2004
|
|
Berez, “mugikortasun iraunkorraz”
|
hitz
egitea ekintza, joera eta aldaketa askori buruz hitz egitea da. Egia da botere publikoek gero eta garrantzi handiagoa dutela iraunkortasunak garraioan eta herritarren joan etorrietan, baina, egia esan, bide luzea dago egiteko.
|
2006
|
|
Alderdi eta sindikatuen artean lortutako komunikazio politikoa ikusita, gero eta gertuago ikusten dut alderdien arteko mahaiaren sorrera.
|
Hitz
egitetik ekintzetara pasatzeko unean gaude, zehazpen fasean, Aberri Eguna adierazle egokia izan daiteke, ez dakit Aberri Eguna horretarako mugarria izango den edo ez, baina ahaleginak eta hartutako konpromisoak handiak dira.
|
2009
|
|
Amerikako Tartamudez Fundazioak, 1947an hasi zen erakunde horrek, gomendatzen du irakasleek ez eskatzea haurrari “astiroago hitz egiteko” edo “erlaxatzeko”, ohar horiek bere segurtasuna murrizten baitute. Edukian arreta gehiago jartzen den neurrian, adierazten den moduan baino gehiago aurreratzen da Ez da komeni hitzak osatzea eta
|
hitz
egiteko ekintza usurpatzea; eskolako txanda eta denbora errespetatu behar dira. Ikasleak aurrera egiten du mezuaren edukiari arreta handiagoa jartzen zaion neurrian, adierazten den moduan baino.
|
2012
|
|
Izan ere, itzulpena eguneroko komunikazioaren ezinbesteko jarduera da:
|
hitz
egiteko ekintza bera pentsamenduak eta mundu ez berbaleko ideiak hitzetara ekartzean edota itzultzean datza. Hitz egitea edota testu bat idaztea, beraz, ideia bat itzultzea da.
|
2014
|
|
Edward Sapir hizkuntzalari eta antropologoak De lecturas de antropolog� a social y cultural: la cultura y las culturas (1995) liburuan
|
hitz
egitearen ekintzari buruz, honela dio:
|
|
Hitzaren gehiegizko garrantziak ahotsa desahotu du, nolabait esateko. Egun hainbestetan aipatzen den hitzaren politikan,
|
hitz
egiteko ekintza eta politikaren arteko loturak aipatzen direnean, Aristotelegandik Habermasengana doan pentsamendu tradizioak agintzen du oraindik ere. Filosofoen Greziak ez zuen ahotsa bere horretan pentsatu, ahotsa hitzaren esanahira lotuta zegoen orduan, hori baino ez zen ahotsa, eta ikuspegi horretan harrapatuta jarraitzen du egungo pentsamenduak.
|
2015
|
|
erronka jo duenak atzera ez egitea, eta beraiek dauden gudu zelaira jaistea. Bere burua beti gerra artean ikusirik, armak alde batera uzterik ez dela, inoiz deskuidatu gabe, seguru atseden hartzeko tarterik gabe, gerta daiteke ez egotea hain amorru bizian; izan ere, alde handia dago batetik bestera, eta
|
hitz
egitetik ekintzara, honetan dagoen aldeaz pixka bat badakigu-eta.
|
2020
|
|
Oraingo honetan arlo horretan sakonduko ez badugu ere, harremanen gaia azpimarratu nahi dugu bereziki. Aurretik esan dugun moduan, hizkuntza antropologiaren ikuspegitik,
|
hitz
egitea ekintza soziala da (Ahearn 2001). Hitzak egitate sozialak dira eta harreman konplexuen sareetan murgiltzen dira (Rosaldo 1982).
|
|
Hitzak egitate sozialak dira eta harreman konplexuen sareetan murgiltzen dira (Rosaldo 1982). Gazteentzat, bereziki,
|
hitz
egitea ekintza kolektiboa da; euren bizitza sozialaren oinarrizko gunea da (Goodwin 2004). Baina, ezin dugu ahaztu, hitz egiteak gizarte ordena jakin batean bere logikaeta botere dinamikekinnorbere burua kokatzea dakarrela (Rosaldo 1982).
|