Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2000
‎jakinaraztearekin, ate hori itxi egiten du. . Nik ez dakit, horregatik hitz egin behar duzu, esaldia subjektuari entzunarazten badio soilik geldituko da irekita.
‎psikoanalistarengandik itxaron dezakeena jendeari jakinaraztea, hain zuzen ere. Alegia, merkatu terminotan hitz egin behar bada, gure produktuaren benetakotasuna berreskuratzea. Hortik dator landu beharreko auzi guztiz zehatza:
‎Baina esandakoa atzerapen nabarmenarekin Estatu espainiarraren kasuan mendebaldeko Europako Estatu Nazioen eraikitze prozesuen ezaugarri orokorra da. Zein dira Estatu espainiarreko hezkuntza sistemako curriculumaren ezaugarriak curriculum nazional bereziaz hitz egin ahal izateko, hots, curriculum nazional espainiarraz hitz egin ahal izateko270 Lehenik eta behin hizkuntzaz hitz egin behar da; oinarrizko mailan sei ataletatik hiru hizkuntzarekin lotuta dauden gaiak zehazten dituzte: irakurketa, idazketa eta gramatika.
2001
‎Hori esan ondoren, materialgintza proiektuaz hitz egin behar dugu. Arestianesan dugun bezala, proiektu hau heziketa proiektua da.
‎Historiako irakasleok Goi Erdi Aroari buruz hitz egin behar dugunean, Erromantizismotik gaur egun arte azaldutako iturrien lelo topikoak eta ilunak apurtzensaiatzen gara. Hala eta guztiz ere, ikerketa mota hauetan ezinezkoa zaigu garaihonetako legendazko ikuspegia aldatzea, pentsamolde erlijiosoaren munduaz aribagara bereziki.
‎Gatozen lehen planteamendura,, isiltasunaren eta hitz egin beharraren artekooreka, modura laburbil genezakeena.
‎Baina isiltzea ez da mututzea, mintzatu nahi ez izatea baizik. Bestela esanda, isiltasuna beharrezkoa bada ere eta idazlearen lekua hortxe badago ere («zaratapublikoaren bazterrean(...), isiltasunaren mugaldetik hurrean» M, 123 or.) aldiberean idazleak hitz egiteko beharra sentitzen du. Inork baino hobeto daki ezindela errealitate mingarriaren aurrean mutu geratu, konformismoan eta konplizitatean erori nahi ez badu, literatura itsu eta axolagabearen sarean erori nahi ez badu.
‎Baina, orduan, nola lotu isiltzeko eta aldi berean hitz egiteko beharra. Bada, hain zuzen, isiltasunaren bidez mintzatuz, ez esatearen bidez esanez, mututasuneanerortzeke.
2002
‎Deustuko Unibertsitateari buruz hitz egin behar dudanez, eta historiarikegin gabe hemen aipatu izan dira jadanik hainbat gauza?, esan nahi nuke Deustuak beti izan duela euskararen inguruko kezka, eta horren lekuko izan dira martxan jarritako hainbat ekimen, hemen aipatuak izan direnak, bestalde. Ikusi dugu, 1970erako sortua zela Euskal Kultur Mintegia.
‎Deustuko Unibertsitateari buruz hitz egin behar dudanez, eta historiarikegin gabe hemen aipatu izan dira jadanik hainbat gauza?, esan nahi nuke Deustuak beti izan duela euskararen inguruko kezka, eta horren lekuko izan dira martxan jarritako hainbat ekimen, hemen aipatuak izan direnak, bestalde. Ikusi dugu, 1970erako sortua zela Euskal Kultur Mintegia.
‎Horiek guztiak kontuan izanik, ikaslea bere ikaskuntza prozesuaren erantzulebihurtu nahi badugu, ikaskuntzaren teoriaz hitz egin behar dugu berarekin, adostu egin behar dugu hizkuntza ikasteko erabili dugun metodologia, estrategiak, etab.?, eta baita hizkuntza bat ikasteko garatu eta erabili behar diren estrategiez ere. Estrategia horiek asko ikertu dira azken urteotan eta hemen horietakobatzuk aipatu baino ez ditugu egingo:
‎Euskal Herrian eta Europan edo Ameriketan, euskal esparruko jendeak daude.Ondorioz aurkitu beharreko subjektuetaz, protagonistetaz, hitz egin behar da, jendeek ez baitute izan identitate dimentsio bakarra, ezta gutxiago ere. Gurean ezindugu Euskal Herriko historiaren nondik norakoa mugatu,, exogenisten?
‎Komunikabideen behin behineko berriak gaindituz, gutxiestekoak ez direnak, azken ideia horiei dagozkien hausnarketak egin behar dira irtenbiderik topatu nahi bada. Eskubideez hitz egin behar da, eskubideak adostu, baten batzuk absolutu izan daitezela erabaki, beharrezkoa izanez ikuspegi modernoaren zenbait ideia eta aurreiritzi gainditzea. Izaera politikoa duen nazio nortasunaren gatazka da.
‎Kontu nagusia da, hizkuntza, kognizio eta komunikazio kode izateaz gain, kode politikoa ere badela. Hortik dator horretaz hain luze hitz egin beharra kultura aniztasunari eta gizarte komunikazioari buruzko liburu honetan.
2003
‎Ohar horrez gain, ingurumenaz hitz egiteko behar den denboraz ere komenida aipamen bat egitea. Izan ere, ingurumenarekin zer ikusia duten albiste eta gaiakaskotarikoak, zailak eta, batez ere, konplexuak izan ohi dira.
2004
‎Filosofoak ez ditu czagutzcn hirian nagusitzen diren legeak; ez daki nola hitz egin behar zaienherrikideei auzi pribatu eta publikoetan; ezer ez daki irrikaz eta grinaz; laburbilduz, hutsarenhurrengoa da gizonari buruz duen ezagutza (Platon, Gorgias).
2006
‎Beraz, adopzioko gurasoek haurrak guraso biologikoekiko agertzen dutenleialtasuna ulertu dute, haurrari dolu prozesuan lagundu nahi badiotebehintzat. Adoptaturiko haurrentzat, familia berri batera iristeak galera bat suposatzen du, eta horrek bere aurreko familiako kideei buruz hitz egiteko beharra darama. Adopzioko gurasoak haurrak familia biologikoarekiko erakusten duen leialtasuna ulertu eta onartzeko gai ez direnean, adopzio harremanak eraikitzeko oztopoakezartzen dira eta haurraren dolua eta, ondorioz, galeraren konponketa ixten da.
‎Gurasoek diagnostikoari eta pronostikoari buruzko informazioa behar dute, eta haurraren medikuarekin, psikologoarekin eta inplikaturiko gainerako profesionalekin hitz egin behar dute, ez bakarrik diagnostikoa ematen dieten unean, baitageroko hilabete eta urteetan ere, haurra hazi ahala beharrak aldatu egiten direlakoeta gurasoek bestelako informazio, aholku eta laguntza behar dituztelako. Gurasoekparte hartu nahi eta behar dute haurraren uneko eta etorkizuneko zaintza etaheziketaren planifikazioan.
2007
‎Labur, kontsumoak bere legeainposatu du kulturaren arloan. Orain, kontsumorako kultur ondasuna, kulturkontsumo jarduerak, kultur eskaintza edo kultur publikoak eta antzeko terminoakerabiliz hitz egin behar dugu kulturaz. Nire iritziz, kontsumoa ez da, inondik inora, ez hiritartasun berri baten sorlekua, ez eta gizarte elkartasun sendoago batena ere.Beraz, kulturak bi helburu horiek atxikitzeko ukan zezakeen indarra galtzen ari da.
‎ahantzi eta betidaniko, normal, naturaltzat jotzen dira. Legitimatzeaz hitz egin behar da, legitimitateaz baino: etengabeko antzezpen batdelako.
‎II Motako akatsen ekidite hau I Mota ko akatsen (positibo faltsuak) gorakadaren eskutikdoa; I Mota ko akatsak gerora faltsuak direla erakutsi izan den aurretiazko kaltebaieztapenak dira (ziurgabetasun baldintzen pean egindakoak). Kasu honetan, kaltearen baieztapen faltsuaz hitz egin behar dugu. Akats mota hauek beharrezkoak ezdiren kostuak eragin ditzakete, gehiegizko erregulazioak edota produktuan inbertitutako diruaren eta denboraren galbideak jota.
‎Behin aurkituta zer esan eta ze ordenetan esan, garrantzitsuena da ikustea zelan esango den. Estiloaz eta jarreraz hitz egin behar da orain: elokuzioaz eta alokuzioaz.
‎Gure lanbidean, oinarrizkoa da gramatika: modu egokian idatzi eta hitz egin behar du gizakiak, eta are modu zuzenagoan komunikatzaile profesionalak. Gramatikaren bertutea zuzentasuna da; ez dago kazetari onik bertute hori barik.
‎Alde guztietatik arakatu behar da gaia, iritzi bat plazaratu aurretik. Informazioaren jabe izan behar da, jendearekin hitz egin behar da; besteen jarrerak eta asmoak ezagutu, norberarena eraikitzen hasteko.
‎dira, berba edo hitzen eraketa hitz egitearen behar esentzialetako bat baita. Hitzaren eduki zabalera da muga, noraino den [3] hizkuntza bere kasa eratzailea.
‎filosofia eta zientzian, eta diplomazian. Politikoki, Henrike IV.ak «naturalki frantses mintzo den lurralde oro» Frantziako erregeak «naturalki berea» duela, printzipioa ezarri du577, hizkuntza eta nazio politikoaren (Estatuaren) berdintasun printzipioa establituz; ideia beretsukoa ei zen Sully Dukea higanota578 Filosofia hori politiko iraultzaileek naturalki Frantzia den lurralde orok naturalki frantses hitz egin behar duela, itzuliko dute: Talleyrand, etab. Entusiasmo berriak eta harrokeria zaharrak bat eginez, Volney aristokrata iraultzaileak Frantzia «nazio libre eta boteretsuak» laster arrazoimena mundu guztian garaipenera eramango duela, eta arrazoimenak frantsesa?
‎Eta jarraitzen badu esaten, b) ezin dugula hitz egin, hizkuntza horrek ezartzen duen munduaren antolaeraz baliatuz baino (erretorikoki gogortxoa dirudiena, agian logikoki besterik adierazi ez arren, hitz egitez geroan, hizkuntza konkreturen batean dagoela beti hitz egin beharra).
2009
‎Aplikazioa osatzen duten programei aplikazio mailako entitateak esaten zaie, aplikazio mailako arazoa konpontzen baitute. Lehen ikusi dugu aplikazio mailako entitate horiek, beren zerbitzua gauzatzeko, elkarren artean hitz egin behar dutela. Elkarrizketa hori nolakoa izango den definitzea, hau da, komando eta erantzun posibleen definizioa, aplikazio mailako protokolo bat da.
‎Konexiorik gabeko protokoloetan, aldiz, ez da faserik bereizten. Entitate batek beste batekin hitz egin behar duenean, zuzenean bidaltzen dizkio bere eskaerak, inongo agurrik edo aurreko negoziaziorik gabe. Honen adibideak dira UDP eta IP.
2010
‎ibaiarenezkerraldea Barakaldoren parean eskuinaldearekin lotzea zen, Errontegiko zubiezagunaren bidez, zeina ez baitzen gauzatuko laurogeiko hamarkadara arte.Bigarren esku hartzea Artxandako tunela da, azkenean 2002an egin zena. Hala etaguztiz ere, eta ondorio orokor gisa, esan daiteke lurralde ikuspegiaren kontzeptualizazio ahul bat nabari dela; beraz, oraindik ere, lurralde planez baino gehiagohirigintza planez hitz egin behar da, nahiz eta udalez gainekoak izan.
2011
‎Aldez aurretik banatutako programaren arabera, Koldo Mitxelenak hizkuntzaren ikerkuntzaren gainean hitz egin behar zuen (Izkuntza monografiak nola egin). Azkenean ez zuen programatutako hitzaldia eman.
‎Giro horretan hezi da; teknologia berri hauekin batera, alegia. Txikiarekin, berriz, konturatzen naiz gehiago hitz egin behar dudala. Gero eta gehiago sartzen ari da, apurka apurka berau konturatu gabe.
‎Nik, zer esplikatuko diot bada, Interneti buruz, nire mutikoari baldin eta justu samar banabil ordenagailua pizteko? Zentzu komunaz hitz egin behar zaie. Jakina, baina zentzu hori bizitzako atal guztietan izan behar dute.
‎Hau da, psikosi paranoidea nozitzen duten pertsonek besteak konbentzitzeko moduko argudioak erabiltzen dituztenez, haien eldarnioak sinesgarriak gertatzen dira, eta, ondorioz, posiblea da beren inguruneko pertsonak kutsatzea eta haiek ere beren eldarnioan murgiltzea (Salavert et al., 2003). Hain dira koherenteak beren argudioak, ezen zenbaitetan buru osasuneko espezialistek elkarrizketa ordu asko behar izaten baitituzte nahastea diagnostikatzeko eta eldarnioak dituen pertsonaren ingurunekoekin hitz egin behar izaten dute pazienteak dioena kontrastatzeko (Mur, 2010).
‎Salvador Dalí-k krisialdi bortitza izan zuen 1929an eta barre histerikoaren erasoak jasaten hasi zen. Harremanen hasieran, Gala rekin hitz egin behar zuen bakoitzean asaldatu egiten zen. Baina, poliki poliki bere sintoma histerikoak desagertzen joan ziren.
‎Paziente hauek botere guztia terapeutaren esku uzteko joera dutela ikusita, garrantzitsua izan daiteke pazientearen esku uztea erabakitzeko aukerak. Esate baterako, terapeutak pazientearen esku utz dezake terapian zertaz hitz egin behar den erabakitzea. Terapeutak ez du mendeko pertsonaren ordez erabakirik hartu behar.
2012
‎Eta horretazhausnartzean, konturatu nintzen barne produktu gordinaz. BPGa? eta kohesiosozialaz hitz egin behar niola.
2014
‎–Gutaz hitz egin behar genukeela iruditzen zait?. esan nion. (...) Hain galduta ikusinuen hala moduz mantendu nahi zuen oilarkeriaren atzean, hain ahula, hunkitu eginninduela.
‎Beraz, depresio nagusiaren nahastea ez da diagnostikatzen, pazienteak pasarte maniakorik edo hipomaniakorik bizi izan badu. Kasu horretan, nahaste bipolarraz hitz egin behar da. Nahaste bipolarretan, mania fasea depresio fasearen ondoren berehala ager daiteke, edo normaltasun tarte baten ondoren.
2015
‎izendatzen; bai, ordea, comadre^, haiek izan baitziren espetxearen funtzionamendua irakatsi ziotenak. Pixkanaka, ondo moldatzen ikasi zuen, eta, horrela, komeni zitzaionari buruzko erabakiak hartzen hasi zen, nolaedo zeinekin hitz egin behar zuen jakinda. Esate baterako, enplegu bat eskuratzeko gai izan zen:
‎Telebistako eduki berarekiko oso harremanezberdinak eratu dituzte parte hartzaileek, baita telebista ikustearen ekintzarekiko ere, hau edozer izan baitaiteke: denbora galtzetik asteko unerik onenera, familia osoabatzeko aitzakia zein elkarrekin hitz egin behar ez izatekoa (hipotesia baieztatu da).
‎Laginaren kontu horrek ere sortzen dizkit zalantza batzuk... baina nola metodologia berdina dentoki guztietan, pentsatu dugu joera bat erakutsi duela honek eta egia dela herri euskaldunetan, etxeetan, erdara gehiago egiten dela. Datuek agian ezin dute hori erakutsi, hori gertatu denetxeetan konposizioa aldatu delako, erdaldun gehiago dago, eta ezinbestean euskaldunak etxekoerdaldun horiekin erdaraz hitz egin behar du, edo eta hori beste gauza bat izango litzateke euskaldunok, euskaldunen artean, erdara gehiago egiten dute lehen baino. Hori ongi ulertu behar dugulauste dut, ez dakit datuek erakutsi dezaketen, izan ere, soluzioa ere beharbada ezberdina izangolitzateke.
‎Gizakiak eramaten du hizkuntza alde batetik bestera, eta zaila egiten zitzaidan alde batetikkontzeptu horiek konkretura eramatea, ea zer gauza konkretu esplikatuko nuen nik halako gauza zabalekin. Baina neurri batean, Azpeitiko alkate bezala gonbidatu nautenez, eta alkateok gauza konkretuakegiten ditugunez, azkenean gauza konkretu batez hitz egin behar dut, eta nire herriaz hitz egingo dut.Lurralde honetaz, Azpeititik, eta hizkuntza konkretu batez, Azpitiko hizkuntza nagusia den euskarazhitz egingo dut. Aldez aurretik, Azpeiti Euskal Herriko 5.000 biztanletik gorako herri euskaldunenadela esango dut, hala da.
‎Gizakiak eramaten du hizkuntza alde batetik bestera, eta zaila egiten zitzaidan alde batetikkontzeptu horiek konkretura eramatea, ea zer gauza konkretu esplikatuko nuen nik halako gauza zabalekin. Baina neurri batean, Azpeitiko alkate bezala gonbidatu nautenez, eta alkateok gauza konkretuakegiten ditugunez, azkenean gauza konkretu batez hitz egin behar dut, eta nire herriaz hitz egingo dut.Lurralde honetaz, Azpeititik, eta hizkuntza konkretu batez, Azpitiko hizkuntza nagusia den euskarazhitz egingo dut. Aldez aurretik, Azpeiti Euskal Herriko 5.000 biztanletik gorako herri euskaldunenadela esango dut, hala da.
‎Ezagutzari buruz hitz egiten denean, semiotika funtzio baten (edo zenbait semiotika funtzioren) edukiei buruz hitz egin behar da. Ereduaren barnean hainbat entitatek har dezakete parte, eta, entitate horien artean ezar daitezkeen semiotika funtzioen aniztasunak lotura zuzena du agertuko den ezagutzen multzoarekin.
2017
‎Haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako. Beharbada, euskarari buruz gutxiago hitz egin behar dugu, eta gizartean ditugun praktika, diskurtso eta arau sozial eta kulturalei buruz (eta kasu honetan genero ardatza bereziki kontutan hartuta) gehiago hitz egin behar dugu eta zalantzan jarri behar ditugu, horiek baitira boterezko hizkuntza harremanak mantentzen dituztenak.
‎Haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako. Beharbada, euskarari buruz gutxiago hitz egin behar dugu, eta gizartean ditugun praktika, diskurtso eta arau sozial eta kulturalei buruz (eta kasu honetan genero ardatza bereziki kontutan hartuta) gehiago hitz egin behar dugu eta zalantzan jarri behar ditugu, horiek baitira boterezko hizkuntza harremanak mantentzen dituztenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia