2009
|
|
Okela eta piper nahastea eskuz sartzen zuten hestean eta beheko su inguruan eskegitzen zituzten, sikatu zitezen. Behin lehortuta, txorizoak kontserbatzeko
|
hiru
modu erabiltzen zituzten: oliotan gordetzea, tenple tenpleko koipetan eta artagarau artean.
|
2010
|
|
(2005) azaldu duten bezala, hizkera politikoaren bitartez egiten den gertaeren edo egoeraren interpretazioa (framinga) errealitatea sortzeko
|
hiru
moduotan erabil daiteke: iraganaren zein etorkizunaren ulermena eraikitzeko, agenda finkatzeko eta jendea jarduerara bultzatzeko.
|
|
2 argi ilunen garaia euskara hizpide zen kalean zein komunikabideetan eta agenda politikoa ere ez zen dinamika berri horretatik at gelditu. trantsizio politikoak autonomien estatua ekarri zuen eta azken horrek eskuduntzak, hizkuntzari zegozkienak barne. baina, moda guztiekin gertatu ohi den bezala, bolada hura ere agortu zen eta XX. mendeko 80 hamarkadetatik aurrera euskarekiko lilura lurruntzen hasi zen, abertzaletasunaz kanpoko sektoreetan batez ere. hori ez ezik, hizkuntza horren aldeko jarrera eta atxikimendua zalantzan jartzen hasi ziren. euskara ikasteko ahaleginetan murgilduta ibili ziren asko, frustrazioan erori ziren. horren arrazoietako bat —nagusia, agian— hauxe izan zitekeen: ...ratu zuten nortasun espainiarduneko giro sozialek eta noranzko bereko alderdiek. edo, bestela esanda, euskararen gaineko framing berria eraiki eta hedatu zuten. ongi jabetu behar da framing berri hori sortzeak duen garrantzitaz, izan ere, Canel eta Sanders-ek (2005) azaldu duten bezala, hizkera politikoaren bitartez egiten den gertaeren edo egoeraren interpretazioa (framinga) errealitatea sortzeko
|
hiru
moduotan erabil daiteke: iraganaren zein etorkizunaren ulermena eraikitzeko, agenda finkatzeko eta jendea jarduerara bultzatzeko. hortaz, urteak joan urteak etorri, euskaren alde eaen hartutako hainbat neurri, framing berri horren araberako hasi ziren ulertzen eta interpretatzen —kritika zorrotzez josia— gizarteko sektore batzuetan; hala nola herri administrazioko langileei hizkuntza eskakizunak ezartzea. horren ondorioz, gaur egungo agenda publikoan dauden euskararen gaineko iritziak mota askotakoak dira eta kontrajarriak. hona hemen horren isla diren bi ikerlan:
|
2013
|
|
• Framing Berria
|
hiru
modutan erabili daiteke errealitatea sortzeko: 1) euskararen aldeko ulermena (iraganarena eta etorkizunarena) eraikitzeko, 2) gizartearen, komunikabidearen eta herri agintarien agendetan euskara finkatzeko, 3) herritarrak euskararen aldeko jarduerara bultzatzeko.
|
2021
|
|
Ikusten den bezala,
|
hiru
modutara erabiltzen dira handik eta hemendik erakusleak dituzten osagarri hauek: handik aurrera eta handik goiti gisakoek ‘noizdanikoa’ ematen dute aditzera, esan bezala; handik hona edo handik gaur artean gisakoek iraupen edo epearen muga biak (§ 35.2.11a); handik laster eta handik bi hilabetera edo handik bigarren egunean bezalakoek, berriz, gertakariaren kokapena (ikus § 35.2.5h).
|
|
Alabaina, informazioa hiru modu horietan heltzen zaigula egia den arren, horien araberako ikasleen sailkapena erabat antzua eta absurdua da, Guillen eta Ligioz ikerlariek demostratu bezala. Horien hitzetan, erabat demostraturik dago umeek eta gazteek askoz gehiago ikasten dutela
|
hiru
moduak erabiltzen direnean, bakarra beharrean. Are gehiago, ikasle bakoitzaren estiloa edo modua identifikatu eta heziketa estilo bakar horretan oinarritzea erabat kaltegarria da, ikasleak atrofiatzen bukatzen baitu ezinbestean.
|