Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2000
‎erabilitako fokalizazioak (ik.) onartzen duen informazioa baino gehiago eskaintzeari deritzo. Barne nahiz kanpo fokalizazioa (ik.) dagoenean bakarrik hitz egin dezakegu paralepsiaz, izan ere, bi kasu hauetan soilik murrizten baita narrazioaren informazio eremua.
2001
‎Modu honetan, bere nobeletan azaltzen zaigun diskurtso eta ahots aniztasunarekin (heteroglosiaz hitz egin genezake), Saizarbitoriak nobela horien oinarrian dagoen" background" sozio historikoaren berri ematen digu. Azken nobela honetako" ahots" eta hizkuntza erregistro aberastasuna izugarria da:
‎Baina jarrai diezaiogun ibilbideari. Orain artean, agertzen denari buruz pentsatu dugu, hemendik aurrera nolakotasunez hitz egin dezakegu.
2003
‎ez zezatela hitz egin biok batera. Gero besteari, ez Txomini, berak hitz egin zezala lehenbizik ea.
‎Ongi, zurekin hitz egin dezala, nirekin jai dauka eta hori esan eta batera aldendu zen.
2013
‎Fraideen komunitateko buruek pertsona arriskutsua zela uste zuten. Lagun gutxik ezagutzen zuten Salbadorren iragana, gutxi batzuekin hitz egin zezakeen espetxeko esperientziaz, edo familaren zorigaiztoez. Kide zehatzekin partekatu zituen espetxean bizi izandako zoritxarreko pasarteak.
2015
‎Goethek, literatura nazionala gaindituko zuen ikuspegi berri horri Weltliteratur deitu zion, normalean" literatura unibertsala" edo" munduko literatura" moduan itzultzen dena. Hortik aurrera hitz egin dezakegu literatura konparatuaren tradizioaz, bere gorabehera, ugaritasun eta arestian aipatu definizio arazoekin. Edonola ere, aski onartua dago literatura konparatuak, literatura nazionala eta munduko literaturaren arteko dialektikan egiten duela lan, edo Guillének ezaugarritu zuen moduan" bataren eta desberdinaren artean", lokalaren eta unibertsalaren artean.
2019
‎Hasierako girotze lana egin ostean, ariketa hauen ondoren Ramon Saizarbitoriaren eleberrigintzari buruz hitz egin diezaiekegu ikasleei, Noveau Roman korrontearen eragina azpimarratuz edota bere azken aldiko joerak landuz. Hau da, literatur lan hau aitzakia izan daiteke euskal eleberrigintzari buruz eta literaturari buruz solastatzeko4.
‎• Batxilergo artistikoa ikasten duten ikasleen kasuan, edota artea lantzen duen ikasgairen bat baldin badago gure zentroan, irakaslearekin hitz egin dezakegu eta hark koadro hauen autore bat edo autore guztien berri eman diezaiela eleberria irakurtzen hasi baino lehen. Honela, erreferentzia horiek aurkitzen dituztenean ezagunak egingo zaizkie.
2021
‎Ulertzeko euskara dela beraien paisaiaren parte bat, ez dela zerbait arrotza, ez dela zerbait eskolakoa, ez dela zerbait nagusiena; dela zerbait haiena, haiek egin dezaketela nahi dutena berarekin: gozatu dezaketela, esperimentatu dezaketela, matxakatu dezaketela, nahi dutena egin dezaketela, inkluso gaizki hitz egin dezaketela baina egin dezaketela. Hori ulertuko balute eta jarrera hori argi izango balute, hau da," Nik orain honekin egingo dut nahi dudana", lorpen handia litzatekeela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia