2007
|
|
Aldiz, adin talde ezberdinekoen artean
|
hiru
egoera zehaztu dira: haurren presentziarik gabeko elkarrizketak (fitxako" haurrik ez" kategoria), haurrak presente egon baina parte hartzen ez duten elkarrizketak(" haurrak ez dira mintzakide"), eta azkena, haurrak presente egon eta parte hartzen dutenak(" haurrak mintzakide").
|
2009
|
|
|
Hiru
egoera horietan tipoak eta graduak bereiz daitezke. Adibidez, elebitasun egoera zenbait modutan deskribatu ohi da:
|
2011
|
|
a)" soldadu bat ikusi eta solaskideari" mira, kixo: ...mintzo izan diren andaluziarrak"; b) nederlanderaren eta frantsesaren arteko konpartimentazio sozio funtzionala Awterpen en; eta c) mediku erdaldunari zer gertatzen zaien esan ezinka dabiltzan edadetu zegamarrak. horiek denak continuum baten baitako egoera diglosikoak dira Fishmanentzat eta bere jarraitzaileentzat. eta bai, halaxe da izan, baina antzekotasunak ala ezberdintasunak dira nagusi
|
hiru
egoera horietan. Antzekotasun bakarra da pertsona batzuek ez dutela h menperatzen eta gaizki pasatuko dutela funtzio batzuetan. gainerakoetan, konparatu besterik ez dago gaur egun nola bizi diren andaluziar alfabetatugabeak, frantsesik ez dakiten vlaanderendarrak eta euskal herrian ahalik eta erosoen euskaraz bizi nahi dugunok. guztiok izango gara egoera sozial diglosikoan, baina a zelako aldea!
|
2012
|
|
Hirugarren ustekizuna (ordaina) azaltzen hasi aurretik, kontuan izan behar da ordainaren aldetik
|
hiru
egoera nagusi jazo daitezkeela elkarrizketaren jokoan. Batetik, jokalari elebidunak nahiago duten hizkuntza (B) erabiltzeko koordina daitezke; egoera horretan, bi jokalarien ordaina m da.
|
|
Hau da, jokalari elebidun batek B aukeratzen badu baina A aukeratzen duen elebakar (edo elebidun) batekin elkartzen bada eta A hitz egin behar badu azkenerako, jokalari elebidunaren ordaina (n c) da. Ordainaren aldetik jazo daitezkeen
|
hiru
egoera nagusiak kontuan izanik, ondoko ustekizuna azaltzean antolatuko ditugu.
|
2017
|
|
...u nagusia da euskararen erabilera udalean indartzea eta zabaltzea, zerbitzu hizkuntza eta lan hizkuntza bezala. auzitegiak ebatzi zuen helburu hori zilegi zela eta ezin zirela baztertzailetzat hartu euskara sustatu edo indartzea helburu duten planaren atalak, gaztelaniaren ofizialtasunaren izaera eta gaztelaniadunen hizkuntza eskubideak gutxiesten ez diren neurrian. eskubide horiek bermatze aldera
|
hiru
egoera ematen zirela jaso zuen. (6 oinarri Juridikoa).
|
2019
|
|
Baina hizkuntza batek, bide berri eta demokratizatu horietara iritsiko bada, software apur bat du (telefono adimendunak izan daitezke salbuespen nagusia, baina datu falta dela eta, azterketatik at geratuko da). Software euskarria kuantifikatzeko
|
hiru
egoerako hierarkia sinple bat erabili dugu, egIdSen alfabetazio maila ezartzeko egiten den galdetegiarekin bat datorrena gutxi gorabehera.
|
2022
|
|
|
Hiru
egoera horiek euskararen erabilera sozial desberdinean ezinbestean eragin dute. Hiru ereduak zuzen islatzen dira euskararen kale erabileraren emaitzetan, abiapuntu soziologikoa edo ezagutzaren ehunekoa handitzeko ala txikitzeko.
|
2023
|
|
– Adinari erreparatuz gero, oro har, haur gazteenen etxeetan (LH4) gutxiago egiten da euskaraz etxeko
|
hiru
egoeretan, haur helduagoen etxeetan egiten dena baino (LH6).
|
|
– Era berean, baieztau da, haur txiki horien etxeetan oro har, haur nagusiagoetan baino gehiago egiten dela euskaraz
|
hiru
egoera horietan.
|
|
Etxeko euskararen erabilera aztertzeko
|
hiru
egoera bereizi ditu ikerketa honek, hain zuen, haurrek gurasoekin, etxeko guztiak elkarrekin daudenean, eta gurasoek euren artean egiten duten hizkuntzen erabilerarei buruz galdetu zaie, haurrei zein gurasoei ere. Ondorengo grafikoetan datuek ikasleek emaniko erantzunen emaitzak eskaintzen dira LH4 eta LH6ko haurren kasuan18 Aldiz, HH5eko haurren kasuan gurasoek emaniko datuen emaitzak eskaintzen dira.
|