2001
|
|
Ekintza hauen helburua ondokoa da: modu natural bateaneuskaraz
|
hitz
egitea eta elkar ulertzea, gazte euskaldun eta erdaldunezosatutako gazte koadrilen artean.
|
2002
|
|
Kazetariaren duintasunaren aldeko militantzia da edozein deontologia kodek bultzatu lukeen kontzeptu demokratikoa. Azken batean,
|
hitz
egiteko eta idazteko modua aldatu behar da, hedabideetan diskriminazioa ekidin gura baldin bada.
|
|
Pentsatu, normalean, isilik pentsatzen da, eta, gehienetan, bakarka; pentsatzeko, kontzeptuak eta funtzioak behar dira, eta erreminta horiek hizkuntzak berak eskaintzen eta ahalbidetzen ditu. Besteak beste,
|
hitz
egitearen eta pentsatzearen bidez gizakiak metatzen duen jakituria da ezagutza; ezagutza egokitu egiten da egunen harian, eta handiagotu egin daitekeen moduan, galdu ere egin daiteke.
|
2003
|
|
Europar Batasuna, bertan
|
hitz
egiteko eta botoa emateko eskubidea estatuekbakarrik izanik, nekez izan daiteke arazo, glokal, ak konpontzeko eremua. Hortxedago euskal elite politiko ekonomikoen eta globalizazioaren aurkako mugimenduaren arteko oinarrizko beste alde bat.
|
|
Egia esan, ez zen aukerarik falta izan
|
hitz
egiteko eta gauzak argitzeko, Kintanak eta Orbek 1982ko otsailaren hasieran,. Euskara eta unibertsitatea, izeneko mahai inguruan parte hartu baitzuten, Paulo Agirrebaltzaltegi eta Jabi Duoandikoetxearekin batera68 Kintanak zera azpimarratu zuen:
|
|
Izan ere, 1977ko urrian Bilboko Unibertsitatearen Gobernu Batzarrak era kundearen izen aldaketa eztabaidatu zuen, Universidad Vasca hartu nahian. Proposamen hori ez zen denen gustukoa izan8, Karlos Santamariak ondo asko gogorarazi zuenez, Bilboko Unibertsitateak ez zuelako ezer egin bere jarduera euskalduntzeko, Nafarroarik gabe ezin zelako Euskal Unibertsitateari buruz
|
hitz
egin eta ez zirelako gauza bera. Euskal Unibertsitatea, eta. Euskal Herriko Unibertsitatea? 9 Azken hori beharrezkoa eta onuratsua zen, baina ez zen Euskal Unibertsitatea.
|
|
Batak, Batzar Nagusian onartuetakoaren bidetik, Karlos Santamaria zuen bozeramaile. Horren ustez, Nafarroarik gabe ezin zen Euskal Unibertsitateari buruz
|
hitz
egin eta ez ziren gauza bera. Euskal Unibertsitatea, eta. Euskal Herriko Unibertsitatea?.
|
2004
|
|
Teoriko hutsak inoiz izan ez diren sofistak politikaren irakaskuntzan hasten dira, berehala1 eremu politikoan jardun nahi duten gazteei pentsatzen,
|
hitz
egiten eta jardutenirakasten diete. Jakina, arrakasta denez politikaren helburu nagusia, helburu hori lortzekoongia erabilgarria dena izango da, bere horretan.
|
2005
|
|
Erakunde publikoek, udalek gure kasuan, legalitatea errespetatzeko obligazio edo agindu indartua eta singularra dute, eta obligazio orokorhorrek Konstituzio espainiarreko (hemendik aurrera KE) 103 artikuluan (egintzaadministratiboen legalitate printzipioa aldarrikatzen du), 9 artikuluan (berdintasuneskubidearen egikaritza efektiboa bermatzeko beharrezkoak diren bitarteko guztiakjartzera behartzen du Administrazio Publikoa) eta 53 artikuluan (askatasun eta eskubideen babesaz dihardu) zehaztuta ditu bere oinarriak; hau da, txertatze juridikopositiboa duen obligazio edo agindu batez ari gara hitz egiten. Legean espresukijasoa, idatzia, dagoen aginduaz ari gara
|
hitz
egiten eta inolaz ere inolako funtslegalik ez duten betebeharrez.
|
2006
|
|
Egoerari aurre egiteko estrategia eraginkorrak aldagai hauei lotuta zeuden: familia lankidetza ona (ezkontideen elkarrenganako laguntza eta etxeko lanen zeinhaurraren zaintzarekin zerikusia duten lanen banaketa zuzena), gizarte babesa (laguntza zerbitzu formalak ospitaleek edo elkarteek antolatutako mintegiak, ezgaitasun berberak dituzten haurren gurasoekin
|
hitz
egiteko eta esperientziaktrukatzeko aukera, instituzioen diru-laguntzak, eta lagunen eta senideen egunerokolaguntza ez formala), emozioen adierazpena (pentsamenduak eta sentimenduakkomunikatzeko gai izatea familian zein familiatik kanpo) eta denbora libreaatseden hartzeko eta zaletasunetarako. Alde horretatik, eta diagnostikoa aditzeraematen zaien unetik, ezgaitasunari modu egokian aurre egin ahal izateko estrategiak garatzeko faktore erabakigarrietako bat ezgaitasunari buruzko informazioegokia izatea da:
|
|
Kontratu horretan portaera batzuk izatera konprometitzen da haurra, eta hori gertatzean, gurasoak edo irakasleak modu espezifikoan erantzungo du. Kontingentzien kontratuak
|
hitz
egiteko eta sariaatzeratzeko gai izatea eskatzen dio haurrari. Hasieran jomuga gutxi etaerrazak jarriko dira, eta gerora zailtzen joango dira.
|
2007
|
|
Lekuan lekuko abokatuekin
|
hitz
eginez eta dituzten beharrei erantzun partikularrak ematen saiatuz baina, betiere, koherentzia orokor baten barruan.
|
|
Dena dela, ez dute arazorik izan kapitalista boteretsuen hitzakjasotzeko, Bakan ek dioenez: . Gure ekoizleak haiekin
|
hitz
egin eta konbentzituzituen filmean parte hartzearen onuraz. Azken batean, nahiago izan zuten partehartu kanpoan gelditu baino?.
|
|
Behin udalaz
|
hitz
egin eta gero, ikasleei esango diegu badirela herriaren aldelanean diharduten beste zenbait talde eta zerrendatuko ditugu herrian daudengizarte mugimenduak. Gero, horiek elkarrizketatzeko galdera batzuk prestatukoditugu, eta ikasle bakoitzak koadernoaren 4 fitxan jasoko ditu.
|
|
Esatea baino gehiago baita argudiatzea. Ez da
|
hitz
egitea eta kito. Argudiatzea zerbait azaltzea da, halakogan adostasun sentipen bat sortu behar baitu, norberaren arrazonamendua konben moldez non tesia argi eta garbi azaltzeaz gain, erakargarri izateaz gain, entzuleentzimendura eramateko, nahiz iragartzen edo iradokitzen diren ekintzetan parte har dezan pertsuaditzeko.
|
|
Berdin dio besteek zer esan duten; zuk zeurea argitu azken unean. Eta, galtzera zoazela iruditzen bazaizu, esan besteek egin duten gaiaren definizioa ez dela zuk egin duzuna, azken finean ez duzuela gai berari buruz
|
hitz
egin eta hori tamala dela, eta noizbait konpondu beharrekoa gainera.
|
|
Demagun festa batean baten batzuk oso modu berezian
|
hitz
egiten eta jokatzen hasten direla; mozkortuta daude. Zein da mozkortu izanaren arrazoia?
|
|
Horrela egiten da ulergarri, zergatik berak etengabe gramatika eta mundu ikuspegiarekin (Weltansicht) batera, testua, monumentu linguistikoa, kontutan hartua jakin nahi zuen.
|
Hitz
egiten eta hitz egindakoaren osotasunari literatura ere badagokio bere zentzu zabalenean, beraz, lekukotasun linguistiko oro. Begiradaren angulu honetatik energeia hizkuntza indarraren destolesketa eta aldiberean pentsamendua eratzen duen indar formal gisa ulertu behar dela erakusten da, bere norabidearen xedea esaldi eta testu osoen zentzu taiukeran soilik bihurtzen delarik ikuskor.
|
|
Arrazoimena sendoagoa daukatenek eta euren pentsamenduak argiak eta ulergarriak egiteko hobeto ordenatzen dituztenek arinago konbentzi dezakete edozein proposatzen dutenaz, nahiz eta bretainera mordoiloz baino ez
|
hitz
egin eta erretorika inoiz ikasita ez izan50.
|
2008
|
|
–Asentista, ri dagokionez, kargua desagertu zen, baina ez betetzen zuen eginkizunaren premia. Asentisten eginkizun nagusia, gogoratuko dugunez, erregeak arma eskari bat egiten zuenean, armaginen gremioekin
|
hitz
egin eta preziorik hoberena eskaintzea izaten zen, betiere, SEAFeko errege aztertzaileak ezarritako kalitate frogak gainditzen bazituen. Asentistek, beraz, elkarren artean lehiatzen zuten erregearen eta armaginen arteko koordinazio lan horretan.
|
|
Ingurunearekiko elkarrekintza areagotzen da.Umea
|
hitz
egiten eta ibiltzen hasten da.Irudikatzeko gaitasuna sortzen da.Umearen objektuetan jartzen du arreta, miatuegiten du.Erreakzio zirkularra martxan jartzen da.
|
|
13 Pertzepzio sistemaren bidez barneratzen diren estimuluei buruz hausnartzeko,
|
hitz
egiteko eta transmititzeko gaitasuna honako ezaugarri hau da:
|
|
Pertzepzio sistemaren bidez barneratzen dituen estimuluei buruz hausnartzeko,
|
hitz
egiteko eta transmititzeko gaitasuna da hautematezko intelektualizazioa.
|
|
Aldaketa biologikoekin batera, adimena, oroimena eta antzeko gaitasun psikologikoak sortu ziren. Hala, gizakia, informazioa jasotzeaz gain, horretaz hausnartzeko,
|
hitz
egiteko eta antzeko gaitasunetarako gai bihurtu zen. Alegia, gizakiaren hautematea animalienetik kualitatiboki bereizi zen, eta hautemate adimentsu bat bihurtu.
|
|
zainduz,
|
hitz
eginez eta abar. Autonomia lortzeko saiakera horretan porrota gertatzen bada, haurrak bere gaitasunekiko zalantza eta lotsa sentitu ditzake.
|
|
Hala, mundua esploratzeko eta zenbait portaera esperimentatzeko, seguru sentitzen da haurra. Horrez gain, amaren eta haurraren arteko komunikazioa sortzen da, besteak beste,
|
hitz
egitean eta elikatzean. Hizkuntzaren adibideari dagokionez, hasieran, amak zerbait esaten dio eta, ondoren, umeak soinuak egiten ditu, bien artean hitz egingo balute bezala.
|
|
Erritmo gaitasuna ere behar da ongi idazteko.
|
Hitz
egitean eta irakurtzean, hitz taldeak eratzen ditugu. Nire amaren eraztun hori urre kolorekoa da esaldia honela esaten edo irakurtzen dugu:
|
2009
|
|
«Ez, nik uste dut jende guztiari irekia izan behar dela. hori garrantzitsuena da.hau da, guztiei aurrez aurre
|
hitz
egitea eta behar denean beraiengatik ere aurpegiaematea. baina. guztiekin atsegina izatea. hau da, ez dut uste horretarako besteinongo gaitasuna izan behar denik».
|
|
Era berean, gizarteari dagokionez, bi ideianagusik talka egin dute: Gerra Zibilari buruz dagoeneko gehiegi
|
hitz
egin eta idatzidela eta behin betiko ahanzteko garaia heldu dela pentsatzen dutenak (gogoratzeko eragozpenik inoiz izan ez zutenak dira horiek), eta bestalde duintasunezlurperatu behar diren gorpuak, ezagutu beharreko egiak eta herritarren bizitzanintegratu beharrekoak oraindik badaudela pentsatzen dutenak.
|
|
Gerra Zibileko etadiktadurako errepresioaren biktimenen zuzeneko belaunaldia balio soziala atxikitzen hasi zen. Haietaz harro
|
hitz
egin eta, lehen aldikoz, familian leku erreferentzial bat hartu zuten kasu anitzetan.
|
|
Jende guztia ez zen, ordea, iritzi berekoa, eta, euskaraz edozertaz
|
hitz
egin eta eztabaida zitekeela iritzita, irrati berria sortzeko erabakia hartu zuten: Gure Irratia.
|
|
Interneten teknologiak eta barrukoak ikasi nahi dituzten eta irakasten dituzten euskaldunek bidea errazagoa izango dute liburu honen eskutik. Liburu honi esker, euskaldunoi errazagoa egiten bazaigu TCP/IP teknologiaz
|
hitz
egitea eta idaztea, helburua beteta egongo da.
|
2010
|
|
>
|
Hitz
egiteko eta erantzuteko denbora utzi.
|
2011
|
|
1996ko apirilaren 16an, Miramonen kokatutako Euskadi Irratia eta EuskadiGaztearen egoitzak erabat digitalak ziren (antenatik igortzen zen emisiora arte, antenatik irteten zen emisioa analogikoa baitzen) (Castilla (koord.), 1997: 133). Lehenengo saiakeraren ondoren, 1996ko Gabonak heldu baino lehenago taldekozuzendari nagusi Iñaki Zarraoak Eusko Jaurlaritzarekin
|
hitz
egin eta honek dirulaguntza baieztatu ondoren, esperientzia bera Radio Vitoria eta Radio Euskadirazabaltzea erabaki zuten. Digitalizaziorako tresna berberak erabiliz, irrati guztiakkonektatuta geratu ziren sarearen bitartez.
|
|
Honela, 1972 ikasturtearen hasieran bertan, aldizkari baten plangintza maila pertsonalean landu nuen, hurbilekoenak zitzaizkidanekin aurrez aurre
|
hitz
eginez eta zer nahi nuen adieraziz. Hasteko, oroimenak huts egiten ez badit, J L. Davantekin, Battita Larzabal eta Kattalin Idiartekin mintzatu nintzen eta gero handik Baiona aldera zabaldu nuen zirkuluaren orubea, Beñat Oihartzabal, Mattin Larzabal, Gexan Lantziri, Manex Pagola eta beste batzuengana (Iztueta, 2001:
|
|
Eskolari dagokionez, 2003 urtera arte, ez zuzendari, ez irakasle, ez bestelako langilek, inork ez zekien otomieraz, ez
|
hitz
egiten eta ezta idazten ere. Eta ulertu ere inork ez zuen hizkuntza ulertzen.
|
|
Irakasle elebiduna eredu izan ohi da ikaslearentzat. Murgilketa programetan, ikasleak etxetik dakarren hizkuntza nagusia
|
hitz
egin eta baloratzen duelako. Eta mantentze programetan, ikasleak etxetik dakarren hizkuntza gutxitua irakasleak bere egiten duelako, baina hizkuntza nagusia inola ere baztertu gabe.
|
2012
|
|
Horrela, gaur egun, gero eta argiago
|
hitz
egin eta eztabaidatzen da eskolarenfuntzio moralaz: balioetan oinarrituriko irakaskuntza zertan datzan hausnartzenda.
|
|
Asko
|
hitz
egin eta idatzi izan da egungo estatu nazionalaren krisiaz, baina ezdirudi, oraingoz behintzat, haren ordezkorik, botere politikoaren eragile egiazkoaden bat, iristen ari denik, ez azpitik eta ez gainetik.
|
|
hala nola, hizkuntza eta nortasun etnikoa erabiltzeko, euren erakundeak erabiltzeko, etab. Beste puntu erabakigarri bat ondokoa da: estatuek indigenek euren ahotsez
|
hitz
egiteko eta euren esperientziak trukatzeko errepresentatiboa zen nazioarteko erakunde bat erraztu eta lagundu behar zutela. Ordutik hona herri indigenen eskubideak NBEren giza eskubideen gaineko lanerako ardura bihurtu ziren (ibid.:
|
2014
|
|
Honaino iritsitakoan
|
hitz
egin eta hausnar genezake beldurra eragiten digutenbegiradez. Zer da gure gorputzez gutxien gustatzen zaiguna eta zergatik?
|
|
Xolaren kasuan animalia etapertsonaren arteko nahasketa gertatzen da. Xola txakur bat da zaunka egiten duena, baina era berean
|
hitz
egin eta hausnartzen duena.
|
|
Horren da zaila diskurtso boteretsu eta hegemoniko hori kolokan jarri eta hortikkanpo
|
hitz
egin eta idatzi ahal izatea, ezen egin daiteken bakarra Teresa de Lauretisijarraituz, «that, paradoxically, the only way to position oneself outside of that (anymaster) discourse is to displace oneself within it to refuse the question as formulated, or to answer deviously (though in its own words) even to quote (bt against the grain) (Lauretis, de, 1984: 7) »30 (Zerilli, 1992: 112).
|
|
«Sinpleki, estrategia diskurtsibo bat
|
hitz
egin eta idatzi ahal izateko leku bat sortzea da, orrizuriak berak ere esandako/ idatzitako zapaltzailea dakarrenean» (Zerilli, 1992: 112).
|
|
Hala ere, Aitorrekin duenharremanarekin aurrera jarraitzen du, ez duelako besterik ezagutzen eta hori delakobenetan duena. Bere kezka nagusia da ezin duela Rosarekin edo bere lagunekinAitorri buruz
|
hitz
egin eta jakin ea haien harremana normala den. Normala izannahi du Mirenek, eta ideia hori kontu desberdinei lotuta agertuko zaigu narrazioanzehar.
|
|
Intersexudunen gurasoek sarritan galdetzen dute ea zenbatean behin jaiotzendiren beraiena bezalako haurrak eta ea badauden beste guraso batzuk, antzeko haurrakdituztenak, hartara haiekin
|
hitz
egin eta aholkuak eskatzeko. Sendagileek larrialdikasutzat jo ohi dituzte intersexudunen jaiotzak, eta, horrez gain, ikerketa medikoaurria da; horren ondorioz, sendagileek beraiek ere ez dute jakiten kasu hauetarakozer baliabide dauden, eta, maiz, gurasoei esaten diete arazo hori ikaragarri ezohikoadela eta, beraz, ez dagoela beraien egoera antzekoa bizi izan duen eta kontsultatudezaketen inor.
|
|
Pertzepzio sistemaren bidez barneratzen dituen estimuluei buruz hausnartzeko,
|
hitz
egiteko eta transmititzeko gaitasuna da hautematezko intelektualizazioa.
|
|
Aldaketa biologikoekin batera, adimena, oroimena eta antzeko gaitasun psikologikoak sortu ziren. Hala, gizakia, informazioa jasotzeaz gain, horretaz hausnartzeko,
|
hitz
egiteko eta antzeko gaitasunetarako gai bihurtu zen. Alegia, gizakiaren hautematea animalienetik kualitatiboki bereizi zen, eta hautemate adimentsu bat bihurtu.
|
|
Kontingentzien kontratuak
|
hitz
egiteko eta saria atzeratzeko gai izatea eskatzen dio haurrari. Hasieran jomuga gutxi eta errazak jarriko dira, eta gerora zailduz joango dira.
|
|
–
|
Hitz
egiten eta mugitzen ari diren bitartean erne mantentzen dira, baina, eserita irakurtzen luzaz egon behar dutenean, arreta galtzen dute eta loguratu egiten dira. Gurasoek sarritan seme alaben lo arazoen berri ematen dute, DSM IVko irizpide diagnostikoen artean loari dagokionik sartu ez bada ere.
|
2015
|
|
(1)
|
Hitz
egin eta falta izanen ordainak aditz soilak dira gaztelaniaz: hablar eta faltar/ carecer (etaez* hacer palabra eta* ser/ tener falta/ carencia).
|
|
Azken urteotan, asko
|
hitz
egin eta ikertu da kannabinoideek (CB) duten ahalmen neurobabesle etaneuromodulatzaileari buruz. Izan ere, CB ek hainbat ondorio onuragarri dutela ikusi da, esaterako, aktibitate mitokondrial kaltetua eta kaltzioaren homeostasi anormala saihestuz, apoptosi tasamurrizten baitute.
|
|
Ezinbestekoa da ikasleak problema onartzea, hau da, ikasleari problema interesgarri gertatu behar zaio eta helburua ulertu behar du. Horrela, problemaren gainean erabakiak hartu ditu,
|
hitz
egin eta pentsamenduaren egitura aitzinatu. Ikasleak problema onartzen duen momentutik erantzuna ematen duen momentura, irakasleak bere horretan utzi behar du ikaslea, ez dizkio eman behar problema ebazteko mobilizatu behar dituen ezagutzak.
|
|
Hori guztia ikusita, Israelek BDZren aurka joateko ministerio berri bat sortu du. Gainera, beste herrialdeetako gobernuekin
|
hitz
egin eta BDZ kanpaina aurrera eramaten ari diren kideen aurka egiten hasi dira, hala nola isunak jarriz, epaiketak eginez eta kasu batzuetan kartzela zigorrak ezarriz.
|
|
Ekialdeko Alemaniako krisi sozioekonomikoan emigrazio masiboak ihes hodi bezala funtzionatu zuen, herritarrek alemanez hitz egiten zutelako. Europako hegoaldeko herrialdeetan, aldiz, emigrazioaren ihes hodiak ez du behar bezain ondo funtzionatzen, herritarrek ez dituztelako hizkuntza germaniarrak
|
hitz
egiten eta klase xeheek borroka tradizio luzea dutelako. Azken horren tradizio falta dute EBko ekialdeko herrialdeek eta, aldi berean, atzerriko hizkuntzak ikasten onak dira, horregatik emigrazioaren ihes hodiak hobeto funtzionatu du.
|
|
Kontua zera da: irudiek beren kasa
|
hitz
egitea eta segundo gutxian ideia irudikatzen laguntzea (inbertitzaile batzuek bideoa ikusten dute lehen lehenik, eta, gustuko ez badute, ez dute proiektuari buruzko dosierra irakurtzen eta automatikoki baztertzen dute proiektua).
|
2017
|
|
Azkenik, saioaren gidariaren funtzio nagusia ez da irakastea edo konbentzitzea izan. Edukien transmisio hutsa alde batera utzi eta ikasleei
|
hitz
egiteko eta euren interes, ezaugarri eta erritmora moldatutako ariketak eskaini zaizkie, beti ikuspegi eraikitzailean oinarritutako ikasketa esanguratsu eta funtzionala ziurtatuz. Horrela, formazio ekintzak motibazioa eta dinamizazioa izan du ardatz.
|
|
Haur, nerabe eta gazteei buruz hitz egin baino, haur, nerabe eta gazteekin
|
hitz
egin eta egon behar dugula uste dut. Haien ahotsak entzun behar ditugu, asko esateko dutelako eta gako diren gauza asko adierazten digutelako.
|
2019
|
|
Kirol informazioak gizonengan jartzen du arreta eta emakumeak bigarrenmailakoak kontsideratzen ditu; gizonekiko mendeko harremana betirakotuz eta Bourdieuren hitzetan (2000) indarkeria sinbolikoa litzatekeena gauzatuz. Elkarrizketa sakonen bidez 33 goi mailakoemakume kirolari elkarrizketatu ditugu prentsaren inguruan
|
hitz
egiteko eta beraiek amestutako kirolmundu mediatikoa proposatzeko. Emaitzek emakume kirolarien ikustezintasuna azpimarratzen dute.
|
|
Ohartu dira gertakari hauek lasaitzeaaskoz errazago dela euskaraz aritzen direnean. Horrez gain, baieztatzen dute zinez ama hizkutzaren erabilerak errazten duela mintzatu nahi ez duen pertsona batekin
|
hitz
egiteko eta eguneroko aktibitate bateanparte hartzeko negoziatzeko tenorean. Erizainek esplikatzen dute, trukaketan sortutako konfiantzari esker, pertsona gustura izanen dela eta berekiko informazio gehiago partekatuko dituela baita sentimenduanitz ere, eta horri esker artaren kalitatea hobetuko dela.
|