Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2011
‎3.3 jardueraRol jokoa: ...itzuli delako etxera, eta eskolan uzten den bakoitzean negar egiten duelako.Bikote bakoitzak gai horietako bat hautatu behar du, eta elkarrizketarako gidoia prestatu.Gelan, zenbait elkarrizketa motaren rol jokoak egin behar dituzue; pertsona batek hezitzailearen papera egingo du, eta beste bik haurraren amarena eta aitarena.Gainerako gelakideek elkarrizketa ikusiko dute, eta, amaieran, horri buruz hitz egin behar duzue talde handian.GarapenaOrdubeteko saio bat erabil liteke elkarrizketa prestatzeko, eta beste bat rol jokoak egiteko eta eztabaidatzeko.3.4 jardueraFilma: El milagro de Candeal (Candealgo miraria) AzalpenaEl milagro de Candeal (Candealgo miraria) film dokumentala ikustean datza.
‎Juan Campos AlonsoEguneroko bizitzako esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinMahai tresnen erabileran aurrerapenak egitea.Otorduetan, haiek ongi erabiltzen erakutsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Mahaian, postura egokia lortzea.Otorduetan, nola eseri behar duen azaldu behar zaio, eta behin eta berriz errepikatu behar zaio, txukuntasuna gal ez dezan.Bi hiletik behin berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko beharra barneratzeaEskuak garbitzea premia higieniko bat dela azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke.Otorduen aurretik eta ondoren eskuak garbitzeko eskatu behar zaio, bere kabuz egin arte.Lotaratzean, lasaitasuna sustatzea.Gehienetan, ordu berean lotaratzea sustatu behar da.Zentroan dagoen bitartean.Lotarako ohitura erraztu behar zaio, ipuin bat kontatuz edo beste baliabide batzuen bidez.Bere gauzak nolabait ordenatuta edukitzea lortzeaOrdenaren eta kaosaren arteko desberdintasuna irakatsi behar zaio.Bi hiletik behin berrikus liteke.Bere ondoan egon behar dugu, ordenatzen irakasteko.Bere ekimenez ordenatzen duenean, zoriondu egin behar dugu.Gizarte esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBesteei entzuteko ohituran aurrerapenak egitea.Besteari entzuteak gizarte bizitzan duen garrantzia azaldu behar zaio.Hilero berrikus liteke, garrantzitsua baita.Ez zaio erantzun behar, berak lehenago erantzun ez badu.Entzuteko ariketak eta jolasak egin behar dira.Taldean integratzea bultzatzea.Besteak bezala tratatu behar dugu, eta besteen aurrean baloratu.Hilero berrikus liteke.Taldeko jolasak bultzatu behar dira, integratua senti dadin.Gogo aldarte ona sustatzea.Bere egoera azaldu behar zaio. ...bere agenda begiratu behar dugu elkarrekin, zer etxeko lan dituen ikusi, eta egin egin behar ditugu.Zentroan dagoen bitartean.Zer ez duen ulertzen galdetu behar zaio, azaldu ahal izateko.Arreta bultzatzea.Egunean zehar egin dituen gauzei buruz galdetu behar zaio, eta arreta hobetzeko ariketak egin behar dira.Bi hiletik behin berrikus liteke.Hizkuntza eta irakurketa indartzea.Hizkuntza egokiarekin hitz egin behar zaio, eta, berak ongi hitz egiten ez duenean, zuzendu egin behar zaio.Zentroan dagoen bitartean.Egunean minutu batzuk hartu behar dira, irakur dezan.Familia esparruaHelburuakJarraibideakZenbatean behinBisitak kontrolatzea, ama semeen arteko harremana ikusteko.
2012
‎Erritmo motelak edo modu monotonoan hitz egiteak ez dute elkarrizketarako gogoa hainbeste pizten. Kontuan hartu da lanean era guztietako pertsonekin aritu behar dugula harremanetan, eta, hortaz, komunikazio prozesuan zailtasun handia sor daiteke guretzat elkarrizketa erritmo gogaikarria duten pertsonekin hitz egin behar badugu.
‎a) Nagusitasuna. d) Tristura. b) Gutxiagotasuna. e) Beldurra. c) Poza. f) Garaipena. 11 Imajina ezazu taldeburu batek proiektu batean parte hartzen duten pertsona guztiei hitz egin behar diela jarraibideak emateko. Pertsona bakarrari begiratuz hitz egiten ari da. a) Nola sentituko da etengabeko begi kontaktua jasan behar izan duen langilea?
‎Hasteko, Karmele, arazoak azkar azaltzen hasi da?. Bideokonferentzietan, aurrez aurreko elkarrizketetan baino mantsoago hitz egin behar da. Solaskideak ez daude aurrez aurre.
‎Solaskideek ez dituzte hitz egiteko txandak errespetatu. Horrek esan nahi du ez zeukatela argi nork hitz egin behar zuen une bakoitzean. –
‎Elkarrizketa arautzen duten keinuak: elkarrizketen hasiera edo amaiera adierazten dute (bostekoa ematea), edo nork hitz egin behar duen interpretatzeko balio dute (buruarekin adierazita). Kasu honetan, burua inklinatzea eta begirada finkoa dira keinurik baliagarrienak.
‎Jende askorentzat, arazo bihurtzen da jendaurrean hitz egin behar izatea; are gehiago, batzuentzat erronka pertsonala izaten da. Hori gainditzeko, ikasi eta praktikatu egin behar da.
‎Ozen samar hitz egin behar da, baina ez ozenegi, denek entzungo dutela ziurtatzeko.
‎Bezeroarekin hitz egin behar da, informazioa lortzeko behar den guztia eskatuz. Haren arazoa zehazteko modu bakarra da.
‎Bezeroarekin hitz egin behar da haren kode bera erabiliz, teknizismorik eta jargoirik gabe. Komunikazio eraginkorra lortu behar da.
‎Haurrak horrelaxe ikasten du oinez eta hitz egiten, eta haur nagusiagoak horrelaxe ikasi behar du irakurtzen, idazten, etab. Metodoa, funtsean, haurraren jardueran oinarritzen da: haurrak oinez egiten ikasteko oinez ibili behar duenez, eta hitz egiten ikasteko hitz egin behar duenez, Freineten eskoletako haurrek marraztuz, idatziz edo irakurriz ikasten dute marrazten, idazten edo irakurtzen.
‎Nola esateari dagokionez, harreman fisiko egokia erabili behar da. Ez da eufemismorik erabili behar; argiro hitz egin behar da, kontuan izanik haurrek helduaren baieztapenak hitzez hitz hartzeko joera dutela. Ez da ez gehiegizko xehetasunik, ez azalpen abstrakturik eman behar.
‎HIESak esanahi sozial berezia du: hura jasaten duena estigmatizatu egiten da eta susmo sozialaren pean jartzen da, arrisku talde batean sartuta (toxikomanoa, homosexuala edo prostituta); baina, ez litzateke arrisku taldeei buruz hitz egin behar, jokabide arriskutsuei buruz baizik. Gaixoa bere gaixotasunaren edo hura saihesteko autokontrolik ez izatearen erantzule egiten dute(, bere errua da drogazale izateagatik?).
2013
‎Aldaketa horren ondorioz, bitartekotza enpresei buruz hitz egin behar dugu oro har, eta horiek honela defini ditzakegu: ezarritako baldintzak betetzen dituzten eta, profesionalki eta normalean, turismo zerbitzuen bitartekotza eta antolaketa lanak egiten dituzten pertsona fisikoak edo juridikoak, horretarako baliabide propioak erabiltzen dituztenak edo ez.
2015
‎«mesedez» eta «eskerrik asko», adibidez. Solaskideari zuka hitz egin behar diozu, ez duzu-eta ezagutzen (gaztelaniaz,, usted, tratamendua erabili).
2016
‎6 urte bitartean, normala da haurrek heriotzaren kontzientzia edo hiltzeko beldurra nolabait adieraztea. Heriotzari dagokionez, familiakoen heriotza ez da tabutzat jo behar; aitzitik, une jakin batzuetan, atxikimendu figurek haurrekin hitz egin behar dute. Komeni da azaltzea bizitza ez dela betiko eta beti izango dutela gurasoen laguntza.
‎Era sinple eta argian hitz egin behar du, ideiak ondo adieraziz eta lotuz: diskurtso erakargarria sortu behar du.
2017
‎Ez daukazu garraisika hitz egin beharrik, oso ongi entzuten baitu. Nahikoa da garbi eta mantso hitz egitearekin, mezu zehatza osatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia