Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2004
‎Jaungoikoa guretzat, jaunbehekoak berentzat. Erlijioa herriaren opioa da, lo erazle bat. Ez gaitezen, bada, gizajo beldurti kokolo batzuk izan.
2005
‎Erlijioa, ordea, herrien opioa omen. Zer pentsatzen zuen horretaz Garate gazteak?
2007
‎Horiek, gainera, erlijioa zapuztu egiten dute, erlijioen buruzagiak domestikatu egin dituzte, eta jada erlijioa ez da kritika, ez da jendearen begiak irekitzeko tresna bat, baizik eta jendea ergeltzeko, hipnotizatzeko erabiltzen den zerbait, arma bat. Marxek horretan arrazoia zuen, erlijioa herriaren opioa da.
‎Txinan Konfuzio da ezaguna, konfuzianismoa, erlijioa eta filosofia. Hori ez omen da herriaren opioa.
2008
‎...tzat zuten Espainia «morisko» eta «orientalaren» ideia, eta horren ordez, gurago zuten Andaluzia barik Gaztela zaharra, «neurritsu eta gizonkoia» (Ramiro de Maeztu, Menéndez Pidal, Azorín, Ortega Gasset...) 395 Aurki daiteke halaber zezenketen aurkako espainolismorik ere, adibidez karlisten eta sozialisten artean, batez ere arrazoi moralengatik (batzuentzat antikristaua zelako, besteentzat herriaren opioa zelako) 396.
2009
‎bilakatu (§ 25). Alegia, herriaren opioa erlijioa bezala, intelektual mendebaldarraren opioa da zientzia (Zolaren erlijioa).
‎eta halaxe uzten zuten ilunabarreraino, zabalik edo erdi zabalik; bazirudien, beraz, horrelakoak zirela Nikolaik eta Grigorik jasotako aginduak; edo, agian, ez zuten era hartako agindurik jaso eta Nikolairen ekimena zen guztia, inorena izatekotan, ikustekoa baitzen zein atsegin handiz zuen hark burua noizbehinka goratzen, aurpegia ganbarari begira jartzen, ahoa zabaltzen eta bere ahots erlatsaz ozenki hitz egiten, bahituei bere predikuak eta mehatxuak jaurtitzeko asmo ezin garbiagoz, buruz ikasitako manifestu komunistaren zatiak, edo modako esaldiak: erlijioa herriaren opioa duk, krimena kapitalari deitzeko beste modu bat duk?
‎Baita Marxekin ere, marxista ez naizen arren. Erlijioa herriaren opioa da. Hara nire etxean:
‎Baita Marxekin ere, marxista ez naizen arren. Erlijioa herriaren opioa da. Hara nire etxean:
‎" Ondo lo egin al du kapitalak, kar kar kar?" – eta halaxe uzten zuten ilunabarreraino, zabalik edo erdi zabalik; bazirudien, beraz, horrelakoak zirela Nikolaik eta Grigorik jasotako aginduak; edo, agian, ez zuten era hartako agindurik jaso eta Nikolairen ekimena zen guztia, inorena izatekotan, ikustekoa baitzen zein atsegin handiz zuen hark burua noizbehinka goratzen, aurpegia ganbarari begira jartzen, ahoa zabaltzen eta bere ahots erlatsaz ozenki hitz egiten, bahituei bere predikuak eta mehatxuak jaurtitzeko asmo ezin garbiagoz –buruz ikasitako manifestu komunistaren zatiak, edo modako esaldiak: erlijioa herriaren opioa duk... krimena kapitalari deitzeko beste modu bat duk... edo antzekoren bat–, zeinei Nazariok eta Teofilo Mariak keinu itsusi banarekin erantzuten baitzieten beti, mihia ahotsa zetorrèn norabidean lotsagabeki atereaz edo beso bat bestearen azpitik katapultatuz.
‎eta balizko hilezkortasunak norbait kontsolatzen al du bene benetan?). Kitcherrek gaineratzen du Marxek arrazoia daukala erlijioa herriaren opioa dela dioenean. Hala, Kitcherren arabera, herriari erlijioa kentzen zaionean, herriak abstinentzia sindromea pairatzen du.
‎Beraz, gizarte zibilaren gainean dagoen estatu unibertsal hori, berez, azpikoaren proiekzioa besterik ez da, unibertsaltasunaren ilusio bat. Eta hortxe alienatzen da gizakia politikoki, Jainkoarekin erlijiosoki bezala.62 Ez da erlijioa beraz herriaren opio bakarra, estatu razional absolutu hori ere bada (eta batez ere hori da). Fikzioa da estatu hori guztiontzat berdina dela.
2010
‎–Jainkoa hil da, esan zuen Nietzschek. Erlijioa herriaren opioa da, esan zuen Marxek. Eta biek dute arrazoi, Platonen Ideia, berak buruan zuèn errealitate subjektibo batekin lotua baitago gehienik ere, eta errealitate asmatu batekin, azken batean, ez errealitate objektiboarekin.
‎‘Jainkoa hil da, esan zuen Nietzschek. Erlijioa herriaren opioa da, esan zuen Marxek. Eta biek dute arrazoi, Platonen Ideia, berak buruan zuèn errealitate subjektibo batekin lotua baitago gehienik ere, eta errealitate asmatu batekin, azken batean, ez errealitate objektiboarekin.
‎izenburuko ipuina Istripuak nire liburuan). Eta Marxek arrazoia daukala gaineratzen du, erlijioa herriaren opioa dela dioenean. Hala, Kitcherren arabera, herriari erlijioa kentzen zaionean, herriak abstinentzia sindromea pairatzen du.
‎– Aizak, ez nazaala prediku merkeekin aspertu. Hik baino lehenago ulertu nian erlijioa herriaren opioa dela.
2014
‎Orduan ere futbola negozioa zen, herriaren opioa zen... Orduko futbolak bazeukan zerbait, baina; besterik ez bada, batek astegun buruzuri batez kaletik ibili eta han ikusten zituen jokalariak, xalo xalo, mundu guztia zebilen tokietan, beste edozein herritar bezala, ospetsuak izan arren; dirua irabazten zuten, baina ez hainbeste ere; taldearekiko atxikimendua gertutasun horretatik sortzen zen.
‎Marxek zuen erran: " Erlijioa herriaren opioa". Euskal Herrian erran daiteke" lo belarra" izan dela Eliza?
2016
‎" Erlijioa herriaren opioa da".
2017
‎–Ez zegok poperik. Erlijioa herriaren opioa duk!?.
‎Orain, bozgorailu tartailuekin, baina badaukagu apur bat hizkuntza eta ahotsa eta amorrua. Gramsciren subalternoak Mezzogiornoko errentero eta laborari txikerrak ziren, ekonomiko laboralki ustiatuak eta espiritualki? herriaren opioaz, alienatuak eta etsiaraziak.
‎Erik Swyngedouw k dio jasangarritasun bezala mozorrotutako planifikazio moduak direla herriaren opio berriak.i La naturaleza no existe! La sostenibilidad como sintoma de una planificaci6n despolitizada izenburupean, naturaren fetitxizazio prozesua azaltzen du, fantasiaz eta desioz erakutsi zaigun natura kontsumorako baliabide bezala, eta, aldi berean, natura ordenatu eta orekatu baten ilusioa salduz.
2018
‎Kritika gutxi. Prentsa arrosa herriaren opioa dela esango luke Karl Marxek, bizirik balego. Snowk boterearen sariak hartzeari uko egiten dio.
2019
‎Kontsekuentea, gainera, hasiera batean. Hain kontsekuentea, non futbola ere gauetik egunera utzi baitzuen, ongi jokatzen zuen arren. Michelinen?, herriaren opioa zelakoan. Eta, ez lehenego kartzelaldi laburrak ez soldadutzak aldatu ez bazuten ere, bigarren kartzelaldiak bai, mutila aldatu zuen apurka.
‎Erlijioak, besteen lanaren lepotik bizi direnei, karitatetsu izaten irakasten die, esplotatzen jarraitzeko aitzakia eta zeruranzko txartel merke bat emanez. Erlijioa herriaren opioa da. Erlijioa pozoi espiritual baten antzeko zerbait da, zeinean kapitalaren esklaboek kontzientzia ito eta giza existentzia duin baten nahia baretzen duten??.
‎Ez egin, Gerron! Zure artea zure herriarentzako opio bihurtuko duzu.
2020
‎Ez da guztiz kontraesankorra heriotza exorzizatzeko zeremonia egitea. Erlijioa herriaren opioa dela esan zuen Marxek, baina ezkerreko sentsibilitatea duten guztiak ez dira marxistak. Bestalde, izango da kontraesanak dituen marxistarik ere.
‎–Futbola, herriaren opioa! –egin du barre bere baitarako Belek.
2022
‎Lehen, kristautasuna herriaren opioa dela esan badugu, orain gauza bera esan genezake haren fruiturik helduenari buruz: ideologia demokratiko iraultzailea herriaren opioa da.
‎Lehen, kristautasuna herriaren opioa dela esan badugu, orain gauza bera esan genezake haren fruiturik helduenari buruz: ideologia demokratiko iraultzailea herriaren opioa da. Gaur populismo esaten diogunaren jatorria ideologia demokratiko iraultzailean aurkitzen da:
‎Demokrazia negatiboak gidaturik, ideologia iraultzaileak ere kritikatzen ditugu. " Ideologia politiko iraultzaileak herriaren opioa dira", xuxurlatzen digu demokrazia negatiboak. " Iraultzari eutsi nahi izanez gero, ideologia iraultzaileen lakioak eta iruzurrak gainditu behar dituzue".
‎Marxen garaian, materialista batek iruzur, superstizio eta fanatismoarekin baino ezin zuen erlazionatu erlijioen bidea. " Erlijioa herriaren opioa da", geratu da Marxen tesi nagusi bezala. Haren iritzi nagusia laburtzen du, egia da, baina azaltzen den testuingurua ezagutuz gero, esaldi horren irizpidea zehaztuko dugu.
‎Erlijioa izaki oinazetuaren hasperena da, mundu bihozgabe baten arima, eta gogorik gabeko egoeren espiritua ere bada. Erlijioa herriaren opioa da" 54 1844an argitaratu zuen idazki hori, hau da, Marx artean ez zen" marxista", hau da, artean ez zuen asmatu eta garatu bere teoria materialista. Garai hartan Feuerbachen eraginaren mende zegoen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia