2008
|
|
Transferentzia bidezkoetan
|
hiru
fase bereizten dira: jatorri hizkuntzan dagoen testuaren analisia, transferentzia edo hizkuntza batetik besterako moldaketa, eta xede hizkuntzako testuaren sorkuntza.
|
|
jatorri hizkuntzan dagoen testuaren analisia, transferentzia edo hizkuntza batetik besterako moldaketa, eta xede hizkuntzako testuaren sorkuntza.
|
Hiru
faseak automatikoki egiten dira, baina arazo handiak daude emaitzak zehatzak izan daitezen, batez ere hizkuntzen arteko antzekotasuna txikia denean. Hainbat arazo larri daude, baina agian larrienak aurreko atalean aipatutako bi hauek dira:
|
|
Lehenengo perpausak arazoak ditu
|
hiru
faseetan.
|
|
Bigarren perpausak ere arazoak ditu
|
hiru
faseetan. Esaldi honetan komaz berezitako bi perpaus ditugu.
|
2010
|
|
ikerlariak eta inplikatutako eragileek errealitate horren, esku hartze prozesuaren eta emaitzen irakurketak egiten dituzte errealitatea interpretatuz eta esku hartzerako sistemaren konstrukto berriak eraikiz. bi ikuspegi horiek jarraituz, gure ikerketaren enfokea, lehen plano batean, paradigma kritikoaren arloan kokatzen da eta datuen bilketarako eta analisirako teknika kualitatibo eta kuantitatiboak aplikatzen dituen ekintzaikerkuntzaren estrategia metodologikoa jarraitzen du. bigarren plano batean, berriz, ikerketa paradigma konstruktibistaren arloan kokatzen da eta ekintza ikerkuntza prozesuaren datuetan eta sistematizazioan funtsatutako analisi kualitatiboaren estrategia metodologikoa jarraitzen du. zentzu horretan, ikerketaren diseinua diseinu gainerakor edo emergentea deritzan ikerketa diseinu motaren ikuspegitik planteatu da, hau da, prozesu metodologiko bat non erlandson en eta harris en aipua (1993) eginez Ferrerok azaltzen duen moduan" La caracter� stica fundamental del diseño emergente es que el diseño no se establece completamente antes de que empiece el estudio, sino que emerge al tiempo que se recogen los datos, se lleva a cabo el análisis preliminar y pasa a describirse de modo más completo el contexto" (Ferrero, 2003: 352). gure tesirako ikerketan ere aztergaian sakondu ahala ikerketa prozesuaren detaileak egokitzen joan dira eta prozesua teknika berriekin osatzen joan da, jarraian azalduko dugun azken diseinu metodologikoa taxutu arte. burututako ikerketa
|
hiru
fasetan garatu da: 1) ekintza burutzearen fasea, 2) ekintza berreraikitzearen fasea, eta 3) ekintza berrietan aplikatzeko eredu formala formulatzearen fasea.
|
2011
|
|
|
Hiru
fase aurreikusten ditugu plangintzaren gure eskema nagusi honetan: (A) Fasea:
|
2016
|
|
DiKomA proiektua
|
hiru
fasetan garatu da, hiru urtetan zehar.
|
|
DiKomA proiektua
|
hiru
fasetan garatu da, hiru urtetan zehar. Hiru etapa horiek bat egiten dute Casals et al. (2001) eta Lowe (2001) autoreek ikerketa kooperatiboaren diseinuan definitu dituzten co situational, cooperational eta co productional faseekin, eta, bere baitan bildu dituzte diseinu pentsamenduaren metodologiaren faseak.
|
|
DiKomA proiektua
|
hiru
fasetan gauzatzea aurreikusi zen. Lehena, oinarriak finkatzearen fasea (materialak, tresnak, diagnosia, corpusa, sareak,..); bigarrena, herrietan diskurtsoaren sozializaziorako esku hartze esperimentazioaren fasea; eta hirugarrena, emaitzen azterketen, balorazioen eta ondorioen zein produktuen kaleratzearen fasea.
|
2021
|
|
Bortzirietako Euskara Mankomunitatearen 2003ko planean ikusiko ditugu lehen aldiz immigrazioaren arloa eta horrekin lotutako jarduerak. Errepaso kronologikoa eginda, geroztik
|
hiru
fase ezberdin nabarmenduko genituzke.
|
|
Monografiko horretan," The world’s languages in crisis" (Kraus 1992) artikuluan, Michael Kraussek zioen munduko hizkuntzen erdiak hilzorian zeudela eta XXI. mendean hizkuntza guztien% 90 desager zitezkeela. Iragarpen hori are gehiago zehaztu liteke Sassek urte berean proposatu zuen eredu teorikotik abiatuta (Sasse, 1992), zeinaren arabera
|
hiru
fase bereiz daitezkeen ordezkapen prozesuan: lehen fasea, prozesuaren lehen sintomak agertzen direnean; gainbehera, belaunaldien arteko transmisioa etetean hasten dena; eta hizkuntzaren heriotza, azken hiztunak baino gelditzen ez direnean.
|
|
Lehen espazioari dagokionez, ikerketaren espazioari dagokionez, hain zuzen,
|
hiru
fase burutu dira orain arte. Lehen fasea 2018ko otsailean hasi zen, Deustuko Unibertsitateko (DU) eta Andra Mari Irakasle Unibertsitate Eskolako (BAM) 22 ikasleekin taldea osatu genuenean.
|