2005
|
|
1993ko Euskal Eskola Publikoaren Legearen ondorioz, Ikastolak desagertuegin ziren eta Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeak
|
hiru
saretan sailkatuakizatetik, alegia:
|
2009
|
|
Horregatik, bideratzaileek IP helbide bat baino gehiago izaten dituzte, eta erabiltzaileen makinek IP helbide bakarra izaten dute. Adibidez, 2.4 irudian erabiltzailearen makina batzuk eta bideratzaile bat agertzen dira, irudiko
|
hiru
sareak lotzen dituena.
|
|
Lehenengoz, erabiltzailearen makina bakoitzak sare interfaze bakarra du, eta irudian IP helbide bakarra esleitu zaio. Bideratzaileak, aldiz,
|
hiru
sare interfaze ditu, bakoitza bere helbide propioarekin.
|
|
Irudian 6 bezero agertzen dira, hiru B2 bideratzaileari lotuta, eta beste hiru B3 bideratzailearekin konektatuta. Beraz, B2 bideratzailearen bidez atzigarri dauden
|
hiru
sare horietara joateko bideak agertu lirateke B3 bideratzailearen taulan, baina bakarra agertzen da, 155.233.16.0/ 20 bidea (2.4 taula ikusi). Hor dago bide elkarketa baten adibidea:
|
|
ohartu bide bakar hori beste hirurak (eta ez horiek bakarrik) biltzen dituen helbide sorta bat dela. Era berean, B2 bideratzailearen taulan ez dugu B3 bideratzailearen bidez atzigarri ditugun
|
hiru
sareetarako bideak (155.233.80.12/ 32, 155.233.80.128/ 32, eta 155.233.88.0/ 24 bideak) adierazi behar, nahikoa baita horiek guztiak biltzen dituen 155.233.80.0/ 20 bide bakarra adieraztea.
|
|
Horietako bideratzaile batek bi sare konektatzen baditu, bi sare txartela ditu, bakoitza dagokion teknologiarena.
|
Hiru
sare interkonektatzen badira bideratzaile baten bidez, orduan bideratzaile horrek hiru sare txartel izango ditu. Oro har, bideratzaileak interkonektatzen dituen sare adina txartel izango ditu.
|
|
Horietako bideratzaile batek bi sare konektatzen baditu, bi sare txartela ditu, bakoitza dagokion teknologiarena. Hiru sare interkonektatzen badira bideratzaile baten bidez, orduan bideratzaile horrek
|
hiru
sare txartel izango ditu. Oro har, bideratzaileak interkonektatzen dituen sare adina txartel izango ditu.
|
|
Internet erabiltzen dugunean,
|
hiru
sare mota agertzen dira informazioak egingo duen bidean: Interneti lotutako bertako sareak (jatorrizkoa eta helburukoa), Interneterako sarbide sareak, eta Internet hornitzaileen sareak (ISPren sareak).
|
|
Murrizte horiek hartuta, arriskuez hitz egitea erasoez hitz egitea bihurtzen da, eta, zehatzago, sarearekin lotutako erasoez. Helburuaren arabera, honako
|
hiru
sare eraso bereiziko ditugu:
|
|
5.3 irudian duguna da. Suhesia
|
hiru
saretarako lotunea da. Ondoko bi desabantailak ditu:
|
|
Ondoko bi desabantailak ditu: suhesia gune kritikoa da (kale egiten badu,
|
hiru
sareak guztiz deskonektatuta geldituko dira), eta bere konfigurazioa beste aukerena baino zailagoa da.
|
2010
|
|
Han beste batzuen eskuetan utzi eta Ingalaterrarainoheltzen ziren iheslariok. Pertsonez gain, korreo lana ere egiten zuten Salvador kidezuten
|
hiru
sareek.
|
2017
|
|
Instagram: Gehien erabiltzen diren
|
hiru
sareetan azkenekoa dugu hau, gehien erabiliak direnen multzoa itxiz. Gazteen %85ak erabiltzen du eta %73ak erabilera ohikoa egiten du, oso erabilia izanik, erabiltzaile gehienek maiztasun handiz egiten baitute.
|
|
Azpimarratu beharra dago gehien erabiliak diren sare sozialak (Whatsapp, Youtube eta Instagram) nabarmen ezberdintzen direla beste sareez, hiru erabilienak izanda tarte askorengatik. Snapchat dugu hurrengo sarerik esanguratsuena, hala ere sare honen erabilera asko urruntzen da erabilienak diren
|
hiru
sareetatik. Aipagarriak diren sare sozialetan azkenak Twitter eta Facebook edukiko genituzke, oraindik garrantzitsuak diren sare sozialak izanik deigarria da nerabeen artean horren arrakasta txikia izatea, bi hauen erabilera oso eskasa baita.
|
|
Erabilienak diren lehenengo
|
hiru
sare sozialetan zentratuz, hau da, Watsapp, Youtube eta Instagramen zentratuz, ohiko erabileran sexu edo adinaren araberako ezberdintasunik dagoen aztertzea izango da hurrengo pausua. Horrela, gehien erabiltzen diren hiru sare sozialen ohiko erabileran berezitasunik dagoen aztertuko da, sexu eta adinari erreparatuz.
|
|
Erabilienak diren lehenengo hiru sare sozialetan zentratuz, hau da, Watsapp, Youtube eta Instagramen zentratuz, ohiko erabileran sexu edo adinaren araberako ezberdintasunik dagoen aztertzea izango da hurrengo pausua. Horrela, gehien erabiltzen diren
|
hiru
sare sozialen ohiko erabileran berezitasunik dagoen aztertuko da, sexu eta adinari erreparatuz. 1 taulari so eginez, Whatsapp eta Youtube sareetan sexu eta adinaren arabera desberdintasunik ez dagoela argi ikusi dezakegu, nerabe guztiek modu berdintsuan erabiltzen baitituzte sare hauek.
|
|
Aurreko ataletan sare sozialak zenbat erabiltzen diren azaldu da, sare sozial batzuk besteen gainetik nabarmenduz eta sare sozial batzuk guztiz baztertuz. Horrela, ikerketa lan honetan erabilera maiztasun handiena duten
|
hiru
sare sozialei arreta berezia jarriko zaie, hau da, Whatsapp, Youtube eta Instagrami arreta berezia jarriko zaie. Atal honen asmoa nerabeek sare sozial ohikoak zertarako erabiltzen dituzten aztertzea izango da beraz, aurrez pentsatutako 20 erabilera ezberdinen artean zeintzuk erabiltzen dituzten adieraziz.
|
2019
|
|
Hiru lurralde horietan euskara ikasteko aukera ematen da ama eskolatik lizeoaarte, Seaskak murgiltzearen bidez, eskola publikoak eta pribatuak elebidun sailen eta iniziazioarenbidez. Gure azterketa Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan kokatuko dugu eta bigarrenmailako (kolegiotik lizeoa arte)
|
hiru
sareei zuzenduko zaie. 2017an egina izan den zundatze batetikabiatuko gara euskal ikasgaian irakasten den literatura eta autorearen profila ezagutzeko.Iparraldeko ikasleen euskara maila askotan ahula da, frantses hezkuntza ministerioaren menpedelako eta ez delako egiazko xederik agertzen1 euskararen garapenaren alde.
|