Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 51

2000
‎Guk abesten genuen bizi genuen herria, bizi ginen moldean sentitu eta abesten genuen. Herri honetan biziz gero, bakoitzak herrian bertan bere borroka eraman behar zuen. Gero, bat edo beste preso izatea, taldeko izan edo ez, gauza horiek normaltzat hartzen genituen.
2001
‎Orain, arazo larria dagoenean eta sufrimendua eta biolentzia daudenean ez badute lanik egiten, nola egingo dute lan gero egoera larri horiek konponduta daudenean? Desobedientziak, herri honek bizi dituen arazoak konpontzeko lagungarri izan behar du eta lan egiteko benetako unea orain da. Gatazka zibilizatu nahi dugu.
2002
‎Estatutoa erregeneratzeko aukera ez da benetako aukera bat, nahiz eta aliantzaren batzuei bidea irekitzeko balio dezakeen. Hala ere, herri honek bizi duen gatazka konpontzeko eta herri honen aspirazioei erantzuteko ez du balio. Ideia hauetan sakontzea eta gure jendeak hau argi izatea garrantzitsua dela uste dugu.
‎Gure euskal ingurunean eta herri honetan bizi dugun metahistoriaren oinarriaere oinarri berdinetan funtsaturik, garai batean Espainia eta Jainkoa salbatzeko? 1936an?, eta bestean Euskal Herria eraikitzeko, gure herritarrak ez dira gelditzen eta asetzen jendea hiltzeak dakarren hondamendiaz. Atzo Ernest Lluch historialari trebea eta Euskal Herriaren aldekoa hil digute.
2003
‎Gizarte eredua beste eztabaida bateko gaia da. Edonola ere, zein da sustatu eta defendatu nahi den gizarte eredua, ekonomia herritarren ongizatearen eta haien eskubideen gainetik egoten jarraitzea eta hori betiko horrela izatea helburu duena, ala ekonomia herri honetan bizi direnen zerbitzura egongo den eta enpresari nahiz profesional liberalen zerga iruzurrak, gizon eta emakumeen arteko desberdintasuna, lan baldintza kaxkarrak, gizarte bazterkeria eta lan ezbeharrak desagerrarazi eta aberastasuna gizalegez banatuko duen gizarte eredua?
‎Bigarren ikuspegia emanen dizu herriaren izenean mintzo omen zaizun alderdiak, hitz hauekin berekin: Hau da, ez besterik, herri honetan bizi dugun gatazkaren iturburua: Espainiako eta Frantziako estatuek ez dute aitortzen herri bat garela eta, beraz, ez dute onartuko nazioarteko legediak munduko herri ororentzat onartzen dituen eskubideak dagozkigula guri ere.
2005
‎Parisera abiatzen zirenek ez omen zuten trufa garratza baizik merezi, hirira joaten zirelako, mutikoak mutil izateko eta neskak, nola ez, puta bilakatzeko. Alta, errepikatzen zuen Xarlesek etengabe, ez ziren denak herri honetan bizitzen ahal: ez zen lanik, ez zen dirurik eta bigarren gerla bururatu ostean etxeetara zetorren dirua Paris edo Bordeletik faturrak zuen mandatez ekartzen zuen.
‎Baina abisatu nahi izan banu, nuen. Herri honetan bizi dela baino ez nekien. Azalpenak, dena den, geroko utzi ditut.
2006
‎Tamalez, elkarrizketa itxi da plazan eta kalean. Lan izugarria egiteko dago, komunikazio bideak berrezartzen direnean konponbidea erraztu daiteke, eta honek balio du ere herri honek bizi duen gatazkaren konponbiderako».
2008
‎Behin eta berriro kontrakoa entzuten den arren, bakea eta herri honek bizi duten egoera politikoa, nahi ala ez, lotuta daude. Horregatik da zilegi pentsatzea bakea negoziazio prozesu batetik baino ez dela gauzatuko, indar politiko nagusienak ordezkatuko dituen prozesu batetik.
‎Argala eta Arnaldo Otegiren kasua lekuko. Horrek irudikatzen du herri honek bizi duen tragedia. Ezinezkoa da estatus definitiboa diseinatzea, baldin eta aurretik izan zen diktaduraren aurka gehien egin zuen mugimendua negoziazioetatik bazter uzten baduzu.
‎Kalearen izena Jeremiah Elfreth en izentik dator. Herri honetan bizi izan zen, eta ferratzailea izan zen.
‎Zenbat urte igaro behar dira inposaketaren bide antzua dela ikus dezaten? Herri honek bizi duen eraso egoera iraunkorraren aurrean, apaltasunez baina harrotasun osoz, euskal herritarrei gure erabakiaren arrazoiak azaldu nahi genizkien, bai eta mezu argia helarazi errepresioaren arduradun politikoei ere. Azkenik, Euskal Herriaren askatasunaren eta berrerainkuntzaren alde era antolatuan eta konprometituan borrokatzeko deia luzatu nahi genieke euskal herritar guztiei».
‎38 Horren haritik, urrats kualitatiboa izan da Anitzak Ekimena sortzea, Euskal Herrira kanpotik etorritako pertsonek osatua; lehendabizikoz eta publikoki adierazi dute gatazkaren konponbidean parte hartu nahi dutela, baita haien eskubideen eta Euskal Herriaren eskubideen alde aritu ere, herri honetan bizi direlako eta eguneroko bizitzaren zati direlako.
‎1 Herri honetan bizi diren izaite batzueri oroitzapen hitsak utzi dituzulakotz
2009
‎Historian zehar anitz gertakizunek osatu dute herri honen bizia: iparraldetik hegoranzko bide nagusia zenez, erromatarrez bestalde inbasio ugari jasan ditu mendez mende, arabiarrak, frankoak, barbaroak, sekula ahaztu gabe bere izaera eta bere nortasuna.
‎Amnistiaren Aldeko Mugimenduaren arabera, “beste behin Guardia Zibilaren okupazio militarra salatu beharrean aurkitzen gara. Azken hilebeteotan bereziki Lesakan ematen ari den okupazio eta jazarpen polizia benetan itogarria dela esan nahi dugu, sektore baten aurkako kontrola eta errepresioa helburu duten jarduerak direlarik hauek guztiak”.Euskal preso politikoekiko elkartasunez egin asmo zen mendi martxa baten aitzinean “horrenbeste polizia armaz leporaino josita agertzeak erakusten digu norainokoa den herri honetan bizi dugun poliziaren okupazioa eta errepresioa” Amnistiaren Aldeko Mugimenduaren arabera.
‎Errepresioaren bidea antzua dela aldarrikatzea beste behin. Herri honek bizi duen gatazka politikoa ez da inolaz ere ezker abertzalearen aurka modu guztietako erasoak egiten konponduko. Argi ikusi dugu egunotan, herri honek demokrazia gabezia handia dauka.
‎Hondurasen eskuin aldeko ohitura izan da betidanik; herri honetan bizi nintzela 80ko hamarkadan,, sozial demokrata?, zen baimentzen zen ezkerreko alderdi bakarra eta ia komunistatzat jotzen zuten Tegucigalpako agintariek.
‎Euskal preso politikoen argazkiak herri honetan bizi dugun eta beraiek iraunkorki elikatzen duten gatazka politikoaren ondoriorik agerikoenetakoa dira. Torturaren, dispertsioaren, espetxe politika hiltzailearen, hilketen isla dira.
‎43 urtean ibili da arrantzale lanetan, eta ondo baino hobeto ezagutzen ditu Somalia inguruko urak. Bahiketaren bukaeragatik oso pozik agertu den arren, Afrikako herri honek bizi duen egoera kaskarra gogoan izan du arrantzale ohiak. Diruagatik bahitu egin dute, bizirauteko beharra dutelako.
2010
‎Iaz bodyboard kirol espezialitateko txapeldunorde bilakatu zen Eunate Agirre euskal kirolariak maiatzaren 4an hasiko du Brasilen denboraldi berria, Bruzios herrian jokatuko den Grand Slameko lehenengo proban parte hartuz. Eunatek BAT Basque Teamen babespean dihardu kirol jardunean, eta gaur, Sopelan aurkeztu ditu( herri honetan bizi da eta hemengo hondartzetan hasi zen kirol honetako ibilbidea) datozen hilabeteotarako kirol egutegia eta bere webgune eraberritua, Internacional Bodyboarding Association IBA Tour deritzon bodyboard profesionalaren zirkuitu nagusiko bere partehartze guztiak jarraitzeko aukera eskainiko duena (www.eunateaguirre.com)
‎Burujabetza ongizate handiagoa da. Herri honetako bizi kalitatea etengabe hobetu da azken hogeita hamar urteetan. Eta hori burujabetza esker izan da horrela, erabakiak geure kabuz hartzeko ahalmena dugulako, egunetik egunera handiagoa.
‎Euskal gizarteak, herri honetan bizi garen eta hemen lan egiten dugun gizon eta emakumeek, geure buruarengan sinesten badugu, eta geroa geure eskuz idatziko dugula benetan sinesten badugu, hala egingo dugu. Ez dut inolako zalantzarik.
2011
‎Erakunde horren markoa zehaztea, batetik, eta, bertzetik, eskumenez hornitzea. Herri honek bizitzeko behar dituen eskumenak argitu behar dira. Instituzioak bereganatu behar ditu departamenduen eskumenak, Akitaniarenak eta estatuaren batzuk.
‎Kultura abentura barri legez agertu jaken proiektu hori Markina Xemeingo hainbat gurasori, sustraietan tinko eusteko eta bizi barria emoteko aurretikoengandik jasoriko oinordetza aberatsari. Elkar hartu genduan herri honetan bizi ginan askok eta askok, bertakoak eta kanpotik etorriak, umeak, gazteak, helduak, zaharrak. Baina proiektu liluragarri hau Karmeldarren komentuan sortu zan.
Herri honek bizi duen gatazka politikoarekin batera kokatu behar dugu, ezinbestez, herri hau menperatzeko aspaldi abiatutako asimilazio prozesua. Eta horrekin batera, noski, bizi dugun hizkuntza gatazka bera ere, eta egun espainiera eta frantsesa direla hizkuntza nagusiak euskararen herrian.Herri euskaldunarentzat benetako konponbideari ekiteko, asimilazio prozesua gelditzean jarri dugu lehentasuna.
2012
‎Ezker Abertzalea eta beste hainbat erakunde zein eragile, herri aske eta burujabearen aldeko indar bilketan sartuta gaude buru belarri. Herri honetan bizi eta lan egiten dugunok badakigulako zer garen, eta, batez ere, zer nahi dugun izan: Euskal Herria, letra larriekin, hori dugu helburu, ez besterik.
‎Ene bila etorria zen mutil gazte hau paristarra zen, esposatua, haur baten aita eta herri huntan bizi bere andrea, Paulette, eta seme ttipia Mixel-ekin. Harrera ona zuen, bere izena, Jacques Bamde.
2013
‎Eskola osoki, euskara ere bai, gure atal eta ondaretako bat da, baina hori bezala, teknologiak, elkarbizitza.... Herri honek bizi berri duen historia ezagutu eta landu egin behar da. Elkarbizitzan lortutako akordioak hor daude, biktimak eskoletara ekarriz.
‎Lehenengo momentu haietan, honako burutazioak: " Herri honetan bizi izanda eta zenbait gauzatan ibilita, badakizu askori geratzen zaiola eta injustizia arrunta dela. Bere larritasunaren barruan, ohiko gauza bezala hartu nuen.
2014
‎Ezkontza Ez herri huntan bizi izanikan ere, Azkarateko elizan nahi izan du, buruilaren 13an, Maitena Suin andereak biziko laguntzat hartu, bere baia emanez, Giovanni Amiand jaun gaztea. Urtxo pare hau Lyon eskualderat buruz hegaldatu da, beren lan saila han segitzeko.
2015
‎Ez da ulergarria batzuek bukatutzat ematea biolentziaren arazoa, ondorioak konpondu gabe daudenean; eta bai, biktimena da ondorio oinarrizkoena, baina baita ere presoena. Hori konpondu gabe, inork ezin du bukatutzat eman herri honetan bizi izan dugun arazoa.
2016
‎Lau erakunde hauetatik lehenengo biak ikusi ez zituzten oztopoak antzeman dituzte azken biak; hau da, Espainiako Gobernuak Gipuzkoan duen Delegaritzak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak eman dituzte kontsulta egitearen kontrako iritziak, gaia ez dela udal esparrukoa argudiatuz.Honen harira, gipuzkoarrak garen heinean, bigarren mailako herritarrak ez garela esan nahi diegu Gipuzkoako ordezkariei; azkenaldi honetan inguruko beste herrietan hondakinen bilketari buruzko galdeketak bultzatu diren bezalaxe, zubietar eta usurbildarron hitzari ere errespetua zor zaiola uste dugulako. Are gehiago oraindik, eraiki nahi den proiektuak kezka handiak eta larritasun maila altua sortzen duen azpiegitura bat denean.Kontsultari ezetza jaso ondoren, Udalak herritarrei itzuli zion galdeketa egiteko eskumena eta guk, Erraustegia Erabakia plataformak, galdeketa aurrera eramatea erabaki dugu.Zilegitasun osoa dugu horretarako; herritarrak gara, herri honetan bizi nahi dugu eta gure bizitzari eta gure bizimoduari eragingo dion proiektuaren aurrean zer esana badugula aldarrikatu nahi dugu.Izan ere, eta beste kontsiderazioetatik at, denok baitakigu erraustegi bat ez dela gaur eraiki eta bihar desagerrarazi daitekeen zerbait. Hala ere, gure herrian, gure etxean, inolako oniritzirik edo baimenik gabe sartu nahi digute.Gure etorkizunari buruzko erabakia hartzea guri dagokigula uste dugu.
‎Prozesu konplexua dela badakigu, baina herri honek bizi izan duen guztia ez da alferrik izan. Esperientzia handia pilatuta ekiten diogu erabakiaren aroari eta heldutasun demokratiko handiko herria garela demostratzeko moduan gaude.
2017
‎" Edozeini laguntzeko prest gaude gu. Azken finean, herri honetan bizi gara eta herriko parte gara", azpimarratu du Jhonson eta Josune elkarteko Jhonsonek.
‎Non dago arriskua ba? Bera ez besterik ez baita arriskuan jartzen ari dena herri honen bizi iraupena eta bost axola gure miseria eta beharrak. Martxa honetan gureak egin du!
‎57. Helburua ez da estatua lortzea estatua lortzeagatik, baizik eta herri honek bizirik irautea, euskaldun gisa existitzea. Hori bermatu ahal izateko nahi dugu estatua?.
2018
‎Lehenxeago azaldu dudan bezala, uste dut oraindik 50.ekoen amaieran bere egindako zoru diskurtsiboarekin dabilela euskaltzaletasuna. Izan ere, herri honetan bizi izan ditugun zirkunstantziengatik –batez ere, guzti guztia aparteko logika batzuetan ipini eta ibilarazi duen gatazka armatuagatikoraintsu arte apenas pentsatu da aldaketa horiek kultura, herri, hizkuntza arloko diskurtsoei zekarkien lastaz, edo, gutxienez, eszena toki berriaz. Eta, aldi berean, oinarrizko
‎Herritarren prentsaurreko handi bat iragarri dute larunbaterako, martxoaren 17rako. Bertan, gaurkotasun handiko baina aspalditik herri honek bizi duen egoera salatu nahi da. Usurbil zeharkatzen duten trenbideko eta N errepideko hainbat puntuetan dagoen segurtasun falta hain zuzen.
2019
‎Usurbilgo jaiak aipatzen zituzten, baina guk maskaradak aparteko bere eguna behar zuela genion, jaien aurretik”. Eta hala finkatu zuten ekainaren 16ko hitzordua.Antolaketa lanetara batu den herritarren bilgunetik NOAUA! ri gogorarazi diotenez, ez da izango herri honek biziko duen lehen maskarada. “Muxkildikoak bitan izan dira eta Sohütakoak baita.
2020
‎Oztopoak oztopo, euskaraz bizi nahi duen eta euskara gero eta gehiago, gehiagorekin eta gehiagotan egin nahi duen herri hau bizirik eta aktibo dagoela erakuts dezagun.
2021
‎Bai, herri hau bizi da, bizi! Aspaldiko urtetan hasi dinamika baten segidan, elkarrekin kolektiboki, anitz gauza eraikiak izan dira.
‎Arestian esaten zenaren haritik, Euskal Herrian curriculumaz baino curriculumez hitz egin behar dela argi gelditu den zerbait da herri honek bizi duen zatiketa administratiboaren ondorioz. Hortaz, Hego Euskal Herrian HHrako, Oinarrizko Hezkuntzarako (OH) eta Batxilergorako curriculum dekretuak ditugu indarrean Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) eta etapakako foru dekretuak Nafarroako Foru Erkidegoan (NFE), baita bi erkidegoen kasuan bokazio nazionala eta bateratzailea duen Euskal Curriculuma ere.
‎Horregatik idatzi nahi dut pertsona ederren alde eta pertsonen edertasunaren alde, literatura ederraren eta literaturaren edertasunaren alde. Niretzat ederrak zaretelako, zuek guztiok, harrizko herri honetan bizi zareten gizon eta emakumeok.
‎Gure izeba zaharrak ehun eta bi urte ditu, eta hiltzeko asmorik batere ez du. Aitaitaren osaba, osaba Gabriel, ehun eta lau urtetan hil zen, baina hirurogeiko hamarkadan herri honetan bizi esperantza hirurogei urtetsukoa zenean. Baliteke zuk niri ez sinestea, baina Villaverdeko hilerriko plakan grabatuta dago.
Herri hau bizi dadin, hor anaitarzunian (2)
2022
‎Atarratzeri, aldiz, ez zaio estakuru hori onartzen ahal, herri honetako bizi lagun gehienak, baita merkatariak ere, euskal jatorrikoak baitira. Euskal Herrikoak bai, duda barik, baina euskaldunak ez, ezta nahi ere.
‎" Modu arinean idatzita dago, kazetari hizkuntzatik lar urrundu barik. Gerra sasoiko pasarteak lotuz, istorio bat kontau gura izan dot eta batez be belaunaldi gazteenak hartu dodaz kontuan, oin dala ez hainbeste denpora, herri honek bizitakoak ezetu dagiezan. Egun, guztiz naturala da ikastolara edo euskal unibersidadera joatea, euskeraz berba egitea, herri lez hainbat erakunde izatea edo partidu batera ikurriña garrian lotuta joatea, baina horren atzetik gauza asko dago".
‎Etxea miatzen didate, behin eta berriz. Ezinezkoa egiten zait herri honetan bizitzen jarraitzea.
‎" Jimenaren etxera etorri direnetik arraro hago". Eta egia da ez nekiela nola adierazi nire ondoeza eta, sakonean, nire gorputzaren sakon sakonean, beldurra ematen zidala munduaren amaierak, gu dagoeneko munduaren amaieran bizi ginelako, eta hiltzeak beti herri honetan bizitzea izan behar bazuen, nik ez nuelako hil nahi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia