Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2001
‎Hala ere, eduki guztiekin bide hau ezinerabil daitekeenez, banan banan azalduko dizuet aurrerago eduki mota bakoitzakduen sailkapena. Interesgarria da eduki mota bakoitzari definizio txiki bateskaintzea, zertaz hitz egiten ari garen hobeki uler dezagun.
‎Bestalde, norbanako bakoitzak bere ingurunea du, ondoko ikasleak duenarekin antzekotasunak izan ditzakeena edo ez. Beraz, prozesu indibidualaz hitz egiten ari gara: ikasle bakoitzak erabakiko du ikasitakoa noiz, nola etanorekin jarri behar duen praktikan.
‎Bai isiluneak apurtzeko orduan, baita mozteko edotahitza hartzeko orduan, aholkulariak beti ikasleari utzi dio lehenengo aukera. Hitz egiten ari denean ikasleak mozteko keinu txikiena egiten badu, hitza emanbeharko dio, alde batetik konfiantza har dezan, eta bestetik benetako kontrola hardezan.
2002
‎Prokne ahizpari honela hitz egiten ari zitzaionean, Itis bere semea ikusi zuen hurbiltzen. Ikuspen hark segituan iradoki zion mendekua.
‎Gainera han lau gudatribuno zirenez, hots, aurreko urtean aita diktadore izan zuen Kinto Fabio Maximo, lehenengo legiokoa, Luzio Publizio Bibulo eta Publio Kornelio Eszipion bigarren legiokoak, eta orduantsu edil izana zen Apio Klaudio Pulkro hirugarren legiokoa, oraindik gaztea zen Publio Eszipioni eta Apio Klaudiori eman zitzaien guztien adostasunez aginte gorena. Eta horiek gutxi batzuekin gauza garrantzitsuez hitz egiten ari zirela, alferrik ari zirela itxaropen hutsala bultzatzen esan zuen kontsul ohiaren seme zen Publio Furio Filok; errepublika ordurako galduta zegoela eta negarrak jasota zirela zioen, eta Marko Zezilio Metelo buru zuten noble gazte zenbaitek itsasoa eta ontziak zituztela begietan, Italia utzi eta erregeren batengana hanka egiteko.
2004
‎Lehenengo eta behin, irratian pertsona bat mintzo denean, nik dudan gertakari horren kontzientzia soinuarenkontzientziak kausatzen du, bigarren hori bestearen aurretik daukat-eta. Ondoren, norbaitirratian hitz egiten ari delako (nire) ustearen justifikazioa soinuaren kontzientziaren mendedago. Beraz, hizlariarekiko nire esperientzia aldez aurreko nire beste esperientzia batenmende dago, soinua entzutearenaren mende preseski.
2005
‎Bokazio publikoa du ez soilik kalean egiten delako, baizik etagainera, herri bietako ondare kultural nagusienetako bat izanik, ezin litekeelakoonartu pertsona pribatu batzuen esku geratzea. Beraz, Alardeaz hitz egitean ezinadieraz daiteke erlazio pribatuez hitz egiten ari garela, eta ondorioz, ezin izango da2002ko epaiek bi eskubideen arteko erlazioa modulatzeko agindua betearazi, Alardearen eremu naturala ez baita eremu pribatua. Erabil dezagun adibide gisanire urtebetetzeen ospakizuna.
‎badirazenbait kasu non pertsonek jasan behar dituzten kontrako egoerak direla eta, tratuezberdina ematea erabakitzen den, jatorrizko kontrako egoera hori gainditu etaazken finean, berdintasun materiala deitzen dena lortzeko asmoz. Desabantailazkoegoera batetik abiatuz eta soilik giza sektore konkretu baten aldekoak direnpolitika sozialak indarrean jarriz, giza taldeen arteko diferentziak murriztu eta gizataldeen arteko berdintasuna errealagoa izan dadin lan egiten denean instituzio publikoen aldetik, ekintza positiboei buruz hitz egiten ari gara. Adibidez, emakumeekgizonezkoen lan aukera berdinak izan ditzaten edota ezinduek lan munduan gainerako langileen aukera berdinak izan ditzaten enpresei laguntza fiskalak eskeintzenzaizkienean gertatzen den bezala.
‎Hala ere, perspektiba juridiko batetik ez du inolako garrantzirik Alardeeioinarria ematen dieten gertakariak zeintzuk diren jakiteak, garrantzitsuena da festabatez hitz egiten ari garela, garrantzi sozial eta publikoa duen festa batez, zeinakXXI. mendeko errealitatera egokitu beharra duen, pertsonaren funtsezko eskubideak eta sexuen arteko berdintasuna errespetatuz; izan ere, betebehar juridikoezgain, gaur egungo errealitateak emakumea progresiboki bizitza kultural, sozial, politiko eta ekonomikora sartzea inposatzen baitu.
‎Esaldiok irakurrita jabetzen da edonor zein esaldi labur eta adierazkor egiteko gai den azkoitiar gudari ohia. Eta pentsatzen jarrita, badu testuak estilo bat, idazteko era esango genuke, hitz egiten ariko balitzaigun irakurtzen dugula konturatu gabe. Berak zuzenean kontatuko baligu bezala.
‎–Zuretzat erreminta hutsa baldin bada grabaketa kamera, zure begirada hotza izango da eta ikus entzulearekiko tarte handia jartzen ari zaren seinale izan daiteke. Baina, gai baldin bazara ikus entzuleari hitz egiten ari zarela kontuan hartzea, tonu egokia aurkituko duzu eta beharrezko tartea jarriko duzu ikus entzulearekiko, komunikazioa lortuko duzu. Ez buelta gehiegirik eman kameraren aurrean.
2006
‎Taula egiteko irizpidea da 1330 eta 1350 urteetan dauden su kontaketak edo fogerazioak kontuan hartzea. Hau da, unitate fiskalak nola aldatu ziren data batetik bestera, kontuan izanda ez garela populazio kopuru zehatzez hitz egiten ari (datu kuantitatiboa den arren), su bat ez baita beti auzokide bat, eta, gainera, auzokide bakoitzak familia bat izango duela atzetik. Horrela, badirudi egoera ideala izango zela auzokide bat, familia bat, etxe (orube) bat eta su bat elementuek osaturiko laukotea, baina errealitatean, baziren familiak su baten erdia edo laurdena ordaintzen zutenak; halaber, orube berean etxe bat eta familia bat baino gehiago bizi ziren, etab. Beraz, Behe Erdi Arorako zaila da kuantifikatzen populazio kopuru zehatzak, eta suek jasandako aldaketak aztertzen konformatu gara.
‎deitu zituenak. Hala ere, Nafarroa Garaiko hegoaldean, (bir) populazio aldeaz hitz egiten ari garenez, forua jasotzen duten populaziounitate oro dira hiribildutzat jo (nahiz eta jasotzen dutena, foru txikiago, horietako bat izan).
‎Bizi jarrera funtsezko hori Mendebaldeko garapen ekonomikoaren erdigunean dago; bestelako kultura eta garai batzuetako aberatsek ez bezala, mendebaldar hauek ez baitzuten lortutako aberastasuna xahutu, berau berrinbertitu egin zuten, enpresen indartzea eraginez. Bizitza estilo baten hezurmamitzeaz hitz egiten ari gara, bizitza estilo metodiko arrazionala, ordena sozial modernoarekiko funtzionala izango dena; izan ere, modernizazio sozialaren bi faktore garrantzitsuenen garapenerako oinarria izango da: ekonomia kapitalista eta Estatu modernoa.
2007
‎Hasteko, jakin behar du hau ez dela egun batetik bestera egiten den zerbait, enpresa kulturaz hitz egiten ari garela. Kultura ez da gaur erabaki eta biharezartzen den zerbait.
‎Hiru transformazio genetiko mota horien arteko harremana argitzeko, adibidebat jarriko dugu. Demagun gizarte ezagutzaren garapenaren inguruko teoria berribat proposatzen dugula, eta Piaget-en jarraitzaile batekin (X) hitz egiten ari garela.Demagun X k guk proposatutako kontzeptuak ulertu eta ontzat ematen dituela, eta, ondorioz, bere teoria baztertu eta gurea onartzen duela. Egoera hori ontogenesiarenadibide bat litzateke, X k gizarte ezagutzaren garapenaz zuen irudikapeneanaldaketa bat gertatu da-eta.
‎Noski, gertaerak irakurtzen dituzten hermeneutikak zeharo ezberdinak izan daitezke: feminista/ matxista,/ autonomoa, komunitarioa/ indibidualista, zientifiko teknikoa/ artistikoa, eta abar. Beraz, ezinbestekoa da zein hermeneutikatatikedo lekutatik hitz egiten ari garen jakitea, moraltasuna ulertuko bada.
‎Baldin eta aurkariak eskaintzen duen definizioa ohikoa ez bada, egin litekeen gauzarik errazena da hori bera salatzea edo hizlaria bera erridikulura eramatea, argudiatuz zertaz hitz egiten ari den ere ez dakiela, jakin.
‎– Baina hitz egiten ari naizen artean sutara hurbiltzen dut argizaria. Bere zaporearen arrastoa galtzen da, usaina joaten zaio, bere kolorea aldatzen da, irudia desegiten da, bere tamaina handiagotzen da, urtu egiten da, berotu, ezin da ia ukitu, eta baten batek jotzen badu ez du hotsik aterako.
2008
‎gutun bat bidali zion Bergarako fiskalari, Ibarzabalek iskanbilan agertu zuen jokabidea leundu nahian. Betolazak zioenez, elkarren artean zuten konfiantzaren eraginez, Ibarzabal ez zen ohartu Betolaza momentu hartan alkate gisa hitz egiten ari zela539 Nahiko azalpen harrigarria dugu hau; izan ere, boluntarioek Betolazari leporatzen ziotena, hain zuzen, alkate gisa ez aritzea zela kontuan hartzen badugu. Ziur asko, Betolazaren jarrera aldaketak badu azalpen hoberik.
2009
‎Emakumeek gizonek bainogehiago begiratzen dute, eta behin begi kontaktua ezarri eta gero, denbora gehiagozeusten diote begiradari (Davis, 1982). Bai gizonek eta bai emakumeek, elkarrengandik oso hurbil ez badaude behintzat, gehiago begiratzen diote atsegingarrizaienari; baina emakumeek entzuten ari direnean denbora luzeagoz begiratzendiote solaskideari; gizonek, berriz, hitz egiten ari direnean denbora luzeagoz begiratzen diote.
‎Emakumeek denbora gehiagoz begiratzen diote solaskideari, bai entzutean, bai hitz egitean. Hitz egiten ari den bitartean begiratzearen eta entzuten ari denbitartean begiratzearen arteko ratioa, ikusmen menderakuntzaren jokaera deitzenda: visual dominance behavior (VDM)= Look speak (LS)/ Look listen (LL).
‎visual dominance behavior (VDM)= Look speak (LS)/ Look listen (LL). Ikusmen menderakuntzaren jokaera= Hitz egiten ari denean begiratzea/ Entzuten aridenean begiratzea. Pertsona menderatzaileek berdintsuki begiratzen dute ari direnean eta entzuten ari direnean, baina mendeko pertsonek entzuten aridirenean gehiago begiratzen dute hitz egitean baino (Ellyson, Dovidio, Corson etaVinicur, 1980; Exline, Ellyson eta Long, 1975).
‎Etendurak adierazten duena: solasa eten duen pertsona hitz egiten ari zenabaino garrantzitsuagoa dela edo gauza garrantzitsuagoak dituela esateko. Oro har, gizonek ez dute emakumeek baino gehiagotan eteten besteen solasaldia (Smytheeta Schlueter, 1986).
‎Errespetua aipatzen dudanean ez naiz «berorika» hitz egiteaz ari, edo agurrakera tradizionalean jartzeaz, edo adeitasunez, edo besarkada bat idazteaz, edosortzaileari miresmen itsu eta inkondizionala eskaintzeaz ere. Ez.
‎Eta denbora gutxi barru, gainera. Horko elkarte guztiekin hitz egiten ari omen dira, denek parte hartu ahal izan dezaten. Dirudienez, euskaraz emanaldiak egin ahal izateko ba omen da zenbait arazo, horretarako gai izango den jende eskasiagatik batik bat.
2010
‎Hala ere, ez genuke landa eremua definitzen duen definizio bakarraren bilaibili behar. Oro har, landa eremuaz hitz egiten dugunean, landa espazioen funtzioaskotarikoaz hitz egiten ari gara, hau da: populazioa eta errekurtsoak integratzendituen heinean gizarte funtzio bikoitza betetzen dute, landa espazioa gizarte ekosistema, giza ingurumena, eta funtzio ekonomiko askotarikoa?.
2011
‎Jazarria sentitzen da eta autorreferentziazko ideiak ditu etengabe: besteak hitz egiten ari direnean, beragatik ari direla pentsatzen du askotan. Besteek menderatu eta erabiliko ote duten beldur da.
‎Handitasun hori ukatzen dioten gertaeren aurrean, fantasia erabiltzen du. Beste pertsonak berari buruz hitz egiten ari direla iruditzen zaio. Autorreferentzizako ideia asko ditu eta garrantzitsutzat jotzen du bere burua.
‎Gizarte egoera desberdinen aurrean nozitzen duten hersturaren seinale dira fobia soziala duten pertsonek aurkezten dituzten hainbat sintoma. Ezaugarri motorrei dagokienez, oro har, ez diote hitz egiten ari zaienari begietara begiratzen; oinez ibiltzean sorbalda eroriak eta gorputza uzkurtua izaten dituzte; eta entzutea oso zaila egiten den ahots tonuan hitz egiteko joera dute. Pentsamenduari dagokionez, zera esan daiteke:
‎Pentsamenduari dagokionez, zera esan daiteke: besteen aurrean barregarri geratzeko moduko zerbait egin edo esango duten beldur izaten direla, adibidez, hitz egiten ari direla zurian geratzea, arrazoirik gabe gorri gorri jartzea?; beren pentsamenduak irrazionalak direla jabetzen badira ere, ikusi baitute besteei halakoak gertatuz gero ez dela ezertxo ere pasatzen, beste modu batera ezin dutela jokatu esaten dute. Azkenik, fisiologikoak diren zenbait sintoma ere pairatu ditzakete, hala nola itolarria, takikardia, muskuluetako dardarak, gehiegizko izerditzea, beroaldiak, hotzikarak eta beherakoa.
‎Ez dut gogoratzen beldurra izan ez dudan egunik. Norbaitek begiratzen didalako, jaten ari naizelako, jendaurrean hitz egiten ari naizelako, izua nitaz jabetzen da eta pentsatu ezinik geratzen naiz, pentsamendua zurian dudala geratzen naiz. 15 urte inguru nituenean, lagunekin irteten hasten denean jendea, ni etxean geratzen nintzen, eta irtetera ausartzen nintzen alditan, hotzikarak, inurridurak?
‎Eskizofrenia hebefreniko edo nahasiaren ezaugarri tipikoak izaten dira mintzaira nahasia, jokabide nahasia eta emozioen adierazpen desegoki eta eskasa. Hitz egiteko duten moduagatik posible da ezertxo ere ulertu ezin izatea, eguneroko bizitzako ekintzak egiteko zailtasunak izaten dituzte (adibidez, dutxatzeko, janzteko edo janaria prestatzeko) eta emozio eskasia nabarmena izateaz gain, hitz egiten ari direla bat batean barrez has daitezke eta barre horrek haien diskurtsoarekin konexiorik ez izan. Eldarnioak eta haluzinazioak baldin badituzte, horiek ez dute elkarrekin lotura koherenterik izaten.
‎Zerbait esan gabe gelditu dela adierazi nahiko luke minak. Hitz egiten ari denean, hizketaldiaren momentu zehatzetan sentitzen du mina subjektuak, sintomak gorputzean harrapatutako hitzak balira bezala.
2012
‎Garbiketa aipatzen denean, mikroorganismoen elikagai izan daitezkeen gaiak kentzeaz hitz egiten ari gara. Esate baterako, ekoizpen ekipoetako zirrikituetan geratzen diren janari arrastoak.
‎Epaimahaiak jaso zuen iragarkiak pertsonaren duintasunaren kontra egiten zuela. Izan ere, futbolaz hitz egiten ari ziren gizonezkoen artean, neska bat zegoen gai horretaz haiek baino gehiago zekiena. Solaskideak konturatu zirenean neska mutila (transexual bat) zela harridurazko espresioa bota zuten esanez:
2014
‎Idatziak eskaintzen du esan beharreko hori aldez aurretik planifikatzekoaukera eta beta. Ahozkoak, ordea, bat batekotasuna6 du ezaugarririk behinena: esan beharrekoa bat batean ateratzen dena da, ez du aldez aurretik planifikatzekoaukerarik, ez bada hitz egiten ari den unean bertan bat batean egiten dela. Aldezaurretiko hausnarketaren hutsunea ia erabatekoa da.
‎Inguruan gertatzen dena berarekin erlazionatua dagoela pentsatzen du pertsonak. Adibidez, inguruan hizketan ari diren pertsonak berari buruz hitz egiten ari direla pentsatzen du.
‎«Bi zor dizkidazu». Orduan, baldin eta errutinazko lan batean hasten bazara, logura sartzen zaizu; zineman eta antzerkian bazaude, logura sartzen zaizu; bikotearekin hitz egiten ari bazara, lokartzen hasten zara. Pentsa zeinen garrantzitsua den, gorputzak bai baitaki bateria hori kargatu beharra daukazula, eta, agian, espero ez duzunean eskatzen dizu.
‎Organismoan sartzean pertsonaren funtzionamendu mentala, aldartea eta portaera aldatzen dituzten substantziei deritze substantzia psikoaktibo. Substantzia horiekin erlazionatutako nahasteei buruz hitz egiten ari garenean, ez gara legez kanpoko substantziei buruz bakarrik ari; hau da, ez gara heroinaz, kokainaz, anfetaminez, estasiaz edo marihuanaz bakarrik ari. Substantzia psikoaktiboen artean ditugu, orobat, kafea, nikotina, alkohola, barbiturikoak eta txokolatea.
2015
‎Nire ikuspuntu batedo iritzi bat besterik ez da. Nik hizkuntzez eta hitz egiten ari garenean, maiteena euskara dut noski, baina nik nire seme alabei erakusteko garaian, euskara lehenbizi erakusten diet, baina norberarenaberastasuna ere jakinduria da, eta hainbat eta hizkuntza gehiago jakinda, ba pertsona bera aberatsagoa izango da. Euskal Herriak esparru batzuetan esparru mailarekin harremanetan egoteabehar du, hainbat industria edo nazioartearekin, eta horretarako hizkuntza anitzak ezagutu beharditugu.
‎Eta zinera joaten bagara beste hainbeste gertatzenda, eta abar eta abar. Orduan, erabilerari buruz hitz egiten ari garenean, uste dut oso datu okerradela hiztun bezala hitz egiten duena bakarrik kontuan hartzea. Egia da, hizkuntza jakitea oinarrizkozerbait dela hizkuntza bat biziraupeneko baldintzatan ipintzeko, baina hori ez da nahikoa inondikere.
‎Honez gain, gure hizkuntza propioei eusteko apustua egin behar dugula uste dut. Nik unehonetan uko egin diot, baina nire hizkuntza azpeitiarra da, eta ez naiz azpeitiarrez hitz egiten ari, euskara batuan ari naiz, baina gure musika hori mantentzeko beharrezkoa da, gure herrien kultura, autonomia, egiteko moduak, identitatea, deszentralizazioa.
2019
‎Beraz, aurrera begira, programaren analisi sakonagoa egitea aproposa litzateke, laginhandiago bat hartuz, ahulgune eta indarguneak sakonago identifikatzeko. Aipatu bezala, oraindik ere behin behinekoa den programa bati buruz hitz egiten ari gara; beraz, komenigarrialitzateke analisi hori aurrera eramatea hob ekuntzara bideratuta dagoen ebaluazio programa batlortu ahal izateko.
‎Are zehatzago, kasu azterketa erabili da helburuak lortzeko bidean. Kasu azterketaz, osotasuna kontuan hartzen duen eta sakonki ezagutzea xede duen ikerketa motabatez hitz egiten ari gara Bujanen (2001) esanetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia