2000
|
|
Hauek balore berrien transmisioarekinlotuta zeuden bitartean, euskarak islatzen zuen errealitatea mundu tradizionaleanitsatsirik geratzen zen. Eta bizi ere horrela bizitzen hasiko zen hizkuntzarekiko jarrera:
|
hitz
egiteko moduak, tankerak, etab., Aramaion tradizioaren oihartzuna erakusten ezzuen hizkuntzaren arabera burutzen hasiko ziren14.
|
2001
|
|
5 Aurreko ikasturteetan, lehenengo momentutik zeuden produzitzera behartuta; ikasturte honetan, berriz, ez. Bere burua
|
hitz
egiteko moduan ikusten zuteneanhasten ziren ekoizten, inolako estresik gabe eta inork presionatu gabe.
|
2002
|
|
Irakasleak aldatu egiten dira, eta ikasleak ez dakizeinekin hitz egingo duen. Horrekin lortu nahi duguna da ahots, doinu eta hizkeradesberdinak entzutea,
|
hitz
egiteko moduarekin ez ohitzea. Gainera, irakasleak ereberehala ohitzen gara ikaslearen hizkerarekin, akatsekin, espresioekin eta abar, etadei gutxi batzuk erantzun ondoren, esfortzu handirik gabe, berehala ulertzen duguesan nahi duena.
|
2010
|
|
Orain, sentimendu horiekitzalita izango balitu bezala agertzen da. Bere
|
hitz
egiteko modua xinpleagoa da, konkretuagoa, bere mundu abstraktua galdu izan balu bezala. Bere aurpegian ezdu emoziorik adierazten, badirudi ez dituela tristura edo poza sentitzen.
|
2011
|
|
Ezohiko hautemate esperientziak, gorputz ilusioak barne direla.? Pentsamendu eta
|
hitz
egiteko modu bitxia (ezohiko esaldiak, hitz egite lausoa, landuegia, metaforikoa, estereotipatua).. Susmoak egiteko joera duen pentsamendu paranoidea.?
|
|
6 Emozioen adierazpenaren dramatizazioa, teatralismoa eta exajerazioa.7 Sugestionagarritasuna. Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek.3 Adierazpen emozional aldakorra eta azkar aldatzen dena.1 Bestearen arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen.2 Bestearekiko elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea.4 Arreta bereganatzeko bere itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki.5
|
Hitz
egiteko modu oso subjektiboa eta xehetasun gutxikoa du.8 Benetan dituenak baino harreman estuagoak dituela iruditzen zaio.
|
2014
|
|
Hiztun bakoitzak bere
|
hitz
egiteko modua du, bere hizkuntza joerak ditu.Bariazionismoan pertsonaren barne aldakortasun hori ere kontuan hartu nahi izatenda eta, estatistikaren garapenak aurrera egin duen heinean, soziolinguistak ere jakintza hori beren lanean txertatzen saiatu dira. Mixed generalized linear models deitutakoestatistika eragiketen bidez, hiztuna bezalako aldagai aleatorioak (random variables) gainerako aldagai finko deiturikoekin (fixed variables) batera azter daitezke, hau da, adin, genero, eta abarrekin batera.
|
|
Haur hizkeraren funtzioa argi eta garbi agertzen da hizkuntza goiztiarraren ikaskuntzan; izan ere,
|
hitz
egiteko modu horren soinu eta hitzak ulertzen eta esaten dituzte haurrek erraztasun handienez. Gainera, soinu zailak saihesten dira:
|
|
Eskizofrenia mota honen ezaugarri tipikoak izaten dira mintzaira nahasia, jokabide nahasia eta emozioen adierazpen desegoki eta eskasa.
|
Hitz
egiteko modu errepikatzailea, haurrena bezalakoa eta ulergaitza dutenez, normala da eskizofrenia mota hau dutenei ezertxo ere ulertu ezin izatea. Afektibitate desegokia agertzen dute:
|
2017
|
|
Pasai Donibane eta Lezoko gazteek ere adin tarte honetan gaztelania gehiago erabiltzeko joera argia erakutsi eta deskribatu dute. Lagunartean erdara nagusitzen den euskara eta gaztelania nahasten den hizkuntza praktika ohikoa bihurtzen da, kode aldaketa gazte hauen
|
hitz
egiteko modu normala bihurtuz:
|
|
Bestalde, oso deigarria egin zait neska eta mutilen artean
|
hitz
egiteko modu ezberdinak topatu izana. Mutilen artean elkarrizketa luze gutxi jaso ditut.
|
|
Euren arteko komunikazio egoera arruntena esaldi eta, batez ere, esamolde motzez osatutakoak dira. Ezarritako genero rolaren arabera bakoitzari
|
hitz
egiteko modu bat dagokio, eta mutilen solasaldietan esaldi labur eta amaitu gabeak erabiltzen dituzte (etenak, isiluneak?), nesken artean, aldiz, solasaldi luzeagoak eta giro lasaiago batean edukitzeko joera nabarmentzen da. Diferentzia hauek oso lotuta daude batzuk eta besteek garatzen dituzten gorputza dinamikekin:
|
2019
|
|
(, behaviour?), eta honen baitan,, pertsonaien ideiak, kultura, kontzientzia, ezaugarri fisikoak: euren ibilera, euren
|
hitz
egiteko modua; euren itxura, planta eta gorpuzkera, euren moduak eta manierismoak, eta gauza guzti hauen arteko elkarharreman posibleak sartuko dira? (Clements, 1983:
|