Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 57

2000
‎Nonbait, ez oso aspaldi lankideren batekin abentura bat izan zuen eta, Xavierren isilpean gorde ahal izango zuela uste izan bazuen ere, gure epaiketaren kontu horrek zuzenean eragin dio; pertsonaiekiko identifikazio handia, oso handia izan omen du; ni orain konturatu naiz: haren hitz egiteko modua ez zen txantxetakoa. Eta azkenean lehertu egin da, eta Xavierren erreakzioaz ez dizut ezer esango...
2002
‎Une hartan, alabaina, Patxi harakina beraiengana etortzen ikusi zuten," Non zagok zerri hori?" oihu egiten zuela, eta solasa bertan behera utzi beharrean aurkitu ziren.  Tabira guztian ezaguna zen Patxiren hitz egiteko modu zakarra eta bihotz ona. Bere bi metro eta ehun eta berrogei kilotan harategiko hiz  kera baldar hura beste maleziarik ez zitzaion ezagutzen.
‎Alde batetik ulertzekoa duk haren jokaera, zeren betidanik jakin izan baitik hi Euskaltzaindikoa hintzela, Juanito San Martinek esanda ziurrenik, ez dituk ba alferrik biak eibartarrak eta biak adin bertsukoak. Beste alde batetik, txikitan akolito izana nonbait, haren hitz egiteko moduak Agirre Asteasukoaren sermoiak gogorarazten dizkik batzuetan, Leninen aipuak bestetan, eta ekonomia neo-liberaleko eskuliburuak beste zenbaitetan. Plaza aurretik pasatzerakoan, ugazabak laneko lehen egunean esandakoa etorri zaik burura:
Hitz egiteko modua da, emakumea. Hilda dagoela esan nahi nuen.
‎Hortz zikinak. Hitz egiteko modu koipezkoa.
‎Zer demontre egin dezaket nik hara joanda, ez bada nire presentziarekin presioa egitea? Aitaren hitz egiteko modu apaldu bera ere presioa egiteko modu bat da.
‎Hori da euskara zuretako? Hori, eta ardura berezirik sortzen ez dizuen hitz egiteko modu desberdina. Inork ere bortxatu gabe, sentituko zenuke zuk beharra euskara ikasten hasteko, euskaraz mintzatzeko gai ez bazina?
2006
‎Ez da abiapuntu txarra Asierrekin gaiari buruz hitz egiten hasteko. Gauss-ek proposatu zuen infinitua hitz egiteko modu bat zela. Infinitua, baina, ez zen matematikoki definitua izan XIX. mendearen amaierara arte.
‎Zorrotza al haiz?, galdetu zidan. Itxura patxadatsuaren justu aurkakoa zuen hitz egiteko modua: larderiatsua, piperra.
‎Birao gordinenak botatzerakoan ere ez zuen hitz bat bestea baino ozenago esan. Bere burua kontrolatzen ari zen, beldurrez balego bezala ni ez nintzenen batek entzungo ote zion, Umbertoren hitz egiteko modu baxu behartuak ukaezina zuen hori. Baina liburu dendan ez zegoen gu biok beste inor.
‎Komunikatzaile trebea esan dugu, bai, eta hala da, baina auzo hizkuntza batean, ez gurean. Hots, gaztelaniaz espezial moldatzen den aurkezlea, baina euskaraz ez zekiena, edo euskaraz suelto hitz egiteko moduan behintzat ez zekiena. Eta programa euskaraz izaki!
2007
‎" Estimu handitan zinduzkan", esan zion notarioak, irribarretsu. Haren hitz egiteko modu jaso horrek kikiltzen zuen. Bukaera aldera, agureak azken desioak utziak zituela esan zion.
2008
‎– Hitz egiteko modu bat besterik ez da. Ondo dakit agure bat zarela.
‎Ez naun gogoratzen, esan dinat, eta gogoratuko banintz ere, zer?, erantzun zidan desgogara, hitz egiteko moduarekin ere garrantzia kendu nahirik gertaturikoari.
‎Bitxia gertatzen da gizonaren hitz egiteko modu zakarra eta apaiz batenak bezalako manera gurintsuen arteko kontrastea.
2009
‎Josetxoren gurasoek jakin zutenean, ordea, laostia izan zuan; dena lardaskatu zitean; arduraturik zebiltzaan semeaz txikitandik, oso umea zela panpinekin jolasten baitzen, eta ibiltzeko eta hitz egiteko modu oso emeak baitzituen; nerabezaroan, mutil soin biluzien argazkiak gordetzen zitian gau mahaiko tiraderan.
2010
‎– Hitz egiteko modu bat da. Bidaia eta bi asteko gastuak udalaren kontu, lanarengatik ordainduko diogun eskupekoaz gainera.
‎RAI Italiako Irrati Telebistak egin ohi zituen saioak ikustera ere joan nintzen behin baino gehiagotan. Haietako batean, Rafaela Carrarekin hitz egiteko modua izan nuen bere gelan, haren idazkariari esker, saio bat amaitu ondoren. Egia esan, benetako artista da eta agintzen dakiena, baita teknikariei ere.
2011
‎Ni umea nintzen artean, zazpi urte besterik ez neuzkan, baina harriturik nengoen neskazahar haien hitz egiteko moduaz, nola mintzo ziren maitasunaz, ezkontzaz, amatasunaz, haurrez. Hura hizkera garratza eta amultsua aldi berean.
Hitz egiteko moduak.
2012
‎Haren hitz egiteko modutzat hartu zuen Inasek aita Ambrosiok goiz hartan plurala erabili izana. Eta horretan zegoen handik egun gutxira Guillermok medikuntza ikastea erabaki zuela esan zion arte.
‎Gutxi batzuek, berriz, ez dute arinik arin alde egiteko asmorik, galdera eskarien tarteari itxaroten egon dira beren txanda hartzeko. Zeinen landua duten hanpatasunez hitz egiteko modua; inork du ukatu hizkuntzari ezpalak ateratzen dizkiotela; hala ere, apar askotxo eta garagardo gutxi, aukeran.
‎Duela urte batzuk arte, Iñigorena bezalako kasuren bat egokitu eta ikaskideren batek desadostasun zantzurik izan zezakeen zerbait aipatuz gero, zeharkako mezutzat edo hartzeko joera izaten zuen Inasek, eta zirkin egiten zion nolabait. Jendeak ez zuen, ezta arean ere, halakorik egundo pentsatuko, bere hitz egiteko modu zehatza eta agerkera neurtua liluragarriak bilakatzen zirelako (egun, urteak pasatu ahala, ez du atzeranzko biderik egin horretan). Erretiroa tarteko, institutuan emango duen azken ikasturtea da aurtengoa Inasentzat, eta eskarmentuaren gidaritzapean hartutako erabakia duelako ziur asko, ez dauka zalantza handirik Iñigorekin jarraitzen ari den jokabide ez-ohikoaz.
‎Urteren batean nahiko luke Iranzuk pianoa jo dezan Ezkaba mendiaren tontorrean San Kristobaleko ihesaldiaren urteurrenaren karietara maiatzaren 22an bertan egiten den ekitaldian. " Nork dio ezinezkoa dela?", erantzuten du baten bat eragozpenak aipatzen hasiz gero; amarengandik jaso duen hitz egiteko modu patxadatsu bezain ahoskera garbidunarekin," horiek ez dira trabak", erantsi ohi du," trabak aitxitxe Galori eta ezarri zizkiotenak izan ziren". Noiz izango den esaterik ez dauka, baina Inasek badaki Iranzuk egunen batean pianoa joko duela Ezkaba mendiaren tontorrean).
‎Ez zarete hemendik aterako hauek guztiak zuritu arte, azaldu zien, aldenduta zegoen patata bat hurbilen zeukan metara eramaten zuen bitartean, gorputza trakets samar mugituz, oinarekin. Asperdura zen nagusi haren aurpegian; hitz egiteko moduaren arabera, ez zen agindu hura ematen zuen lehenbiziko aldia?. Zeuok atera kontuak, ba, erantsi zien, gelatik lasai antzean irten eta altzairuzko atea itxi baino lehen.
‎Mari Tere berotu, berotzen den arren, haserrealdiek ez dute bere onetik ateratzen; ederki dauka neurria hartuta galga noiz eta noraino jarri behar dion bere buruari. Horren adierazgarri esanguratsua da bere hitz egiteko modua: abiadura ezer gutxi aldatuko du ohikotik eta beti bezain argi ahoskatuko ditu hitzak.
‎Liburua eta begiak itxi nituen. Ahotsagatik eta hitz egiteko moduagatik, adinekoak izan behar zutela pentsatu nuen.
2018
‎–Nahiz eta haiek bezala jantzi eta haien hitz egiteko modua imitatzen saiatu, nabaria da gizon landua zarela, ikasia. Zer egiten duzu gerra honetan sartuta?
‎Haizearen uluak ekarria! Briskoten hitz egiteko modu bihurri ia bera! Izana izen gaitza benetan, astoari zaldi, hilketari kontu garbitze, eta larrua jotzeari gezi jaurtiketa esa  ten diegun garai baldarrotan!
2019
‎Eraikuntzan lan egiten duten gizon talde horiek, egunero kalekoz jantzita agertzen dira eta, lanabesak uzten dituzten orduko, ez dira inon ageri. Gitarekin egon ondoren, seguru dago, pausoa bizkortuz gero, haietakoren batekin hitz egiteko modua izango lukeela, SSak urduritu eta berari tiroka eraso gabe. Eta, gainera, maleta darama ezkututzat.
‎Jatorriz hegoaldekoa zen gizon zardaiak kafea egiten zien eta deus ez bailitzan, ele anitzik gabe, bereizten ziren, egitekoetara zuzentzeko. Bizkaitarra zen argiki, hitz egiteko modutik ageri zitzaionez. Makinetan maisu ere bai.
‎Ezer nabarmentzen ez bada, obrari ez zaio ezer okerrik gertatu. Nabarmentzen bada, berriz, Cyranoren eta Roxaneren hitz egiteko modua, sentiberatasuna, prosodiaren musikaltasuna desberdinak direlako izango da, ez duzu uste?
‎Obra literarioetako istorioak lurralderen batean gertatzen dira eta hizkuntza jakin batean garatzen. Baina testu horietan ezer esaten al da lurralde horretako beste hiz  kuntzez edo, bertakoaz gainera, bertan entzuten direnez, pertsonaien hitz egiteko moduez. Hizkuntzaren erabilerak ba al du zerikusirik pertsonaien psikologiarekin?
2020
‎Connell askotan saiatu da Marianneri buruzko pentsamenduak paperean idazten, haiei zentzua bilatzeko ahaleginean. Desira batek bultzatzen du hitzetan deskribatzera Marianneren itxura eta haren hitz egiteko modua. Haren ilea eta haren jan  tziak.
Hitz egiteko modu zitala da hori.
2021
‎Ezen, ia ez dakit nola, maitale bat egin nuen, ni baino dezente zaharragoa, alarguna. Esango duzu, hitz egiteko modu honengatik, a zer matxista zerria. Ba bai, halakoxea izan naiz.
‎–Badakizu seniderik duten, baten bat bizirik dagoen, hitz egiteko moduan?
‎Ez zu bezain garai, ez zure lankidea bezain txiki; ez dakit, bada, esan nahi dudana azaltzen ari naizen. Zure lankidearena bezalako ilea zuen, laranja, eta lokalismo asko ibiltzen zituen, baina hemen ikasten egon zen urtean, haren hitz egiteko modua asko zuzentzea lortu nuen. Esan dezagun tematu egin nintzela ez zezan hain herri txikiko itxura eman.
‎Ahoa zabaldu zuen orduko, Tasio zela jakin nuen. Ezberdina zuen ahotsa, hitz egiteko modu arinagoa, biziagoa, Tasioren estilokoa. Izugarria izan zen ohe gainean larrubizian etzanda egotea norbaiten ondoan eta ohartzea morroi hori beste bat zela.
‎– Hitz egiteko modu bat zen. Ezinezkoa da zurekin eztabaidatzea berotzen zarenean, Kraken.
‎Behin eta berriz eta askotan egin zuen zintz. Gu, bitartean, mutila lasaitu zain egon ginen, hitz egiteko moduan izan arte.
‎–Mantso hitz egiten zuen, nahita, hilobiaz haraindiko ahotsez, tinpanoan sartu eta urratu egiten zuen. Hitz egiteko modu dohakabe hura heroinaren ondorio zela pentsatu nuen, eta pentsatu nuen, baita ere, ahots hura, gogoan neukana baino zenbait tonu beheragokoa, pare bat tabakismo hamarkadaren emaitza zela.
‎–Tira, hitz egiteko modu bat da, ama. Harri bat bota zigun Barkuen Hilerrira berarekin hitz egitera joan ginenean.
‎–Hasi pentsatzen zer esan elkarri agurtzeko, parea, esan zuen burlaizez Litok. Aurpegian eta hitz egiteko moduan igartzen zitzaion amorratzen zegoela pistolaren katua sakatzeko?. Ez zaizue denbora askorik geratzen.
‎David konturatu zen LucÃa atzean gelditzen saiatzen ari zela, taldetik urrundu nahian balebil bezala. Berarekin bakarka hitz egiteko modua bilatzen ari zen. Dena primeran atera zen, baina, hala eta guztiz ere, tristura sakon bat nabaritzen zitzaion neskari aurpegian.
‎David lotsatu egin zen. Bere hitz egiteko modua leuntzen saiatu beharra zeukala konprenitu zuen.
‎Artean oso goiz bazen ere, eguzkiak bete betean jotzen zuen eta ez zegoen hodeirik zeruan, batere normala ez dena O Con da SaÃnzan, nahiz eta, aitaren esanetan," mikroklima pribilegiatua daukan"; hitz egiteko modu poetiko (patetiko) horrek esan nahi du euria atertu gabe egiten duela urte osoan, baita udan egun askotan ere. Mikroklima famatu horren eraginez, hodei gris batzuk agertzen ziren ia egunero, eta eguraldiak itxura ilun beldurgarria hartzen zuen edo euria zarra zarra egiten zuen, sasoia ez bazen ere.
‎Sarritan egiten zuten: basoan zehar ibili, noragabean," abenturan" aitak esaten zuen bezala; norabide jakinik gabe ibiltzen ziren, itsasoa atzean zutela beti erreferentziatzat, basoan gora igo eta igo, bidean aurkikuntzak eginez( hitz egiteko modu bat da, uda oro aurkikuntza berak egiten baitzituzten): errotak, errekak, harkaitzak... eta eskalatu, katuka igo edo saltatu zitekeen guztia.
2022
‎– Hitz egiteko modu bat da, neska. Miliko esatea pibe esatearen antzeko zerbait da, edo mate.
‎Gallaherrek gora egin zuen. Berehalaxe an  tzematen zen hori haren asko ibiliaren itxuran, haren tweedezko janzki ondo josian eta hitz egiteko modu bipilean. Gutxi ziren haren talentua zutenak eta are gutxiago halako arrakastak hondatu gabe utziko zituzkeenak.
‎Desilusionatzen hasita zegoen, pixka bat. Ez zuen atsegin Gallaherren doinu eta hitz egiteko modua. Halako arrunkeria bat ikusten zuen lagunarengan, lehenago ikusi ez zuena.
‎Nabaritu egiten da hori, jauna, nabaritu egiten da gizon nagusi bati hemeretzi urteko neska bat gustatzen zaionean, eta ez dakit zer pentsatuko duzun zuk, baina nik onartu behar dut horrek oraindik gehiago nahasten didala urdaila. Ikusi nuen nola begiratzen zion eta jakin nuen hari kuleroak kentzea zuela buruan, eta bi aldiz pentsatu gabe, biak elkarrekin alde egin zezaten baino lehen, hurbildu nintzen eta esan nion, pixka bat imitatuz haren emazteak niri zuzentzeko izan zuen modua, hitz egiteko modu zut hain hiriko hori, hain gutxi hau bezalako herri txiki batekoa, esan nion" Miguel, horrela duzu izena, ezta. Gazta  kontua erakutsi behar diozu, ez?".
‎...giradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten b... Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta bolumen ikaragarri horretan, pentsaezina litzateke bestelako egoera batean, ematen du musika geure barrutik datorrela, sabeletik, orgasmo baten aldapan bezala, eta denek zoriaren arabera besarkatzen dute elkar, eskuekin etengabe ukitu eta laztandu batak bestea, gauza tribala da, diotenez, orgiastikoa, denbora guztien hastapenaren erreaktibazioa, giza komunitatea lehen, aspaldian, zen bezalakoa, erritualen eta deabrutzeen mundua, naturaz gaindikoarena eta gehiegizkoarena, legeak baino lehenagoko munduarena, pultsioena eta jainkosena, ilargiaren kultuarena, baina haren misterioa inork esplikatu aurrekoa, zeru uztaiarena, zeinen bihozberatasunari eskaintzen baikenizkion geure buruak, zerua geuri gainera erori ez zekigun, galiarrei erori zekien urak eta suak harturik, eta eguzkia hurrengo egunsentian ez ateratzeko arriskua zegoela sinesten zen garaia, aldioro hortzak sartuko zizkigula mehatxu egiten zigun munduaren magia.
‎Bizpahiru lagun ditut noiztenka irteteko, ez dira egiazko adiskideak ere, laneko lagunak baizik, eta esana dudala uste dut, tekno jaietara joaten gara afaldondoetan zeren libertitu nahi izanez gero ez dago batak bestea zertan ezagutu, musika hain dago altu ezen ez dago komentario zitalak aditzeko modurik, jende gehiegi hiena begiradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten bezeroak, eta puta naizenez geroztik nire lagun guztiak ere halaxe dira, puta ziren lehenagotik edo puta egin dira, puta izatea gaitz kutsakorra da, nahi beste diru eduki ohi duzu, sosak nazkatu arte xahutu ditzakegu, konpromiso bakarra duzu, buztanen aurrean belaunikatzea eta hankak zabaltzea, eta zenuke asmatu zenbat diren eta nolakoak, ez duda egin badirela ikasleak prest direnak zernahi egiteko, beren ikasketekin aurrera jo ahal izateko, hilaren amaierara heldu ahal izateko, eta geure artean gaudenean gure egoera are gehiago dramatizatzeko esaten ez dugunik ez dago, nola justifikatzen dugun inoren aurrean puta izaera, adibidez, eta bezeroei dagokienez, ez dago elkarri kontatzen ez diogunik, haien maniak eta batzuetan uzten dituzten eskupekoak, lerdea dariola egoteko duten modua eta mihiaz izterren barrenaldean azkura egiteko era, handi eta indartsu izateaz duten segurtasunaz aritzen gara, emakumeei plazera emateko behar den guztia daukatelako ideia tinko hori, jasotzen duten bezainbat atsegin emateko tirria, eta bata besteari galdetzen diogu ea perbertsoa izan behar den larrua jotzen diozunari ordaintzeko, edo alderan  tziz, perbertsoak gutxiengo bat ote diren giro honetan, baina bai, ardo gorri bat eskuan mahai baten inguruan kalakan aritzen garenon puta eskarmentuaren ondorioz dekretatzen dugu egiazko perbertsoek badakitela beren harrapakinak seduzitzen, badakitela beren iritziak gainerakoen desiraren gainetik inposatzen, diskurtsoa eta karisma dituztela, ez dutela emakumeei ordaindu beharrik korritzeko, zer dela-eta errukitu lukete beren alaba eta putetara joan, zer dela-eta ez lukete beren iloba edo idazkaria seduzituko, perbertsoak ez baitira perbertso denbora osoan, hala lanean nola etxean, eta gai jakituria handiko hauez hitz egiten dugun bitartean, makillatzen gara, orrazten, batak besteari soinekoak aldatzen dizkiogu baina delako soinekoa jantzi nahiko lukeenari txiki gerta dakiola opaz, ipurdia handiagotu, eroriagotuko dion esperantzan, Black and Blue rako prestatzen gara edo Bal en Blanc erako, tira, estadio olinpikoan egingo den hurrengo rave rako, eta ikusleak babesten dituen zementuzko oskol baten antza du estadioak, eta horixe poza geure buruak guztien aurrean agertzeko edertzea, soinuak eta argiak birrindutako hogeita bost mila pertsonaren aurrean, paretik igarotzean gerritik heltzen dizuten esku ezezagunak, musu bustiak lepoan, eta zeure kontra estutzen diren sabelpeak, zu baizik nahi ez zaituztenak, eta taldean joaten gara, lumaz eta pailletaz jantzirik, jendartean galtzeko asmoz joaten gara, irribarre aztoragarri batekin eta begiak drogak dilataturik dantzan ari den jendearen artean alderrai ibil  tzeko, mundua hain da ederra extasiaren eraginpean, jendea pozak eraldaturik dago, aurpegiak anfetaminez eta gainezka egiten duen maitasunez sutuak, begiak orbitatik irtenak anaitasunez, ikaragarri maite zaitut, hain zara eder, hain polit, hantxe ehunka pertsona infinituraino errepikatzen den erritmoaren tinkaldian sorgindurik, eta urrunetik ikusi zenuke jendetza, goiko harmailetatik begiratu behar da ikuspegi osoa izatekotan, argi multikoloreak jendetzan proiektatuak, eta jendetza birika erraldoi baten modura taupaka, gorputz bakar bat iduri, atal bero gihartsu bat, ore trinko eta zaratatsu bat puntu gazi mordo batean deskonposatua, eta ...giradarik nabarmendu ahal izateko, bizpahiru lagun ditut eta haiekin hitz eginez saiatzen naiz nire buruan gertatzen dena kontziliatzen, Montrealgo ingeles bihotzeko apartamendu honetan gertatzen dena, gainera ni bezalakoak dira, puta gazteak, esan behar dut nik ez dudala gainerako emakumeekin eztabaidatzen, egiazkoekin, munduko emakumeekin, gauza gehiegik bereizten gaituzte jadanik, mugitzeko eta hitz egiteko moduak, gorputzak, izan zukeena baina jadanik ez dena, eta horrek behar baino espazio gehixeago betetzen du, eta hantxe lasai geure puta praktikaz hitz egiten dugu, bezerorik arraroenez, Michael txakurraz eta Michael Juduaz, inoiz ezagutuko ez ditudanak aparte utzirik, txikiak gustatzen ez zaizkielako, beltzaranak nahiago dituztelako ilehoriak baino, larruazal zuriak jasaten ez dituzten b...
‎Kanaletik itzuleran, lau gazte ikusi ditut harresietako Saint Vicent ate aurreko Ganbeta plazan. Gaupasaren seinale nabarmenak dituzte begietan, ibileran, hitz egiteko modu zabar buiatuan. Gazteetako batek besoa jaso eta zerbait esan dit.
2023
‎–Batzuetan ez dago zurekin hitz egiteko modurik. Dena edo ezer ez.
‎Bere amaren gero eta antz handiagoa du. Hitz egiteko modu hori, begiratua... Gogoan dut zer nolako zeharbegiratuak egin zizkidan Garbiñeren amak bere alabak lehen aldiz haiengana eraman ninduenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia