Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2011
‎Mapa familiarra pertsonak berak eraikitzen du, bere etxebizitzaren plano baten bidez. Plano horretan zehaztu du zein diren denentzako guneak, norena den etxeko gela bakoitza, zer lekutan hitz egin eta eztabaidatzen den gauza garrantzitsuez, non ikasten den, non bilatzen den babesa?
‎eredua aplikatu nahi badu, koherentziarik gabeko heziketa emango dute; horrek desorientatu egingo ditu haurrak, eta eragin negatiboa izango du haiengan. Garrantzitsua da bikoteak hitz egitea eta seme alabak nola hezi nahi dituzten elkarrekin erabakitzea, irizpide batzuk hartzea, eta beti berdin aplikatzea.
2012
‎– Elkarrizketa dinamikoa izateko ahaleginak egitea, labur hitz eginez eta galderak eginez. –
‎Gustura ez dauden bezeroak tratatzea Hitz egiten eta arazoa edo kexaren arrazoia behar adina azaltzen utzi behar zaie. Ondoren, arazo hori gure hitzekin adieraziko dugu, bezeroek eman diotena baino garrantzi txikiagoa ematen saiatuz.
‎komunikazioa eta adierazpena 1 blokea Hitzezko komunikazioa Hitzezko hizkuntza. Entzutea, hitz egitea eta berbetan aritzea 2 blokea Komunikatzeko beste modu batzuk: plastikakoa, musikakoa eta gorputzaren bidezkoa Ikus entzunezko hizkuntza eta informazioaren eta komunikazioaren teknologiak 3 blokea Arte hizkuntza 4 blokea Gorputz hikuntza
‎Lehenengo bileran, familiari buruzko informazioa jaso behar da (ohiturak, harreman motak, erritmoak, etab.), eta familien zalantzei eran. Ondorengo bilerak informazioa trukatzeko izaten dira; hezitzaileak prest izan ditu hitz egiteko eta balioesteko gaiak, baina malgutasunez jokatu behar da, eta lasaitasunez hitz egiteko gonbita egin behar zaie familiei, haien iritziak eta ekarpenak aintzat hartzeko.
‎Eta horrek, sarritan, talka egitea edo ikuspegi eta iritziak aurrez aurre jartzea dakar. Beraz, hitz egin eta batzuetan eztabaida sutsuetara iritsi beharra izaten da, non amore ematen, jarrerak malgutzen eta itxaroten ikasten den. Hori guztia hazkuntza pertsonalaren parte da.
‎garbitzea, mahaian jartzea, jateko guztia jatea... Hezitzaileak pozik egon behar du, eta malgua izan behar du zenbait janari edo janaria oro har arbuiatzen duten haurrekin, familiarekin hitz egiteko eta konponbideak bilatzeko.
‎Dependentzia egoeran dagoenak ezaugarri psikologiko eta fisiko batzuk ditu eta gure teknika eta lan egiteko moduak horren arabera egokitu ditugu, ezin baitugu berdin jokatu depresioa duen pertsona batekin, ultzera bat duenarekin edo hemiplegia duenarekin. Lehenengo kasuan, erabateko garrantzia du pazientearekin hitz egiteak eta animoak emateak; bigarren kasuan, ultzera duen aldearekin kontu handiz ibili dugu, eta hemiplegia duen pertso­narekin, zer alde ezin duen mugitu jakin dugu, prozedurak behar bezala egiteko,
‎Bestalde, ez dugu gogaitu behar jarrera aldaezinen inguruan hitz egiten eta argi izan behar dugu asmoa ez dela irabaztea edo galtzea, eta, are gutxiago, iraganari eta bete pertsona batzuekin eta beste leku batzuetan gertatutakoari buruz eztabaidatzea. Arazoak ez dira definitu behar konponbide magistral bat balego bezala, haietatik aldentzen joan behar da, bereizi egin behar da besteak sentitzen edo jasaten duena ulertzearen eta iragartzearen artean, eta, azkenik, besteen sentimenduak, beharrak eta interesak zilegi direla eta konponbide bakarrak ez daudela ulertu behar da; izan ere, sormenezko pentsamenduak errealitateak modu desberdinetan ebaztera bideratzen baikaitu.
‎– Barkatu, osasun zentro bateko itxarongelan zaude, telefonoz hitz egiten eta oso tonu ozenean?. Laugarrenik, beraren sentimenduak adierazi lituzke.
‎Horren inguruan egin­dako ikerketen emaitzek adieraz­ten dutenez, gero eta gehiago, bigarren jokabide hori hartzeko joera dago. Horretan laguntzen du gaixotasunaren pronostiko hobeak, ahalbidetu egiten baitu horri buruz hitz egitea eta gaixo­tasuna ez hain atsekabegarriagoa izatea (Spinetta, 1982). Egindako azterlanek baieztatu egiten dute minbizia duten haurrak, txikienak ere, euren gaixotasuna bereziki larria dela jakitun direla (Spinetta).
‎Osasun hezkuntzako pro­zesuak komunikazio eta elkarreragin pertsonala eska­tzen du. Komunikazio eragin­korra elkarrizketaz harago doa; hitz egitean eta entzutean oinarritzen da, ulertzeko eta ulertarazteko asmoz. Talde lanak aukera ematen du besteen jakintzez eta esperientziez jabe­tzeko, komunikatzeko, eta nor­beraren jakintzak eta esperien­tziak taldeko gogoetaren eta eztabaidaren bidez eskaintzeko.
‎– Harremanaren izaera komunikatzaileen arteko komunikazio sekuentzien mende dago; batek hitz egin eta besteak erantzuten du, etengabeko, hartu emanean?.
‎Egin bost galdera itxi, pazienteak hitz bakarreko erantzunak (bai/ ez, ongi/ gaizki, etab.) soilik emateko aukera izan dezan. Jarraian, egin galdera horiek modu irekian, pazienteak askatasun handiagoaz hitz egiteko eta gauzak hobeto azaltzeko aukera izan dezan.
‎Adierazpen hauek ikus ditzakegu: hiperaktibitate edo paralizatze motorra; xede zehatzik gabeko mugimenduak, baldarrak, antolatu gabeak eta errepikakorrak (hala nola, eskuak bihurritzea); eta asaldurak hitzezko adierazpenean (adibidez, totelka hitz egitea, etengabe hitz egitea eta bestelakoak).
‎Konfiantza eraikitzeko gaitasuna. Ondorioen beldur izan gabe gainerakoek hitz egin eta jardun ahal izateko giroa sortzea eta horri eustea. Informazio delikatua edo isilpekoa behar bezala tratatzea.
2016
‎Saltzailearen nortasunak eragin zuzena du motibazioan. Adibidez, saltzaile batek zenbat eta konfiantza handiagoa izan bere buruarengan, orduan eta aukera handiagoa izango du errendimendua hobetzeko, ziur hitz egiteko eta helburuak lortzeko (gaitasun handiagoa duelako).
‎Argi eta aho betean hitz egin eta eztabaidatzen du.
2017
‎Egokitu zure mezua eta komunikazio kanalak zailtasun horietara: Mantso hitz egin eta mezu argiekin, esaldi labur eta errazekin.Ziurtatu ongi entzuten dizula: bolumena pixka bat igo eta tonua pixka bat jaitsi, murriztu distantzia eta aurrez aurre hitz egin.Indartu zure hitzez kanpoko komunikazioa
Hitz egitera eta hausnartzera animatu, erantzunik ez duenean zuk eman gabe. Ez ito; eman denbora pentsatzeko eta pentsamendua ordenan jartzeko.
‎Zehaztu hasieran norekin ari zaren hitz egiten eta biktimarekin zer lotura duen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia