jartzen du publikoaren eta errealitatearen artean, publikoa ez du bortizki hunki nahi, baina torturaz hitz egin nahi du eta azalpen zuzena egiten du bai baitaki egoera horren bitartez gogoetarako bidea irekitzen duela, sufrimenduaren aipamen zuzena aktoreen bitartez ondorioak izanen dituela, oihartzun azkarra dela.
2019
‎–Barkatu, Miren, zurekin hitz egin nahi dut berriro? –esan dio, uzkur eta apal, erreguka.
2021
‎(Etxeita); Derrigorrean dator. Orduan ez dut hitz egin nahi (Barriola).
‎Azpiletako gizona. Beintzat, ez zigula hitz egin nahi bazirudin. Lehenago ez zen honelakoa (Labaien).
‎310). Adibide hauetan, azpimarratutako zatiaren bidez mezua zeri buruzkoa izango den aurreratzen da, mintzagaia nabarmenduz; hiztunak zer ikuspegitatik hitz egin nahi duen, hizketagaia zein izango duen aurreratzen dute. Baina aurreko bi multzoetan (enuntziazioari buruzkoetan eta enuntziatuari buruzkoetan) ez bezala, aurreratutako elementuak predikazioaren barnekoak dira hemen, eta alde horretatik, perpausari buruzko kanpoko moduzkoen artean sartzea zaila gertatzen da.
‎liburu honetan baina liburu honek (ez* liburu honetak); zeinetan baina zeini (ez* zeinetari); hiru liburutan baina hiru liburuk (ez* hiru liburutak). Eta instrumentalak ere zergatik jokatzen duen jokatzen duen bezala, zilarrez egina baina ostutako zilarraz hitz egin zuen eta, batez ere, ostutako zilar hartaz ez zuen hitz egin nahi esaten den (ยง 21.6.1).
‎ZERGATIK ez zara autoz etorri? NOREKIN ez duzu hitz egin nahi. Adibide horietan, aldez aurretik dakigun zerbait oinarri hartu eta ez dakigun zerbaiti buruz galdetzen dugu.
‎Bi adibide horietan aldez aurretik dakigu ez zarela autoz etorri, baina ez dakigu zergatik, eta horixe jakin nahi dugu. Edo badakigu ez duzula norbaitekin hitz egin nahi, baina ez zehazki norekin, eta horixe galdetzen dugu.
‎Galde hitz horien erantzunek ere kokagune bera izango dute: HORREGATIK ez naiz autoz etorri (gero non utzi aurkituko ez dudalako); LAGUNEKIN ez dut hitz egin nahi, purrustada besterik egiten ez didatelako. Adibide horietan, adizkiaren ezkerrean ematen dugun elementua galdegaia da, informazio berria (edo informazio eskea) dakarrena.
2023
‎Ideia berriei irekiak ziren apezak gaztetatik ezagutu zituen, eta horiei sinesgarritasuna ematen zien. Horretaz ere hitz egin nahi zion erregeari, baina erregeak beste interes batzuk zituen, Erresumaren mugak zabaltzea zuen gogoan, Frantziako aitzineko erregeak bezala, Italiara gerlak eramatera joan nahi zuen, be re eskubide dinastikoen defendatzera. Horrek, helburu horrek, sekulako tentsioak sortu zituen maila askotan, dirua behar baitzen gerlen ordaintzeko.
‎Antzezlanak eta gutunak 148 dira gureganaino heltzeko. Kofradiek misterio erraldoiak antolatzen zituzten, antolatzaileak fededun handiak zitezkeen, ikasiak eta herritarrengandik hurbilak, herritarrei hitz egin nahi baitzieten eta testamentu zaharreko osagai asko ezagutarazi.
‎Bizitzaren bukaerara heldu zen Margarita, inguruan maite zituen asko joanak ziren dagoeneko, samin itzela bizi zuen anaia galdu zuenetik. Komedia honetan samin horretaz hitz egin nahi zuen, indarrak zituen oraindik idazteko. Azken urteetako gogoetak pausatu zituen idatzi honetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia