2004
|
|
|
Hitz
egite hutsak ez du emaitzarik bermatzen. Eta gerta liteke ere borondate politikoa edukita ere elementu konkretu guzti horietaz proposamenak egiten hasi eta amankomuneko planteamendua ezinezkoa izatea.
|
|
Barren barrenetik lotutako lokarri batek lotzen ditu euskara eta euskal kultura. Euskaraz
|
hitz
egite hutsak sortzen duen kultura horixe bera da, hain zuzen, diogunaren agerbiderik behinena. Hizkuntzaren bidez iristen gara gizakiok gogamenaren mundu sinbolikora, kulturaren izarira.
|
2005
|
|
Pitzatuta daukala ahotsa. Eta min egiten diola
|
hitz
egite hutsak. Barkatzeko baina horrelaxe daudela gauzak, oraingoz.
|
2007
|
|
Horregatik esan dezakegu hizkuntzak berezkoa duela dimentsio humanizatzailea edo, bestela, hizkuntzak soilik ahalbidetzen diola gizakiari bere ingurunetik kritikoki urruntzen, gertatutakoari buruzko hausnarketa egiten, egin nahi duena aldez aurretik arrazoitzen... ...ile bezala" edo" autoerrealizazioaren eta bizitza pertsonalaren estiloaren baliabide bezala" dihardute, horrela gizakiak aukera duelarik" bere burua berak izan nahi duenaren arabera moldatzeko" 124 Hala ere, aurrekoaz gain, Lochek beharrezkoa ikusten du hizkuntzaren zeregin askatzaile hori hizketa ekintza konkretuetan aztertzea —bai orokorrean bai hezkuntzan—, ze
|
hitz
egite hutsak ez du besterik gabe gizabanakoa humanizatzen. Esate baterako," hizkuntza errepresiboa —mehatxuan edo gaitzespenean, kalumnian edo bidegabeko epaian agertzen dena— hitz egiteko modu emantzipatzailearen kontrakoa da" 125 Era horretan, bada, gizakiak —eta bereziki hezitzaileak— zaindu egin behar du bere hizketa, alegia, norbaitek bere buruaren eta besteen askapenaren alde egin nahi badu, egiaz," arau emantzipatzaile" batzuk bete behar ditu hitz egiteko orduan.
|
|
" Hezkuntzaren zereginen artean", honela gure autorea, bada bat" erabakigarria" eta" arras garrantzitsua" dena, hala nola," gizakia hitz egitera eramatea" edo" elkarrizketara gidatzea" 181 Hezitzaileak, baldin eta egiaz gizakiaren garapen integrala bultzatu nahi badu —hona hemen bere erantzukizun etikoa— ezinbestean lagundu behar dio gizabanakoari bere" elkarrizketarako jarrera eta gaitasuna" 182 areagotzen. Esan dezakegu ere, beste modu batez, elkarrizketan parte hartzen dutenek ikasi egin eta prest egon behar dutela euren posizioa erlatibizatzeko eta bestearen ikuspuntua onartzeko, ze
|
hitz
egite hutsak ez dakarkio automatikoki arrakasta zehatzik elkarrizketari. Bollnowek zera idazten du:
|
|
|
Hitz
egite hutsak ezin du ezer bermatu —negoziazio prozesu bat ez da beti adostutako emaitzetara iristen—, baina egia da ere, esan ohi bezala, hitz egin gabe ezin daitekeela ezer konpondu —ez litzateke negoziazio prozesurik egongo— Hain zuzen horren haritik —elkarrekin hitz egiteak, egiaz, pertsonak elkar hurbildu eta elkartu ditzakeelako— esan dezakegu:... " Elkarrizketarako hezkuntza guztiz eta zuzenean da bakerako hezkuntza" 187 Bollnowen hausnarketa horiek, azken batean, hizkuntz pedagogiaren inplikazio etikoa bistaratzen digute eta, bide batez, baita horrek gizakiaren formazio orokorrarekin duen lotura ere.
|
2010
|
|
XVII. eta XVIII. mendeetan kultura katolikoa Erdi Aroko balioetan oinarritu zen, eta horiek baliatu zituen edukia, erregelak eta esateko moduak finkatzeko. Neurri handi batean, Eliza nahikoa intolerantea agertzen zen, esan nahi da, itxia eta printzipio bakarreko (Biblia); ezagutza eta ezagutza erdiesteko moduak eta erak oraindik ere berbalistak ziren, hots,
|
hitz
egite hutsean oinarrituak, hitza zen unibertsoaren eta munduaren ardatz. Era berean, sermoia Erdi Aroko oralitate kristauaren gainean eratu eta eraiki zen, hain zuzen ere, gaiak behin eta berriz errepikatzean; jakintza eremu itxiegiak eta eztabaida ezinezkoak; memorizazioa arrazoiaren aurretik jartzean; testu irudia elementu edo osagai pedagogikotzat hartzean; errealitatearen alegorizazioa egitean?
|
2012
|
|
Ez du berariaz aipatzen, zeharka baizik; kontra argudiozko parentesiez nahiz justifikaziozko parentesiez
|
hitz
egite hutsarekin egiten dio erreferentzia antolamendu zehatz honi. Esatariaren helburua ondorio jakin bateranzko argudioak ematea da; hots, ondorio baten aldeko arrazoiak ematea.
|
2013
|
|
Bigarrenik, hizkuntza
|
hitz
egite hutsarekin ez da ziurtatzen hiztun legitimoa, benetakoa, izatea, hau da, hizkuntza hitz egitea ez da nahikoa hiztun legitimo bezala sentitzeko, norberak hautemateko edo hautematua izateko.
|
|
Longbourneko emaztekiak berehala joan ziren Netherfieldera eskumuinak ematen, eta bisitaldia zegokion moduan itzuli zitzaien. Bennet andereñoaren trataera goxoak sendotu egin zuen Hurst andereak eta Bingley andereñoak beragana erakutsitako begi ona; eta, Janeren ama jasanezina iruditu bazitzaien ere, eta ahizpa gazteekin
|
hitz
egitea hutsaren pare, bi alaba nagusien ezaupidea irmotzeko nahia adierazi zuten. Janek atsegin handiz hartu zuen adeitasunaren zeinu hori, baina Elizabethek artean uste zuen emakumeok goitik behera begiratzen ziotela jende guztiari, ia ia bere ahizpari ere bai, eta horregatik ezin zituen begi onez ikusi.
|
|
Zer esan nahi ote zuen? Berari
|
hitz
egite hutsa gauza harrigarria zen! ... Baina hain gizalegetsu egitea, bere familiaren osasunaz galde egitea!
|
2014
|
|
Kristalezko eraikuntza sendoen artean joan jin dabilen haizea dira herri ipuin eta zurrumurruak. Zernahi gertaera dela eta, haren deskribapen zehatz eta dokumentatuaren alboan —Plinio Gazteak Vesubioren leherketaz Tazitori igorritakoa, kasu—, haize hori ernetzen da,
|
hitz
egite hutsaren poderioz erne ere, eta pertsonaia zein ekintza ezinezkoak aipatzen ditu: heriotza gainditzeko gai den heroia, hemen; ahuntzaren atzaparrak dituen jainko basatia, han; hegan pasatzen den aingerua, hurrena.
|
2015
|
|
Adibidez, praktika horrek hala edo nola bereizi eta biltzen gaituela sentituz. Hori dena ez dator berez euskararekin, ez dator ere, euskaraz
|
hitz
egite hutsarekin: jendeek sortu dute euskara sorkaria eta jarraitu behar dugu sorkuntza horri eusten, jarraitu behar dugu euskara (izate bat) egiten, kodifikatzen.
|
2017
|
|
Honen arabera, gazte batzuentzat euskaraz hitz egitea eta euskalduna izatea ez da berdina, hots, euskaraz hitz egiteak ez du zertan automatikoki euskaldun egiten. Horretaz gain, gazteen iritziz, hortaz, hizkuntza
|
hitz
egite hutsak ere ez du hiztun legitimoa izatea ziurtatzen, ez da horretarako nahikoa (Ortega eta beste, 2013).
|
|
Gazte batzuentzat euskaraz hitz egitea eta euskalduna izatea ez da berdina, hots, euskaraz hitz egiteak ez du zertan automatikoki euskaldun egiten. Horretaz gain, gazteen iritziz, hortaz, hizkuntza
|
hitz
egite hutsak ere ez du hiztun legitimoa izatea ziurtatzen, ez da horretarako nahikoa.
|
|
|
hitz
egite hutsa aski da.
|
|
Beste era batean esateko, euskaraz hitz egiteak ez du automatikoki eta halabeharrez pertsona bat euskaldun egiten. [?] Bigarrenik, hizkuntza
|
hitz
egite hutsarekin ez da ziurtatzen hiztun legitimoa, benetakoa, izatea, hau da, hizkuntza hitz egitea ez da nahikoa hiztun legitimo bezala sentitzeko, norberak hautemateko edo hautemana izateko? 140 Horra Ane Ortega eta gainerako kideen ikerketatik datorkigun informazioa.
|
2019
|
|
|
Hitz
egite hutsak konpontzen ditu arazo batzuk. Hitz egiten hasi eta desagertu egiten dira.
|
|
egitearen errua.
|
Hitz
egite hutsa artifizioa da, ez baitu pentsatu duguna pentsatu dugun bezala ematen. Idaztea ere artifizioa da, ez baitu pentsatzen duguna zehatz ematen eta ezta ahoz bezala ere adierazten.
|
2021
|
|
Niri ez
|
hitz
egin hutsaren hurrengoa banintz bezala!
|
2023
|
|
Filma fikziozkoa izanik ere, benetako istorioak ekarri ditu Martinezek pantaila aurrera, kontatzen baitu nola zigortzen zituzten herritarrak, euskaraz
|
hitz
egite hutsagatik. Istorioak ikus entzuleei «oso ezagunak» zaizkiela berretsi du Gotzon Barandiaran filmaren sustapen arduradunak:
|