2008
|
|
Lurraldetasunaren auzian ere, beraz, identifikazio ideologikoaren eta psikologikoaren mekanismoak dira elementu erabakigarriak. Hala, herri historia batekin identifikatzen du halako edo holako lurraldea ideologia nazionalistak, edo hizkuntza eta
|
herri
kultura batekin, edo mito eta elezahar batzuekin. Baina, zernahi ere, lurraldeak ez dirudi berezko identitate indarrik duenik bere bekokian itsatsita, baldin eta ez bada txertatzen interpretazio nazionalista baten zerumugan.
|
2010
|
|
Galiziako
|
herri
kultu baten gainean eraiki zen Donejakue apostoluaren istorioa, egiazko funtsik ez duen kondaira, X. eta XII. mendeen artean. Kurioski, kultu honen berria herri nordikoen artean lehenago zabaldu zen, penintsulakoen artean baino, dudarik gabe Galiziak zituen itsas harremanei esker.
|
2012
|
|
Ikertzaileek adierazi dute argiztapen mota hori ez dela itzali behar bost minutu igaro baino lehen berriz piztuko dela aurreikusten bada, nahiz eta itzaltzeko denbora gutxienez hiru ordu laurdenekoa izan. Ikerketaren arabera, lanpara fluoreszenteak
|
herri
kultura batez inguratuta egon dira, eta kultura horrek lanpara horiek erabiltzeko hainbat modu proposatzen ditu, gehienetan inolako justifikazio teknikorik gabe. Ikerketa horren helburua zen jakitea erabiltzaileak gela batetik ateratzean itzali behar ote duen lanpara, edo, aitzitik, komeni ote den argi hori behin betiko piztuta uztea; izan ere, ekintza horrek, ingurumeneko ondorioez gain, argiaren fakturan “isla nabarmena” du eta lanpararen bizitza baliagarrian eragiten du.
|
2014
|
|
Aurreneko artikulu hori adiskidezko tonuan idatzia bazegoen, hilabete pare bat geroago, gerra luzatzen ari da, Paris setiatua dago?, H. Tainek arras beste umore batean hartu dizu hegatsa. Orain Alemania
|
herri
kultu bat ez beste guztia da1157, frantsesak ez dira lehen adierazten zigun zentzuzko jende baketsua, bai tirtiriku irrikatua, edozein albaramendutarako beti gertu. Artikuluaren helburua iritzi publiko internazionala alarmatzea da.
|
|
Batzuetan emari gutxirekin, bestetan gehiagorekin; agortuta ere edonorentzat bide orri, sekula ez hilotz. Betiere
|
herri
kultura baten oinarriak zizelkatuz.Eta norbanakoak eta giza taldeak; rol ezberdinak betez (“izen oilo, izen txerri”); balioen mapan, batzuetan jarraitzaile, bestetan bidegile. Olatu egokienaren esperoan ere.
|
2021
|
|
Literatur sistemaren baitan, bestalde, irakurlearen izaera eta motibazioa ere arretagune garrantzitsua da, dela merkatuan eragiten duelako, dela herri gisa ditugun kultur ohituretan nahiz transmisio moduetan eragiten duelako. Ildo horretatik, eta irakurlearen soslaiari dagokionez, IEE1ek aipatzen du gurea ez dela
|
herri
kultu bat literaturari dagokionez, eta oro har" eskasa" dela bertako sistemaren irakurle profila. Halaber, inguruko sistema literarioetan Espainiarra aipatzen du gehiago irakurtzen dela baieztatzen du.
|
2023
|
|
Bai,
|
herri
kultu bat gara.
|