Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
Hiru galderak era honetakoak ziren: «Mesedez, esango al diguzu egiaz, zure egunerokobizitzan unibertsitatean, batez beste, zenbat hitz egiten duzun euskaraz zure kideekin?
‎Analisi kritikoa burutzeko hona hiru galdera multzo, aurreko guztia ulertzen lagunduko digutenak; har bitez lan egiteko erreminta moduan:
2004
‎Lehenengo galderari metafisikak crantzun behar dio, bigarrenaz morala arduratzenda, hirugarrenean kezka erlijiosoa ageri da, cta azkenekoak antropologiaren eremua zchazten du (zorrotz eta zehatz esan, Kanten ustez diziplina horiek guztiak antropologiara iaburdaitczkc, lehendabiziko hiru galderak azken horren baitan biltzen baitira). Bestalde, galderahorien azpian jorra zitezkeen zenbait azpiatal ere landu ditugu, ikuspegi garaikide batetikalabaina.
2007
‎Eta hala ere interes esentzial batean, filosofo analitikoak arrunt ohi baino Humboldt-engandik hurbilago ikus genezake bera: pentsamendua zer den, hizkuntza zer den, mundua zer den, hiru galdera dira, ezin direnak isolatuki erantzun, bakoitza bereiz eta bere kautan harturik, baina hirurek? «gogamenezkoaren holismoagatik», elkarrekin bat egiten dutela.
‎1797an Parisera joan denean (99an Madrilera, Euskal Herrian gaindi), buruan darabilen proiektua antropologia konparatuarena da, Goethe-ri bidalitako gutunean dioen bezala145 Kant-ek arrazoimen filosofikoaren galdera guztiak antropologiaren galderara itzuli ditu: zer ahal dut jakin (zientzia), zer behar dut egin (morala), zer zilegi dut itxaron (erlijioa), azkenean hiru galderak zer da gizakia itaun bakarrean erabakitzen dira. Baina Kant-en beraren obrak itaun horri erantzuten dio gutxien gutxiena; Humboldt-ek horrixe heldu nahi dio zuzenean.
2009
‎Gogora ekartzeko hiru galderetan emakumezkoek eta gizonezkoek erabilidituzten hitzak konparatu dira Complex programaren bidez (Verges, 2003). , gizonek eta emakumeek emandako erantzunak antzekoak direla azpimarratubeharra dago.
2011
‎1.7.4 Kernberg en nortasunaren nahasteen sailkapena azter ezazu (1.3 taula) eta beheko hiru galderei erantzun iezaiezu:
2012
‎Neurri zuzentzaileek kontrol galera gertatu aurretik definituta egon behar dute, hain zuzen ere, AKKPA sistema bera eraikitzen ari den momentutik. Neurri zuzentzaile egokiak aukeratzeko hiru galdera hauen inguruan hausnartu litzateke:
2014
‎Babesgabetasun ikasiaren eta egozpenaren teoriaren arabera, porrot esperientzia bat azaltzean hiru galdera mota egiten dizkiogu geure buruari: 1) Porrotaren kausak barnekoak ala kanpokoak dira?
2015
‎Gure oinarria EUSTATen datuak izan dira. Dakizuenez, 10 urtean behin zentsuak egiten dira, bertan herritarren ezaugarriei buruzko informazio xehe ugaribiltzen da, eta hizkuntzaren inguruan zehazki, zentsuetan, hiru galdera txertatzen dira. Batetik, hizkuntza gaitasuna, funtsean eta asko laburtuta, euskal jendeak euskaraz badakien edo ez.Informazio hori 1981etik aurrera daukagu zentsuetan.
‎Gure oinarria EUSTATen datuak izan dira. Dakizuenez, 10 urtean behin zentsuak egiten dira, bertan herritarren ezaugarriei buruzko informazio xehe ugaribiltzen da, eta hizkuntzaren inguruan zehazki, zentsuetan, hiru galdera txertatzen dira. Batetik, hizkuntza gaitasuna, funtsean eta asko laburtuta, euskal jendeak euskaraz badakien edo ez.Informazio hori 1981etik aurrera daukagu zentsuetan.
2017
‎Galdera hau horren orokorra izanik beste hiru galdera zehatzago garatu dira hauek errazago erantzuteko:
‎Ikerketa honen galdera nagusiari erantzun bat eman ahal izateko, beste hiru galdera zehatzago proposatu dira. Galdera zehatz horiek era desberdinetan erantzun dira.
2019
Hiru galdera hauei erantzuna emateko, 10 experimentu definitu ditugu. Emaitza fidagarriak izateko, experimentu bakoitza 1000 aldiz errepikatu dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia