2008
|
|
Bestalde, bi hitzeko elkarte baten ezkerraldeko osagaia hedatuz sortzen ari direla adierazi du Euskaltzaindiak. Deskribatu izan diren gainontzeko
|
hiru
hitzeko segida guztietan ordea, sintaxian beregainki erabil daitekeen ondorio bana ematen duten bi prozesu ikusten dira: berrelkarketaren kasuan euskal morfologiak eskura dituen elkarketa bi (§1.1) eta sintaxi hedapenaren kasuan izen baten sintaxi hedapena eta haren gaineko elkarketa bat (§1.2).
|
|
Atal honetan nabarmendu egin nahi dugu deskribaturik dauden gainontzeko
|
hiru
hitzeko elkarteekin dauden funtsezko aldea.
|
|
Esparru honetan ere, sintaxian beregainki erabil daitekeen ondorio bana ematen duten bi prozesu sumatuko ditugu orain arte deskribaturiko
|
hiru
hitzeko segida guztietan.
|
|
Laburbilduz, tandem elkarteen hiru osagaiak prozesu bakar batek lotzen ditu eta hirukotearen barruan ez dago sintaxi beregaintasunik duen sintaxi egiturarik edo hitz elkarterik: tandem elkarteak ez dira euskal gramatiketan deskribatu izan diren berrelkarketen edo sintaxi eta eratorpen hedapenen
|
hiru
hitzeko ondorioen tankerakoak.
|
2012
|
|
|
Hiru
hitzeko multzoa errepikatzen nuen leloki. Paltoko lepotik harrapatu nuen Txatxo.
|
2014
|
|
Ez da harritzekoa hizkuntzaren garapena hitz batetik bi hitzera joatea eta, ondoren, bi hitz baino gehiagora. Ikusten denez ez dago
|
hiru
hitzeko etaparik bi hitzen etaparen ondoren, baizik eta hitz batzuez osatutako etapa, non hitz ekoizpena bi hitzetik bost hitzera edo gehiagora aldatzen den.
|
2017
|
|
Laster gurasoen espresioak eta hitz egiten diotenean transmititzen dituzten emozioak ulertzen hasten da. Dena den, hitz egiten ikastea askoz ere konplexuagoa da eta bi urte inguru behar ditu bi edo
|
hiru
hitzeko esaldiak osatzen hasteko, eta sei urte inguru helduen antzeko hizkuntza eskuratzeko.
|
|
Lehenbiziko puntuaren inguruan, esan beharra daukagu gure emaitzak ez datozela bat (Jung eta Stent, 2013) argitalpenean ingeleserako aurkeztutakoekin. Izan ere, bertan, hamabost eta zazpi hitzeko testuinguru leihoekin hitz bateko eta
|
hiru
hitzeko leihoekin baino emaitzahobeak lortu zirela azaltzen da. Kontuan izan beharra dago aipatu argitalpenean TempEval (UzZamanet al., 2012) ebaluazio saioan parte hartu zuen att sistema eta hau erabilita egindako testuinguru leihoeninguruko esperimentuen emaitzak aurkezten direla.
|
|
Izan ere, 1.1 azpiatalean azaldu dugunez, gertaerek denborarekin duten erlaziosemantikoaren kategorizazioa aldatzen duten gramatikaren kategoriak bat baino gehiago dira (aspektulexikala, aspektua, modua, denbora gramatikala, etab.), eta lan honetan jarraitzen dugun ISO TimeMLeskeman atributuen bitartez daude adierazita kategoria hauek. Hau kontuan edukita uste dugu atributuen esleipenak bat eta
|
hiru
hitzeko leihoekin emaitzarik onenak itzultzeko arrazoia gertaeren izaeragramatikala finkatu ahal izateko beharrezkoa den testuinguru linguistikoa osatzen duten token kopuruarenondorio dela. Hau da, atributuak finkatu ahal izateko garrantzizkoa dela gertaera barnean hartzen duensintagmari, bertako tokenei eta orokorrean hauek osatzen duten egitura sintagmatikoari, erreparatzea.Gertaera hauek askotan hiru edo lau tokenez osatutako sintagmen zati izaten dira.
|
2021
|
|
Beraz, bi hitzeko edo, gehien jota,
|
hiru
hitzeko izenburuetara jo dugu gehienetan. Esan bezala, ez dute hitz bakarrekoek bezainbesteko indarra, baina efikazak izaten dira hala ere, eraginkorrak.
|
2022
|
|
|
Hiru
hitzeko multzo horretan, azkenengo biekin bat datoz erabiltzaile gehie nak: iraunkor eta berrikusgarri adjektiboak.
|