2000
|
|
erabilitako fokalizazioak (ik.) onartzen duen informazioa baino gehiago eskaintzeari deritzo. Barne nahiz kanpo fokalizazioa (ik.) dagoenean bakarrik
|
hitz
egin dezakegu paralepsiaz, izan ere, bi kasu hauetan soilik murrizten baita narrazioaren informazio eremua.
|
2001
|
|
Modu honetan, bere nobeletan azaltzen zaigun diskurtso eta ahots aniztasunarekin (heteroglosiaz
|
hitz
egin genezake), Saizarbitoriak nobela horien oinarrian dagoen" background" sozio historikoaren berri ematen digu. Azken nobela honetako" ahots" eta hizkuntza erregistro aberastasuna izugarria da:
|
|
Baina jarrai diezaiogun ibilbideari. Orain artean, agertzen denari buruz pentsatu dugu, hemendik aurrera nolakotasunez
|
hitz
egin dezakegu.
|
2003
|
|
ez zezatela hitz egin biok batera. Gero besteari, ez Txomini, berak
|
hitz
egin zezala lehenbizik ea.
|
|
Ongi, zurekin
|
hitz
egin dezala, nirekin jai dauka eta hori esan eta batera aldendu zen.
|
2013
|
|
Fraideen komunitateko buruek pertsona arriskutsua zela uste zuten. Lagun gutxik ezagutzen zuten Salbadorren iragana, gutxi batzuekin
|
hitz
egin zezakeen espetxeko esperientziaz, edo familaren zorigaiztoez. Kide zehatzekin partekatu zituen espetxean bizi izandako zoritxarreko pasarteak.
|
2015
|
|
Goethek, literatura nazionala gaindituko zuen ikuspegi berri horri Weltliteratur deitu zion, normalean" literatura unibertsala" edo" munduko literatura" moduan itzultzen dena. Hortik aurrera
|
hitz
egin dezakegu literatura konparatuaren tradizioaz, bere gorabehera, ugaritasun eta arestian aipatu definizio arazoekin. Edonola ere, aski onartua dago literatura konparatuak, literatura nazionala eta munduko literaturaren arteko dialektikan egiten duela lan, edo Guillének ezaugarritu zuen moduan" bataren eta desberdinaren artean", lokalaren eta unibertsalaren artean.
|
2019
|
|
Hasierako girotze lana egin ostean, ariketa hauen ondoren Ramon Saizarbitoriaren eleberrigintzari buruz
|
hitz
egin diezaiekegu ikasleei, Noveau Roman korrontearen eragina azpimarratuz edota bere azken aldiko joerak landuz. Hau da, literatur lan hau aitzakia izan daiteke euskal eleberrigintzari buruz eta literaturari buruz solastatzeko4.
|
|
• Batxilergo artistikoa ikasten duten ikasleen kasuan, edota artea lantzen duen ikasgairen bat baldin badago gure zentroan, irakaslearekin
|
hitz
egin dezakegu eta hark koadro hauen autore bat edo autore guztien berri eman diezaiela eleberria irakurtzen hasi baino lehen. Honela, erreferentzia horiek aurkitzen dituztenean ezagunak egingo zaizkie.
|
2021
|
|
Ulertzeko euskara dela beraien paisaiaren parte bat, ez dela zerbait arrotza, ez dela zerbait eskolakoa, ez dela zerbait nagusiena; dela zerbait haiena, haiek egin dezaketela nahi dutena berarekin: gozatu dezaketela, esperimentatu dezaketela, matxakatu dezaketela, nahi dutena egin dezaketela, inkluso gaizki
|
hitz
egin dezaketela baina egin dezaketela. Hori ulertuko balute eta jarrera hori argi izango balute, hau da," Nik orain honekin egingo dut nahi dudana", lorpen handia litzatekeela.
|