Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2013
‎d) Mezulariak behar adina joan etorri egin ditzake, taldekideek aho korapiloa hitzez hitz eta zuzen kopiatu arte.
‎hainbat hitzen eta testu poetikoren irakurketa adierazkorra egiteko, poemako hitz edo zati esanguratsuak indartzeko modu ezberdinak erabiltzen. Horretarako baliatuz
‎Bildumari aurkibide bat idatziko diozu, testuen ordenaren eta antolaketaren berri emango duena. Bildumako testuetan bezala, aurkibidean ere hitzekin eta sentimenduekin jolas zaitezke: bilduma sentimental poetikoari aurkibide sentimental poetikoa dagokio!
‎egokitu zaidan poemaren irakurketa adierazkorra egitean, testuaren esanahia kontuan hartuz, guneak, nabarmentzea eskatzen duten hitzak eta hitz multzoak, nabarmendu baditut.
‎Ez da erraza. Sentimenduak adierazteko hitzak eta ohitura behar
‎1 Osagai honetan identifikatu dituzun sentimenduak, horiekin loturiko hitzak eta egoerak, zergatiak&, fitxa batean jasoko dituzu horiek guztiak. Unitatean aurrera zoazen heinean, zure sentimenduen inbentarioa aberasteko aukera izango duzu.
‎1 Jarraian dituzun hitzak eta hitz multzoak baliatuz, osatu sarrerari buruz ikasitakoa biltzen duen laburpena.
‎" Artzaintza Euskal Herrian". Testuko pasarte batzuk hautatu ditugu, eta horietan zenbait hitz eta hitz multzo letrakera lodiz daude.
‎a) Honako taula honetan badituzu geologiako liburu batean adierazten diren hainbat giltza hitz edo kontzeptu lurrazalarekin zerikusia dutenak, eta, bigarren zutabe batean, hitz eta kontzeptu horiekin lotzen diren galderak. Zer dakizu galdera horiez?
HITZAK ETA KONTZEPTUAK GALDERAK ZER DAKIZU HORRETAZ?
‎lurraren barneko nahiz kanpoko eragileei eta haiek duten dinamikari lotutako hitzak eta kontzeptuen arteko erlazioa ondo adierazten (eskemak ondo egiten)
‎adierazpenetan terminologia zuzena erabiltzen; hau da, hitz eta kontzeptu egokiak eta zuzenak
‎Lehenengo, bideoa ikusi duzue, eta, ondoren, hango giltza hitzak eta kontzeptu nagusiak identifikatu dituzue, bakoitzari dagokion galdera jarriaz, aurreko jardueretan egin duzuen bezalatsu.
‎1 Ikasle talde batek, erliebeari buruz eskema bat egin du, multzotan kategorizatuz eta antolatuz informazioan landutako kontzeptuak. Dena dela, irakasleak antolaketa hori aztertu duenean, ohartarazi du, hiru multzotan jarritako giltza hitz eta kontzeptuak ez daudela zuzen. Hau da, horietako batzuk gaizki kokatuta daude, lekuz kanpo.
2014
‎literatura solasaldietan partaideen rolak bereizten, baita horiei dagozkien egitekoak eta horien araberako hitzak eta keinuak ere?
‎6 Ba al dago loturarik iragartzen den produktuaren eta erabiltzen diren irudiaren, hitzen eta musikaren artean. Eta, musika dagoen kasuan, ba al dago loturarik hitza eta musika erabiltzeko moduetan?
‎6 Ba al dago loturarik iragartzen den produktuaren eta erabiltzen diren irudiaren, hitzen eta musikaren artean? Eta, musika dagoen kasuan, ba al dago loturarik hitza eta musika erabiltzeko moduetan. Mezu bateratua adierazten al da, kode horiek denak erabiliz?
‎5 Ba al dago loturarik iragartzen den produktuaren eta erabiltzen diren irudiaren eta hitzen artean? Eta, musika dagoen kasuan, ba al dago loturarik hitza eta musika erabiltzeko moduetan. Mezu bateratua adierazten al da, kode horiek denak erabiliz?
‎b) Irudiak, hitzak eta musika modu egokian erabiltzen dituzte. Zergatik?
2016
‎Ondoren, formula ezazue ikerketa galdera bakoitzari dagokion hipotesi pertinente bat. Horretarako, kontuan hartu galderak, giltza hitzak eta jakin beharrekoak.
‎2 Behatu arretaz hitzen eta terminoen zerrendari eta egin ariketak.
‎2.1 a) Lotura egokiak egin al ditut hitzen eta terminoen artean. Ondo egin dut
‎2.1 a) Hitz eta terminoen arteko lotura egokiak egin al ditut?
‎esaten du. Jada bigarren orrialdean, eta aitzinsolas modura oraindik, hitzez hitz eta orduko ortografia ahal neurrian errespetatuz transkribatzen dudan erreflesio hau dator:
‎1 Taldeka jarrita, ea asmatzen duzuen zer kontatzen duen. Beharbada, hainbat hitz eta esaldi ez zaizkizue ezagunak egingo; hala bada, ondorioztatu egin duzue haien esanahia, testuak dioenaren, zuek dakizuenaren eta imajinazio pixka baten laguntzaz. Ausartu eta saiatu.
‎Argi eta garbi dago, hala ere, historian zehar euskarak frogatu duela beste hizkuntza batzuen hitzak eta egiturak beretzeko izugarrizko gaitasuna duela. Horrela izan ez balitz, duela mende batzuk desagertuko zen seguruenik, gaur egungo Espainia Frantzietan duela bi mila urte hitz egiten ziren beste hizkuntzak bezala.
‎2.8 Euskarak historian zehar izugarrizko gaitasuna izan du beste hizkuntza batzuen hitzak eta egiturak beretzeko.
‎b) Hara hemen testuko baieztapen batzuk, hainbat hitz eta hitz multzo nabarmenduta dauzkatenak. Nolako erlazioak adierazteko erabil daitezke?
‎itorren hizkuntza zaharra nahi degu& Euskara dantzara, plazara& Euskal Herrian euskaraz, nahi dugu hitz eta jolas& Euskara putzu sakon eta ilun bat zen& Euskara, euskara, jalgi hadi plazara& Arantzazu izan zen gotorleku jator& Batzuk herriaz oroit, euskaraz ahantzi& Eta bai, eta bai, nik euskarari
‎' B' aukeratu duten ikasleek gauza bera egingo dute. Jo unitatearen lehen atalera, aurkitu hitzak eta idatzi sei definizio egoki eta argi.
‎Interneten bilaketa egiteko hitz eta esaldi egokiak erabiltzea.
‎Aurreko jardueran, parabola batzuk aztertu dituzu grafikoetatik abiatuta. Dakizunez, erlazio funtzionalak hitzez eta taula, grafiko eta adierazpen aljebraikoen bidez adieraz daitezke. Ea, bada, parabolen adierazpen aljebraikoak miatzen ditugun!
2017
‎1 Identifikatu gutunean arazoa, eskaera eta haren justifikazioa. Identifikatu eta nabarmendu itzazu testuan horren arrastoan jarri zaituzten hitzak eta hitz multzoak.
‎Topagunea 1996 urtearen bukaeran sortu bazen ere, euskara elkarteen oinarri izan zen euskararen aldeko gizarte mugimendua 80ko hamarkadaren erdialdean hasi zen indartzen. Garai hartan sortutako mugimendua hitz eta kontzeptu berriak plazaratzen hasi zen: " Ez da nahikoa euskara jakitea.
‎hoz aho, belarriz belarri ibili dira ahozko literaturako hitzak eta hotsak. Zuenetara ere iritsi dira euskal tradizioko bat edo beste:
‎Hemen dituzue Kalakanen eta Mikel Laboaren bertsioak, alderagai. Zer berdintasun eta zer desberdintasun daude bien artean hitzei eta musikari dagokienez. Desberdintasunek ba al dute eraginik istorioaren bilakaeran?
‎Hitz edo hitz multzo bat errepikatzea. Errepikatzen diren ideiek, hitzek eta hitz multzoek indarra hartzen dute, eta entzuleen arreta pizten dute, unerik dramatikoenak areagotuz.
‎3 Emaztearen eta fraidez jantzitako senarraren elkarrizketak osatzen du balada. Zein dira emaztearen hitzak eta zein fraide senarrarenak. Nork egiten ditu galderak, eta nork ematen erantzunak?
Hitzak eta malkoak etorri dira jarraian, eta zuritasunaren labana.
Hitzak eta ahotsa: Kirmen Uribe Bitartean heldu eskutik, 2001
‎Itxaro Borda bere poema bat errezitatzen, eta Iñaki Santos Kirmen Uriberen" Lagun bat" errezitatzen. Zer baliabide erabiltzen dituzte poemetako hitzak eta ideiak nabarmentzeko?
‎Artea jolastzat hartzen zuten, eta jokoa nagusitu zen artea egiteko orduan: poetak ez zuen errealitatea deskribatu nahi; mundu berriak sortu nahi zituen hitzarekin eta poemen itxura tipografikoarekin jolastuz.
‎Ezagunak egin al zaizkizu Agirrek eta Tolosak aipatutako kantuak? Orain izango duzu haien hitzak eta doinuak osorik irakurtzeko eta entzuteko aukera.
Hitzak eta doinua: Herrikoia Bertsioa:
Hitzak eta Doinua: Xabier Lete
Hitzak eta doinua: Benito Lertxundi
Hitzak eta doinua: Julen Lekuona
‎Ez du, ordea, norabiderik gabe sugeak botatzeko joerarik. Ongi aukeratzen du zerk mintzen duen, eta hantxe jartzen ditu hitzak eta garrasiak. Jada ez da 17 urteko neskatila hura.
‎10 Jarraitu testua idazten, zaindu ematen duzun informazioa, nola lotzen dituzun ideiak, zuzen idazten dituzula hitzak eta esaldiak& Testu on batek bete behar dituen gainerako ezaugarriak ere bete ditu zure iritzi artikuluak, ala?
‎Zer esan nahi du testuko informazioak? Adierazi zure hitzetan eta marraztu testuak aipatzen duen presio hori eta bere eragina.
‎a) Azaldu zer esan nahi duen itxitura hitzak eta zer eragin izan zuen Aberham izeneko herrian.
‎4 Zer nola aurkezten zuen Trumanek Estatu Batuetako politika hura, erasorako ala babeserako? Horretarako, zer hitz eta esaldi erabili zituen. Aukeratu aipuak erantzuna arrazoitzeko.
‎4 Nola aurkezten zuen Stalinek Sobietar Batasuneko politika, erasokor ala defendatzaile? Horretarako, zer hitz eta esaldi erabili zituen?
‎Adieraz ezazu triangeluaren hiru aldeen arteko erlazioa, hitzez eta aljebraikoki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia