Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Garaiak aldatu direla guztiz adierazgarria suertatzen da nobelan ematen zaizkigun zenbait daturi esker: zazpi urteren buruan lagunak Juliaren etxean elkartzen direnean euren arteko harremanak, aukera politikoak desberdindu ahala, zaildu egiten dira. Zail bihurtzen da politikaz lasai hitz egitea eta Jon Igartua bezalako pertsonaia bat Kongresurako zerrendatan bigarren aurkezteak zeresanik sortzen du. Egoera sozio-politiko horren erakusle nabarmenena:
2003
‎Neskak azkenez albokera begiratu eta adiskide biak ikusten dituztenean, jijijiji hasten dira, gero txuku txuku belarrira hitz egin eta berriz jijijiji.
2015
‎Idazle zahar horiek denak irakurri eta pentsatzen jarri beste euskarak bazeudela, ez dela gauza bera hitz egitea eta idaztea, poesiak bere tresnak dituela, mintzoarekin baduela zerikusia baina ez dela gauza bera... niretzat izugarria izan da. Gainera, Axular benetan izan zela handi uste dut.
2019
‎Emazteak, bere aldetik, onartzen du ez dela Adolforekin sexuarengatik egon, baizik eta mutil atsegina delako (194). Beraz, hitz egin eta maitatua sentitzeko beharragatik egon da Adolforekin, bere Senarrak ez baitu bera kontuan hartzen. Hori dela eta, Senarrak bere emaztea beste norbaitekin dagoela jakiten duenean eta alde egingo duela adierazten duenean," ez nazazu abandonatu" (10,12) errepikatzen dio.
2021
‎Zerrenda osatzeaz gain, liburuak klasean elkarrekin irakurtzen irakasteko bidea ere proposatzen da, ondoren irakasleek haien gelarako aukeraketa bat egin ahal izateko. Horrek aukera ematen du gauza askotaz hitz egiteko eta elkarrizketa sortzeko liburuaren gainean. Pasarte batzuk aukeratzen dituzte irakasleek eta jarduera batzuk egitea proposatzen da.
‎Gero zer gertatzen da? Eskatzen diegunean zer edo zer," hitzaldi bat landu behar dugu, hitzaldi bat eman behar duzu, minutu bateko edo bi minutuko hitzaldi bat nahi duzun gaiari buruz", ohitura bat badaukate lehenagotik eta ohitura hori literarioa da, bale, baina ohituta daude hitz egitera eta argudiatzera, eta errazago moldatzen dira gero. Nik hori ikusi dut.
‎Eta ohitura bat badaukate ozen irakurtzeko, tertulia guztietan dinamika horrela da: txanda eskatzen dute hitz egiteko eta" ba nik aukeratu dut paragrafo hau", eta irakurri behar du eta gero esan zergatik edo azaldu. Ozeneko irakurketa horrek, kurtsoan zehar ikusten da ze aldaketa dagoen, edo 3 mailatik 4 mailara.
‎Hori horrela, ikasleak ezin direla huts hutsean liburu edo testu batek sorrarazitakoaz hitz egiten eta eztabaidatzen jarri dio IE6 k, hau da, emozioez jarduteko behar dituzten baliabide linguistikorik gabe. Eta, jakina, horretarako, emozioak eta haiei lotutako hizkuntzazko errepertorioa landu behar dira.
‎[...] Taldean aritzea ez dakigu, eta zarataka edo isilik egon ohi gara. Horregatik, irakasleak talde lanean gehiago aritu ginateke, gure artean hitz egin eta eraiki. Ezagutza ere partekatu behar dugu, esperientziak.
‎EIAE3 rentzat zentroetan ez zaio behar besteko denbora eta espazioa eskaintzen literaturaren didaktikari, eta halaber, horrek gabezia ugari dakartza. Iritzi berdinekoak dira ikasle batzuk; ez hori soilik, literaturaz ere hitz egiteko eta jarduteko tarteak faltan botatzen baitituzte (LI6, LI8). Era berean, gabeziek ez dute lanketa sustatzen uzten berez, eta, modu horretan, batak bestea elikatzen du, sorgin gurpil bat osatuz.
‎Datozen asteetan, hainbat aldiz elkartuko gara txoko honetan, testuen bidez, irudien bidez, musikaren bidez... literaturaz hitz egiteko, literatura partekatzeko eta literatura sortzeko. Iruditzen zait gutxiegitan hartzen dugula tartea elkarrekin gauza hauei buruz hausnartzeko, hitz egiteko eta kulturaz gozatzeko. Beraz, espazio hau konfiantzazko espazio bat izatea nahi dugu, goxoa, non ez dugun elkar epaituko, errespetuz arituko garen eta bururatzen zaizkigunak eta sentitzen ditugunak lasai eta aske esango ditugun.
2023
‎Mutilen nahiz nesken eskoletan gaztelaniaz hitz egiten eta irakasten zen, etxean eta kalean euskara ohiko hizkuntza zen herrietan ere bai. Ikasleek irakurtzen, idazten eta matematikaeragiketa errazak egiten ikastea zen irakaskuntzaren helburua, baita kristau doktrinaren ezagutzak bereganatzea ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia