2007
|
|
Baina azken urteotan izan dute hazkunde nabarmenena egitasmoek (azken hiru urteetan egitasmo eta partaide kopuruak bikoiztu egin dira). Datu hauek argi adierazten digute jendearen gustuko programak direla hauek, motibazio ezberdinetatik abiatuta mintzapraktika egitasmoetara gero eta gehiago hurbiltzen baitira. tesian hizkuntzaren ikas prozesuan parte hartzen duten
|
hiru
elementuak ezagutza, motibazioa eta erabilera direla azaltzen da. " Txepetx" ek azaltzen dituen hiru faktoreak gurera ekarrita, motibazioa izango litzateke hizkuntza bat ikastera edo hizkuntza batean irautera bultzatzen duten arrazoiak, desioak, emozioak edo interesak; ezagutza, hizkuntzaren funtzionamenduaz jabetzeko prozesua zein ahalmena; eta erabilera, hiztun komunitatearen esparru guztietan eta hizkuntza funtzio guztietan jardutea.
|
2008
|
|
Orain kapitulu honetako atal konplexuago batera igaroko gara, eta aztertuko dugu zer garapen aukera dituzten zenbait hizkuntza gutxiengok. Horretarako,
|
hiru
elementu hauek hartuko ditugu kontuan: a) zer taldebizindar duen haietako bakoitzak, kapituluaren lehenengo atalean azaldutakoari jarraiki; b) hizkuntza gutxiengo bakoitzak bere inguruneko hizkuntza gehiengo menderatzaileekin dituen harremanak gidatzen dituzten hizkuntza legeen premisa ideologikoak; eta c) zenbateraino mobilizatzen den komunitate bakoitza kultura autonomiaren inguruan, kapitulu honetako 2 atalean azaldutakoari jarraiki.
|
2010
|
|
Lau komunikazioetan
|
hiru
elementu hauen inguruan egindako ekarpen adierazgarrienak bakarrik eta labur islatuko ditugu ondoren.
|
2012
|
|
Testuinguru politikoari dagokionez, Barakaldoko udalak euskararekiko duen jarrera axolagabea dela esan liteke. hizkuntza politika
|
hiru
elementuk osatzen dute: corpus juridikoak, baliabideek eta euskararen egoerak edo ezagutza tasak.
|
|
Hartzailearen ezagutzan eragitea izaten da batzuetan xede nagusia (cognition), haren aktitudeetan batik bat beste batzuetan (attitude), eta zuzenean haren jokabideetan (behaviour) ere eragiten da beste batzuetan (Garzia, 1999). Ezagutzak, aktitudeak eta jokabideak elkarrekin lotura zuzena duten
|
hiru
elementu dira, baina pertsuasioak batez ere bigarrengoekin du zerikusia, izan ere, ezagutzan eragin daiteke asmo pertsuaditzaile handirik gabe, eta jokabideetan zuzenean ere bai.
|
|
Ezagutzak, aktitudeak eta jokabideak elkarrekin lotura zuzena duten
|
hiru
elementu dira, baina pertsuasioak batez ere bigarrengoekin du zerikusia.
|
2016
|
|
Lau lurralde eremu horietan ET jarduna (eta, horrenbestez, euskara) indarberritzen ari den seinale izan liteke 1991tik 2011rako igoera global hori. Hala izan liteke, ondoko
|
hiru
elementuok gertatzen badira horrekin batera: a) ET hiztunen burujasotze portzentuala adin talde gazteenetan agertzea; b) ET hiztunen burujasotze portzentuala batez ere mintzajardunaren151 belaunez belauneko jarraipenaren euskarri diren etxe auzo lagunarte (eta, adin batetik gora, lanbide) alorretan agertzea; c) ETren gorabide horrekin batera E4tik E3rako trasbase handirik ez gertatzea.
|
|
" Kale giro arrunt" ean sartu ditugu dendariekiko harremanak106, lagunekiko eta auzokoekiko harreman sareez gainera.
|
Hiru
elementu horietan oinarriturik, honako datuok eskaintzen ditu Inkesta Soziolinguistikoak:
|
|
Hirugarren faktorea (dislokazio demografikoa) zertxobait zehaztuz, azken hamarkadotako immigrazio kasuetan nabarmen antzematen dira
|
hiru
elementu bereizgarri: immigrazio hori bat batekoa, kolpekoa den ala apurka apurka gertatzen ari den; kopuruz eta" etorkin/ bertako" proportzioz bortitza den edo ahula, eta bertako herri giroan bertako hizkuntza nagusi den ala ez, erdararen aurrez aurre.
|
2017
|
|
Hiruki baten forma du eskemak (Escorihuela, J.L. 2015). Erpinetan
|
hiru
elementu jartzen ditu harremanetan: (1) helburua (bisioa), (2) pertsonak eta kolektiboak, eta (3) prozesua bera.
|
|
Hortaz, helburu edo bisio partekatuak pertsona eta kolektibo ezberdinak prozesu batean baitan biltzen ditu. Hiru erpin horien artean,
|
hiru
elementu berri ageri dira: (4) prozesuaren baitan sortzen diren harremanak, (5) proiektua gauzatzeko behar diren lanerako markoak eta egiturak eta (6) pertsonek eta kolektiboek helburuei buruz egiten dituzten balioespenak.
|
|
Hemen azaldutako
|
hiru
elementu hauek, nik uste, kontutan hartzekoak dira eta lagungarriak izan daitezke ikerketan. Lehen ideia aipatzea derrigorra iruditzen zait, azken finean, norberak hizkuntzarekin daukan erlazioa delako garrantzitsuena.
|
2021
|
|
Topaketak
|
hiru
elementu zituen: (a) parte akademiko bat, (b) euren arteko elkarrizketarako eta ideiak partekatzeko espazio bat, (c) elkar ezagutzeko denborak eta kultura programazio txiki bat
|
2023
|
|
Adibide batekin ekin diezaiogun auzia zedarritzeari: Euskal kultura eta nortasuna XXI. mendearen hasieran izeneko lanean (Baxok et al. 2006, 77) euskal kulturarekin gehien lotzen diren elementuei buruz galdetu zitzaien inkestatuei; hala
|
hiru
elementu aukeratzeko eskatu zitzaien: Euskal Herrian bizi den populazioaren% 53arentzat euskara da euskal kulturarekin gehien lotzen den elementua,% 34arentzat dantza,% 31rentzat pilota,% 30arentzat herri kirolak,% 24arentzat ohiturak eta% 22arentzat gastronomia.
|