2000
|
|
Hori dela eta, errito eta datu antropologikoak beti izan ziren Wittgensteinen gustukoak, eurozentrismotik at. Horrela, 1936an M. O’C. Druryrekin Dublinen paseatzen ari zela, ikusi zuen kaleen izenak gaelikoz idatzita zeudela eta
|
hitz
egiten hasi zen hizkuntza berreskuratzeko egin zituzten ahaleginez:
|
2003
|
|
— Begira zer egiten duzun, Aristofanes laguna.
|
Hitz
egiten hasterakoan txantxetan zabiltza eta zure hitzaldiaren zaintzaile bihurtzera behartzen nauzu ea barregurazko zerbait ote diozun, bakean hitz egiteko aukera izanda ere.
|
|
Medikuntza abiapuntu hartuta
|
hitz
egiten hasiko naiz eskulangintza ohora dezadan. Gorputzen izaerak bi maitasun horiek baitauzka, gorputzaren osasuntsua eta gaixoa bi eta desberdin baitira, adostuta dagoen bezala.
|
2004
|
|
‘Hau (hori) X da’ edota ‘X da hau (hori) ’ X k objektuaren izena ordezkatzen du, Wittgensteinek ongi azpimarratu zuen bezala. Egia da haurrak,
|
hitz
egiten hastean, izenen aipatze hutsarekin konformatzen direla askotan. Nekez aurkituko dugu, ordea, hizkuntzan heldu samarreko gizakirik (heldutasun, hots, gaitasun linguistikoaz ari gara hemen, jakina) izenen aipatze hutsez mintzatuko denik, afasia mota batek jota ez badago.
|
2006
|
|
izan daiteke gazteak bi ingurumari horietan ikasten zuela hitzaren artea; baina, izan daiteke, halaber, historiak, kronologiak bereiztea, hitzak esateko modu zahar bat eta hitz egiteko modu berriago bat: esate baterako, Tersites herritarrak, itxura guztiaren arabera oso berantiarra den pasarte batean117, aristokraten Biltzarrean hitza hartzeko ausardia hartzen duenean, ez ditu hitzak esaten; aitzitik,
|
hitz
egiten hasten da, argudioak eta arrazoiak ematen ditu, testuinguru epikoa alde batera utzita.
|
2007
|
|
Horrek guztiak ez du esan nahi, jakina," euskal" partikula beti zentzu horretan erabiltzen denik —horren kontrako adibideak ugariak dira—, baina bai hitz horren bestelako esanahiak edo erabilerak —nola edo hala— nahitaez daudela aipatutako jatorrizko adierari lotuta. Horrenbestez, eta gurera itzuliz, ezinbestekoa iruditzen zaigu" euskal hezkuntzaz"
|
hitz
egiten hasterakoan, eta gure hausnarketen marko orokorra zehaztu nahian, berorren oinarrian dagoen subjektuaz," euskal hizkuntz komunitateaz", zerbait esatea.
|
|
Zentzuzkoago eta zuhurrago da beti ezer ez esatea eta batek bere burua zehaztugabeko isiltasunaren atzean ezkutatzea. Edo, bestela, batek ikusten badu —behin
|
hitz
egiten hasi eta gero— besteak ez duela berarekin bat egiten, orduan hobe da hasitako hizketa konpromisorik gabeko zerbaitetara zuzentzea eta, egiaz, esaten hasitakoa esan nahi ez zelako itxura ematea. Antzeko zerbait —elkarrizketarako abiapuntuaren porrota— gertatzen da, ere, norbaiti gehiegi galdetzen zaionean eta horrek egiazko erantzun erabakigarria ematen ez duenean, hain zuzen galdetzen duenarekiko konfiantza nahikoa ez duelako.
|
2008
|
|
Hegel eta Schelling, 1800 inguruan, espekulazioari buruz baikor
|
hitz
egiten hasi ziren. Kanten eta bi azken horien arteko urteen aldea txikia izan arren, urte gutxi horietan filosofiak egin zuen bidea oso luzea izan zen.
|