2004
|
|
Horren arabera, hedaduraren ideiarik ez balego, ez legoke mundu fisikoarekin zerikusia duten beste ideia guztien artean ordena eta ulergarritasuna ezartzerik. Goia eta behea, ezkerra eta eskuma, espazioaren ideiaren barruan ulertuko dira, baina baita higidura ere (higidura gaiak espazioan lekuz aldatzen direnean emango da), kopurua (nola ulertu bi edo
|
hiru
elementu ezberdinen arteko ezberdintasuna ez badago hedadurarik euren artean), neurria, zabalera, irudi geometrikoak... Errealitate fisikoa ezinbestean mugatzen duten adigai hauek guztiak ulertzeko beti hedadura izango dugu tartean, edo aurretik hobe esanda, gauza horiez guztiez arrazoitzeko derrigorrezkoa izango da-eta lehenik hedaduraren ideia argi eta bereizia izatea.
|
2007
|
|
ura, lurra eta airea.
|
Hiru
elementu horiek elkarrekin konbinatzen eta orekatzen dira, subiranotasun borrokaren ostean78, Zeusek lortu zuen oreka balitz bezala; uraren, lurraren edo airearen bidez saiatzen dira esplikatzen, halaber, nola sortu ziren eguzkia, ilargia, izarrak eta gizaki bizidunak79.
|
2008
|
|
|
Hiru
elementuokin ixten da Sistema: Artearekin, Erlijioarekin1 eta, azkenean, Filosofiarekin.
|
2010
|
|
Zentzu horretan, bada, interesgarriak dira oso Halliday eta Jakobson bezalako autoreen ekarpenak, ze horiek —funtzio intralinguistikotan geratu gabe—" ekintza komunikatiboaren funtzio estralinguistikoak" ere kontsideratzen dituzte101 Funtzio horiek dira, hain zuzen, situazio jakin batean gertatzen den ekintza komunikatiboari berari dagozkion berezko funtzioak. Horrela, bada, eta" hizkuntza didaktikoaren analisira" zuzenean etorriz, Titonek hor aztertu beharreko honako
|
hiru
elementuak zehazten ditu: " intersubjektiboki osatzen den mezua"," elkarrizketaren beraren egitura" eta" mezu eta elkarrizketa horiek biltzen eta esanahiz betetzen dituen testuingurua" 102 Bestelako hitzez esan dezakegu, orain artekoa zehaztuz, aztergai dugun" komunikazio didaktikoa" nahitaez kontsideratu behar dela ere bere" alde linguistiko pragmatikoan":
|
2012
|
|
Badiouk" Ideia" deitzen dio jatorriko
|
hiru
elementuen osotasun abstraktuari: hala nola, egiaren prozedura bat, partaidetza historiko bat eta norbanakoaren subjektibazio bat.
|
|
Egia, Badiourentzat, bereizezinak diren
|
hiru
elementu aldi berean elkartzen diren egoera partikularretan soilik eman daiteke: hurrenez hurren, gertaera bat, gertaera zehatz horretako subjektu bat eta subjektuaren (edo subjektuen) gertaera horrekiko leialtasun onarpena.
|
2017
|
|
lotsak, harrotasunak eta alienatua izateko beldurrak. Guztietan
|
hiru
elementu dira beharrezko: ni subjektu bat (lotsatzen, harrotzen, beldurtzen dena); ni objektu bat (lotsaren, harrotasunaren, beldurraren objektua); eta Beste subjektu bat (noren aurrean lotsatzen, harrotzen, beldurtzen naizen).
|
|
Denborazkotasunaren
|
hiru
elementuak (iragana, oraina, geroa) ez dira datazio soilak, giza izatearen une egituradunak baizik. Hasteko, bere baitarakoa presentzia gisa existitzen da, hau da, ‘presente (an) ’ dagoen presentzia gisa.
|