2011
|
|
Mapa familiarra pertsonak berak eraikitzen du, bere etxebizitzaren plano baten bidez. Plano horretan zehaztu du zein diren denentzako guneak, norena den etxeko gela bakoitza, zer lekutan
|
hitz
egin eta eztabaidatzen den gauza garrantzitsuez, non ikasten den, non bilatzen den babesa?
|
|
eredua aplikatu nahi badu, koherentziarik gabeko heziketa emango dute; horrek desorientatu egingo ditu haurrak, eta eragin negatiboa izango du haiengan. Garrantzitsua da bikoteak
|
hitz
egitea eta seme alabak nola hezi nahi dituzten elkarrekin erabakitzea, irizpide batzuk hartzea, eta beti berdin aplikatzea.
|
2012
|
|
– Elkarrizketa dinamikoa izateko ahaleginak egitea, labur
|
hitz
eginez eta galderak eginez. –
|
|
Gustura ez dauden bezeroak tratatzea
|
Hitz
egiten eta arazoa edo kexaren arrazoia behar adina azaltzen utzi behar zaie. Ondoren, arazo hori gure hitzekin adieraziko dugu, bezeroek eman diotena baino garrantzi txikiagoa ematen saiatuz.
|
|
komunikazioa eta adierazpena 1 blokea Hitzezko komunikazioa Hitzezko hizkuntza. Entzutea,
|
hitz
egitea eta berbetan aritzea 2 blokea Komunikatzeko beste modu batzuk: plastikakoa, musikakoa eta gorputzaren bidezkoa Ikus entzunezko hizkuntza eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak 3 blokea Arte hizkuntza 4 blokea Gorputz hikuntza
|
|
Lehenengo bileran, familiari buruzko informazioa jaso behar da (ohiturak, harreman motak, erritmoak, etab.), eta familien zalantzei eran. Ondorengo bilerak informazioa trukatzeko izaten dira; hezitzaileak prest izan ditu
|
hitz
egiteko eta balioesteko gaiak, baina malgutasunez jokatu behar da, eta lasaitasunez hitz egiteko gonbita egin behar zaie familiei, haien iritziak eta ekarpenak aintzat hartzeko.
|
|
Eta horrek, sarritan, talka egitea edo ikuspegi eta iritziak aurrez aurre jartzea dakar. Beraz,
|
hitz
egin eta batzuetan eztabaida sutsuetara iritsi beharra izaten da, non amore ematen, jarrerak malgutzen eta itxaroten ikasten den. Hori guztia hazkuntza pertsonalaren parte da.
|
|
garbitzea, mahaian jartzea, jateko guztia jatea... Hezitzaileak pozik egon behar du, eta malgua izan behar du zenbait janari edo janaria oro har arbuiatzen duten haurrekin, familiarekin
|
hitz
egiteko eta konponbideak bilatzeko.
|
|
Dependentzia egoeran dagoenak ezaugarri psikologiko eta fisiko batzuk ditu eta gure teknika eta lan egiteko moduak horren arabera egokitu ditugu, ezin baitugu berdin jokatu depresioa duen pertsona batekin, ultzera bat duenarekin edo hemiplegia duenarekin. Lehenengo kasuan, erabateko garrantzia du pazientearekin
|
hitz
egiteak eta animoak emateak; bigarren kasuan, ultzera duen aldearekin kontu handiz ibili dugu, eta hemiplegia duen pertsonarekin, zer alde ezin duen mugitu jakin dugu, prozedurak behar bezala egiteko,
|
|
Bestalde, ez dugu gogaitu behar jarrera aldaezinen inguruan
|
hitz
egiten eta argi izan behar dugu asmoa ez dela irabaztea edo galtzea, eta, are gutxiago, iraganari eta bete pertsona batzuekin eta beste leku batzuetan gertatutakoari buruz eztabaidatzea. Arazoak ez dira definitu behar konponbide magistral bat balego bezala, haietatik aldentzen joan behar da, bereizi egin behar da besteak sentitzen edo jasaten duena ulertzearen eta iragartzearen artean, eta, azkenik, besteen sentimenduak, beharrak eta interesak zilegi direla eta konponbide bakarrak ez daudela ulertu behar da; izan ere, sormenezko pentsamenduak errealitateak modu desberdinetan ebaztera bideratzen baikaitu.
|
|
– Barkatu, osasun zentro bateko itxarongelan zaude, telefonoz
|
hitz
egiten eta oso tonu ozenean?. Laugarrenik, beraren sentimenduak adierazi lituzke.
|
|
Horren inguruan egindako ikerketen emaitzek adierazten dutenez, gero eta gehiago, bigarren jokabide hori hartzeko joera dago. Horretan laguntzen du gaixotasunaren pronostiko hobeak, ahalbidetu egiten baitu horri buruz
|
hitz
egitea eta gaixotasuna ez hain atsekabegarriagoa izatea (Spinetta, 1982). Egindako azterlanek baieztatu egiten dute minbizia duten haurrak, txikienak ere, euren gaixotasuna bereziki larria dela jakitun direla (Spinetta).
|
|
Osasun hezkuntzako prozesuak komunikazio eta elkarreragin pertsonala eskatzen du. Komunikazio eraginkorra elkarrizketaz harago doa;
|
hitz
egitean eta entzutean oinarritzen da, ulertzeko eta ulertarazteko asmoz. Talde lanak aukera ematen du besteen jakintzez eta esperientziez jabetzeko, komunikatzeko, eta norberaren jakintzak eta esperientziak taldeko gogoetaren eta eztabaidaren bidez eskaintzeko.
|
|
– Harremanaren izaera komunikatzaileen arteko komunikazio sekuentzien mende dago; batek
|
hitz
egin eta besteak erantzuten du, etengabeko, hartu emanean?.
|
|
Egin bost galdera itxi, pazienteak hitz bakarreko erantzunak (bai/ ez, ongi/ gaizki, etab.) soilik emateko aukera izan dezan. Jarraian, egin galdera horiek modu irekian, pazienteak askatasun handiagoaz
|
hitz
egiteko eta gauzak hobeto azaltzeko aukera izan dezan.
|
|
Adierazpen hauek ikus ditzakegu: hiperaktibitate edo paralizatze motorra; xede zehatzik gabeko mugimenduak, baldarrak, antolatu gabeak eta errepikakorrak (hala nola, eskuak bihurritzea); eta asaldurak hitzezko adierazpenean (adibidez, totelka hitz egitea, etengabe
|
hitz
egitea eta bestelakoak).
|
|
Konfiantza eraikitzeko gaitasuna. Ondorioen beldur izan gabe gainerakoek
|
hitz
egin eta jardun ahal izateko giroa sortzea eta horri eustea. Informazio delikatua edo isilpekoa behar bezala tratatzea.
|
2016
|
|
Saltzailearen nortasunak eragin zuzena du motibazioan. Adibidez, saltzaile batek zenbat eta konfiantza handiagoa izan bere buruarengan, orduan eta aukera handiagoa izango du errendimendua hobetzeko, ziur
|
hitz
egiteko eta helburuak lortzeko (gaitasun handiagoa duelako).
|
|
Argi eta aho betean
|
hitz
egin eta eztabaidatzen du.
|
2017
|
|
Egokitu zure mezua eta komunikazio kanalak zailtasun horietara: Mantso
|
hitz
egin eta mezu argiekin, esaldi labur eta errazekin.Ziurtatu ongi entzuten dizula: bolumena pixka bat igo eta tonua pixka bat jaitsi, murriztu distantzia eta aurrez aurre hitz egin.Indartu zure hitzez kanpoko komunikazioa
|
|
|
Hitz
egitera eta hausnartzera animatu, erantzunik ez duenean zuk eman gabe. Ez ito; eman denbora pentsatzeko eta pentsamendua ordenan jartzeko.
|
|
Zehaztu hasieran norekin ari zaren
|
hitz
egiten eta biktimarekin zer lotura duen.
|