2002
|
|
Euskal Herriko Ikastolen Elkarteak egitura juridikoa aldatu du. Hemendik aurrera Seaska ere bere baitan izango da eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa izango da bere izena. Elkarte berriak, lehendakari berria izango du:
|
2003
|
|
ahozkotasunaren garrantzia eta lanketa curriculum integratuan». Horixe izango da Eukal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak Gasteizko Europa jauregian, maiatzaren 14tik 16ra egingo dituen X. jardunaldi pedagogikoen gai eta ardatza. Azkenaldian usu aipatzen den ikasleen ahozko adierazmen eskasa hobetzea helburu, Europako adituen hitzaldiak, eredu teoriko praktikoen azalpenak eta egun dauden oztopo, zailtasun eta aukeren gaineko hausnarketak izango dira hiru egunetan zehar.
|
2005
|
|
Euskaltzaindiaren lan eta agiriak biltzen dituen Euskera aldizkariaren azkeneko liburukian, besteak beste, honoko ekitaldi hauek jasota daude: Jose Luis Lizundia Askondoren Euskaltzaindian sartzea, Maurice Harrieten heriotzaren lehen mendeurrena, Eliza eta euskara Gasteizko elizbarrutian aztertu zuten jardunaldiak, Jean Haritschelharren Euskara eta Euskaltzaindia Europako hizkuntzen mosaikoan, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa eta Euskaltzaindiaren arteko ekitaldia, Bilbao Bizkaia Kutxa Euskaltzaindia literatura sariak, 2004ko Nafarroa Oinez zela-eta Euskaltzaindiak Lizarran antolatutako ekitaldiak, eta hizkuntza gaitasuna Iparraldean zertan den aztertzen duten lanak.
|
|
Gutxi asko, esan dezakegu Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak hasiera batean aurreikusten zuen euskal curriculumaren beharrizanaren aldarrikapenarekin bat egin dutela Sortzen Ikasbatuazek, Kristau Eskolak eta Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak.
|
2006
|
|
Euskal curriculumaren hazia 1996ko urrian erein zen, Ikastolen III. Batzar Nazionalean. Berehala, lan-taldea eratu zen curriculuma osatzeko xedez, Xabier Garagorri Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko aholkulariaren zuzendaritzapean. Euskal Herrian gaur egun indarrean dauden curriculumak aztertzea izan zuten lehenengo lana.
|
|
' Liburu laranja', lagun artekoan. Hezkuntza Sailak, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak, Sortzen Ikasbatuazek eta Kristau Eskolak sinatutako lana izaki, hezkuntza munduko eragile askok eta askok harenganako atxikimendua agertu zuten. " Ez dut ezagutzen Euskal Herrian hainbeste indar-gune biltzen duen egitasmorik", Garagorriren aldarria.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak eta Altsasuko Udalak, Euskal Herriko Bertsozale Elkarteak lagundurik antolatzen duten Eskolarteko Bertsolari Txapelketan iaz finalera iristea lortu zutenek 2005eko ekainaren 18an, Altsasun, eskaini zituzten bertsoak daude liburuxka honetan bildurik. Eta baita parte hartzaile guztiak une ezberdinetan agertzen diren argazkiak ere.
|
|
Baloratzeko eta hobetzeko proposamena. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, Kristau Eskola, Sortzen Ikasbatuaz, Zamudio (euskaraz, gaztelaniaz eta frantsesez).
|
|
Adituen ekarpena. Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, Donostia (euskaraz, gaztelaniaz, ingelesez eta frantsesez).
|
|
Gurean bezalaxe gainerako ikastoletan gertatzen ari zen fenomenoa izanik, denetan antzematen ari ginen antolaketa eta baliabide premiak azaleratzen hasi ziren. Kezkek eta bateko eta besteko oihartzunek eraginda, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren Prestakuntza Planaren barruan formazio jarduera baten antolaketari ekin zitzaion: " Ikasle etorkinen eskolatzea" izenburupeko mintegia, hain zuzen ere.
|
2007
|
|
Proiektu honen fundatzaileak Bizkaiko Teknologia Parkea, Elhuyar Fundazioa eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa dira; horiei Euskal Herriko Unibertsitatea eta Tecnalia eta IK4 korporazio teknologikoak elkartu zaizkie. Bestalde, proiektua aurrera eramateko, honako erakunde hauen babesa dute:
|
2008
|
|
EUSKAL
|
HERRIKO
IKASTOLEN KONFEDERAZIOA EUSKALTZAINDIA
|
|
Esker bereziak Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren Hizkuntza Proiektuko eta Euskaraz Ikastolei eta teknikariei ohar eta iritziengatik.
|
|
EUSKAL
|
HERRIKO
IKASTOLEN KONFEDERAZIOA
|
|
ZENBAIT orientabide erregistroen trataeraz/ Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, Euskaltzaindia, Jagon Saila. –
|
|
Sustapen Batzordea. II. Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa. III. Jagon (Euskaltzaindia)
|
|
Euskaltzaindiaren eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren harremana aspaldikoa bada ere, 2004ko urriaren 21ean lankidetza hitzarmena sinatu zuten elkarlanean oinarritutako ekintzak eta lan egitasmoak abian jarri nahian.
|
|
Bertzetik, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak, euskara eta euskal kultura ardatz dituen hezkuntza integrala lantzea eta ikastolei laguntza eta kalitatezko euskal eskola sustatzea ditu helburu, eginkizun horretan prestakuntza eta aholkularitza eskainiz eta ikasmaterial propioak sortuz.
|
|
Euskaltzaindiak eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak elkarrekin izenpetuta duten hitzarmenean, euskararen normalizazioa indartzeko ekimenak abian jartzea dagoelarik, besteak beste, euskararen erabilera sustatzeko ikerketa lanak bultzatuz, elkarrekin lanak argitaratuz eta kaleratuz, lan hau euskal gizartearentzat, hezkuntzan dabiltzanentzat bereziki, interesekoa izan litekeela iritzirik, argitaratzea erabaki dute....
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, zuzendaria
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa
|
|
Gogoeta sakonean murgilduta daude ikastolak, eta egitasmoa antolatu bezala ontzat ematen bada, erakunde bakar batean bazkidetuta bilduko dituen egitura sortuko dute, 2009ko ekainetik aurrera. Hala adierazi zuen atzo Koldo Tellitu Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko lehendakariak, Hendaian (Lapurdi) eginiko Ikastolen batzarrean.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolak Konfederazioan bildurik, kurtsoari hasiera eman genion Hendaian, hainbat ikastolaren 40 urteurrena pasatua dela gogoratuz, tartean geurea. Bertan Ikastolak orain eta gero erronkarako hausnarketa eta egiteko konpromisoa esku artean daukagula gogoratu genuen.
|
2009
|
|
Hezkuntzaren arlotik, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, Ikastolen Elkartea (Partaide), IEP eta Euskal Herriko Unibertsitatea. Eta internet eta komunikazioaren arlotik, EITB, Internetika, Euskal Herriko Telekomunikazio Ingeniarien Elkartea eta Euskadiko Informatikako Ingeniarien Elkargo Ofiziala.
|
|
Euskal Herri guztiko 101 ikastolatako 350 ordezkarik aho batez onartu dute Ikastolak orain eta gero txostena, Donostiako Miramon Teknologia Parkean egindako VI. Batzarrean. Etorkizunari aurre egiteko etapa berria batean sartu dira ikastolak, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak historikotzat jo duen urratsa eginda.
|
|
Sorreratik bertatik kide egin dira: Euskaltzaindia, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua, Euskal Konfederazioa, Euskal Idazleen Elkartea, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, Ikastolen Elkartea Partaide, Euskal Herriko Unibertsitatea, EITB, Internetika, Euskal HerrikoTelekomunikazio Ingeniarien Elkartea eta Euskadiko Informatikako Ingeniarien Elkargo Ofiziala.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak antolatutako VI. Xiba, Euskal Herrien arteko euskal joko eta jolasen Nafarroako kanporaketa, jokatu zen larunbatean Goizuetan, Goizuetako Txano auzoko festetan hain zuzen. Sakanako bi talde aritu ziren lanean, aurten estreinatu den Etxarri Aranatz eta orain arte parte hartu izan duen Uharte Arakil.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak eta Euskal Herriko Bertsozale Elkarteak antolatu dute Euskal Herriko Eskolarteko 21 Txapelketa. Haur eta gazteen artean bertsozaletasuna sustatzea da helburu nagusia, eta, bidenabar, bertsolaritzaren etorkizuna ziurtatzeko festa handia egitea.
|
|
* Antonio Campos Gipuzkoako Ikastolen Elkarteko eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko lehendakari izandakoa da. Pedro Aranburu Bizkaiko Ikastolen Elkarteko eta Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioko lehendakari izandakoa da.
|
|
* Antonio Campos Gipuzkoako Ikastolen Elkarteko eta Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioko lehendakari izandakoa da. Pedro Aranburu Bizkaiko Ikastolen Elkarteko eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko lehendakari izandakoa da. Jose Ramon Zubizarreta Gipuzkoako Ikastolen Elkarteko lehendakari izandakoa da.
|
|
Eta azkenaldian gertatzen ari den legez, hedabideetara bidalitako prentsa ohar baten bidez enteratu gara ikastolok. Ez hori bakarrik, orain arte Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioan lanpostu berri bat sortzeko guztien adostasuna ez ezik, bideragarritasun plana egitea ere ezinbestekoa zen. Oraingoan, ordea, ez bideragarritasun planik, ezta adostasunik ere!
|
|
Manifestazio buruan Euskarari lege babesa, euskarari ofizialtasuna zioen banderatxo zeramaten. Banderatxoaren gibelean zihoazen, bertzeak bertze, Maider Hegi Ipar Euskal Herriko AEK ko presidentea, Koldo Tellitu Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko presidentea, Paxkal Indo Seaskako lehendakaria, Ione Josie Kontseiluko Ipar Euskal Herriko arduraduna, Xabier Mendiguren Kontseiluko idazkari nagusia edo Mixel Oronoz Euskal Konfederazioko lehendakaria.
|
2010
|
|
17 barrios, M.; osa, e.; Muñoa, i.; elorza, i.; boan, k., 2008, Zenbait orientabide erregistroen trataeraz, bilbo: euskaltzaindia eta euskal
|
herriko
ikastolen konfederazioa. baztarrika, p., 2009, Babeli Gorazarre. Bizikidetzarako hizkuntza politika zilegi eta eraginkorra. irun:
|
|
1980az geroztik Urretxuko ikastolako zuzendaria zen, eta ikasturtean GIEko zuzendaria izendatu zuten, eta ardura hori 2003ra arte bete zuen. 2003tik 2009ra, berriz, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko zuzendaria izan zen Etxezarreta, ardura hori, praktikan, urte batzuk lehenagotik bete arren.
|
|
Orioko ikastolako batzarreko kidea eta Gipuzkoako Ikastolen Elkarteko partaidea izana, Campos GIEko lehendakaria zen 1980az geroztik, Inaxio Oliverik berak Jaurlaritzara joan zenean federazioan utzi zuen lekukoa hartuta. Camposek 22 urtez bete zuen ardura hori, eta 1987tik 2002ra Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko lehendakaria ere izan zen. –Federazioen inguruan genbiltzanok ikusi genuen EIKE zerbait ona izan zitekeela ikastolentzat.
|
|
Hiru urtez Durangoko Kurutziaga Ikastolako zuzendaria izana, psikologoa eta goi mailako zikloko irakaslea izan ondoren, 1980an GIEk kontratatu zuen, pedagogiaz arduratzeko. Orduz geroztik, GIEko aholkulari pedagogikoa izan da Garagorri, nagusiki ikasmaterialgintzaz eta prestakuntzaz arduratuz?, baita Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko aholkulari pedagogikoaere. ikasturteaz geroztik EHUko irakaslea ere bada.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren sorrera
|
|
Baina gogoeta estrategikoaren uzta ez zen horretan gelditu, tokian tokiko ikastolaren barne antolaketan ez ezik, nazio mailako antolaketan ere fruitua loratu zelako: Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren (EHIK) eraketa, 1987an.
|
|
Ezbairik gabe, ikastolen barne antolaketan urrats berria bezain garrantzitsua izan zen Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa juridikoki eratzea. Inflexio puntu bat.
|
|
Auzi hark, ordea, ika mikak eragin zituen orduko NIEren eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren artean, ikastolen mugimenduak 1990eko urtarrilean egindako I. Batzar Nazionalean erabaki estrategikoa hartu baitzen Nafarroan ikastola bat bera ez ixteko, orduan zeudenak indartzeko eta ahal zen neurrian ikastola berriak irekitzeko.
|
|
Horrek guztiak, alde batetik ikastolen izaera kolektiboa, talde sena, sendotu egin zuen; bestetik barne dinamismoari leku edo espazio formalagoak sortu beharra ekarri zuen. Horregatik, lurralde guztietako ikastolak hartuko zituen Ikastolen Batzarra abiatu zen Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren gidaritzapean, bertako idazkari nagusi Mirari Bereziartuaren lan itzelari esker. Bereziartuaren ustez, 1990ean eta 1992an egin ziren lehen bi batzarretan onartutakoari esker, ikastolen barne kohesioa nahiz erreferentzialtasun soziala areagotu egin ziren.
|
|
Horrela, 1989ko ekainean Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko talde teknikoak prestatutako Euskal Eskola izeneko txostena aurkeztu zitzaien ikastolei. Eta txostenaren diseinuaren eztabaida sei hilabetez luzatu zen, ikastolekin zerikusia zuten talde ezberdinek aktiboki parte hartu zutelako eztabaidan.
|
|
2000 urteaz geroztik, ordea, hezkuntza planteamendu orokorrago baten baitan txertatzen hasi zen Euskaraz Bizi. Ikastolen Hizkuntz Proiektua zen testuinguru berri hori, eta aldi berria gidatzeko Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak AEKn eskarmentu handian zuen profesional bat, Erramun Osa, kontratatu zuen 2001ean. Talde zabala antolatu zen, tartean euskal lurralde guztietako teknikariak eta irakasleak, eta berritze teorikoa azkartu zen; halaber, finantzazio iturriak handitu ziren eta egitura profesionala egonkortu zen.
|
|
1982tik 1990era Portugaleteko ikastolako irakaslea izan zen Aurrekoetxea, eta 1990ean lanean hasi zen Bizkaiko Ikastolen Elkartean (BIE); 1992az geroztik BIEko zuzendaria da. 20062007 ikasturtetik, berriz, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko Prestakuntza arduraduna da Manu Aurrekoetxea.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa edo Ikastolen Elkartea
|
|
Ikastolen beste erakunde edo organizazio bat sortzeko ideia ez zen berria, 1992ko II. Batzar Nazionalean onartu baitzen federazioen erakunde berri baterantz urratsak ematea. Ikastolen Elkartearen baitan azterketa egina zegoen Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa bera elkarte kulturala izateari utzi eta Ekonomia Intereseko Europako Elkarte bihurtzeko. Estatutuak ere prestatu ziren, baina 1993ko prozesuaren ondorioz alde batera gelditu zen urrats hura.
|
|
Eta, orduan, 1996an onarturiko Pedagogia Plan Nazionala arrakastatsua izan zela onetsi zuten ikastolek. . Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren aitzindaritza, ikastolen ordezkaritza eginkizunei zegokionez, I V. Batzarraren kontu emate saioan mamitu zen, adierazi digu EHIKko idazkari tekniko Arantza Munduatek.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederaziotik jasotako diruarekin, halaber, proiektu komunak abiatu zituen Seaskak: Euskaraz Bizi eta Xiba ikasturtetik aurrera, Bertsolaritza 2005etik aurrera.
|
|
Bide horretan, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak edo Ikastolen Elkarteak Eusko Ikaskuntzarengana jo zuen behin eta berriro, prozesuan parte har zezan. Izan ere, Konfederazioko arduradunen ustez, Eusko Ikaskuntzak bazuelako ibilbide oparoa arlo honetan:
|
|
Bestetik, Udalbiltza erakundearen partetik prozesuan parte hartzeko interesa eta eskaera jaso zuen Ikastolen Konfederazioak; eta bien arteko dinamikari Sortzen Ikasbatuaz elkartea gehitu zitzaion. Horrela, 2003ko urtarrilean Euskal Curriculuma eraikitzeko egitasmoa adostu zuten Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak, Udalbiltzak eta Sortzen Ikasbatuazek.
|
|
Eta zuzendaritza osatu batek hartu zuen fase berriaren ardura: Xabier Garagorrik (Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren izenean), Pedro Mari Legarretak (Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren izenean), Aitor Bilbaok (Kristau Eskolaren. EAEko Kristau Ikastetxeen Federazioaren, izenean) eta Lore Erriondok (Sortzen Ikasbatuazen izenean) osatu zuten taldea.
|
|
Zehaztasunetan sartu gabe, Derrigorrezko Eskolaldirako Euskal Curriculuma k jasotako balorazioa oso ona izan zen eskola guztietan (Kristau Eskolak eta SortzenIkasbatuaz), eta bereziki ikastoletan. Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak berariaz prestatu zuen Ikastolen V. Batzarra, 2006ko urtarrilaren 21ean, Donostian, egin zuena. Eta, urte bereko urtarriletik ekainera balorazio prozesu hura garatu ondoren, egindako ebaluazio eta hobekuntza proposamenak 2007ko otsailaren 12an Bilbon aurkeztu ziren, Hezkuntza Ordezkaritzan.
|
|
Itziar Elorza Eleanitz proiektuaren zuzendaria da 2003tik, GIEko Hizkuntz Egitasmoen arduraduna ikasturtetik, eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko Hizkuntz Proiektuaren arduraduna 2007az geroztik. Haren esanetan,, ikastola giroko jarduera guztietan hizkuntzak lantzeko eta erabiltzeko modua kudeatzen duen marko integrala da ikastolen Hizkuntz Proiektua?.
|
|
Ondoren, Meltxor Artetxek hartu zuen horren jarraipena. Eta 2002 geroztik prestakuntza Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren esku egon da, aurretik GIEren esku baitzegoen. 2006 hain zuzen ere Manu Aurrekoetxeak hartu zuen prestakuntzaren ardura Konfederazioan.
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak bere egitura juridikoa eta eginkizun historikoa berritu zituenean, eta Ikastolen I. Plan Integralaren garapenaren ardura esleitu zitzaionean, lurralde federazioek Ebaluazioaren gaia egiteko konfederatuetatik aparte utzi zuten esplizituki. Horren ondorioz, BIE eta Partaideren esku gelditu zen Ebaluazioaren ikerkuntzaren jarraipena.
|
|
2002an erabateko hedapen nazionala hartu zuen egitasmoak, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioaren gidaritzapean. Proiektua egituratu eta instituzionalizatu egin zuen Konfederazioak, programa eta egutegi propioa emanez, giza baliabideak jarriz?
|
|
Leioako Betiko ikastolako lehendakaria zen, eta 2002tik 2006ra Partaideko lehendakaria. 2006ko azaroan Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko lehendakaria izendatu zuten, karguan lau urte bete zituen Pedro Aranbururen ordez. Tellituren esanetan, erakunde berriak bereziki gaur egungo antolaketa kolektiboa erraztu ez ezik eraginkorrago bihurtu behar zuen.
|
|
Urtarrileko batzarrak ikastolak, mugimenduaren historian lehen aldiz, egitura bakarrean bazkidetuko zituen eredua abian jarri zuen. Aldi hartan bertan, 2008an eginiko berreskuratze lanari esker, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak. Ikastola, izeneko kanta, 1970 hamarkadan Saioka ikas materialen bidez ikastola askotan erabili izandakoa, eguneratu egin zuen Pirritx eta Porrotx pailazoen eta hauen lankideen laguntza baliatuz.
|
2012
|
|
Antonio Campos IllarramendiGipuzkoako Ikastolen Elkarteko eta Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko lehendakari ohiaOrion, 2012ko maiatzaren hogeita hamaika
|
2013
|
|
1 2008an Kontseiluak lortu zuen adostasuna hezkuntza sektoreko bazkide guztien artean: Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa (EHIK), Euskal Herriko Ikasleen Gurasoen Elkarketa (EHIGE), Kristau Eskola, Sortzen Ikasbatuaz eta Hi hasi, helburu honen inguruan: euskararen normalizazio osoa erdiestea, euskararen erabilera erdigunean jarriz, horretarako eskolaren (edo hezkuntzaren) garrantzia azpimarratuz; nondik datorren ikusita, adostasun horren sozializazio zabala lortu dela pentsatuz, hemen aipatzea ezinbestekoa iruditu zait;
|
|
Hamar kide izan zituen taldeak hasieran: Euskaltzaindia, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseilua, Euskal Konfederazioa, Euskal Idazleen Elkartea, EITB Euskal Irrati Telebista, EHU Euskal Herriko Unibertsitatea, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, Ikastolen Elkartea, Euskal Herriko Telekomunikazio Ingeniarien Elkargoa, Euskadiko Informatika Ingeniarien Elkargo Ofiziala eta Internetikak. Hurrengo urteetan dozenaka atxikimendu jaso ditu, besteak beste, BERRIA Taldearena.
|
|
aldian Bizkaiko AEKko arduraduna izana da. 2001 urtetik aurrera Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioko hizkuntza arduraduna izan da. 2007 aldian Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzako Koordinaziorako zuzendaria izan da.Ikastolen Konfederazioak, Elkarrek eta Elhuyarrek aldian garaturiko euskal entziklopediaren prototipoaren egitasmoaren zuzendaria izan da.
|
2014
|
|
Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa (EHIK), 2009, Ikastolen Hizkuntz Proiektua. Bilbo:
|
|
Ikus hemen: Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, 2009.
|
|
Bide horretatiik, Euskal Unibertsitatea sortzeko helburuaz Euskal Unibertsitatearen aldeko Fundazioa sortzea erabaki zuten, 2008.ko ekainean, euskalgintzako zortzi eragilek: Alfabetatze Euskalduntze Koordinakundeak (AEK), Euskarazko Komunikazio Taldeak (EKT), Elkar Fundazioak, Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioak (EHIK), Ipar Hegoa Fundazioak, Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak, Nazio Eztabaida Guneak eta Udako Euskal Unibertsitateak (UEU).
|
2021
|
|
Oñati: Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa.
|
|
DBHrako ez dago Euskal Herria 328 osatzen duten hiru administrazioetako75 curriculumek edo programek ezaugarritzen duten ikaslearen irteera profil zehatzik, baina, modu zuzenagoan edo zeharka agian, horretan Heziberri 2020 (Eusko Jaurlaritza, 2015) izan daiteke hiruretan esplizituena, marko konpetentzialaren baitan lege marko bakoitzean zehaztutako konpetentziek76 osatzen dute profil hori. Euskal Curriculumak (Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, 2005) ere norabide bertsuan zehazten du profilaren afera, baina bestelako elementu batzuk eransten ditu oinarri gisa: euskal identitate soziala eta unibertsalaren edota euskararen zentralitatea, beste hainbaten artean.
|
|
(...) Diziplina arlo guztien funtzioa pertsonaren ahalmenen garapena bultzatzea da, ikasleak konpetenteak izan daitezen ikasteko eta pentsatzeko, komunikatzeko, gainerakoekin bizitzeko, norbera izateko eta egiteko eta ekiteko". (Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, 2005: 176,328)
|
|
Iturria: Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa (2005)
|
|
Neurri batean, osagai kurrikular horien transmisiorako edo, horietako batzuk ez transmititzeko berme gisa jokatzen du, eta, horregatik, hezkuntza legeen erdigunea hartzen dute. Euskal kulturarekiko transmisioan testu ofizialetan zegoen gabeziak sorrarazitako kezkak abiarazi zuen, besteak beste, Euskal Curriculuma (Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa, 2005: 8), bi helburu nagusiri erantzuteko; horietarik lehenbizikoa, hauxe:
|
2023
|
|
Hizkuntza jardueren plan estrategikoa (Datuak jasotzeko eredu hau egiteko, oinarri moduan erabili dira: Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa (2009) Ikastolen Hizkuntza Proiektua. Hemendik jasoa:
|
|
Ikastolen Hizkuntz Proiektua. Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa.
|
|
Zamudio: Euskal
|
Herriko
Ikastolen Konfederazioa.
|