Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 103

2000
‎Dena izan da deskubrimendu bat... baina ez dut pentsatu ere egin nahi nolakoa izango zen herri hau ez balitz abertzaletasuna ezkerreko baloreekin uztartzen ahalegindu zen belaunaldi hura egon. Aresti, Zeruko Argiako «Gazte gara»ko artikuluak, euskalduntzearen konzientziazio kanpainak... garai horretan gure historiak hartzen duen birak egiten gaitu desberdin seguruenik beste herri askorengandik.
‎herriaren une larri guztietan, kinkalatzetan oro, gatazkaren lehen lerroan dugula beti ikusi, gure interesak gartsuki etafinki defendatuz. Gure herri honek ez du hori ahanzten ahal
‎Inor ez da gauza izan mundu txiki gure honetan pistola hartu duten emakumeak leial eta fier azaltzen. Herri honek ez du bere kontalaria aurkitu. Harrizko herri honek ez du izkiriatzen duenik.
‎Herri honek ez du bere kontalaria aurkitu. Harrizko herri honek ez du izkiriatzen duenik. Ez du bere kontraesan guztiak filmatuko dituenik.
2001
‎Azken emaitzek mezu garbia eman dute: herri honek ez du fronterik nahi, ez ditu fronteak onartzen. ETAk eta PPk proposatzen dituzten bideak ez ditu herriak nahi, bide berri bat markatu du herriak.
‎Gu ez gara Euskal Herriko ezker bakarra, eta ezkerreko jende horrekin lan egiteko prest gaude eta egongo gara, baina ETArekiko jarrera garbi harturik. Herri honek ez du borroka armatuaren bidez bere burua askatzea nahi, hori gero eta garbiago dago ezker abertzalearen inguruan. Hauteskundeetako emaitzek aro berri baten lehen atala ireki dute.
2002
Herri honek ez zuen bakearen lasaitasuna maite,
2003
‎Gertakari hauek euskal esparru komunikatiboan ari garen komunikabideen ahuldadea agertu dute. Ahulak gara, defentsa gutxi daukagu, eta nahiz eta euskal instituzioek arrazoia ematen diguten arrazoia ematearekin konformatzen gara, nolabait, herri honetan ez daukagu eraso etengabe hauei aurre egiteko mekanismorik. Herri honek bere hedabide propioak sortu eta mantentzeko eskubidea dauka, bere hedabideak bermatzeko modua sendotu behar du.
‎Infra ekoizpena, alegia herriak zurgatuko lukeena baino gutxiago ekoiztea Abailarriri ateak zabaltzea da. Herri hau ez ezagutzea, etorkizunari beldurrez begiratzea, edo begiratu nahi ez izatea salatzen du mailaz behera ekoizteak. Infra ekoizpenak diglosia betirako izatea dakar.
‎Baina Machadorekin batera, bidea eginez egiten dela sinesten badute, eta orain arte bezala horretan jarraitzen badute, edozein tokitara iritsi ahal izango dira, baina ez derrigorrez iritsi nahi zuten tokira. Eta horri eusten badiote, beharbada arrazoiez esango du norbaitek, hemendik gutxira, herri honek ez zuela izan proiektu ilusionante bat aurkezteko gai izan zen minoria inteligenterik. Gehiegizko luxua izango litzateke:
2004
‎Ohar batekin, aukeran: Euskal Herriak ez, izaki bat izanen balitz bezala haren osotasunean harturiko herri honek ez, euskal gizarteko zati aurrerakoi eta ezkertiarrek, demokrazia ireki eta sakona nahi omen duten sektoreek, Euskal Herrirako ere herri guztietarako defendagarri diren eskubideak irabazi nahi dituztenek hartu lukete erantzukizun zama nagusia. Gure jendartea anizkor, aldakor, kulturalki aberats, kritiko, euskaldun, eleaniztun, justu eta abegikor nahi dutenek hartu behar dute erantzukizuna, eta ez, aldiz, jendarte kontserbadore, egoista eta uzkurrean eroso sentitzen direnek.
‎Krutwig ez oroitu naiz: " Herri honek ez du euskara miresgarria merezi" esan ohi zuen hark. Egokiro pentsatua, ene ustez.
‎Esan eta izan, harako irratiak bere burua definitzeko darabilen esapidearen ildotik: . Mitxelenak, aspaldian adierazi zuen ordea, herri hau ez dela sekula elebakarra izan; herri hau elebiduna izan dela aitzin aintzinetik. Nik elebiduna ez baino hirueleduna dela esango nuke.
‎Lehenengoak, Euskal Herria errealitate politiko bezala ikusten du batez ere. Jakina, herri hau ez da oraindik nazio oso bat, eginkizun dagoen proiektu bat baizik, denboran zehar osatu eta finkatu behar dena. Hau da, izan ere, nazionalismo politiko delakoaren oinarrizko xedea.
‎599 Jose Luis Alvarez Enparantza Txillardegi: Herri honek ez du inoiz izan egun euskararekiko duen kontzientzia, Euskaldunon Egunkaria, 2000/11/17.
‎Horratx: menderakuntzaren ondorioz erdaldundutako euskal herri hau ez da berriz euskal herri izango harik eta horretarako independentzia maila askirik lortu ezean. Borroka ideologikoari darion atxikimendua berez ez da nahikoa, hori gizarte bizitzan txertatzeko botere maila ahaltsuaren eskurik gabe.
‎67 Benito Lertxundi: Herri honek ez dauka nazio menperatuaren mentalitaterik, Euskaldunon Egunkaria, 1993/12/7.
2006
‎Oraindik ezda borroka armatua etorri herri honetara, batzuk desiatan dauden arren. Nola lekuguztietan Euskadiren alde trintxeran, eta herri honetan ez. Nola leku guztietan Espainiaren alde trintxeran, eta herri honetan ez?
‎Nola lekuguztietan Euskadiren alde trintxeran, eta herri honetan ez? Nola leku guztietan Espainiaren alde trintxeran, eta herri honetan ez. Aseko dira batzuk eta bertzeak, etorriko baita, azkenean, herri honetara ere, borroka armatua, terrorismoa.
2007
‎Orduan, herri honek ez du irtenbiderik.
‎Aldea dago, aldea dagoenez, hemengo jarraitzaile kikilduen eta hango gidariteorikoen artean. Herri honetan ez daukagu gaitasun teoriko eta ideologiko minimorik gauzarik oinarrizkoenak bereizteko. Eta Kulturaren Euskal Planean aritudirenek ere betiko harrian egin dute behaztopa.
‎Erroetaraino espainoldua dago alde hau, eta espainoltasun horiinon baino argiago ikusten da abertzaletasun erdaldunean. Euskaraz pentsatzekogaitasuna galdu duen herri honek ez du euskal hizkuntza eta euskaltasuna sentitzenerdaraz sortutako mundu sozial eta kulturalaren axaleko axalean ez bada. Hizkuntza eta bizitzaren mundua ez ditu ikusten elkar determinatzen duten eragile gisa, elkar determinatuak diren eragile moduan, bizitzaren gainazaleko kontua da euskarahalakoentzat.
‎Aldea dago, aldea dagoenez, hemengo jarraitzaile kikilduen eta hango gidariteorikoen artean. Herri honetan ez daukagu gaitasun teoriko eta ideologiko minimorik gauzarik oinarrizkoenak bereizteko. Eta Kulturaren Euskal Planean aritudirenek ere betiko harrian egin dute behaztopa.
‎Erroetaraino espainoldua dago alde hau, eta espainoltasun horiinon baino argiago ikusten da abertzaletasun erdaldunean. Euskaraz pentsatzekogaitasuna galdu duen herri honek ez du euskal hizkuntza eta euskaltasuna sentitzenerdaraz sortutako mundu sozial eta kulturalaren axaleko axalean ez bada. Hizkuntza eta bizitzaren mundua ez ditu ikusten elkar determinatzen duten eragile gisa, elkar determinatuak diren eragile moduan, bizitzaren gainazaleko kontua da euskarahalakoentzat.
‎Herri Kontsultaren Aldeko Talde Sustatzaileak emaitzei buruzko balorazio positiboa egin zuen. «Parte hartze zabala egon da eta oso garbi geratu da herri honek ez duela harrobirik nahi» adierazi zuten, eta alderdiek emaitza errespetatzea espero dutela nabarmendu zuen.
2008
‎Martxoan IX. legealdirako hauteskundeak izanen dira EAEn. Legealdiak eta ziklo politikoak agortuz doaz, baina herri honek ez du marko juridiko politiko egonkorrik gauzatu.
‎Datorren udaberrian hauteskundeak izanen dira EAEn, VIII. legealdia bete ostean. 30 urte bete du Euskal Herriko aro berriaren politikak, baina herri honentzako ez da marko juridiko politikoa oraindik finkatu.
‎Izan gaitezen koherenteak: ideologia abertzalearen argitan herri hau ez baldin bada izan behar lukeena, hain zaila ote da irizpide horixe bera aplikatzea nork bere buruari. Hain garratza eta eramanezina ote da ba herri alienatu horren ispiluan begiratu eta nork bere burua halakotzat ezagutzea?
‎Badirudi gauzarik normalena dela kioskora joan eta Vocento taldeko egunkariak erostea. Hauen mentalitatearekin ere herri honek ez dauka gerorik. Hauen euskalduntasunak ez dauka erresistentzia gaitasunik, nazio kontzientzia eskaseko herritarrak direlako, eta euskalduntasunari zor zaion aberri sentiera higatua dutelako.
‎Ez nuke ukatu nahi noski arrazoibide horren nolabaiteko zentzua eta logika, baina, guztiarekin ere, jarrera horren egokitasuna zalantzan jartzea ez da gaitza. Gauzak horrela planteatuta, izan ere, herri honek ez baitauka inolako irtenbiderik, guk baietsi nahi duguna egia izatekotan. Eta hauxe da baietsi nahi dugun egitatea:
‎Zeinen koldarrak euskal seme alabak, zeinen koldarra zu, Terese, gauza hauetaz gehien jakin zenukeena. Edo beste modu batera esateko, zuen herri hau ez da inoiz garbituko zuen gurasoek egindako bekatuetatik, errudunak dira, zentzu kristauan, eta zuek hamartian bizi zarete, lehen aipatu dugun akats intelektual horretan, izan ere...
2009
‎ETAko presoen argazkiak erakustearekin alderatu du egoera hori Quirogak. Gauza bera da, baina herri honetan ez ditugu gauzak bere izenarekin deitu nahi, gaineratu du.
‎Anak baino denbora libre gehiago dudanez, neuk egiten ditut erosketa gehienak, eta txartelaz ordaintzen dut beti. Herri honetan ez dugu kutxazain automatikorik. Ana arduratzen da eskudirua ateratzeaz, Iruñean lan egiten baitu.
‎Eta biziki sumintzen du halakoak zilegitu nahian arrazoi askatzaileen baliabide faltsura jotzeak. Herri honek ez du onartzen jada publizitate kanpaina kalkulatuen bidez gizarteratzen diren egia faltsuen eta alderaketa gaiztoen indarkeriarik. Zerbait egingo zuen...; Herriaren etsaia zen...; Gatazkaren ezinbesteko adierazpena da....
‎Arrazoia bertze nonbaitetik dator, haren ustez. Espainiako Estatuak beldurra dio hitzari, eta herri honi ez dio hitz egiten uzten.
‎Ibarretxek kontsulta planteatu du eta ez digute kontsulta egiten utzi. Baina arazoa da herri honek ez daukala kontsulta egiteko indarrik. Ez dauka.
‎Gizartearen multzo nagusi horrek erreakzionatuko du. Baina erreakzionatu behar du, ez zerbaiten aurka dagoelako, baizik eta herri honi ez bazaio aitortzen bere existentzia eta bere etorkizuna erabakitzeko eskubidea, hor pauso batzuk derrigorrean eman beharra dauzkagulako. EAJk bere tokitik zainduko dituen gunea eta diskurtsoa ere bide horretatik joango dira.
‎Musikaz gain, antzerkia, dantza, erakusketak eta bestelako ekintzak eskaintzen dira. Deba da Euskal Herria jaialdian ordezkatzeko aukeratua, herri honek ez baitu bestelako jaialdirik eskaintzen, eta aurreko urtean harrera paregabea izan zuen ekimenak?.
‎Baina isildu egingo naiz, politikaz ez baitut ezer ulertzen, eta ulertzen ez dudanaz hobe izango dut berbarik ez egin. Herri honi ez dakit; haiei bai, gazte bi haiei nonork egin zien begizkoa, begizkoa eta behar zen guztia. Gizajoak.
‎Horrela jainko batzuek hitz egiten zuten edo jainko horien lekua hartu nahi zutenek. Bizkarra ematen badigu, herri honek ez du bizirik jarraitzea merezi. Tamalez, irtenbideak ixten zihoazen neurrian, pentsamendu hori gero eta maizago agertzen zen haien artean.
2010
‎Noski! Soziologikoki begiratuta, herri hau ez da aldatu, herri honek abertzale izaten eta abertzale bozkatzen jarraitzen duelako. Aldaketa epaileen erabaki bati zor zaio.
‎Delitua egon badago, eta uste dut zigortu behar dela. Baina oraindik herri honetan ez da egon eztabaida bat delituaren kontrako zer borroka eta prebentzio eredu nahi dugun erabakitzeko. Egun dugun eredua maltzurra da, eskubide eta askatasunak bermatzen ez dituena, urratzen dituena.
2011
‎Noiz konturatuko gara farandulan dabilen gure belaunaldiak 70 urte bete arte herri honetan ez dela ziklo oso bat beteko. Ez duzu uste 70 urteko aktore euskaldun baten erreferentea edukitzeak duda eta hutsune batzuk uxatuko lituzkeela?
‎Urregorrizko bizarra eta diamantezko sorbalda, beronelako gizon prestaurik herri honetan ez dala.
‎Bost: Herri honek ez du sinistu inoiz independentzia lor zezakeenik. Horretarako pedagogia politikoa egin beharrean gaude.
‎Haren ustez, pedagogia politikoa egundoko frakasoa izan da herri honetan. . Ahalmen estrategiko global baten faltan, herri honek ez du sinesten posible denik euskal estatu bat. Ikuspegi estrategiko hori gabe ez da garatzen kultura politiko bat, eta hori gabe ez duzu sinesten ezer posible denik sistema politiko espainiarretik kanpo?.
‎Likidotik solidorako trantsizioari begira, harrizko herri hau ez da garantia, baina ez da abiapuntu txarra. Ikusita epe erdira kontinenteak estatuetara bildu, estatuak nazioetara ekarri, hiriak herri bihurtu eta hiritarrek herritartu dutela, euskararen herriak ez luke bere izana hiritartu behar, harritu baizik.
2012
‎batzuk independenteago, beste batzuk autonomikoago, beste batzuk subiranistago... baina buruaren jabe. Herri hau ez zen helduko heldu garen punturaino herri moduan sentimendu hori izan ez balu. Orain formula bilatu dugu nola egin.
‎Herria etsipenera eraman duzue, eta ez zuten hau merezi. Herri hau ez nahigabetzeko, ez zen beharrezkoa txapeldun izatea. Argi izan ezazue esandakoa.
‎Tumbangsamba ez da batere leku atsegina. Herri hau ez da nire gogokoa. Gauza txar asko daude hemen:
‎Herri hau bizirik dago, zapalkuntza luzeen historia borroka sutsuen historia ere izan delako. Eta oraingo zapalkuntzen aurrean ere, herri honek ez du geldirik geratzeko asmorik. Ez gaude prest geldirik geratu eta gure izana nola suntsitzen duten ikusteko.
‎Jende dezente zebilen hondartzan, maiatzeko asteazken buruzuri bat izateko. Herri honetan ez al du inork lanik egiten, erretxindu nintzen. Azken urtea lau hormaren artean igaro eta gero, min ematen zidan asteazken arrunt batean jendea kalean ibiltzen zela egiaztatzeak.
2013
‎errepikatu dute haserre bizian Txandok eta Brisketek. Herri honetan ez zeukeagu ez ardurarik, ez gaizpentsurik eta ezta aiurri zuzenik. Atzokoan herri osoa erre zitekean eta arriskuaren kulunka luma baten zamatik zintzilik egon zuan.
‎—Kokoherriko nekazariek eta abeltzainek ez ditek merezi hainbeste urtetako gure ahalegina. Herri honek ez zeukak konponbiderik diote amorru bizian eta saminez Txandok eta Brisketek. Egun osoa eman diagu ipuruak, lasto zatukak, enborrak eta beste sugaiak bildu eta pilatzen, erreloa prestatu eta ikatz gori sapa dotorea prestatzeko eta hara zertarako, bi lagunek bestek jaramonik ez egiteko deitoratu dute sumindurik.
‎" Bizitza osoa bertan emateko balioko luke. Agerikoa da, gainera, herri honetara ez dela arrotzik asko hurbiltzen noski". Hola mintzatu ziren, hola erabaki zuten eta holaxe gertatuko zen, denborarekin ‘Horse house’ Jostundegia bihurtu ez balitz.
2014
Herri honek ez zuen unibertsitate propiorik eta iruditu zitzaidan hori lortzeko modurik onena zela kanpora ateratzea eta beste unibertsitateak ikustea. Unibertsitatearen aldeko ahalegina oso urrutitik zetorren.
‎Euskal Herrian aldiz, ez dago aldaketaren alde lan egiteko plataformarik. ELA eta LABen artean egin da zer edo zer, baina herri honetan ez gara, bakarrik, abertzaleok bizi. Diagnosiak partekatzeko fororik ez dago.
‎Bertako mintzoarenak egin zuen garaiko isiltasuna gainditurik, ordukoak baino egun hobeak ezagutzen ari da gaur euskara Bidankozen; ez zen zaila. Gauzak horrela, eta 1950 inguruko azken belaunaldi euskaldun hark utzitako arrasto apalari esker, XX. mendea hasi zenerako erronkariera kale girotik eraitsia zuen herri honetan ez da euskararen katea zeharo etetera heldu, Nafarroako leku anitzetan, zoritxarrez, gertatu zen bezala.
‎" Herri honek ez dio inolako zilegitasunik onartzen Espainiako Koroaren inongo ordezkariri"
‎Herriok dugun erabakitzeko eskubidearen gauzapena nola egingo den erabakitzeko unea da.Honen guztiaren aurrean, Usurbilgo Udalak honako adierazpen hau onartzen du: Juan Carlos Borboikoaren Abdikazioaren aurrean, Usurbilgo Udalak benetako haustura demokratiko baten aldeko aldarrikapena egiten du, Euskal Herritarrok gure herriaren etorkizuna erabakitzeko dugun eskubidea aldarrikatuz. Era berean, herri honek ez dio inolako zilegitasunik onartzen Espainiako Koroaren inongo ordezkariri.Bizi dugun egoera politikoaren aurrean, gure herriaren aitortza eta erabakitzeko eskubidea eskuratzeko helburuarekin lan egiteko deialdia luzatu nahi diegu Euskal Herriko alderdi politiko, sindikatu, eragile eta herritarrei.
‎Mila ekimen, mila iniziatiba. Txikia baina handia den herri honek ez zuen etsi, ez zuen erdibidean gelditu nahi izan.
‎" Gure beharra badute horiek". " Eta gero, herri honetan ez zen lehenago kontrabandorik, zeren ez zen mugarririk". " Arrazoi handia".
Herri honetan ez da nafarreria kasurik gertatu.
2015
‎Esatea: herri honetan ez dugu nahi ez ETAren estrategia ez isolamenduaren eta inkomunikazioaren estrategia. Uste dut sekulako eragina izan zuela, eta politika aldatu zuela?. 98 Elkarri ren lehen bake konferentzia, 1995ekoa, hirugarren esparru hori indartzeko bidean garrantzitsua izan zela uste du Elkarri ren sortzaile eta koordinatzaile izan zenak:
‎Benetan iruditzen zait herri honek ez dauzkala merezi dituen politikariak, inondik inora merezi ez duen talde armatua daukan bezala. Nori okurritzen zaio Bilbon larunbat eguerdian bonba auto bat jartzea, aurrean inongo helburu estrategiko edo militarrik eduki gabe?
‎Esaterako, guk garrantzi handia ematen genion, gaztetan, sortzeari eta aukerak izateari. Eta, azken urteotan, herri hau ez da onena horretarako. Pairatu behar duen barruko eta kanpoko presio politikoak eragin handia du, eta aukera profesionalak, ideologikoak eta zientifikoak murritzak dira?
‎Denetik dago. Kolore guztiak agertzea gustatzen zait niri, eta herri honetan ez da erraza izan hori. Arrazoi asko daude horretarako, eta bat da AEBek guri ezarri diguten presioa.
‎Oragarre herri euskalduntzat sal geniezaioke Hego Euskal Herriko nornahiri arazo handirik gabe, baina ez da guztizko egia; herri honetan ez da 40 urte inguruko jende erdaldunik falta, ergo... frantsesak indar handia hartu du Oragarren. Halaz ere, Parisen sehi egon zen emazteki oragartar batek naturaltasun osoz ahoskatzen du dardarkari hobikaria enekiko elkarrizketan Behauzen; elkarrizketan gurekin batean den haren senar behauztarrak ere hobikaria ahoskatzen du:
‎barruan daudenak askatasunagaz eskuzabalak izateagatik daude hor. Herri honek ez dio inori barkamena eskatu behar. Berari eskatu lioke askok".
2016
‎Beste hau ere bazioen lehengusinak: Galiziara inoiz ez itzultzeko erabaki tinkoa hartua zuela, beti uste izan baitzuen herri honek ez zuela tratatu berak merezi bezala. Behin betiko agurtzat jo behar genuen, beraz, gutun hura.
‎– Herri honetan ez zaizu barkatzen liburuak saltzen badituzu. Horrek esan nahi du ez zarela idazlea, ez zaudela literaturan(?).
‎Ez gaitezen engaina, herri hau ez zaio inori axola horregatik jotzen dut larrua ilargiaren alde ilunean.
2017
‎«Bizkorregia zaitut. Herri honetan ez da bizkor kontuan zuri aurrea hartuko dizunik. Sartuko zenioke zuk ziria baita bere bizkorrean bere buruari segitu ezin dion gizonari ere», dio, gurditxora igo eta uhalak askatuz.
‎Deba ibar gehienean, Durangaldeko ekialdean (Zaldibar, Elorrio, Atxondo, Abadiño) eta Otxandion erabiltzen da. Oñatin, Antzuolan eta Mutrikun laiotz esaten da; azken herri honetan ez besteetan ainube lehiakide duela. Urolaldean eta Goierrin ere laiotz esaten da.
‎Gurea da legezko ele bakarra. Herri honetan ez da zuentzat lekurik. Marrau egin nahi baduzue, zoazte Marral Herrira!" Lur hau betidanik Marral Herria izan ez balitz bezala.
2018
‎Elkarrekin etorkizun demokratiko, justu eta duina eraikitzeko bidean, inoiz baino argiago dagokigu askatasunaren eta eskubide zibil eta politikoen defentsan elkarri eskua ematea. Hain justu, ekainaren 10eko giza kateak balio behar du adierazteko herri hau ez dagoela prest atzera egiteko bere asmo eta helburuetan, aurrera egiteko determinazioa duela. Halaber, etorkizuna elkarrekin eraikitzeko borondatea erakutsi behar du mobilizazioak, horrek ahalbidetuko duelako mugak eta oztopoak gainditzea eta urrutira iristea.
‎Pentsatzen hastea bera buruko min handiegi. Eta, ez jakitearren, ez dakitena da Herri honetan ez dela sekula egon gaztetxerik aste bi baino gehiagoz iraun duenik. Laurogeiko hamarkada mitifikatu hartan ere ez, gaztetxeak eta okupazio mugimendua bizi zeudenean.
‎Beraz, gatazka politikoa ez da amaitu. Herri honetako eskubideek errespetatu gabe jarraitzen dute, herri honek ez du erabakitzeko eskubiderik, zapaldutako herria izaten jarraitzen dugu.
‎Nagusitzen ari den politika eredu bati hortzak erakutsi nahi izan dizkio ekimenak astebeteko ekinaldiaz, eta hori hona ekartzen badut kezka batengatik da, bereziki: kanpora begirako politiketan, herri hau ez ote da are eta gehiago uzkurtzen. Behintzat, desitxuratzen?
‎367. Esnaola, E. (2016ko ekainaren 4a): " Herri honek ez du ondorioztatua estatu propio bat behar duela", Berria.
‎Esnaola, E. (2016ko ekainaren 4a): " Herri honek ez du ondorioztatua estatu propio bat behar duela", Berria.
2019
‎(…) Eta gure errealitatea da gaurko gure Euskal Herri hau ez dela euskalduna, ez baitago euskaldunen mendean, ez baitago euskaldunen eskuetan. Eta alferrikakoa da gurasoei eskatzea bere semeei euskaraz erakustea.
2020
‎Mundiñanok argi du Euskal Herriko gehiengo politiko, sindikal eta sozial batek aspalditik aurrerapausoak eskatzen dituela. “ETAk bere jardun armatua utzi zuenetik 10 urte pasa dira, armak entregatu zituenetik 3 urte eta bere disoluziotik 2 urte pasa dira, eta oraindik herri honetan ez da normalizazio politiko bat eman; oraindik herri honetan asko sufritzen ari da, eta badaude itxi beharreko zauriak" gaineratu du Mundiñanok. Horregatik, borondate politikoa eskatu dio Espainiako Gobernuari.
‎Baina bera hain zegoen gustura, eta gero Aimar, eta... Eta herri honetan ez al dituzte sekula ixten ostatuak?
2021
‎Legezkoa eta normala dena ez dela beti bidezkoak. Luzaz higatua izan den herri hau ez da arras hautsia, osatu gabea baizik. /.../
‎Erabaki politikoa da… Historia aztertu behar da. Herri honetan ez dugu unibertsitate kulturarik izan inoiz. Inoiz ere ez.
‎«Herri bakoitzari ez zaio horri buruz iritzirik eskatzen; badu etxe kopuru bat egiteko urtero, gure kasuan 23 bizitegi. Guk gure hazkunde demografikoari buruz herri honetan ez dugu erabakirik hartu. Baina gure helburua ez da baitezpada hazkunde horrekin jarraitzea orain arte joan den martxan».
