Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 60

2000
‎Berehala kontrajarri zitzaizkion besteak, ordea. Larrutik ordaindu zuen herri honek bere ausardia, alegia bere burujabetzaz baliatu ahal izana... Z. ARGIAren 394 zenbakian ageri zen" Chile-ko auteskundeen ondoren:
‎Jarrai dezagun, beraz, desobedientzia zibilaren bidetik, estatuekiko intsumisioarekin, herri honi bere etorkizunaren jabe izaten lagunduko dion irudimenezkoak eta demokratikoak diren formulekin. Eta mesedez, ez dezagun ahantz herriek estatuen ezarpenari aurre egiteko ezinbestekoa den baldintza, elkartasuna, alegia.
‎Gaztea bere beroak bizi du, Goenkalen muztioa hartuta" Carla" noiz ikusiko," Kapitain Frakasa" ren konplejuaz," aise eman zenidan eskua" madarikazioka," hamaseigarrenean, aidanez"," Kareletik" behera bota beharrean" hori egina zagok, txapas!" esango dion itxaropenez. Pena da abertzale erdalduna bere egoak bizi duela, herri hau bere lumak bizi duenean. H aurrei zuzendutako literatura ugari idatzi duzu.
2001
‎Hori eskatzen zuen logikak, dena erabakia dela, dena manipulagarria dela, dena lotua dagoela dioen logikak. Eta herri honek bere erabakia hartzea erabaki zuen. Barkatu errepikapenak, baina hala da:
‎Ajuria Eneko mahaia gainditu zen eta Lizarrako Akordioa pasa da. Lizarrak herri honek bere geroa erabaki behar duela dio, hori da bere zentzu nagusia. Hori hor dago eta egongo da gero ere, baina Lizarrako kudeaketa (guk asko protestatu genuen bere kudeaketa okerrarengatik) ez zen egokia izan.
2002
‎Gizartearen gehiengoak nahi du herri honek bere hitza izan dezala, baina gaur egun ez dago baldintzarik hori gauzatu ahal izateko. Muturreko posizio politikoek oztopatu egiten dute herri honek hitza izatea, eta herri bezala aurrera jarraitu nahi badugu hori gainditu beharra dago.
Herri honek bere hezkuntza eremu guztietara garatzeko eskubidea du (1948ko Giza Eskubideen aldarrikapenaren 26 artikulua). Euskal Herriko Unibertsitate Publikoen artean, gutxienez, batek Euskal Unibertsitatea behar du izan.
2003
‎Ahulak gara, defentsa gutxi daukagu, eta nahiz eta euskal instituzioek arrazoia ematen diguten arrazoia ematearekin konformatzen gara, nolabait, herri honetan ez daukagu eraso etengabe hauei aurre egiteko mekanismorik. Herri honek bere hedabide propioak sortu eta mantentzeko eskubidea dauka, bere hedabideak bermatzeko modua sendotu behar du. Euskal komunikabideak sortzeko kemena eta trebezia dugula erakutsi dugu, herri hau birsortzeko sostengua emateko prest dago behin eta berriro, baina sortutakoa defendatu eta babesteko modurik ez dugu ordea.
‎Euskalgintzak amore ematea bilatzen ari dira. Herri honek bere buruari eman dizkion kulturaren zabalkunderako eta euskararen normalizaziorako egituren aurkako erasoa da. Euskara aurrera atera nahi duen sektoreari gorriak ikustarazteko estrategia bat dago.
‎Harrizkoa izan du herri honek bere bihotzari eutsi nahi izatekotan: euskarari eustekotan.
2004
‎Edonola ere ezker abertzale ofizialak, Batasunak, erantzukizun historikoa dauka une honetan. Nahiz eta proposamenaren muinarekin bat ez egin edota diferentziak izan, ezker abertzaleak bere esku dauka gizarte eta herri honek bere iritzia ematea. Niri herri kontsultan proposamenari ezezkoa ematea zilegia iruditzen zait, baina herri kontsulta galaraztea oso gogorra irudituko litzaidake.
‎Zorrotz antzeman zuen herri honetako herritarra izatearen deitura ez zela bertakoek bertakoentzat sortutako izena. Ez zela alegia herri honek bere kabuz, bere eskuko izatearen ahalmenez, jorratutako izendapena. Aitzitik, mendeko izatearen alienazio ideologikoaren higadura semantikoa hauteman zion guk geure burua izendatzeko darabilgun izenari.
‎Etxekaltez josia dago, beraz, balizko abertzale batzuen pentsaera eta praxia. Ez da harritzekoa izango, orduan, herri honek bere buruaren jabe izateko dituen ezin konta ahala trabari gain hartzeko erakusten duen ezintasuna. Ideologia mota honen ordezkari intelektualik leialena Joseba Arregi denez, ondorengo harribitxi hauek hautatu ditut erakusgarri:
‎Gu ez al gara bada Estatu totalitario horren hezur eta haragi? Herri honek bere euskal nortasuna, euskaratik hasita, ez al du bada espazio eta historia bakar horretan zertu? –Etsai historiko bat?
‎Euskal He­ rria, bere ingurukoen ondoan, oraindik bizi den herri zahar bat dela, histori­ aurrekoa, alegia, hizkuntzaren aldetik ez eze, alderdi seriologikotik ere desberdina dena. Hau horrela baieztatzeak, arrazakeriaren salaketa maltzurrak alde hatera utzita, asko esaten du herri honek bere nortasunaren lorbidean da­ raman borrokaren alde.
‎hizkuntzaren ahultasunari eskainitako bizitzaren paradigma da Eguzkitzarena, herri batek zenbat hizkuntzalari sortu, eta hizkuntzari zenbat ahalegin eskaini behar izan zaion erakutsiz. Goienetxeren bizitza, ordea, herri honek beraren historia propioa idazteko sentitu duen beharrizanaren apologia dugu, gutaz mintza daitezen baino, gu mintza gaitezen gure buruaz. Zubikaraik, bestalde, sinbolizatu egiten du herri minorizatuek komunikabideak sortzeko eta beraren hizkuntzaz adierazteko izan dituzten animaliako oztopoak, bai debeku politikoengatik, bai eta hizkuntzaren fragmentazioak sorturiko eragozpenengatik ere.
2005
‎Bidez bide, lokomotora berritu edo indartu da, batzutan abiadura batean joango da, eta bestetan beste batean. Alabaina, prozesua abian da, eta lehen helmuga da jakitea ea herri honek bere norabideaz erabakitzen ahal duen edo ez. Eta erabakitzen duena errespetatzen den edo ez.
‎Baina lagun giro berezia eta gozoa gehienetan Xinaberriko basetxe hartan biltzen ginelarik gauez ala asteburuz, egunak eta asteak Xuberoko nekazari ttipi eta behartsuei esku lanetan laguntza ematen egon ondoan. Gehienbat soldadutzarako deia errefusatu zutenak ginen, ordainean zerbait baliagarri egin nahian hurbilduak Xuberoako elkarte horretara, Frantziako nonahitik, eta bakanago Ipar Euskal Herri honetatik bertatik. Joan den mendeko 1968 eta 1981 arteko urte aldi haiek ziren, eta gazteago ginen!
‎Harrezkero ez dituzte armak inoiz utzi, aberastasunak pilatu dituzte lapurreta, esplotazio eta zapalketen bidez, ez dute inoiz euren jokabidearen gainean konturik eman, eta inori kontuak eskatzen ibiltze horrek bere horretan jarraitzeko asmoa besterik ez du erakusten. Baina jakin dezatela istorio hori amaitu zaiela eta herri honek bere burujabetza eskuratuko duela, luze gabe eskuratu ere!
2006
‎Azken urteotan Iparraldeko laborantza munduan landu diren hainbat metodologiek lagundu dezakete zerbait berria sortzen Euskal Herri osorako. Nazio eraikuntza aipatzean beldur naiz zentzu batean baino ez ote den aipatzen, eta interesgarria litzateke ikustea, herri hau bere osotasunean hartuz, zein diren sortu ditugun baliabideak optimizatzeko ditugun sistemak, laborantzan nahiz beste lan esparruetan. Herri hau borrokatzen ari da, baliabideak sortu ditu, baina berauek optimizatzea falta zaio.
‎Berria irakurrita sinestu ezinean nabilela, askotan izan genituen iritzi trukeak, askotarikoen artean proiektuak konpartituz elkarrekin aurrera egiteko gogoa, kemena, borondatea gogora datozkit. Burura datozkit, halaber, besteren artean, bake bideak baliatuz herri honek bere etorkizuna erabakitzeko eskubidearen aldarrikapenean jartzen zuen indarra, euskararen indarberritzea ahalbidetzeko xedez gure hizkuntzaren aldeko lanari lehentasuna, zentraltasuna esango zuen berak, eman beharraz egin ohi zuen azpimarra. Ezkerreko ez baztertzailea, askotariko sentibera zutenei irekitako abertzalea, iritzi eta indarrak metatzearen aldeko euskaltzale peto petoa.
2007
‎Asimilazioaren eta akulturazioaren tesiak onartzen dituen ideologia horrenaburuz, eta ez dezagun ahantzi ideologia hori bera maiz abertzale amorratuenahotsa dela, herri honek bere egoera nazionala normaltzeko eta baketzeko ez daukaarazo handirik berez. Oraindik ez dut ondo ulertzen gurean horrenbeste urtezbizirik dagoen gatazka politikoaren zergatikoa, orain hitzetik hortzera aditzen arigarena adituta:
‎Bere diskurtso politikoareneta euskal nazio errealitatearen artean dagoen amildegia zorabioa sortzekoadinakoa da. Dirudienez, liluragarriak dira euskal herri honek bere aitaren etxeaeraikitzeko dauzkan gaitasun ahalmenak. Bakar bakarrik, hauxe falta zaigu:
‎Izan ere, aldaketaren giltza ez datza estatuaren boterearierauzi dakiokeen botere nazional horretan, baizik eta, batetik, botere horren, eta, bestetik, euskal gizarte zibilaren eta sozioekonomikoaren arteko harremanen izaeran. Herri honek bere etorkizuna ez du erabakiko eskura dezakeen burujabetzamailaren arabera, ahalmen maila horrek gizarte zibilarekin eta sozioekonomikoarekin izango dituen kidetasun eta kontraesanen eskuetan egongo baita etorkizunaren gako nazionala.
2008
‎ETAren jarduera ankerra izanagatik, bera gabe eskubidea mahai gainean ote liteke?, galde dezake edonork. Nola gauzatuko du herri honek bere geroa erabakitzeko eskubidea, aukera politiko abertzaleek ez badute elkar hartzen. Horra gakoa!
‎Beren kultura eta hizkuntza bultzatzen dute, Taiwaneko herriaren laguntzarekin. Nahiz eta turistentzat zeremoniak antolatu, ehiztari herri honek bere kultura atxikitzen du. Eta erakutsiko didate nola dantzatzen diren.
‎hormetako lelo antikolonialistek, negritudea eta beste mugimendu batzuetako liderrak gogoratzen dizkigute, Amilcar Cabral, Agostinho Neto eta Patrice Lumumba bezalako izenak dauzkate kaleak? munduko bazterrik txiroenetakoan gaude, ez dira hamarkada bi jendea gosez hiltzen zela, zailtasunak zailtasun, herri hau bere bidea egiten ari dela sinetsi gura dugu. Ekonomikoki aberatsago izan arren, noraezean edo boteretsuen morroi ikusi ditugun beste leku batzuk baino bere buruaz ziurrago sumatzen dugu.
‎Harro nago Ertzaintzan egin dudan lanagatik. Ez genuen hasiera erraza eduki, baina gogor borrokatu ginen herri honek bere polizia eduki zezan??
Herri huntan berean, guziek badakizue, prestamuzko kacha bat altchatu duela gure jaun errotor kartsu eta ohoragarriak laborarien laguntzeko. Badakizue ere zer abantail handiak gure syndicat agricole deitzen den konfardien medioz onesten ditugun ongarri edo ongailuen izaiteko.
‎Ibarretxerekin ere kritikoak gara, diferentzia handiak ditugu, baina gutxienez badago errekonozimendu bat herri bezala. Herri honek bere etorkizuna erabakitzeko eskubidea duela eta gatazkak konponbide baketsu eta demokratikoa behar duela onartzen du. Hori bai, ez batak eta ez besteak ez lukete txeke zuririk jasoko.
2009
‎Atzera begira jarrita, 50 urtean, besteak beste, Euskal Herria erregimen guztiei gailendu zaie, independentziaren alde borroka eginez herri hau bere askatasunera hurbiltzeko urrats sakonak eman ditugu eta herri hau eraikitzen, eta defendatzen jendarte sare zabala antolatua dago; baina Euskal Herria herri egiten duten zutabeak etengabe erasotuak dira Frantzia eta Espainiaren egiturengandik.
‎Horretarako, ezinbestekotzat jo du abertzaleen eta independentisten indarrak biltzea. . Estatuak Euskal Herriaren hitza errespetatzera eramateko?, dio ETAk agirian,, abertzaleok, independentistok, gure indarrak nazio mailan biltzea ezinbestekoa da, herri hau bere askatasunera iritsiko bada. Hori da ETAren eskaintza, eta hori da ETAk babestu eta bultzatuko duen bidea?.
2010
‎EAJk printzipio bakarra duela azpimarratu du: herri hau berea dela pentsarazten diena, eta hura gobernatzea dagokiela, eskubide jainkotiar baten bitartez.
‎" Zer" saldu hori berezia da," tasun" propioz jantzia. " Tasun" horiek guztiak kontuan hartuta, eta adostasun orokor batera helduta, herri honek bere izena eta izana zehazteko eta aldarrikatzeko eskubidea eta premia du.
‎Ez daitezela koplekin etorri, azpimarratu du Lopezek. Horren hitzetan, EAJk printzipio bakarra du; herri hau berea dela eta haiei agintzea egokitzeko sinetsarazten diena. Horrenbestez, gainerakoak euren eskubideak kentzen dizkieten arrotzak besterik ez garela uste dute.
‎Zuk, Jose Luis, herri hau zinez maite zenuelako, ahoa bete hortz aberriaz, askatasunaz eta etorkizunaz eleka isilgabean dabiltzan askok baino dezentez gehiago. Zu harro sentitzen zinelako herri honek bere nortasuna suspertzeko eta bizkortzeko eginda zuen bideaz, harro zure emazte Mari Pazek euskalgintzan egindako ibilbideaz, harro zure alaba Aitziber eta seme Alain euskaldun eta euskaltzale izateaz. Eta harrotasun hori, bete betean, gutxik bizi dezakete gure herri honetan, ezta euskal abertzaleen artean ere, gehiegi baitira euskaldun izan arren euskaraz bost minutu jarraian hitz egiteko gauza ez eta inguruan euskaltzalerik inoiz sortuko ez dutenak.
‎Euskal Herria izan da, da, eta gero ere izango da. Etorkizunean ere existituko da Euskal Herria, eta existituko da euskal kultura bat, eta herri honek bere lekua izango du etorkizun horretan.
2011
‎Olatu hau lehendik zetorren. Lehentxeago edo geroago herri honek bere benetako nahia zein den adieraziko zuela ikusten nuen. Hauteskundeetan nabarmen ikusi da hori.
‎Posible al du gurean beste inork inoiz, guztira hogeita hamar lerrotan kabitzen diren poematxo batzuekin disko oso bat egituratzea? Laboa bezalako jenioek egin dezakete horrelakorik; ahaztu gabe herri honetan berak zuen itzalak ere bideratzen zuela horrelako lanen argitaratze eta arrakasta.
2012
‎Batzuetan aspaldi entzundako gauzak gogorarazten zizkidan (adibidez Txillardegiri orain dela 30 bat urte): " Euskal Herria krisian dago, baita euskal identitatea ere";" ez dut sinisten erdaratik eraikitako euskal nazioan";" gaur egun ezinezkoa da euskaldun gisa bizitzea";" Herri honek bere nortasun kulturalak eta linguistikoak galdu ditu"...
2013
‎" Zer galduko luke herri honek bere funtsezko gaietan, kinketan, zuntzetan, Zinemaldia desagertuko balitz. Irudika dezagun.
‎Asko sinplifikatua, eta egin litezkeen kritika guztiak eginda, esan liteke bi familia politiko horien kontakizuna dela herri hau bere buruaren jabe egituratu nahi dutela eta euskararen kultura zaintzea dela nahikunde horren iturburuetako bat. Esan dezakegu euskaltasunarenganako atxikimenduak bide politiko bi horiek hartu dituela nagusiki.
2014
‎Hautestontzi bat sortzearen beharra ere nabarmendu du Gure Esku Dago ekimeneko kideak: " Herri honek bere hautestontzi propioa eraiki behar du, herri honetako pentsaera oro elkartuko duen ontzia. Hautestontzi horren bueltan eraiki baitugu adostasuna, herri honek ere bere etorkizunaz erabaki ahal dezan".
2016
‎Gaur urrats berri bat emateko erronka jarri dugu 16 herritan, hurrengo hilabeteetan herri eta eremu gehiagotara hedatu asmo dugun bide berri baten adierazgarri, herri honek bere etorkizunaz erabaki dezan.
‎3.000.000 pertsonez osatutako herri honek bere etorkizuna modu librean erabaki nahi du, eta horretarako herritarrok ahaldundu behar dugu eta ozen adierazi gurea dela hitza eta erabakia, bertan bizi eta lan egiten dugun herritarrona, alegia, inor bazterrean utzi gabe eta eskua guztiei zabalduz.
2017
‎Politikan esperimentuak iraultzak direla esaten zuen Benjamin Disraeli politikari ingelesak. Guri ere heldu zaigu ordua, eta herri honek bere bidea baduela erakustera goaz, urrats berri bat emanez, konplexurik gabe. Arrazoiz beteta gaude, eta has gaitezen bestelako Euskal Herri bati bidea egiten.
2018
‎Ez da inoxenta: " Mohamed bezalako gizon batentzat ere bakarrik, herri huntan bere bizia irriskuan emanez bizitzea balio dizkigula, bestenaz ez ginuen lortuko! Bigarren kurtsoan, zer den txapelketa nagusia landu dugu bideo bati esker.
‎Guk elkarrizketa eskatzen dugu; mahai gainean gauzak jarri, eta ahal den neurrian soluzioak bilatzea».EH Bilduko koordinatzaile Arnaldo Otegik ere elkartasun hitzak izan zituen prozesu subiranistaren ondorioz jazarpena jasan dutenentzat; bezperan bisita egin zien presoei, eta esan zuen «irmo» sumatu zituela, «eta haiekin egiten ari diren injustiziaz oso kontziente».Otegiren ustez, Katalunian abian jarri den prozesuak ez du «atzera bueltarik». «Edukiko ditu oztopo eta gorabeherak», esan zuen, «baina uste dut herri honek bere garaian abian jarritako prozesua azken bururaino eramango duela eta Kataluniako Errepublika ezagutuko dugula».Euskal Herriari begirako mezua ere utzi zuen EH Bilduko koordinatzaileak. Otegi «konbentzituta» dago Espainiako Estatuan «benetako demokratizazioa ezinezkoa» dela, eta, beraz, «Katalunian eta Euskal Herrian demokrazia burujabetzaren eskutik etorriko da, edo ez da izango».
‎Herria zenbat eta kohesionatuago eta bere identitatean sendoago, bizirik irauteko aukerak orduan eta handiago. Mendez mendez, herri hau bere lurraldeaz desjabetu, zatitu, puskatu eta kulturgabetu nahi izan badute ere, anitz ahuldu badute ere, helburua ez dute osoki bete. Badago pindar bizirik.
2020
‎Ez, seguruenik, Euskal Herria helburu politiko gisa hartzeko; bai ordea kultur eta hizkuntz helburu gisa hartzeko. Izan ere herri honek bere kultura, bere hizkuntza eta bere nortasuna galtzen baditu, EAEko, Nafarroako zein Iparraldeko botere egiturenak ere egin du.
2022
Herri honek bere burujabetzaren bidean aurrera egin behar du. Estatu propio bat behar du, pandemian ikusi dugulako zeinen garrantzitsua den; erabaki guztiak estatuek hartu dituzte, eta errealitate subalternoek apenas erabaki ahal izan dugun ezer.
‎gaur da eguna ezkerreko subiranismoak inoizko babes handiena duena, kalean nahiz hauteskundeetan eta instituzioetan; inoizko zentralitaterik handiena du, inoizko eragin ahalmenik handiena. Edonola ere, ideia hori mahai gaineratzen dutenei esaten diegu oraintxe dutela unea herri honi bere etorkizunaz galdetzeko.
‎Etorkizunari beste zerumuga bat sor zaio. Egiten ez badugu, badaiteke lurralde hauetako ezkerrarenganako konfiantza desagertzea, zaila berriro irabazteko, benetako eraldaketa soziala gidatu eta bultzatzeko gaitasuna adierazten ez badu; baita gure herri hau bera ikusezin bihurtzea ere, neoliberalismoak txikituta, uko eginda euskal gizartearen ezaugarri historiakoa izan den errebeldiari.
‎Eta asimilazioaren estrategiaren zati nabarmen moduan berriki Ermuan ikusi dugun akelarre espainolista aipatu behar dugu. Euskal goi mailako anfitrioi moduan ari zenak ez du denbora galdu ezker abertzaleari bere betiko eta agorrezinezko eskari zerrenda gogorarazteko, baina ez du aukera hori aprobetxatu Felipe VI.ari gogoratzeko herri honetan bere presentzia ez dagoela desiratua, eta onar dezakegun bisita bakarra Gernikaren bonbardaketaren biktimak omentzekoa eta estatu espainolaren ardurarengatik barkamena eskatzekoa izango dela. Bi erabaki horiek, asimilazioaren parte garbiak dira.
‎Fidatzen ginen berarekin: herri honetan bera zen bokazioa zuen gazte bakarra, gainerako neskatilei gehiago interesatzen baitzaie mozkorkeria hurkoarekiko maitasuna baino.
2023
‎Bertsoaren ederrak ote? Herri honek bere poetetaz duen esker onaz Lazkao Txikik azaleratzen duena?
‎Aurtengo Frantziako Tourreko lehen hiru etapak, uztailaren 1ekoa, 2koa eta 3koa, Euskal Herrian izango dira hasieratik amaierara, eta Gure Esku k Tourraren nazioarteko oihartzuna baliatu nahi du «Euskal Herria nazioartean proiektatzeko». Gure Esku ko kide Garazi Basterretxeak azaldu duenez, «Europako txoko honetan zazpi lurraldez osatutako herri bat dagoela eta herri honek bere etorkizun politikoa erabaki nahi duela lau haizeetara zabaltzeko».
‎adibidez, fiskalitatean eta hezkuntzan. Gaur egun, herri honek bere nortasunari eutsi dio, mendeetan, belaunaldi askok beren ezaugarri historiko eta kulturalei eusteko egindako ahaleginari esker, eta bere geroa erabakitzeko eskubidea izan nahi du, Europako beste herri batzuen moduan».
‎Ekintzaile bat hil zuten, eta Euskal Herriak karisma handiko euskaltzale bat galdu zuen. Izan ere, Txikia, herri honek bere askatasuna erdiesteko bide berri bat imajinatu zuen belaunaldi hartako kide esanguratsuenetako bat izan zen. Ez dok amairu sustatu zutenen belaunaldikidea, Arantzazun euskara batuaren oinarriak jarri zituztenena, edota ikastolen sorreran buru belarri engaiatu zirenena.
‎Prezeski herri honetan bertako Murugain mendian bizi zela uste zuten. Noizbehinka jaisten zen herrira eta triskantzak egiten zituen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia