2000
|
|
Ni kristaua naiz, katolikoa, neure garaikoa.
|
Herri
honek euskal apaizari arketipo bezala monumentu bat zor dio, euskal kulturaren salbatzaile izan delako. Gure literaturan eliz gizonak izan dira euskara astindu dutenak:
|
2004
|
|
Galderak izenaren eta izanaren arteko auzia planteatu nahi du, izenak ezertarako balio baldin badu behintzat. Ez al da aldrebesa
|
herri
honi Euskal Herria esaten jarraitzea, euskararen herria bezainbat erdararen herria ere baldin bada. Ez dakit zer iritziko liokeen Euskaltzaindiak, Salaburu tarteko, honako deitura berri honi:
|
|
Hori ote da euskara erdararen pare ipintzeko ildoa? Hori ote da erdal
|
herri
hau euskal herri bihurtzeko bidea. Ez, ez du horrelakorik aditzera eman nahi berez:
|
2007
|
|
Gizarte esparru horietan jasan dugunetnozidioaren hondamendia da arazoaren muina, ez esparru politikoan izan dezakegun gehiengoaren borondate subjektiboa. Ideologia abertzaleak, ezker nahizeskuin, izaera eta biziera nazionalean espainoldua dagoen borondatean kokatzendu euskal arazoaren sendabidea, baina borondateak ez gaitu euskaldun egiten.Borondateak ez zuen
|
herri
hau euskal herri egin. Euskarak eta euskal identitateaksortu zuen herri hau.
|
|
Multzo honetan kokatzen ditudaneuskaltzale intelektualak jakinaren gainean daude horri buruz. Badakite ez duelaedozein politika estrategiak balio erdal
|
herri
hau euskal herri bilakatzeko. Boterenazionalaren hainbatekoak adina garrantzia baitu berorren nolakoak:
|
|
Amaitzeko, agian, egunen batean, Gabriel Arestik iragarri zuen idazlea Asteasu edo Obaban ez ezik,
|
herri
honetako euskal literaturaren publiko zabalak(?) Pasaian edo Harbourren ere aurkituko du berau. Agian, literaturazaleak hala nola herritarrok orobat ausartagoak izanen gara.
|
2008
|
|
Hemen bertan horixe bera gertatzen zaigulako; izan ere, etsaiaren nazio hizkuntza menderatzailean askatu nahi digute aberria gure abertzale gehienek. Gero, askatu ondoren, jakina, euskarak bere alde izango omen lituzke direnak eta ez direnak, egungo erdal
|
herri
hau euskal herri bilakarazteko. Horratx, abertzale askok sinestarazi nahi diguten miraria.
|
2009
|
|
Getaria txakolinaren festa da, euskara, portua, arrantzaleak eta balearen memoria, luxuzko gastronomia, Erdi Aroko kale zaharrak, San Anton mendia kosta osotik ikusten baita, atzerrikoentzat aberastasuna eta gloria lortzeko lanean buru belarri aritu diren nabigatzaileak... Kostako
|
herri
honek euskal zoriontasunaren antzinako formulara garamatza: lana, lana, lana eta tripa festa!
|
2011
|
|
Herri honetako sentsibilitate desberdinen bizikidetza bilatzen dute «transbertsalitatearen» bidez. Zer dira sentsibilitate desberdin horiek? Ez dira herri hau gorria edo urdina izan behar duela dioten iritzi desberdinak, baizik eta
|
herri
hau Euskal Herria dela edo Espainia dela diotenen sentsibilitateak.Argi hitz egin dezagun: herri honi autodeterminazio eskubidea dagokio, berez.
|
2012
|
|
Eta jakin dezazuela, izan zaiteztela oso kontziente, benetako konponbiderik ez dela izanen zuen kartzeletan euskal preso politiko bakar bat dagoen bitartean.
|
Herri
honek euskal preso eta iheslari politiko guztiak etxeratzeko borondate eta konpromiso argia du. Bide horretan ari gara, baina bitartean, etxean ez ditugun bitartean, Espainia eta Frantziako ziegetan zein erbestean dauden euskal herritar guztiek jaso dezatela hemen bildutako milaka gazteon besarkada beroena!
|
2016
|
|
NECOCHEA, ARGENTINA. Buenos Aires probintzia kostaldeko
|
herri
huntako euskal etxeak Olentzero errezibiturik bururatu zuen urtea abendoaren 20an, ber denboran ospatu zituelarik Olentzero eta haurren besta eta San Tomas eguna, txistorra eta sagardoa dastaturik, sagardoa heiek egina, Necochean berean, euskal moldeari jarraiki. Euskal etxeko dantzariek ikazkinaren ohoretan dantzatu zuten eta Olentzerok opariak banatu zizkien haurreri.
|
2019
|
|
Oharra:
|
Herri
honen euskal izen arautua Azkaine bada ere, lekukotasun hauek guztiak Azkain aldaeraren alde mintzo dira.
|
|
Oharra:
|
Herri
honen euskal izen arautua Urepele bada ere, aurkitutako lekukotasun hauek jatorrizko Urepel aldaeraren alde mintzo direla ematen du, alde batera utzi gabe XVI., XVII. eta XVIII. mendeetan dokumentatzen den Urepela aldaera.
|
2021
|
|
Hala ere, inork ez luke pentsatuko gure
|
herri
hau Euskal Herria litzatekeenik euskararik ez balego. Garai batean, Euskal Herria izena asmatu bazen, deskripzio bat egitetik izan zen.
|
2023
|
|
2012ko otsailean, babesa eman zigun Leioako Udalak Kultur Leioan. Ordutik,
|
herri
honetako euskal sorkuntza eszenikoen motorra izaten ahalegindu gara, antzerkiaren eskutik bizia ekartzen herriari eta baita ekonomia bat ere. Bide horretan, hasieratik jaso genuen orduko hautetsi politikoen onespena, eta jakina, Ana Lopez Kultura eta Gazteria Zuzendariaren laguntza, konpromisoa eta babes ezinbestekoa, talde bezala handitu eta sendotzea ekarri diguna.
|