‎Gaurko eta atzoko borrokak izan zituzten gogoan: «Borrokak bere horretan dirau; herri honek ez dio egun bakar batean ere antolatzeari utzi, ez eta kapitalismo izeneko pandemia mundialaren aurka borrokatzeari ere». Nabarmendu zutenenez, «kapitalismo heteropatriarkalak ankerkeriaz» jokatzen du hainbat pertsona zaurgarrirekin, eta hainbat eremutan du eragina.
‎Benetan uste dut jarraitu zuen aztertzaileak herri honek ez dituela emakumeak borrokara bidaliko. Oraindik ez dugu amazonen erregimenturik.
Herri honek ez du etorkizunik egungo markoan, eta, bere existentzia ziurtatzeko, Euskal Herriak urratsak eman behar ditu Euskal estatua eratzeko.
‎Klase politikoak, oro har, eta, batez ere, erantzukizunak izan dituzten alderdiek, PSOEk bezala, lotura zuzena dute errepresioaren estrategiarekin. Beraiei esker Herri honek ez du askatasuna lortu, hainbeste oinaze ekarri duten segurtasun indarrei laguntza eman diete, eta gerra zikinaren atzean daude.
‎Agian, herri hau ez da mundu guztiak uste duen lekutxo zoragarria.
2022
Herri honetan ez da inoiz piratarik izan, kortsarioak asko baina piratarik ez erantzuten nion.
‎Behar zen jarrera eduki genuen? Herri honetan ez da inor salbatzen. Bakoitzak bere errelatoa izango du, baina orain, ETAren amaieratik hamar urte pasatuta, autokritika hori egiteko momentua ailegatu da, denontzat.
Herri honetan ez dakigu edertasunaren berri, baina haren alabek, alkatearen alabek, gauzak ikusiak baitira, gauzak entzunak, beste leku batzuetan ibiliak, begirada zabala dute, eta horrek edertzen ditu. Uste dut, jauna, igual hori izango dela edertasuna, irten eta ikustea, neskato horiei gertatzen zitzaien bezala.
‎Gogoan dut nola, Jimenarekin, gure aitaren heriotza baino lehen, hamar hesola sartu zituen, aurreko urtean itsasoarekiko hiriko mendizale txango oso bat galdu zelako. Izendegia modu bat da geure buruari gogorarazteko leku honek huts bat duela, baina herri honetan ez dugula ahazten.
‎Zaharrak, ordea, asko daude herri honetan, eta egin kontu apenas garela berrehun. Hemen ez daukaguna, herri honetan ez dakiguna da beste leku batzuetatik etorri eta hemen geratzen den jendearen berri. Gutxi dakigu horren gainean, eta horregatik, martxoko beroak buruan jotzen ninduelarik Catalinak kontatu zidanean Jimenaren etxearena, urdaila sumindu zitzaidan, ama munduaren amaierarena kontatzera etorri zitzaidanean bezala.
‎zer den erakutsiko diola, herri hau ez dela bere modukoentzat, pasatzeko egun batzuk berarekin hondartzan. Hori dena esan dio gizonak, baina Migelek ez du errepikatu ahizpen aurrean, ez baitaki ziur noraino entzun duten zer.
2023
‎Ia denek nuklearraren kontrakotzat zeukaten beren burua. Uste genuen herri honek ez zuela horrelakorik merezi. Lehen ondorio ekonomikoa zen ordura arte etxe batek zentral nuklear gabe hamar balio bazituen, ez zizkiotela hiru ere emango zentrala eraikitakoan.
‎«Azpeitiko Udalak jazarpenaren berri izan eta informazioa baloratu eta egiaztatu ostean, erasoak jasandakoei eman beharreko arreta eta laguntza eskaini die, horretarako dituen baliabideak aktibatuz. Udalak ozen adierazi nahi du herri honek ez duela inolako indarkeria matxistarik onartzen, eta azpimarratu nahi du espazio publikoa eta herriko jai guneak espazio seguru, gozagarri eta askeak izan behar direla».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia