2000
|
|
|
Hiru
lanen ondoren, Beluna Jazz eleberria eman zuen argitara. Bai berarentzako bai guretzako bere bide labur baino intentsoaren apustu arriskutsuena izan zen.
|
2001
|
|
Robbe Grillet: "(...) la función del arte no es nunca ilustrar una verdad(...), sino traer al mundo preguntas (y también quizás, en su día respuestas) que no se conocen a sí mismas.") 3 orain artean idatziriko
|
hiru
lanetan hiru esperimentazio egin dituela esan daiteke, bilakaera narratibo horretan bata bestearen ondorio zuzen bihurtzen diren hiru saio, hain zuzen. Forma narratiboarekiko ardura hau XX. mendeko nobelagintzak izan duen
|
2002
|
|
Seguru asko, aurretik bilduta zegoen dokumentazio bikainari esker lortuko zuen idazleak eleberria hain ongi girotzea. Autoreak zenbait aldiz aipatu izan ditu eleberria idazteko erabili zituen
|
hiru
lanak: C. Gaiztarroren Los vascos en la pesca de la ballena; J. I. Telletxea Idígorasen Otra cara de la Invencible/ La participación vasca eta J. I. Erkoreka Gervasioren doktorego tesia, Análisis histórico institucional de las cofradías de mareantes del País Vasco.
|
|
Olaziregi, M. J. & Etxaniz, X., Euskarazko Haur eta Gazte Literatura Idazleak, Pamiela, Iruñea, 1998), ipuin nahiz eleberriak, zinemarako gidoiak (Hamaseigarrenean aidanez, 1984; Kareletik, 1985), edo saiakera liburu interesgarriak, adibidez Gogoa zubi (Alberdania, Irun, 1999). Lertxundiren obraren aipamen sakonagoa aurrerago egingo badugu ere, azpimarratu egin nahi genuke autorearen berritze etengabea, jada presente dagoena 1970 eta 1973 artean argitaratu zituen
|
hiru
lanetan. Bere literatur ibilbidea Hunik arrats artean (1970) ipuin liburuak hasi zuen; liburu hau euskal ipuin modernoaren hastapena da zenbaitentzat, eta bertan nabarmena da Hego Amerikako errealismo magikoaren eragina (ipuinetako bat Macondon kokatzen da, eta beste batean narratzaile hila bilakatzen da narrazioaren gidari, Rulforen kutsuko estilorik klasikoenean), baita absurdoaren antzerki eta ipuinen eragina ere.
|
2005
|
|
Dena den, hona zer idazten duten: " Giristinoen elkarteko
|
hiru
lan nagusiak eukaristian oinarritzen dira." 132 Edo: " Zinezko ebanjelizatzearen iturria eta gailurra bezala emana da Bazkoko eukaristia." 133 Edo oraino:
|
2019
|
|
Bere ibilbide literarioari dagokionez, esan behar da argitaratutako lehen
|
hiru
lanek, Egunero hasten delako (1969a), 100 metro (1976) eta Ene Jesus (1976) eleberriek, garaiko nobelagintza irauli zutela. Izan ere, aurrerago ikusiko dugun moduan, Frantziako Nouveau Roman korrontearen teknika berriak gure literaturara ekarri zituen.
|
|
Bi bihotz, hilobi bat (2001) nobelak, alegia. Beranduago Gudari zaharraren gerra galdua (2000) eta Rosettiren obsesioa (2001) narraziorekin batera,
|
hiru
lanak ipuin luze izatetik eleberri motz gisa argitaratzera pasa ziren. Beranduxeago, Kandinskyren tradizioa (2003) gazteentzako eleberria argitaratu zuen; ondoren, bederatzi urtez publikatu gabe egon ondoren, idazlearen karrerako lanik mardul eta aipagarrienetako batek ikusi zuen argia:
|
|
Cillerok iradokitako ildo kritikoan, Miranderen narratiban pertsonaia femeninoen errepresentazio eta rolari buruzko azterlanak ez dira falta izan, Aurelia Arkotxak (2000), Josune Muñozek (2010) eta Laura Mintegik (2010) Haur besoetakoa eleberriaren misoginia iradoki dutelarik.
|
Hiruren
lanak eztabaidatuz, Amaia Elizaldek (2018)," Miranderen Haur besoetakoa. Modernitate ukatua" tesian, Cillerok iradokitako irakurketa ugarien arteko bat eskaintzen du7.
|