Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Hizkuntza naturalarekin diharduten teknologiak hiru atal nagusitan sailkatzen dira: hizketa testu bihurtzeko teknologiak edo hizketa ezagutze automatikoa (ASR, Automatic Speech Recognition), testua prozesatzeko teknologiak, eta testua hizketa bihurtzeko teknologiak edo TTS (text tosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain
2011
‎Hau da, galdera orokorrak eta irekiak planteatu ditut, gaiaren lehen hurbilpena egiteko. Helburu horrekin, bada, lana hiru atal nagusitan banatu dut: 1) Nerabezaroa zer den eta gaur egungo gazteak nolakoak diren deskribatzen saiatu naiz, ume izatetik gazte izatera igarotzerakoan askok ordura arte erabiltzen zuten hizkuntza alde batera zergatik uzten duten ulertzen zertxobait gehiago lagunduko digulakoan; 2) Nerabeek dituzten erreferenteetan musikaren munduak duen tokia azpimarratu nahi izan dut.
2013
‎Bere lehen aurkezpena New Yorken burutu zen, urtero Nazio Batuen Erakundeak antolatzen duen Indigenen Foro Iraunkorrean eta harrera oso ona jaso zuen erakunde indigenen aldetik. Lan honek hiru atal nagusi ditu: lehenean, hizkuntzen biziberritzerako marko orokorra aztertzen da, soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren oinarrietatik abiatuta; bigarrenean, euskararen biziberritze prozesuaren bereizgarri nagusiak biltzen dira, eta, hirugarrenean, Andoni Barreña, Jon Sarasua, Kepa Matxain, Viviana González, Iñaki González, Aldegundo González, Joanes Igeregi eta Ander Bolibar – Garabide Elkartea eta lankidetza linguistiko identitarioa:
‎Lan honek hiru atal nagusi ditu: lehenean, hizkuntzen biziberritzerako marko orokorra aztertzen da, soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren oinarrietatik abiatuta; bigarrenean, euskararen biziberritze prozesuaren bereizgarri nagusiak biltzen dira, eta, hirugarrenean, euskararen biziberritzearen gako nagusiak aztertzeaz gain, hiru mezu plazaratzen dira hizkuntza gutxituetako eragileentzat zein munduko herritar guztientzat.
2016
‎Mundu zabaleko osasun neurpideak kontuan hartuz, eta hemengo egoera gogoan izanik, hizkuntza soziologiaren kontzeptu nagusietan ainarrituriko EODA aplikazioa prestatu da. Hiru atal nagusi (G, J, U) eta hamalau osasun maila ditu EODA horrek. Beste atalak ondo kontuan hartzen baditu ere, J atalean du EODAk muingune barizentroa:
‎a) 1992ko azalpena276: Hizkuntza natiboak edo indigenoak hiru atal nagusitan banatu litezke, 1992ko azalpen horren argitan: seguru daudenak batetik, heriobidean doazenak bestetik eta arriskupean daudenak azkenik.
‎Gure txikian ere hori baino haziago gara euskaldunok hiztun kopuruz, eta mintzajardunaren giza arteko moldaeraz barne fragmentazio eta dibertsifikazio handiko konstelazio etnolinguistikoa osatzen dugu. Hori dela medio, euskararen osasunFishman en jatorrizko konstruktutik abiatuz, Lewisen eta Simons-en 2010eko formulazioa garatuz eta UNESCOren 2003ko ekarpen funtsezkoenak integratuz, hiru atal nagusiko eta hamalau mailako aplikazioa prestatu dugu: euskararen osasundiagnostikorako aplikazioa izan nahi duen EODA.
‎Posible da halere, eredu horietatik abiatuz gure egoera nabarra doiago islatu lezakeen formulaziorik lantzea. Joshua A. Fishman-en jatorrizko konstruktutik abiatuz320, Lewis-en eta Simonsen 2010eko formulazioa garatuz eta UNESCOren 2003ko ekarpen funtsezkoenak integratuz, hiru atal nagusiko eta hamalau mailako aplikazioa prestatu dugu: euskararen osasun diagnostikorako aplikazioa izan nahi duen EODA.
Hiru atal nagusi bereizi ditugu hor, hamalau osasun mailon bidez: esparru garapenezko G alorra (BZ, BZ, BZ), eguneroko jardun arruntean eta belaunez belauneko jarraipenean oinarritzen den J alorra (BZ5, BZ/ b/ c/ d/e, BZ, BZ/ b) eta uste balioen araberako U saila (BZ, BZ).
‎Gizarteplangintza orok bezala, aditujendeak bideratu beharreko hiru atal nagusi ditu HINBE lanak: estrategia, taktika eta ebaluazioa.
‎Gizarte plangintza orok bezala, aditu jendeak bideratu beharreko hiru atal nagusi ditu HINBE lanak: estrategia, taktika eta ebaluazioa.
Hiru atal nagusi konbinatuz jakin liteke, BIE EVren arabera, hiztun elkarte baten biziindarra apala den, ertaina edo sendoa. Horra, funtsean, bere faktore egitura.
‎Quebec-en joan den mendearen 70eko hamarkadan hain nabarmena zen egoera demolinguistikoa eta soziopolitikoa oso gogoan izanik238, baina deskribapen tresna gisa han hemen erabili ahal izateko asmoz, azken 40 urtean sortu den konstruktu nagusietarikoa da BIE EV. Besteak beste direla, alde ditu BIEk asmo izaera orohartzailea batetik, kontzeptualki finduz eta eguneratuz zenbait adituk eginiko ekarpen teorikoak bestetik239, eta hainbat lekutan taxuz aplikatu izana azkenik. Hiru atal nagusi konbinatuz jakin liteke, BIE EV ren arabera, hiztun elkarte baten bizi indarra apala den, ertaina edo sendoa240 Horra, funtsean, bere faktore egitura:
‎BIE edo EV hori ez da, hasteko, interpretatzen247 eta aplikatzen erraza248 Interpretazio arazoei dagokienez, hor dago ethnolinguistics kontzeptua nola tratatu behar den adosteko eragozpena. Operatibizatzeko ahuldadeei dagokienez, bestetik, sarritan perspektiba globalegiaz jardutearen eragozpen muga ikusten dio BIE EV ri Itesh Sachdev249 Hiru atal nagusiak justu justu nola konbinatu behar diren ez dago, bestetik, argi: ez, behintzat, ranking zehatzik eskuratu nahi bada250 Hainbat hiztuntalderen bizi indarra azpibaloratzeko dakarren arriskuaz mintzaturik dugu, bestalde, Kutlay Yagmur251 Quebec-eko (eta, parez pare, Europako zenbait hiztun herritako) gatazka soziopolitikoaren muin muinean sortua izanik konstruktua, situazio sozial haiek ditu erreferente nagusi.
2017
‎1 SARRERA egitasmo honen helburu nagusia da gaur egun euskal autonomia erkidegoko administrazio orokorrean euskararen erabileraren gainean indarrean dagoen legediak ezartzen dituen mugak eta aukerak ezagutzea. zehatz mehatz langile publikoaren eta euskararen derrigorrezko ezagutza eta erabileraren arteko erlazioak aztertuko dira, bereziki honako hiru ardatzen inguruan: ...ile elebidunak zerbitzu hizkuntza euskaraz ematera behartzearen ingurukoa; eta, hirugarrenik, euskal admimnistrazioaren langile elebidunak euskaraz lan egitera behartzearen ingurukoa. horretarako, zuzenean zein zeharka eragiten duen legedia aztertuko da, eta indarrean dauden legeen eta auzitegiek utzitako epaien azterketa deskriptiboa, konparatiboa eta kritikoa egingo da. hain zuzen ere, egitasmoa hiru atal nagusitan antolatuta dago. lehenik, euskal administrazioaren ikuspegitik euskararen ofizialtasuna xedatzen duten legen azterketa, bigarrenik, beste autonomia erkidegoetan katalanaren eta galizieraren ofizialtasuna xedatzen duten legen azterketa, eta, azkenik, hizkuntza ofizialen inguruan estatuko auzitegiek urteotan ebatzi dituzten epaien azterketa. azterketa kualitatibo hau egiteko euskal a...
2022
Hiru atal nagusitan sailkatu daitezke hizkuntza plangintzaren inguruko azterketa eremuak (Ricento, 2000): 1) eremu makro soziopolitikoa, 2) epistemologikoa eta 3) estrategikoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia