2004
|
|
Irizpide ekonomiko eta politiko horrek nortasun barrutian estaldura zabala dakarrenez, direnak eta ez direnak bertan integratzeko modua aurkitu bide zuen nonbait sinonimo horretan ezker abertzalearen ideologiak. Alabaina, ez daukagu batere garbi, asmo demokratiko zintzoak gorabehera,
|
herri
jakin baten nortasun nazionala nola ezkontzen den gure egoera berezian herritarren eskubideekin.
|
2007
|
|
kontzeptuetan haren testutik abiatu direla496 Hegel-en gaztaroko izkribuetan herri gogoa eta erlijioaren arteko loturaren arloa maiz jorratzen da (erlijio grekoaren eta juduaren diferentzia, adibidez), eta herri gogo edo jeinuak eta erlijio, historia, askatasun politikoak (edo faltak) bat egiten dutela, adierazi ohi da. Herriaren jeinuaren aita Kronos bide da; ama, politika; emagina, konstituzio zibila; inudea, erlijioa497 Herri izpiritua
|
herri
jakin baten izpiritu, kultura, kulturaren elementu guztiekin, bere baitan osoa eta betegina, eta atal ezberdin guztien batasun organikoa da:
|
2008
|
|
Ez gara gu hasiko, noski, indar politiko abertzaleen euskalduntasuna neurtzen, ez da hori gure eginkizun nagusia. Halaz ere, horien artean bere burua euskalduntzat daukan bat hartuko dugu,
|
herri
jakin bateko hizkuntza praxia behatzeko eta kritikatzeko. Zeregin hori ez da gure eginkizuna izango, Jakoba Errekondoren lekukotasunak baitira ondorengook.
|
2011
|
|
–Ama hilduratu eta hiltzaile ikaragarria?, iruzkinduko du Lasak, Abaituari eskua bizkarrean pausatuz, erruki gisako keinu ezohikoa. Euskal
|
Herri
jakin batekin aldera bailiteke Abaituaren ama, seme alaben sakrifizioa pizgarri zaion Euskal Herriarekin.
|
|
–Nola ahaztu gupida bariko ahaleginak egon direla etho hizkuntzazko
|
herri
jakin baten ezaugarriak inposatzeko besteei, Europan, Ameriketan, Afrikan, Asian eta mundu osoan?. Xabier Arregi, Herria, hiria, nazioa, 2006, Pamiela, 110 or.
|
|
Historiaurreko monumentuak, objektu artistikoak, naturaren harribitxiak, ez bide dira inorentzat arrisku eta mehatxu politikaz ari garen bezainbatean, eta, horretaz gain, ekonomiaren aldetik eta onuragarriak izan ohi dira turismoari esker diru iturri bilakarazteko. Herri mintzaira xumeak, aldiz, arriskugarriak dira
|
herri
jakin baten kultura identitatearekin lotzen direlako, eta, horrenbestez, izateko eta bizitzeko modu ezberdin eta zehatz baten adierazpen direlako. Horra, dirudienez, errezeloaren eta susmo txarren zioa. Hizkuntzak ez dira, nonbait, besteak, balio estetikoa duten arte lanak, besteak beste?
|
2015
|
|
Herri edo eskualde jakin batean erabiltzeko ziren kristau ikasbideak, eta bertako hizkerara itzuli ohi ziren, herri xeheak erraz eta eroso irakur zitzan. Zuzena zen jokabidea, baina
|
herri
jakin bateko hizkeratik abiatuta ere, egin zitekeen euskara jasotzeko eta euskaldunak bateratzeko ahalegina. Hiru herrialde horietan, ostera, ez zen horrelako kezkarik izan.
|
|
Eta hauxe eragozpena gainditzeko konponbidea:
|
herri
jakin bateko hizkeran idatzi beharrean, ahalik eta euskararik orokorrena erabiltzea. Haren hitzetan esanda:
|
|
|
Herri
jakin baten garapen iraunkorra lortu nahi duen
|
2017
|
|
(Habermas, Beck, Held) kontzeptuen bidez iradoki nahi da posible dela gure mundu globalean gobernantza erregimen ez nazional, ez estatal, ez subirano eta hala ere demokratiko bat eraikitzea, eta erregimen hori martxan jarriko dela merkatu askearen eta lehiaren arrazionaltasun ekonomikoaren bitartez, zera, azken 40 urteetan egitura politiko demokratiko globalik ez egotea ahanztura bat izan balitz bezala, edo Europar Parlamentuak botererik ez izatea deskuidu bat izan balitz bezala. ...nazional post subiranoetan, herritarrek ez daukate erabakiak hartzeko eta erabaki politiko horien arabera beren burua gobernatzeko mekanismorik (autogobernu demokratikoa esaten zaio horri), zeren erregimen schumpeteriar post nazionalak ez baitira demokratikoak, hitz horren ezein zentzu historiko edo politikotan, hain zuzen ere gobernantza sistema horiek eragotzi egiten dutelako estatuaren, hau da,
|
herri
jakin batek daukan gaitasun politiko instituzionalizatuaren eta herritarren arteko harremana. Ondorioz, herritarren erabakiak ezin dira bideratu, instituzio publikoek era masibo eta estrukturalean mamitu ditzaten.
|
2019
|
|
Bazekien zerbait gai honetaz LluĂs Aracil soziolinguista katalanak, 80ko hamarkadaren hasieran erabileraren erregularitateak definitu zituenean.
|
Herri
jakin batean, biztanleen erdiak euskaldunak baldin badira, zenbat euskara entzungo dugu herri horretako kaleetan. Galdera hori planteatu zuen, oharturik, hizkuntza hegemonikoan orokortutako elebitasun egoeran, hizkuntza gutxituen erabilera beti zela ezagutza baino baxuagoa.
|