2001
|
|
Herria zenbat eta handiagoa izan, orduan eta zerbitzu gehiago eskaintzen dizkio ibiltariari, baina bada Bideko
|
herri
guztiek duten zerbait: jendearentzako taberna eta janari denda, ogia eta kontserbak erosi ahal izateko.
|
2002
|
|
1
|
Herri
guztiek dute erabakiak askatasunez hartzeko eskubidea eta, eskubide horren bitartez, beren egitura politikoa eta garapen ekonomiko, kultural eta soziala askatasunez finka dezakete.
|
|
|
Herri
guztiek dute erabakiak askatasunez hartzeko eskubidea, eskubide honen bitartez, beren egitura politikoa eta garapen ekonomikoa, kultural eta soziala askatasunez finka dezaketelarik.
|
|
2.
|
Herri
guztiek dute beren hizkuntzen babes eta sustapenerako neurriak hartzeko eskubidea. Beraz, euskaldunok ere goi mailako ikasketetan euskaraz egiteko eskubidea dugu.
|
2003
|
|
Hau da euskaraz: ?
|
Herri
guztiek dute bere gain jartzeko eskubidea. Eskubide horri esker, beren hautura erabakitzen dute beren estatutu politikoa bai eta beren gogara segurtatzen beren ekonomiaren, gizartearen eta kulturaren garapena.?
|
2005
|
|
Trinquetea Lapurdirentzat da, Baiona edo Senpereko trinkete ederrak gogoan. Zuberoako ia
|
herri
guztiek dute euren erreboteko frontoia eta beraz, plaza librea egokitu zaio Zuberoari. Azkenik, Arabari elizako pareta egokitu zaio, kontrafuerteen eraginez jokoa bizi eta ezusteko bihurtzen duena.
|
2007
|
|
2\. "
|
Herri
guztiek dute autodeterminatzeko eskubidea". Herria denez, Euskal Herriak ere badu eskubide hori. Nork eta zein Legeriaren bidez ukatzen digu? 3.
|
|
1
|
Herri
guztiek dute autodeterminazio eskubidea. Honen bitartez, bere izaera politikoa askatasunez ezartzen dute eta bere garapen ekonomiko, sozial eta kulturala egokitzen dute.
|
2008
|
|
Zuberoan ia
|
herri
guztiek dute biztanle gutxi, eta guztietan Etxebarrek gutxien. Haren inguruan ungurua egingo dugu, Basaburua eskualdeko mendien ikusmenaz gozatuz eta Bereterretxen kantorea ren oihartzunak lagun.Etxebarrera iristeko, Atharratzeko hegoaldeko irteeran kokatua den Trinketeko taberna alboan behera sartu behar da eta Onizegaineko zubi hertsi hertsiaren gainetik Ühaitzandia ibaitxoaren beste alderat igaro.
|
|
Lesakarrak alaiak eta zabalak dira.
|
Herri
guztiek dute beren xarma, bakoitzak berea, berezia eta bakarra. Lesakaren berezitasuna herritarren izaeran, etxeen arkitektura berezian eta kolore festan dagoela esan genezake.
|
|
Eskubidea! Ea, autonomia eskubidea, autodeterminaziorako eskubidea,
|
herri
guztiok dugu. Horretan gabiltza gurean ere, baina Bolivian autonomia ekialdeko lau departamenduetarako eskatzen dute, hau da, errekurtso naturalak dauden lurraldeetarako.
|
2009
|
|
–Herriaren gaineko mendia da Xoxote, eta guretzat berezia da oso.
|
Herri
guztiek dute mendi kutunen bat, eta Azpeitiko mendizaleok hara bideratzen ditugu urratsak mendira goazen ia bakoitzeko?. Lagun Onak Mendi Bazkunako presidente izandako Maje Larra, agaren hitzek agerian uzten dute Izarraitzek, oro har, eta Xoxotek, bereziki, azpeitiarrentzat duen garrantzia.
|
|
Bosgarren artikuluak horrela dio:
|
Herri
guztiek dute autodeterminazio eskubidea, eta eskubide horrek ez du preskribatzen, eta ezin zaio inolaz kendu. Berak erabakitzen du bere estatutu politikoa askatasun osoz, kanpoko inongo esku hartzerik gabe.
|
2010
|
|
Bai, hil ala bizikoa dela uste dut.
|
Herri
guztiek dute eskubidea nahi dituzten erakundeak izateko. Eta Euskal Herria hiru administraziotan zatitua dagoenez, Udalbiltza edo antzeko erakunde batek lortu dezake Euskal Herri osoko udalak elkar biltzea.
|
2011
|
|
Aitortuz menpeko
|
herri
guztiek duten askatasun gogo sutsua, eta herri horiek duten zeregin erabakigarria euren independentzia lortzeko,
|
|
Sinetsita
|
herri
guztiek dutela eskubide besterenduezina askatasun osoa, euren subiranotasuna egikaritu eta nazio lurraldea osotasunean izateko,
|
|
4 Munduko
|
herri
guztiek badituzte ahalmen berak, garapen intelektual, tekniko, sozial, ekonomiko, kultural eta politiko osoa lortzeko aukera ematen dietenak.
|
|
...nduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta
|
herri
guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizke... Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide zibil eta politiko, eta ekonomia, gizarte eta kultura eskubideen gozamena mundu osoko gizartea garatzeko ezinbestekoa dela, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko borrokaren inguruan gero eta globalizatuagoa den munduak aurkezten dituen erronka eta aukerak, Erabakia harturik noiz eta globalizazioaren eta teknologiaren garaian, horiek lagundu dutela modu nabarian halakoak lortzeko:
|
|
Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide ...nduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta
|
herri
guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizke... herriak elkartzea, berdintasun, duintasun eta solidaritatean oinarritutako giza familia kontzeptua praktikan jartzea, eta XXI. mendea giza eskubideen mendea eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko mendea izan dadin, bai eta gizabanako eta herri guztien benetako aukera eta tratu berdintasuna lortzeko ere, 1Adierazpen eta Egintza Programa honen ondorioetarako, ulertzen da genero hitzak bi sexuei, gizona eta emakumeari, egiten diela erreferentzia, gizartearen testuinguruan.
|
|
Hainbatetan esan dugun bezala, lehen auzialdiko eta instrukzioko epaitegi bat ez duten
|
herri
guztiek dute bake epaitegi bat, bere jurisdikzioa haren lurralde osora hedatuz. Horrela xedatzen dute BJLOren 99 artikuluak eta BERen 2.1 artikuluak.
|
2012
|
|
1.Garapenerako eskubidea giza eskubide besterenduezina da; berorren arabera, gizaki guztiek eta
|
herri
guztiek dute eskubidea ekonomia, gizarte, kultura eta politika garapenean parte hartzeko eta giza eskubide eta oinarrizko askatasun guztiak oso osorik gauzatzeko, garapen hori lortzen laguntzeko eta berori gozatzeko.
|
2015
|
|
Erresistentzia da palestinarrak deskribatzen dituen hitza. Nazio Batuen Erakundearen 42/ 195 ebazpenak dio
|
herri
guztiek dutela okupaziotik defendatzeko eskubidea eta palestinarrak horretan ari dira. Azkeneko urteetan, esaterako, herri erresistentzia egiten ari dira harresiaren aurka.
|
2016
|
|
|
Herri
guztiek dute Auto Determinatzeko eskubide sakratua. Eta Euskal Herriak ere bai.
|
|
–
|
Herri
guztiek dute beren buruaz jabetzeko eskubidea. Eskubide hau dela bide, inolako mugarik gabe hautatzen dute beren antolakuntza politikoa, eta libroki bermatzen beren garapen ekonomikoa, soziala eta kulturala?, NBEn Batzarre Orokorrean, aho batez, 1966ko abenduaren 16an onartu ziren bi Itun Internazionaletako lehenengo artikulua.
|
|
16 Eskubide Zibil eta Politikoen Nazioarteko Itunaren (1966) eta Eskubide Ekonomiko, Sozial eta Kulturalen Nazioarteko Itunaren (1966) 1.1 artikuluak honela dio: " 1
|
Herri
guztiek dute libre determinatzeko eskubidea. Eskubide horren ondorioz askatasunez zehazten dute euren izaera politikoa eta askatasunez bultzatzen dute euren ekonomia, gizarteeta kultura garapena".
|
|
Herrien eskubide berdintasun eta autodeterminazio librearen printzipioari jarraiki,
|
herri
guztiek dute beti, nahi dutenean eta nahi duten bezala, bere barneeta kanpo izaera politikoa askatasun osoz zehazteko eskubidea, kanpoko esku sartzerik gabe, eta beren garapen politiko, ekonomiko, sozial eta kulturala egoki irizten dioten modura jarraitzekoa.
|
|
Estatuen betebehar hori honela azaltzen da adierazita: " Herrien eskubide berdintasunaren printzipioari eta beren kabuz jarduteko eskubideari jarraiki, Nazio Batuen Gutunean kontsakratutako printzipioa baita,
|
herri
guztiek dute beren estatutu politikoa zehazteko eskubidea, askatasun osoz eta kanpoko esku sartzerik gabe, eta beren garapen ekonomiko, sozial eta kulturala bilatzekoa, eta estatu guztiek dute Gutunaren xedapenen arabera eskubide hori errespetatzeko betebeharra".
|
2017
|
|
|
Herri
guztiek badute beren ergela, eta ez dutenean asmatu egiten dute,. Mimithos zen herriko ergela.
|
|
Bistan da, azken hauek ere bazuten beren kultura, ahozkoa, liburuena bezain baliotsua. Funtsean, libururik ez izanik ere, munduko
|
herri
guztiek dute beren bizi kulturala: munduko kokapena, bizitzari buruzko interpretazioa, mitologia, ipuinak, istorioak, bertsoak, kantak...
|
2018
|
|
|
Herri
guztiek dute beren nobletasuna eta harrotasuna, beren, mitoa? (adiera negatibo batere gabe ulertuta).
|
|
Bosnian sartu ginen lehen gauean, mendialdeko herrixka batean egin genuen lo eta hurrengo egunean
|
herri
guztia genuen gure inguruan galdezka.
|
2019
|
|
Bueno, baina Urola Kostako
|
herri
guztiek dute Turismorako Plan Estrategikoa, eta tokikoa bermatzen da horietan. Oriok, ordea, ez du planik.
|
2020
|
|
Bai… Lehen,
|
herri
guztiek zuten bere errota, eta han eta hemen baziren irin fabrikak ere. Baina orain gutxi dira, eta gero eta gutxiago, gainera.
|
|
“Bai, hala da. Nire kasuan internazionalista izatearen ondorioz naiz independentista,
|
herri
guztiek dutelako autodeterminaziorako eskubidea”.
|
2021
|
|
Borroka armatua, bai, baino garbia eta diskriminatua.
|
Herri
guztiek badute beren defentsa eskubidea, baina ganoraz egitekoa".
|
2022
|
|
Honela azaltzen du: ia
|
herri
guztiek dute haurrentzako mugikortasun plana eta eskola bide seguruak. Era berean, DGTk urteak daramatza bide segurtasuneko baliabide didaktikoak udal eta erabiltzaileen eskura, Eskolako bide segurua eta proiektu hauek: Stars Espainia. Eta ikastetxe gehienetan, bide segurtasunari buruzko urteko jardunaldiak antolatzen dira Lehen Hezkuntzan.
|
|
Guztira, 28 herrik osatzen dute eskualde hori, eta Gipuzkoako eskualdeen artean herri gehien duena da. Kopuru handi horrek balio izugarria ematen dio eskualdeari,
|
herri
guztiek baitituzte beren ondarearen parte diren istorioak eta ezaugarriak, eta den denak baitira Tolosaldearen aberastasunaren parte.
|
|
Alemanek esan du munduko
|
herri
guztiek dituztela memoria lekuak, «zainduak eta museo bihurtuak». Amaiurren hori bera egiten ari direla gaineratu du:
|
|
Vladimir Putin Errusiako presidentearen «politika erasokorrak», Europako «azken 80 urteotako gerrarik handiena» eragin duela adierazi dute. Nabarmendu dutenez, Errusiako Federazioko
|
herri
guztiek dute «autodeterminazio politiko, ekonomiko eta kulturalerako eskubidea». Nazio Batuen Erakundeak autodeterminazio eskubidearen inguruan ebatziak dituen agiriak hartu dituzte erreferentzia gisa.
|
|
Bertan behera uzten du filosofia asmakizun greziartzat hartzea, eta ez du ahalbidetzen analogiaz funtzionatzerik. Enrique Dusselek Pentsamendu filosofiko latinoamerikarra, Karibekoa eta ‘latinoa’() liburuki kolektiboaren hitzaurrean baieztatzen duenez,"
|
herri
guztiek dituzte muin arazotsuak, unibertsalak, Homo sapiens ak egingo zituen oinarrizko galderen multzo hartatik eratorriak[...] erreala denaren osotasunari bekoz beko jarri zitzaion gizakia hura maneiatu ahal izateko, giza bizitza komunitarioa ugaldu eta garatuko bazuen". 22 Muin arazotsu horiek, jarrera horren arabera inongo kultura edo tradiziotan falta ezin direnak, askotariko narrazio k... Horiek horrela, filosofia ez zen Grezian jaio eta ezin liteke hura har diskurtso filosofikoaren prototipotzat.
|
2023
|
|
Antzerkia edo errituala herrien berezko ondasuna da.
|
Herri
guztiek badituzte berezko hainbat ezaugarri, tradizionalak eta gaur egungoak, antzerkiarekin edo erritualarekin loturaren bat eduki dezaketenak: bertso eskolak, rock taldeak, dantza taldeak, antzerki talde amateurrak, aldizkariak, legendak eta kondairak, esaerak, abesbatza, kirol elkarteak, txistu bandak, prozesioak, erraldoiak eta buruhandiak, idazleak, jubilatuen elkarteak, gaztetxeak eta abar.
|