Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎Horrela, hasieran konparazioa zirudiena, orain funtsean zentzurik gabekoa dirudi. Hala eta guztiz ere, aipatu dizkizuedan hiru esperientziek (eta beste batzuk gehi nitzakeen) nolabait berezko, erabateko balioa dutela iruditzen zaie sentitu dituztenei, niri adibidez. Baina esperientziak direla badiot, dudarik gabe gertakariak dira; han eta momentu hartan gertatu dira, epe batez iraun dute eta ondorioz deskriba daitez
2004
‎Nolanahi ere, dauden salbuespenekirakaspen oso interesgarriak eskaintzen dituzte demokrazia industrialetik hurbilagodauden bideak jorratzeko. Hiru esperientzia, desberdinak eta osagarriak, nabarmendu nahi genituzke. Batetik, Fagor Sistemas ek Frantziako Orangeko filialekozenbait zuzendariri kooperatibako bazkide laguntzaile izateko eman dien aukera, filialetako langileak AKE n integratzeko ate bat irekitzen duela iruditzen zaigu; bigarrenik, Irizarrek bere kudeaketa eredu propioa munduan zabaltzeko erakustenduen determinazioa aipatuko dugu; eta hirugarrenik, Fagor Etxetresnak ek Poloniako Wrozamet lantegian kogestioaren bidetik eman dituen urrats txikiak7.
‎Horrela, hasieran konparazioa zirudiena, orain funtsean zentzurik gabekoa dela dirudi. Hala eta guztiz ere, aipatu dizkizuedan hiru esperientziek (eta beste batzuk gehi nitzakeen) nolabait berezko, erabateko balioa dutela iruditzen zaie sentitu dituztenei, niri adibidez" (63).
2006
Hiru esperientzia: Orokieta Herri Eskola, Udarregi Ikastola eta AISA Programa
‎Dosierraren azken atal honetan, eta orain arteko azterketak osatzeko asmoz, hezkuntzaren eta hizkuntz irakaskuntzaren esparruko hiru esperientzia konkretu ekarriko ditugu. Izan ere, ekarpen hauen bidez argiago ikusi ahal izango ditugu immigrazioaren fenomenoak euskal hezkuntza sisteman eta euskararen irakaskuntzan eragiten dituen aldaketak.
‎Izan ere, ekarpen hauen bidez argiago ikusi ahal izango ditugu immigrazioaren fenomenoak euskal hezkuntza sisteman eta euskararen irakaskuntzan eragiten dituen aldaketak. Hauexek dira, hain zuzen ere, aipatutako hiru esperientziak:
2008
‎Digitalaren desafio hori ongi ezagutzen baitu Aldudarrak Bideok. Hiru esperientzia eginak baditu ohiko kable hertzienoetatik, eta orain Interneten duen gunea indartzea du erabaki. Betiere Kanaldude izena ukanen du telebistak, eta www.kanaldude.org helbidera joanez ikusten ahal da:
‎2001/ 2002 ikasturtean curriculuma birdiseinatzeari ekin zitzaion, ikasketa planak aldatu ziren, konpetentzien garapena zehaztu zen eta erabili beharreko heziketa metodologiak identifikatu ziren. 2002/ 2003 ikasturtean, eredu berria ezartzeko, hiru titulaziotan probako hiru esperientzia egin ziren, eta 2008 urterako Mendeberri titulazio guztietan ezarri da.
2011
‎(1) hizkuntza kodeaz jabetzea, (2) hizkuntza erabiltzeko eremuak egotea (edo ez egotea), eta (3) hizkuntza ikasteko jarrera lagungarriak izatea. hain zuzen ere, Diccionari de sociolinguistica lanak azpimarratzen dituen kontzeptuen artean daude motibazioaren garrantzia, hizkuntzaren erabilgarritasunaren pertzepzioa, hizkuntza kontzientzia eta hizkuntza erabilera. hasiera batean, eta egoera soziolinguistiko normalizatu batean, inork ez ditu hizkuntzarekiko jarrera negatiboak. hizkuntza aurreiritziak gutxitze egoeretan izaten dira eta, beraz, soziolinguistikaren irakaskuntzak jarrera horiek hobetzen lagundu dezake. horren ondorioz, ikasketa erraztu eta hizkuntza gaitasuna hobetuko da. orduan, zirkuitu osoaren berrelikadura gertatuko da: gaitasuna handiagoa denez, ikasketa prozesua hobetu egiten da eta jarrerak positiboagoak dira, etab. hala eta guztiz ere, nerabezaroko jarrerak hiru esperientziatatik abiatuta bakarrik hobetu daitezke: (1) jarrera jakin batzuk eta gazteak ikasten duen ikastetxeko irakasleen hizkuntza aukeraketa jakin batzuk behatuta (funtsezkoak dira, esaterako, gorputz hezkuntzako eta Filosofiako irakasleak ere), (2) testuen bidez errealitate soziolinguistikoari buruz hausnartuta (testu soziolinguistikoen iruzkina), (3) eskolaz kanpoko giroan erabiltzeko beharrak jarrera positiboak bultzatuta edo lagunduta (auzo askotan eskolaren ondorengo etapan bakarrik da posible).
‎Urteroko hiru esperientzia on
‎Ezin ditut hemen jarri barik itxi aspaldiotan izan dodazan urtean behingo hiru esperientzia pozgarri. Izan be, urtean behin izaten dira Gogoeta Astea, Durangoko Liburu Azoka eta kintoak alkartzea.
2012
‎CiU eta ERC koherenteak izan eta erreferenduma nahiz estatu egiturak prestatzea lehenesten badute, balizko esquerrovergenciak koalizioan izan gabe ere are gehiago nahasiko du Mas presidentearen egutegia eta aurre egin beharreko lehentasunak, ERCk politika sozialean murrizketak arindu nahi izango baititu. Bestalde, ERC uzkur ager liteke CiUrekin gobernuan sartzeko oraingoz ezezko borobila eman dio aukera horri, hirukoaren esperientziak orain berreskuratu dituen boto kopuruak galtzea ekarri baitzion. Nahiz eta bere presidente eta hautagai berriak, Oriol Junquerasek, kontsentsu handiak nahi dituela esan izan duen eta maiz harrotzen den bere udala (Palafrugell) CiUrekin eta ICVrekin batean gobernatzeaz.
‎Helburu didaktikoak idaztean, komeni da ahalik eta zehatzena izatea. Zaindu edukien idazkera ere, eta saiatu programatutako jarduerek lotura izan dezaten hiru esperientzia eremuetatik birekin, gutxienez. Ez ahaztu oso garrantzitsua dela, jardueraren garapena idaztean, argiak eta zehatzak izatea.
‎Bideo-jokoak Euskal Herrian. Hiru esperientzia. Igor Leturia (moderatzailea). Iruri Knorr (Ideateca). Fran Bodego (Ikasplay). Juan Luis Laskurain (DigiPen). Josu Cobelo (Dada Company).
‎Niretzat Euskal Herrian 1980etatik aurrera gauzak beste modu batera ikusi behar ziren. Hiru esperientzia izan genituen bata bestearen ondotik: ETA militarrarena, ETA politiko militarrarena, eta autonomoena.
2015
‎Horiek guztiak urrats garrantzitsuak izan ziren Fronte Popularra eratzeko. Garai haietan gisa bereko hiru esperientzia nabarmendu ziren: Frantziakoa eta Espainiakoa 1936an eta Txilekoa 1938an.
‎Horretarako, lehenik eta behin, harreman horren oinarri teorikoa azalduko da eta, ondoren, transmedia mobilizazio kontzeptura egingo dugu jauzi. Horren ondoren adieraziko dugu nola garatu den aztergaia Euskal Herriko hiru esperientziatan, hain zuzen, zer transmedia adierazle dituzten Korrika, Herri Harresiak eta Gure Esku Dago mugimenduek.
‎Transmedia eta mobilizazio sozialen arteko lotura aztertu du Libe Mimenzak (ikus 8 atala). Transmedia mobilizazio kontzeptura jauzi eginez, Euskal Herriko hiru esperientziatan jartzen du arreta: hain zuzen, Korrika, Herri Harresiak eta Gure Esku Dago mugimenduen kasuetan.
2016
‎Nafarroan ari dira lege bat lantzen, baina jada indarrean dauden legeei erreparatu diete Gehituko kideek. " Hiru esperientzia daude estatuan: Galizia, Katalunia eta Extremadura.
‎—Izango da, baina pertsonak bizi du presentea iraganeko oroitzapenekin, trilioi batekin, eta izugarri eragiten diote oraintxe zerbait egiteko orduan, eta egitekotan, oraintxe izan behar du; pertsonak etorkizunari ere begiratzen dio, horrek ere despistatzen du, eta hortxe dago, hortxe, heriotza, igual ez nahi bezain urruti; presentearen" presentetasuna" jokatzeko ahalmen aktiboa, bi harlauzak baldintzatzen dute. Nik, egun batean, ez, hiru egunetan, hiru esperientziatan deskubritu nuen zer den Zenak" orain eta hemen" deitzen duena, presentean bizitzea, eta presentean bakarrik, iraganik eta etorkizunik gabe.
2018
Hiru esperientzia horietan Andurand zen bakarra aitzinetik medikuntza alternatiboari interesatzen hasia zena. Birikan arazoa ikusi ziotenean, pneumologo batek ebakuntza egin zion minbizia zuenik ikusi gabe ere.
2023
‎Hain justu ere, Euskal Herrian martxan diren energia komunitateak izan ditu hizpide BERRIAko Kinka podcastaren azken saioak. Hiru esperientzia jaso dituzte: Artelan kolektiboarena, eta Sugarai eta Ekiherri kooperatibenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia