2010
|
|
Esan bezala, aldaera estandarrak dialektoetan eragiteari konbergentzia edo bateratze deritzo. Bi motatako konbergentziaz
|
hitz
egin dezakegu (Auer 1998: 1):
|
2011
|
|
Lehenengo urteetako antisozialismotik beste planteamendu batzuetara igaro ziren; euskal kultura, erlijio eta estatu filosofiatik urrun bazeuden ere, langileen aldarrikapenak, lehiakor izateari utzi gabe, konpromiso aldarrikatzaile komunak ziren enpresetan eta langileen kontzientzietan. Zentzu horretan, jarreren erradikalizatzeaz
|
hitz
egin dezakegu. SOVen kasuan, kapitalarekiko portaera harmoniatsuak alde batera utzi eta patronalarekiko borroka jarrerak hartu zituen, nahiz eta horiek kutsu «aberkoia» zuten.
|
2013
|
|
hizkuntzen Eurobarometroa aintzat hartzen badugu, espainiarren% 56k onartzen du beren ama hizkuntzatik at ezin direla beste hizkuntza batean mintzo, eta bakarrik% 17k
|
hitz
egin dezake bi hizkuntzatan (Europako Batzordea, 2006).
|
2014
|
|
1891n Garro etxean sortutako Donata Jimeno Ornat, esaterako, han ibili zen, eta Ornat etxean hamarkada berean jaiotakoren bat ere bai, Gotzon Pérez Artutxek jaso duenez. Zoritxarrez aspaldi joan zaizkigu emakume haien aurreko espartingile bidankoztarrek Maulen edo Maulerako bidean erabilitako hizkuntzaz
|
hitz
egin zezaketen lekukoak. Zuberoa aldean izan ohi zuten bizitzaz gehiago jakiteko, ik. Gorria, 1983 Erronkaritik abiatzen ziren enaren inguruko hainbat xehetasun dago eskura Interneten (< http://www.nora aldizkaria.info/ pdfak/ 2008/ nora1.pdf> edota <http://www.lakukula.com/ numeros/ 28.pdf>, esaterako).
|
|
hiriburuaren jarraipen eta hiriburu bazterretako bizileku bihurtu diren heinean, gaitzagoa izan ohi da eremu horietan sustrai sakonak dituzten adineko berriemaile egokiak topatzea. Egoera horren aldean, Bidankozek hobeto eutsi dio bere nortasunari, ez dago arazorik herrian aspaldi luzean errotutako familiak aurkitzeko, eta bere txikian behinolakoaz
|
hitz
egin dezaketen 70 urte bitarteko lekuko baliagarri ugari ditu oraino.
|
2015
|
|
Etxe ahaidetuen dohaintzan oinarritutako zirkuituak osatu du euskal mundu sozialaren paisaia. Bere itxuratze politikoa baldintzatu du eta, horrela, etxe bakoitzak bere izenez
|
hitz
egin dezake herriko biltzarretan: balio bereko bozak ziren denak, aberastasun maila kontuan izan gabe.
|
2019
|
|
Esan daiteke, ordea, 1970 aurrera bertso eskolei eskerrak eta emakumearen kontzientziaren hastapenei mugimendu feminista bide8, emakume bertsolariak erresistentzia eta agentzia modu bat sortzen hasten direla, horren ondorioz emakumeak kantuan ikusten eta emakume bertsolariak ikertzen hasten dira. Baina 2000 urte bitartean ezin
|
hitz
egin dezakegu boterea hartzeaz eta agentziaz; izan ere, Maialen Lujanbiok txapelak irabaztearekin batera baitatoz emakume bertsolarien arteko bilkurak, hitzaldiak, aldarriak (autora et al., 2016) eta Bertsozaleen Elkartean sorturiko Generoaren Batzordea (Erkiaga, 2008).
|
2021
|
|
(emakumea,= 69,76);" kaletik lagunekin noanean euskaraz hitz egiten baldin badut haiek arraro begiratzen didate eta etxean batzuetan egiten dugu, bertso eskolan, aldiz, beti
|
hitz
egin dezaket euskaraz libreki" (emakumea,= 61,93).
|